22 Haziran 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 1

22 Haziran 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 1

PAZARTESİ | Gazetecilik, Matbaseslık, Klişecilik TELEPON ı TELGRAF » 22 HAZİRAN 5s K Boğazlar Konferansı bugün 16 da Montrö, 21 (Tan) Boğazlar konferansı y saat 16 da toplana- caktır. Bütün hazırlıklar bitirilmiş- tir, kânt harbiyei umumiye General Azım ile müşavirler ve T gazetecileri Montröye gelmişler. Bulgar ve Yunan heyetleri de bura- ya vâsıl olmuşlardır. an heyeti- ne Slavrudiz, Bulgar heyetine Hari- i genel sekreteri Nikolof riyaset etmektedir. Konferans kerelerini takip etmek için muhtel memleketlerden gazeteciler gelmek - Konferansa iştirak edecek olan alâkadar devletlerin murahhas he - yetleri de yarma (bugüne) kadar gelmiş olacaklardır. Türk murahhas heyetin kinci reisi rk İlk aleni celse, İsviçre federal hü- kümeti dış işleri departmanı reisi Motta tarafından açılacaktır. Motta, heyeti murahhaselgra İsviçre hükü yaeti namma beyanı hoşsmedide bu- Imacak ve konferansın maksadmı anlatacaktır. Konferansın ruznamesi Montrö, 21 (Tan) — Bütün heyeti murahhâsalar buraya o gelmişlerdir. Slime Yedin Ki Arpi TİNA? Parti ve hükümet Valiler Sal günü Partide toplanıyorlar Şükrü Kaya yakında Ankaradan İzmire ve Trakyaya gidecek Içişler Bakanı ve Halk Partisi Genel Sekreteri Şükrü Kaya Ankara, 21 (A A.) — Ankarada aliler toplantısı salı günü saat 15 te parti binasmda yapılacaktır. Davet üzerine gelmekte olan va - iler ilk iş olarak vekâlette müsteşar | la temas edeceklerdir. Ankara top - | lantısı bittikten sonra içişleri bakan: ve Cümhuriyet Halk Partisi Genel Sekreteri Şükrü Kaya İzmirdeki top lantıyı yapmak üzere İzmire gid» - cek ve oradan da Trakyaya geçerek Edirhe toplantısını yapacaktır. Bu seyahatleri esnasmda o genyönkurul AÂzalarından bazılarınm kendisine te fakat edecekleri haber almmıştır. IN, LL İş Kanunu Metni bugün 7 inci sayfada neşrediyoruz Konferans için bütün hazırlıklar yapıldı İtalya zecri tedbirler kaldırıldıktan sonra Konferansa iştirak edecektir * 24318, 24318, 24310 TAN. İSTANBUL İKİNCİ YIL — No, 422. URUŞ Mo Konferansı bir nutukla açacak olan Motta İile Romanya murahhası yarın sabah Montröde bulunacaklar- | dir. Pol Bonkur'un & başkanlığındaki ön mutahhasası bu ak e» hayat İ — Paris, 21 (Tün) — Bükreşten bildirildiğine göre bu sabah şehirde || , Londra Si (Tan) — Sunday | amelelerle sağ cenahı tutan talebeler arasında kanlı hâdiseler olmus. || Ktonik”in verdiği malümata gö- İl re, Hitler İngiltere tarafından hlar vardır. seler devam etmektedir. niröde toplanıyor Titülesko | ' Bükreşte ahi hadiseler. <V- Faşist talebelerle işçiler © Almanya Sorulan | arasında çarpışma oldu tur. Vak'a şöyle çıkmıştır: Sağ cenaha mensup talebeler, buzün De- mokrat gazetelerin satışlarını menetmek İstemişler ve bu gazeteleri satan yerlere hücum etmişlerdir. Bunün üzerine nmelelerle talebeler || yı arısında bir müsademe olmuş, bir mürettip ölmüş iç Kisi de yaralan mıştır. Bir komiser de yaralanmıştır. Bundan mânada Demir miğfer faşist teşkilâtmın bulunduğu yerlerde || de çarpışmalar olmuş ve rüyelverlerle çarpışma yapılmıştır. Yara- Polis son gazetelerin binaları etrafmda barikatlar yapmıştır. Hâdi- || RM SİYASAL GÜNDELİK GAZETE a A Türk heyeti reisi Tevfik Rüştü Aras şam saat sekiz 20 de Montröye vâsıl | miştir, olmuş ve garda Isviçredeki Fransız | Konferansın toplu a elçisi ve sefaret erkânı tarafından | bütün hazırlıklar yapılmıştır. karşılanmıştır. Fransız elçisi Pol Bon | Konferans yarn saat 16 da top - kur gerefine bir aksam ziyafeti ver » | LArkası 6 ncsda) Fransız hey'eti reisi Pol Bonkur binada | Sulh plânı ii suallere menti cevap verecek | sulh plânı hakkında sorulan su- âllere menfi cevap o verecektir. | der bu hususta evvelki teklif. | | lerinin haritinde Ingiltere ile w- mumi müzakerelere çirişmiye - caktır . İ Sorulan suallerin cevapları me- | Dün İstanbul lik maçlarının &0n, oyunlarına Taksim stadında devam | edilmiştir. Havaların sicak gitmesi yüzünden nisbeten tenha denebilecek derecede az olan seyirciler arasında Türk Spor Kurumu Gepel Merkez Büşkanı General Ali Hikmet te var- di. Dünkü Lik Maçları Beşiktaşı yenen 6. Saray, İstanbul ikinciliğini aldı Galatasaray - Beşiktaş oyunundan güzel bir enstantane yanmda yalmız müsbet ola - | | caktır. İ İ 1 — Almanya eski kolonilerini | İleride tekrrir talep etmek husu- | “İl sunda her türlü haklarına sahip- tir, : İ 2 — Almanya bazı şartlar da- İ| hilinde Cemiyeti Akvama girebi- İ bir Hitler sulh plânına dair ingilterenin suallerine menfi bir cevap verecek İngiltere neden geri | döndü ? 'Baldvin zecri tedbirlerin faydasızlığını izah ediyor Şimdiye kadar cereyan eden hâdiselerin mecrasını değiştirmek Londra, — Baldvin yada Lan için birtek çare vardır: Harp k kont luğunda Coj de binlerce hafazakârın duğu bir tıda mus bu- toplan- bir nutuk erek demiş- Zecri teğ- birler, harbe ni- hayet vermek çin herhahgi bir millete karşı tat- bik olunan birta- kım tedbirlerdir. Bunlar, ceza ma- hiyetinde "telâkki olunama Hatip, devamla tir ki : sözüne demiş dar vi olen , hadiselerin macerasını değiş- tirmek için tek çare, vardır. Bu çare de harbe girmektir. & Ben Avrupada harbe girmelediğimeğe | hazir tek bir millet bile” görmüyo - rum. Bü sebepten dolayı zecri ted-- | Çorçil ve Stanley Baldvin birler siyasetini terketmemiz Ilsrm- gelmekte olduğu kanaatine vâsıl ol- (Arkası 6 mera) Güzel sar'atler akademisi talebe sergisi açılıyor Güzel Sanatlar Akademisinde talebe çalışırken. Köşede ressam General Halilin bir portresi 5 UYazısı 3 üncü sayfada) —— tir. Söylendiğine — göre, | Stanley Raldvin ve Eden Hitler'in verece- ği cevap halkında daha yimdi - den malümüt sahibidirler. Stanley Baldvin yakında bir nu- | tuk. söyliysrek eğer Almanya | müskülât > gıkarmakta” devam e- derse, Belçika, Büyük Britanya İ ve Fransanın kendi. aralarında | bir pakt yapacaklarını va cektir. N Çinde vaziyet Bir Japon gemisi bombardıman edildi Şanghay, 21 (A.A.) — Uzak doğu| da hâdiseler artmaktadır. Hongkog da Çinliler kadmlarla çocuklara kar şi haşin muamelelerde bulundukların dan, Jâpon konsolosu himaye. ted- birleri alınmasını istemiştir. Cenüp- İularla şimallilerin karşı-karşıya bu- Tundukları ve aral da-ateş de te- atı edildiği — bildiriliyor. “Tienginde LArkası 3 üncüde | lik oyun Vefa - Süleymaniye ara- sında yapıldı. Veta 4 Süleymaniye | Suphi Baturun idaresinde saat 15- 50 de başlanan bu müsabakada her iki takım zevkli bir oyun oynadı ve (Arkası $ incide) BÜYÜK TÜRK İNKILABI BAŞLARKEN Yazan :- ZİYA ŞAKİR Bu en kuvvetli vesikalara dayanan harikulâde tefrikayı yakında neşrediyoruz ... sesesese Anadoluya hücum eden casuslar ve sulkastçılar - Ayasofya meselesi “arameeeiekiskensazeme Talât Paşayı öldüren Tayliriyan Anadoluya niçin gele- icekti? Major Hey hâdisesi - Kroker otelinin bodrumla- "ında dönen fırıldaklar.. ......... Behbut Han niçin katledildi ? eeaeerearaeeeaseaee Bu harikulâde vak'aların tafsilâtını yakında meşre baş- lıyacağımız bu büyük tarihi tefrikada okuyacaksınız Eg