22 Haziran 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

22 Haziran 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

a 2 GÜNAŞIRI Saadet! Merkezi kendi benliğimiz olan daireler çevirelim ki, genişleye genisle- ye, son kavsile bütün dünyayı kuşatsm. İşte, bir imsanm saadeti için, meri kez noktasından son hududa kadar, her şeyin, bu bir kişiyi mes'ut etmek arzusile çalışması kâzım! Dişi ağrıyan bir insana mes'ut diyebilir misini; bu kemik çivi, gizli hir sızmm şimşek .. Çenemize çakılmış lerini gözlerimizde tuluşturup yıldı- rımlarını beynimize gönderdikçe, dünya zindandır... Merkez noktasından uzaklaşıp küçük bir daire çevirelim: Anneniz, karmız, yahut çocuğunuz hasta. Ya, ihtiyar damarların ki- reçlenmiş yollarında kan yorgun dolaşıyor.. Ya, genç ciğerlerde, ölüm kızıl kancalar dökmüş.. Yahut ta, lerin bie bağaüen: başlanınd.. Nasıl, mes'ut musunuz?.. Dsireyi biraz daha genişletelim: Eviniz sıhhatte, Keseniz dolgun. pirzola kokusile beslenen fakir bir uzun, bir ömür kadar uzun öksürüş- Fakat İnsanları, bacamızdan tüten mahalledesiniz.. Radyonuzun sesini dilenci ilâhileri kesiyor. Yüzünündeki pembeliğe ayıplayan gözlerle ba- Kahkahanı, bir cürüm gibi, dişlerinizle ırarak yavaş yavaş çülme- Yi unutacaksınız! Bu daireler, istediğiniz kadar zenişliyebitir: Şu gazete siitununda yalan çiğnenmiş çocuk. Su su altında kalmış köy., Şu kuraklıktan sıkıntıya düşmüş kasaba.. Şu tayyareleri düşüren ölüm ışığı. Şu gözü dönmüş nutuk. Şu oynak mevsim.. Sıcaklığı azalan güneş.. Pazarları yağan yağmur. Vözlerimizdeki çizgide, gözlerimizdeki düşüncede hepsinin payı var.. Insanların, balını yapan arı gibi, kendi saadetini kendi yaptığı günler. Mevsim kapanırken Futboleülerin B oüneğa çarem ları dolayısile alâkadarların bundan böyle maçları menetmesi Üzerine, çak | şükür, düm mevsimin son maçları ya- pıldı. Çek şükür diyoruz, çimkü eğer bu memnuiyet olmasa lik maçları bitecek diye, çoluk çocuk, bu sıcak günlerde stadyomun tozlu sıcaklığı içinde haşır neşir olacaklardı. Hafta içinde Fenerbahçe - Hilâl maçile Istanbul likinin birincisi ve sonuncusu belli oldu. Dün de Gala - tagaray - Beşiktaş maçile ikinci ve üçüncü meydana çıktı. Eh, bize de bu kadarı yeter... i Futbolün garip cilveleri var. Bazı zamanlar daha fazla gol fırsatları ya kalıyan takım maçi kaybediyor. Din de böyle oldu. Beşiktaş, hele birinci devrede birçok gol fırsatları yakala dığı halde mühacimlerinin beçerik - sizliği yüzünden bunları kaçırdı ve üstüste iki gol yiyerek yenildi. Mevsimin son maçı yeni bir isti - çıkardı: Hüsnü, dün Beşiktaş hücum bat- tında en tehlikeli oyuncu idi. Hüsnü- nün bu muvaffakıyeti belki de bece- | riksiz mühacimlerin ortasında oyna masından ileri geldi. Malüma, kır çi- gerken sekin BAZAN, liği Fikir köşesi 151 — Küçük irmaklar büyük ne- hirleri yapar. (Küçilk menfaatler obirike birike (Yük, yükletilenle mütenasip ol - malı) 154 — Kırmarbaz yemini, yemini. (imanılmıyacak yeminler) 155, — Bir “eğer, le Paris bir şişe nin içine sokulur. (Faraziye halinda her şey müm - kündür) 156 —Budala adam, budalaca rüya sarhoş yal Beslerinde yapılacaktır. İmti - hanlara resmi ve hususi lise talebe leri iştirak edeceklerdir. İratihan #i- mlleri kapalı zarflar içinde vekâlet - ten gelmiştir. Sual zarfları, imtihan. lara başlanmadan on dakika evvel a- çlasaktır. Ada şenlikleri dün başladı "Adaları güzelleştirme cemiyeti ta- rafından tertip edilen şenliklere dün başlanmış ve eğlencelerde bir halk kütlesi bulunmuştur. Eğlen- eceler geç vakte kadar sürmüştür. Ge lecek pazar günü yapılacak şenlikler. ge merkep yarışları da olacaktır. Yusuf ZİYA Bilginizi Yoklayınız Sorular — Avrupalıların kendisine “Şar- kın Volteri,, ismini verdikleri kim - dir? — “Bununla beraber, o, dönüyor,, cümlesi kimindir ve ne münasebetle | söylenmiştir? — İngilterenin Grinviç şehri nesile meşhurdur? — Harun Reşidin elindeki sazla başma vurup öldürdüğü rivayet edi- (len kimdir? İ — “Sende iman yok ki, sen aldın diyem İmanımı,,, mısrar kimindir? Dünkü soruların cevapları İ yo neşriyatının da daha, esaslı suret- 5. — Romanjja Kraluin yazlık #05 | I raw nerededir '?”* C — Bükreşin şimalinde Sinaya'da 8 — Meşhur Sorbon üniversitesi İ ismini mereden almıştır? İ € — Şimdiki iniversite on üçüncü /asırda kurulduğu zaman sadece kii- çük bir kolejdi ve Rober dö Sorbon | tarafından kurulmuştu. $ — Spiçberg adaları werededir ? O — Şimal kutup denizinde olan Spiçberg adaları beş büyük ve bir sürü küçük adalardan ibarettir. S — Speleoloji nedir ? C — Mağara, uçurum, kaynak gi- bi dünyanın tabii boşluklarmı tetkik ümi, $ — Çaldıran meydan muharebesi (Budala, uykuda bile budaladır) Pi — Fütten gele- tambura gi (Haydan gelen huya gide“) 158 — Zaman btlylik bir öğretici- dir, (Tecrübe çok şey öğretir) 150 — Bir zaman gelir ki, köpek- ler kuyruklarır... * ühtaç olurlar. (Şimdi faydasır görünen kimssler ve şeyler bir gün lüzumlu olurlar) 160 — Tutmak koşmaktan iyidir. (Sahip olmak, ilmit etmekten iyi- dir) Yalovaya rağbet lartıyor Akay müdürü Cemil, büyük otelin inşaatını tetkik için Yalovaya gitmiş- tir. Cemil, Yalova kaplıcalarının a- zami rağbetini kazanmasını temin için verilen kararların tatbikatına da nezaret edecektir. Akay idaresi, Yalovanm bu sene geniş mikyasta alâka ve rağbet celbetmesi için esas Wi tetbirler “almıştır. Bu cümleden olmak üzere nakil vasıtaları ıslah ©- dilmiş, otel ve lokantalarda ehem- miyetli mikdarda tensilât yapılmış- tır. Dün, Yalovaya giden ziyaretçiler üç bin kadar tahmin olunuyordu. O- tellerde pek az yer kalmıştır. Evvel- ee her keseye uygun olduğu için ih- das edilen bir ve iki yataklık üç kr- sım paviyondan A. paviyonları in- e dolsyisile yıktırılmıştı.. B. ve Ç, paviyonları daha şiradiden işgal J edilmiş bulunmaktadır. i istasyonu kurulacak İnm temin edeceği tenzilittan ( ŞEHİRDE OLANLA Radyo işleri Bir milli radiyo Nafia Ve , Fadyo işlerini esas K surette ıslaha karar verrniş bulun- | maktadır. İlk iş olarak (Ankarada bir milli radyo istasyonu Iurulacak- &r. Bu radyonun en uzak fyerler, ka dar neşriyat yapabilmesi “emin edi- lecektir, Ayrıca İstanbul radyo is - tasyonunun Islahı kararlaştırılmış» tır. Hazırlıklara devam eğilmekte - dir. Bu iş gelecek seneye) kadar İk- mal edilecektir. İstanbul 'Telsiz Te -| lefon Şirketinin imtiyazı "üç ay #on- ra bitmektedir. İmtiyaz imüddeti bi- | tince işletmeyi hükümet -ele alacak- caktır. Nafla Vekâleti, bn işler için bütçesinden bir bucuk milyon Hira tahsisat ayırmıştır. Şaric vilâyetle - rinden birinde de diğrir bir radyo istasyonu kurulması düşünülmekte- dir, Bunlardan başka, bugünkü rad te ıslahı mukarrerdir. Jlerkesin ala- bilmesi için radyo makineleri ucuz- latılacak ve bu süretle; radyo maki- deleri ev eşyası arasına sokulmuş olacaktır. / Ayasofyanın tamir keşfi hazırlanıyor Tamiri takarrür eden Ayasofya - nm keşfini hazırlamak üzere bir he- yet teşkil edilmiştir. Heyet» müze - iler umum müdürü Aziz başkanlık e- decek ve âza olarak müzeler mimarı Kemal Altan, nafıa mimarı Faruk, Ne dersiniz ? Hürmetkârlık Mekteplerde küçük çocuklara ya- şamanın ödabını öğretmeye çalışır- lar, hürmetkör olunuz, sizden yaş- ça büyühlere saygı gösteriniz. Her yerde hakkınızı, haddinizi, işinizi, salöhiyetinizi o aşmayınız (derler, Hürmetkârlığı “ef *- ederler. Faha ne iptir ki, hayatta çok defa tatbik sahası bulamıyan bu hürmet hissi, bugünlerde yine gişe önlerinde zaafa düşürülüyor. Ada vapuruna bineceksiniz, saat- lerce gi, ünde bekleyiniz. Flor- hava almak istiyer- sunuz, bilet gişesinde saplanıp ka- ler, 15, 20 dakika öylece durur, sı. ra bulup ta elinizdeki parayı memu ra uzatmazsınız. Çünkü, etrafı - nız bazı açıkgözler çevirmişti lar biletlerini almadıkça sizin ne parayı uzatmanıza, ne de bilet al- manıza imkân vardır. Siz sıkıla terleye kendini raya sokmaya uğraşırken açıkgözler, gi- şeyi sökercesine biletlerini alıp gi: derler ve hattâ bazan yaptıkları bu haksızlıklarla iftihar ederler, Gü- lerek giderler. Hemen her zaman devam eden bu vaziyeti, halkın şehir dışındaki plâj ve mesirelere akın ettiği şu mevsimde vapurda, trende, her yer- de daha iyi görürsünüz. Biz karşımızdakinin hakkına hür- met etmedikçe ondan yeni bir va zife beklememeliyiz. Hürmetkârlık, insana birçok şeyler kazandırır. İtaat mafevke, doğruluk hakikate, ve nezaket te etrafımızdakilerin haklarına hürmetten başka birşey evkaf mimarı Nihatla eski eserleri koruma encümeni âzaları bulunacak lardır. Heyet, bugün Ayasofya mü- | zesine giderek mahalfinde tetkikat yapacak ve kegfin esaslarını hazırl: yacaktır Romanya Transit yolu | Romanya transit yıflunda memle- ketimizden gidecek tnansit eşyasi i- çin bası tenzülât yapılınası kararlağ- tırılmıştır. Romanya tiyansit yolu ge çen senedenberi büyüt bir rağbet görmüştür. Hk hazırkkları yapmak | ir. Biz böyle düşünüyoruz. Siz ne dersini ML iz? KUÇUK HABERLER * Türk borcu tahvillerine istek faz ln — Istanbul borsasmda Türk Bor- se talimi Array AŞA bim en lep vardır. Borsamızdaki fiatlar, Pa- ris Borunama mazaran, nisbet ka- bul etmiyecek kadar yüksektir. Ay- ni zamanda Paris borsasındaki Türk maksadile şehrimiz Relmanya Seyri sefain acentesi Bükreye gitmiştir. Tütün nakliyatı tarifelerinde şimdi - den mühim tenzilât yapılmıştır. Ye- | ni tenzilât, bilhassa yam meyve ve sebze nakliyatı Üzerinde de olacak - tır. Tenzilâtım Balkan demiryolları idareleri arasmda yapılan anlaşma- daha | fazla olmasma çalışılaesiktır. Vapurların hareket kâğıtları Vapurlarm — sefer (müddetlerini uzatması yüzünden Metrmara havğa smda İşleyen denizyollurı vapurla - rınm her uğradığı iskelede gümrük muhafaza, teşkilâtındanı (hareket kâ- ğidi almağa mecbur tutalmaları, bir çok itirazlara seböp olmuştur. İtiraz lar varit görüldüğü için «bu usul Kel- dırilmuştır. Marmara havzasında İş- leyen bu gibi vapurlarmı senede bir defa hareket kâğıdı almaları karur- laştırılmış, bu suretle uzam muame- lelerle vapurlarım gecik'memeleri te- min edilmiştir. Kararın tatbikma başlanmıştır. Yolcu salonundla yeni kolaylıklar Polis, kabotaj hatları #haricine gi- den veya gelen vapurlara, teşyi ve istikbal için girilmesini evvelce me- netmişti. Bu karar, evvelâ şikâyeti mucip olmuş, fakat intizamın temin edilmesinde esas olduğu için tatbi » kata devam edilmişti. “Teşyi ve is- tikbal meselelerinin kabotaj hattın- da da birçok karışıklıkları mucip ol- duğu görüldüğünden bu hususta ye- ni bir usulün tatbikr kmrarlaşmıştır. Bu karara nazaran, her yolcu beraberinde ancak (bir adamla vapura girebilecektir. Bir kişiyi teş- yi için on kişinin birden vapura gir- mesi menedilmiştir. Teşyi için gelen ler, vapurun kampanası çaldıktan üç dakika sonraya kadar gemiyi terket miş bulunacaklardır. Aksi takdirde para cezası almacaktır. İstikbal İçin gemilere giriimesi menedilmiştir. Her np suretle olursa olsun, vazifodarlardan maadası ge- 'milere giremiyecek, ypleular rıhtım- da beklenecektir. borcu tahvillerile bazı esham fiatle- ri düştükçe İstanbul borsasındaki kıymetler yükselmektedir. Vaziyet alâkalı makamlar tarafından tetkik edilmektedir. * Güzel San'atler Akndemisi ser- gisi — Güzel San'atler Akademisinin yıllık büyük sergisi yarm saat 14 bu çukta açılacaktır. Sergiye san'atkâr lar, talebe velileri davet edilmiştir. * Osmanlı Bankasmın fevkalâde kongresi — Osmanlı Bankasının Londrada yapacağı fevkalâde kongre de-bulunacak olan Osmanlı Banka - sı ve Borsa Komiseri Ihsan - Rifat yarın İngiltereye hareket edecektir. * Beyoğlu adliye binası — Beyoğ- İu adliye binasının nakledileceği eski Beyoğlu Halk Partisi binasmın ta- miri birkaç güne kadar bitecektir. Mahkemeler, önümüzdeki hafta için; de yeni binasma taşınmış olacaktır. * Üsküdardaki pehlivan güreşle - ri — Dün Kınlay Usküdar subesi menfaatine, Uskildarda Şemsi Paşa meydanında pehlivan gürüileri' Ya» pılmıştır. Ayrica güreşler “arasında Mehmet adında birinin gösterdiği hünerler seyredilmiştir. * Besançon saat sergisi — Önümüz deki eylili içinde Besançon ,şehrinde açılacak olan kıymetli saatler sergi- sinde Türk saatlerinden de birkaç nü mune bulunacaktır. * Deniz şenlikleri yapılmıyacak 1 temmuz kabotaj deniz şenlikleri, yapılmıyacaktır. Buna mukabil 2 temmuzda Mudada zengin bir prog - ramla kayık, kotra ve yüzme yarış- ları yapılacaktır. Çak :malara devam edilmektedir. * Bir a profesörü geldi — Viyana Ünivefsitesi hukuk profesör: lerinden Kar! Şimerst dünkü eks presle şehrimize gelmiştir. Profesör Berut ve Kahirede iki konferans vet mek Üzere seyahat etmektedir. * Çengelköy Halkevi açıldı — Çen gelköy Halkevinin açdış merasimi dün öğleden sonra yapılmıştır. Mera simde Halkevleri reisleri ve davetli- ler bulunmuş, Usküdar Halkevi mu- zikası muhtelif parçalar çalmıştır. Bu münasebetle bir de müsamere ve- rilmiştir, Emniyet işleri 3 üncü komiserlik imtihanları açılıyor Bir müddet evvel vilâyet merkez- lerinde yapılaf polis üçüncü komi - serlik imtihanlarma İştirak edenler ağasında kazananlar belli olmuş, ter- fi ettirilmişlerdi. Fakat mevcut Üçüncü komiser ade di, bugükü ihtiyacı karşılıyamadığı için "yeniden bir imtihan yapılmasına karar verilmiştir. İmtibanlar yine her vilâyet merkezinde 15 temmuz- da icra edilecektir. Vaktin dar olma- sf yüzünden iştirak etmek istiyenle- rin haberdar edilebilmeleri için key - fiyet. telle iç bakanlıktan emniyet direktörlüklerine bildirilmiştir. İmti- han sualleri de yakmda direktörlük- | lere gönderilecektir. Damızlık Merinoslardan azami istifade Hayvan cinsini ıslah İçin bir müd- det evvel Macaristandan getirilen da mızlık Morinos koçları üzerinde ge - niş mikyasta istifade çareleri aranıl mesi ziraat bakanlığınca alâkadarla- ra bildirilmiştir. Karacabey Harasın- da meveyt damızlık Merinosların sun'i çifleşme usulile de teksiri düşü nülmektedir Müesseseye yeniden tek nik bazı makineler alınmıştır. Bu me aranmaktadır. Maaşla istihdam edi-. lecek olan bu makinistlerin iaşc ve ibateleri de Karacabey harası tara - (ından temin olunacaktır. Hangi gemilere teshilât gösterilecek Hükümet seyyah taşıyan ecnebi gemilerine azami kolaylık göstermek ! tedir. Bunlar, ticari muamele yap - wadıkları ve limanlarda yalnız kafi- le halinde seyyah getirdikleri için deniz ve liman resimlerinden imnaf tutulmaktadır. Bazı ecnebi vapurla- rı bu azami suhuletten istifade ça- relerine başvurmuş ve hileye sa) Sata yili hamam iyim elini KAM yeti suistimal etmek istemişlerdir. da yük taşıdıkları halde İstanbula gelirken seyyah almakta ve bu yol: cuları ileri sürerek liman idaresin- don teshilât gösterilmesini talep ve iddia etmektedir. Hükümetimizin sühulet gösterdiği ve bazı kayıtlar- dan muaf tuttuğu gemiler münha- siran, seyyah taşıyanlardır. Halbuki hile yoluna sapan gemiler, Mmanı- mızdan ayrılınca muhtelif iskele - lerden yük almaktadır. Ru vaziyet hazineyi de zarara sokmaktadır, Bu gibi yanlışlıkların önüne geçmek İ- çin sühulet gösterilecek olan sey- pi vapurlarınm evsafı yeniden tes- bit edilmiş ve alikadarlara bildiril. miştir. Ticaret Odası Esnaf şubesinin faaliyeti tetkik ediliyor İstanbul Ticaret ve Sanayi odası esnaf şubesi direktörü Mehmet Ali- nin vazifesinden çekilmesi üzerine, vali ve belediye reisi Muhiddin Üs- tündağ İşe elkoymuş ve müstafa res isi çağırarak kendisinden izahat al- mıştır. Esnaf” şubesi faaliyeti hak - kında Muhiddin “Ostündağa etraflı malhmat veren Mehmet Ali, cemiyet lerin bir kısmının bugünkü haliyle esnafa kâfi derecede faydalı olama- dığını ve cemiyetlerde çalışacak ele- manlarm daha liyakatli kimselerden seçilmesinin zaruri olduğunu söyle- İ miştir, Ticaret odası, şikâyetleri in- celemektedir. Şimdilik esnaf şubesi direktörlüğünü, vekâleten başmüra- kıp mx görecektir. İlkokullar haftad gün açık Tatil aylarmda Istanbul İikokulla- n haftada İki gün açık bulunduru- lacaktır. Bu günleri Kültür Direk - törlüğü, cumartesi ve çarşamba ola- rak kabül ve tesbit etmiştir. Bugün lerde mektebin baş öğretmeni mek- tepte hazır bulunacak, mazereti var- sa, Kültür Direktörlüğünün izniyle öğretmenlerden biri başmuallime ve- kâlet edecektir. Açık bulundurulan günlerde mekleplerde talebe kayıt ve kabulü yapılacak ve talebe veli- leri ile temaslar muhafaza edilecek- tir. iki Bü gibiler ecnebi limanları arâsm- | (pi Dış siyasa Almanya ve zecri tedbirlerin kalkması Zeeri tedbirlerin kalkmasından bu- gün için bakımdan en 2i- yade mliteessir olan devlet şüphesiz Almanyadır. Italya şarki Afrikada meşgul olup Avrupada eli kolu bağlı kaldığı ve tedbirlerin devam ettiği müddetçe en büyük maddi ve manevi politik istifadeleri temin eden devlet yine Almanya olmuştur. İlk başta Italyan ticaretinin ambargoya tâbi tutulması Alman harici ticareti için son derece milessir bir stimulan (mi- nebbih) olmuştur. Orta ve Şarki Av- rupada Doktor Şaht'ın seyahatine müncer olan Alman ticari inkişafı an- cak bü sayede vücut bulabilmiştir. Iki memleket arasmdaki ticaretin vâsl miktarda çoğalması ile dostane bir kanala sevkedilen Alman - Yu - goslavya münasebatının, bilhassa, e- hemmiyetle kaydı gerektir. Belgrat ile Berlin arasındaki bağlarm kuv - vetlenmesi Avrupa siyasetine çok | büyük bir değişiklik getirmek ve Alman nüfuzunu arttırmak kabiliye- tindedir. Diğer taraftan, Ren'in Versay Mu- İshedesi ahkâmma ve Lokarnoya mu- halif olarak Almanya tarafmdan pervasızca askeri işgal altma alm - ması ve tahkim edilmeğe başlanma- sı yine bu tarihte tesadüf eder, İal- ya, İngiltere ve Fransa arasında tam bir anlaşma havasr olsa, ve İtalya Şarki Afrikada meşgul bulunmasay» dr Almanyanın Versay ve Lokarno Muahedelerini pervasızca yırtmas - na zaman ve şartlar imkân vermez. İdi. kinelerde çalışmak üzere elemanlar | Yine Stresa cephesinin baruldu- Zundan ve İtalyan - Alman İhtilâfmın arır olduğundanberi Almanya Avru. pa siyasetinde ön plânda rol oyna- yan devletler arasma geçmiştir. Çtin- kü Ingiltere için Talya aleyhine bir muvazene temin edebilmek hususun- da Almanya ihmali kabil olmıyan İbir kuvvet olmuştur. Yani biribirine muhalif olan İngiltere ile İtalya sra- sında muvazeneyi temin wdecek ye » güne garbi Avrupa devleti haline Kelmiştir, Bütün bu mülâhazalar hatıra geti- rildikten lir. Fakat -Alman diplomatik mah - fellerinin Uluslar Kurumu hakkında- ki noktsi nazarlarmı tetkik edersek Almanların tedbirlerin kaldırılmasın- dan niçin memnun olduklarını görü- rüz. Almanya ta Harp Sonundanberi Uluslar Kurumu Almanyayı hudutla- rı dahilinde sıkıştırıp bırakmak için kurulmus bir vasıta sddetmekte idi. Cenevrenin Fransa lehine olan Av- rupa statükosunu muhafazadan bas- ka bir şey olmadığına inanmakta idi. Simdi zecri tedbirlerin kaldırılması - nm Uluslar Kurumunu kökünden bal taladığma kani oldukları için Alman- lar İngiltere ve Fransada alınan ka- rarlara seviniyorlar. endişeye de şiphe yoktur. — N, M. Profesör Glanberg'in küsuf üzerindeki tetkikleri te ragathanesinin zaptettiği mis. larm tetkik edilmekte olduğunu, bu tetkikatın bir buçuk ay süreceğini ve iyi neticeler elde edildiğini söy lemiştir. Profesörün başkanlık ettiği heyet, kısmi tutulma esnasında gü- neşle aym vücude getirdiği hilâlin iki ucu arasındaki zahiri mesafeyi 200 defa ölçmüştür. . Ayrıca arzm sathı üzerinde zuhur eden gölgele- rin hareket istikameti de tesbit edil. miştir. İnhisarlar Umum Müdürü dönüyor İnhisar idaresinin tütün fabrika - larmı tetkik etmek için Mısıra giden İnhisarlar Umuni Müdürü tetkikatı- nr bitirmiş ve İskenderiyeye dönmüş tür. İnhisarlar Umum Müdürünün, sarapçılık hakkında bir etüt yapmak üzere Fransaya gitmesi -ve oradan şehrimize dönmesi mukarrerdi, Pa- kat heniz imalât mevsiminin başla» mamış olması dolayısile bu seyaha- tini tehir eden Mithatın doğrudan doğruya avdet etmek Üzere vapur beklediği haber verilmektedir.