22 Haziran 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

22 Haziran 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

mmm 22-6-936 TAN iş Kanunu Metni 3) Ayni maddenin C bendinde ya- gıldığı üzere ikinci derecedeki şart- larda görülen noksanları nizamen muayyen mühlet zarfında ikmal et- mediğinden dolayı idareten kapatıl - miş olan İş yerini memnyiyet hilâfı- na olarak tekrar açıp işleten iş Ve- rene, yirmi liradan yüz liraya kadar hafif para cezası hükmolunur. Ye İş yeri tekrar kapattırılır. 4) Ayni maddenin Ç bendinin son cümlesinde yazıldığı üzere nizamen muayyen mühlet içinde iş yerindeki: noksanları ikmal ve mlah etmeyen iş verene,yirmi liradan yüz liraya ka Üzere ağır para cezası hükmolunur. 2) Ayni maddede anılan nizamna- me hüzmünce emzirme odasi veya çocuk bakırı yurdu tesis edilmesi İ- cap eden iş yerinde bu tesisatı niza- men muayyen mühlet zarfında yap - mıyan iş verene yirmibeş Jlradan yüz liraya kadar hafif para cezası verilir, Madde 119 — 62nel madde muci- bince çıkarılacak olan nizamnâmele- rin hükümlerine mugayir harekette bulunan iş verene veya iş veren veki- "İline on Tirfdan yüz liraya kadar hafif para cezası verilir, Madde 120 — 112, 113, 114, 115, dar hafif para cezası hükmolunur /116, 117, 118 ve 119 ncu maddelerde ve bu şartlarm ikmaline kadar iş| yerinin kapatılmasına dahi karar ve- rilebilir. 5) Ayni maddenin F bendi muci- 'bince idareten kapatılmış olan bir iş yerini memnuiyet hilâfına olarak tekrar açip işleten işverene, yüz lira | dan aşağı olmamak Üzere hafif pa- ra cezası hükmolunur ve her halde | iş yeri kapattırılır. 6) — Ayni maddenin G berdi mu- cibince noksanlari nizamen muay - yen mühlet içinde ikmal edilmiyerek İlgili makamdan “İşletme vesikası” almmamış olan bir iş yerini işleten iş verene (işbu İş yeri idareten ka- patılmamış bulunuyorsa) elli lira - dan aşağı olmamak üzere hafif pa- ra cezası hilkmolunur ve ayni sebep- ten dolayı idareten kapatılmış bülu- nan iş yerini memnulyet hilâfma o- larak tekrar açıp işleten işveren İse, yüz liradan aşağı olmamak üzere hafif para cezasına çarptırılır. 7) 56 ner maddenin H bendinde yazılı hallerden “ayni maddenin B bendi hükmüne temsil edilenler için © bendin tariflerine uygun surette muamele ifa etmemiş olan iş veren hakkında fse İşbu 113 ncü madde- nin İ numaralı fıkrasındaki b ben- di hükmünce ceza verilir. lladde İlk e Lİ 57 AG Maddenin birinci fıkrasında, yazılı olduğu veç- bile; iş yerine içki getiren veya sar- koş olarak gelen, yahut bu gibi İç- kileri iş yerinde kullanan kimseye beş liradan elli Iiraya kadar hafif para cezası hükmolunur. 2) Yukarki fıkrada yazılı suçlar - dan birini yapan, bizzat iş veren ve ya iş veren vekili, yahut işçilerin sevk ve idaresile, yahut bunlar ze- rinde murakabe veya nezaret ile muvazzaf bir kimse ise, buna veri- lecek ceza iki katma çıkarılır.” 3) Ayni maddenin ikinci fıkrası mucibince İspirtolu içkiler hakkın - daki yasağa muhalif hareketlerin vukubulmaması için icap eden dik - kat ve murakabeyi ifa etmiyenlere yirmi liradan yüz liraya kadar hafif | para cezasi verilir. Madde 115 — 58 nci madde muci- bince ağır ve tehlikeli işler hakkında» ki nizamnamenin hükümlerine müha- | lif olarak bu işlerde kadmlar ve on sekiz yaşımı tamamlamamış çocukla- rı çalıştıran, iş veren veya iş veren vekiline yüz biradan aşağı olmamak Üzere ağır para cezasile beraber bir haftadan bir aya kadar ağır hapis e&- zası verilir. Madde 116 — 59 ncu madde maci- bince ağır ve tehlikeli işlerde, doktor raporu olmaksızın işçi çalıştıran iş ve ren veya iş veren vekiline yirmi beş Yiradan yüz liraya kadar hafif para cezası hükmolunur. Madde 117 — 60 ner madde muci- Bince 12 den 18 yaşa kadar (18 ya- gmdakiler dahil) çocukları doktor ra- poru olmaksızın herhangi bir işte ça- yazık suçlardan herhângi birini, ev- velki mahkümiyelin cezasını çektik » ten sonra, bir sene zarfında birinci de fa tekrar işliyen kimseye önceki hlik- mün üçte biri nispetinde ve bir defa- dan daha fazla tekrar işliyene ise, yarı nispetinde fazla para cezası hük- molunur. IV. Iş ve İşçi bulma hükümlerin den dolayı cezayı müstelzim haller, Madde 121 — 1) 65 nci maddenin A ve B bentleri hükümlerinden birine muhalif olarak İşçilere iş ve işlere İş- çi bulmak üzere husus! idarehane a- gan kimse elli liradan başlamak üze- re hafif para cezası hükmolunur ve idarebane kapatılır. 2) Ayni maddenin B bendinin ikin- ci fıkrası hükmüne tevfikan idareten kapatılmış olan böyle bir hususi ida rehaneyi memnuiyet hilâfma olarak tekrar açıp işleten kimseye yüz lira- dan aşağı olmamak üzere hafif para cezası hilkmolunuf ve idarehane ka - pattırılır. 3) Yukarki fıkralar mucibince ceza ya çarptırılarak kapattırılmış olan i- darehaneyi tekrar açıp işleten kimse- ye evvelki para cezasının iki misli hükmolunacağı gibi ayrıca iki aya ka dar hafif hapiz cezası dahi verilir. Madde 122 — 1)'66'ncı'maddenin A bendi hükmüne salâhiyettar maka ma verilmesi Tüzmgelön böyahnames yi mübhleti zarfında vermiyen husus! İş ve işçi bulma idarehanesi sahip ve ya miidürüne 25 liradan 100 Tiraya kadar hafif para cezası hükmolunur. 2) Ayni maddenin 'B bendi muci- bince salâhiyettar makam tarafından yapılacak incelemeler ve soruşturma- İsra karşı güçlükler çıkaran veya kendisine tebliğ edilen noksanları ta. mamlamıyan veya muamelelerinin usul ve şartlarmda ve ücret tarifele- rinde salâhiyettar makamın yaptığı tadiller ve ıslahları o suretle tatbik. etmiyen veyahut yukarda yazılı mus meleleri ikmal ettirerek “Muvakkat izin kâğıdı. almıyan hususi idareha- ne sahip veya müdürüne yirmi beş liradan aşağı olmamak Üzere hafif Para cezası hükmolunur ve böyle bir idarehane, idari surette kapattırıl - mamış bulunuyorsa, işlemekten me- nolunur, Miağde 123 — 1) Hususi iş ve İşçi bulma idarehanesinde, 67 ni madde mucibince salâhiyettar makamın tas dikından geçirilmemiş tarifelere gö- re Ücret alarak muamele yapan ve- yatasdikli tarifeden fazla ücret alan idarehane sahip veya müdürüne yüz liradan aşağı ol. mamak üzere hafif para cezasile be- raber bir haftadan bir aya kadar ha- fif hapis cezası dahi verihir, 2) Ayni madde mucibince salâki- yettar makamdan tâsdikli ücret ta- rifesini yazıhanesinde levhalarla ilân etmiyen idarehane sahip veya mürü- rüne yirmi beş liradan yetmiş beş li- raya kadar hafif Para cezası hük - Mıştıran veya ayni maddenin kinci fıkrasında yazılı ol- duğu üzere eski iş (yerle rinde olan bu yaşlardaki çocukları altı ay içinde hekim muaye nesinden geçirmiyen ve bunlar hak - kmdaki raporları talep vukuunda ib- raz etmiyen iş veren veya iş veren ve- Kili elli Biradan aşağı olmamak Üzere hafif para cezasına çarptırılır, Madde 118 — 1) 61 nci madde mu- cibince çıkarılacak olan nizamname hükümlerine uygun olmıyarak, gsbe ve emzikli kadınlarm çalıştırılması yasak olan İşlerde bunları çalıştıran iş verene veya iş veren vekiline yüz liradan aşağı olmamak üzere ağır pa- ra cezası ve bunların çalıştırılmaları caiz olan işlerde ise nizamnamede tes bit edilmiş olan şartlar ve usullere ri- molunür. Madde 124 — 1) 68 nci maddenin birinci fıkrası mucibince muhtelif iş ve sanat zümreleri veya menafii ü- mümiyeye hadim Yahut münhasıran hayır işleriyle müştagil cemiyetler tarafından, ilgili mâkamın-izni aln- maksızm iş ve işçi bülma faaliyetine geçilmesi halinde bu hareketin mü- teşebbis veya falllerine: on liradan elli liraya kadar hafif pars cezası hükmolunur. 2) Ayni madde O mucibince ilgili makamdan İzin alarak iş ve işçi bul- ma faaliyetine geçen teşekküllerce işçilerden herhangi bir ücret almma- #1 hâlinde, bu hareketin faillerine yir mi beş liradan yüz elli liraya kadar hafif para cezasi hükmolünür. 3) Ayni maddenin son fıkrası mu- dan idare olunan iş ve işçi bulma faaliyetlerine müteallik beyanname- yi muayyen mühlet içinde salâhiyet- tar makama vermiyen teşekkül veya cemiyet mümessil veya müdürlerine on liradan elli Uraya kadar hafif pa- ra cezası verilir, Madde 125 — 1) 69 ncu madde mucibince iş verenlerin işçi ihtiyaç- larmı ve bazı vasıfları haiz işçiler. den iş ihtiyaçlarmı resmi “İş ve işçi bulma teşkilâtı” na bildirmeler but umumiyetle veya bazı vasıfları haiz bir kısım işçilerin herhangi bir işe alınmazdan önce resmi teşkilât. tan “İşçi karnesi” almaları usulleri hakkındaki nizamnamelerin hüküm ve şartlarma riayet etmiyen iş vere. ne beş liradan yirmi beş lirsya kadar ve işçiye İse on liraya kadar hafif para. cezası verilir. 2) Ayni madde mucibince-hususi İş ve işçi bulma idarehanelerinin, yahut iş zümrelerine ait mesleki te- İ şekküller veya cemiyetler tarafın - dun idare olunan iş veya işçi bulma teşkilâtmın faaliyetlerinden munta- zam raporlarla ilgili makam ha - 'berdar edilmesi mecburiyetine dalr çıkarılan nizamnamelerin hüküm ve şartlarma münafi harekette bulunan hususi idarehane sahip veya müdü- rüne, yahut teşekkül veya cemiye- tin iş ve işçi bulma teşkilâtını idare ile müvazzaf kimseye beş liradan yirmi beş liraya Xadar hafif para ce- hükmolunur, Madde 126 — 1) 70 nci : madde hükmünce umuma açık olan bir top- lantı yerini işletmekte olup te doğ- rudan doğruya veya bilvasıta İş ve ya İşçi bulma simsarlığı yapan, ya- hut bu yolda sair şekillerle ücret mukabilinde tavassut ve faaliyette bulunan kimseye yüz iradan aşağı olmamak Üzere ağır para cezası hükmolunur. Tekerrür halinde iki kat para cezasiyle birlikte bir haf- tadan bi” aya kadar hapis cezasr da hi verilir, v 2) Ayni madde hükmünce umuma açık toplantı yerlerinde, ilgili ma - kamdan verilmiş resmi vesikası ol- maksızın İş ve İşçi bulma tavassut ve faaliyetinde bulunan kimseye el- 1 liradan sşağı olmamak üzere hafif puracezası ve tekerrür halinde bu cezanın iki mislile beraber bir bafta- dan bir aya kadar hapis cezas: dahi hükmolunur. V. Grev ve lokavt yasaklığına ve iş ihtilâflarınm halline müteallik hü kümlerden dolayı cezayı müstelzim haller Madde İ2Z7 — 1) 72 nci maddede ki esas hükme muhalif olarak ve 73 neli maddenin birinci veya İkinci yahut üçüncü fıkrasındaki tarifler - den birine uygun tarzda grev ya - pan işçilerden herbiri on liradan yüz liraya kadar hafif para cezasına çarp tarılır, 2) Grev yapan işçiler amme hiz- meti gören müesseselerde çalışmak- ta iseler, bunlardan herbiri hakkm- da 1 numaralı fıkrada yazılı para cezasile birlikte bir aydan altı aya | kadar hafif hapis cezası dahi hük- molunur... 3) Yapılan grev devlet, vilâyet ve ya belediye idare veya kararları üze rinde bir tesir ve tazyik icra etmek maksadına matuf bulunuyorsa fajl- leri iki aydan iki seneye kadar ha- pis ve bir aydan bir seneye dar devlet müesseseleriyle amme hizmet- leri o müesseselerinde (o çalışmaktan menolunurlar; Madde 128 — 1) Grev yapan İşçi- ler, iş yerini veya iş verenin kendi- sine veya vekiline, yahut işçilerin sevk ve idare veya nezaretiyie mu- vazzaf kimselere ait malları tahrip veya telef eder, yahut zarara uğra- tılırsa bu cürmün ikama İştirak e- denlerin herbiri elli liradan iki yüz liraya kadar ağır para cezesiyle bir- likte iki aydan bir seneye (Okadar hapse mahküm edilir. 2) Amme hizmeti gören mücssese- de çalışmakta iken grev yapan İşçi- ler işbu müessesenin iş yerlerini ya- hut sair'mallarını tahrip veya telef ederler yahut zarara uğratırlarsa, bu elirmün ikama iştirak edenlerin | lir. herbiri yüz liradan üç yüz liraya ka» dar ağır para cezasile birlikte altı aydan üç seneyö kadar hapse mah- küm edilirler. Yukarda yazılı cü - ayet etmiyen İş verene veya iş veren | cibince İş kanununun meriyete gir - | rüm, bir devlet müessesesinin İş ye- vekiline elli liradan aşağı olmamak | mesinden önce mevcut mesleki te - |ri veya sair malları üzerine ika edil- i, yaz) şekkülller veya cemiyetler tarafın - | di takelirde bu cezalar yarı nis - pette artilırılir. Madde 129 — 127 nci maddenin 1 numaralı fıkrasmda yazılı suça öna“| yak olanlir hakkında o fıkrada ya- zılı para cezası üçte bir nispetinde artlırılmakla beraber bir aydan Üç aya kadar ihafif hapis cezası dahi ve- rilir, 127 nci maddenin 2 ve 3 numa» ralı fıkrakırndaki “yahut 128 nel maddenin İ ve 2 numaralı fıkraların deki suçlardan birine önayak olan- lar hakkında ise o fıkralarda yazılı para ve h:ypis cezaları üçte bir nis- petinde arttırılır. Madde 130 — 73 neü:maddede ya- zılı grev misaplarndan birini dol - durur sayıda işçilerin, aralarında ka rarlaştırılemak ve hep birlikte 16nc: maddedeki 2 numaralı (ahlâk ve hüsnüniyet kaidelerine uymıyan hal ler) benelinin e fıkrasında yazılı tarzda, İş 'yerlerinin dahili talimatı i* mukavelesinin şartları mu- cibince ya pmakla mlikellef bulun - dukları örlevlerden herhangi birini, kendilerin e vaki ihtara rağmen, ifa- dan imtinl etmeleri veya İşin yo - lunda işle'mesini bozacak hareket - lerde bulummaları halinde Obunlara beş liradun elli liraya kadar hafif para cezası verilir. Böyle rnüşterek bir harekete öna- yak olanlardan herbiri hakkında bu para cezssı üçte bir nispetinde art- tırılmakie; beraber on günden İki a- ya kadar hafif hapis cezası dahi hükmolusnur (16 ne: madde ile bu gi- bi ahval için iş verene verilmiş olan fesih hakkı mahfuzdur.) Madde 131 — 1) 72 nel maddedeki esas hükme muhalif olarak 74'ncü maddenin: birinci veya ikinci fikra- sındaki tariflerden birine uygun tarıda İykavt yapan İş veren, beş yüz liradan 2000 liraya kadar ağır para cezasına mahküm edilir. 2) Loknvt, âmme hizmeti gören bir mülesşesede yapıldığı takdirde iş 1 numaralı fıkrada yazılı para ce- zasinm iti misline mahküm edilmek le beraber üç aydan altı aya kadar! hapis cezmsına dahi çarptırılır. 3) Lokavt, devlet veya vilâyet ya- hut belerBiye idare veya kararları ü- zerinde tesir veya tazyik İcra etmek maksadına matuf bulunuyorsa, İş veren ikilbin beş yüz liradan beş bin liraya katlar ağır para cezası ile bir- dikte altısaydan iki seneye kadar ha- pis cezasıma dahi çarptırılır. Bu -apılmış olan lokavt amme işören müessesede vaki ol - muş İse İş verene altı bin liradan başlıyan İağır para cezasile birlikte ilç senedin aşağı olmamak Üzere hapis cezmsi dahi hükmolunur, Madde132 — 127,128,129,130 ve 131 inci maddedeki ceza hükümleri, işbu kanunun ttatbik edildiği iş yerlerin- de, 1 nci maddenin “işçi” tarifi gerçe vesine girmiyecek tarz ile çalışmak- ta olan mğistahdemler hakkında da- hi caridir., Madde 133 — 716 ncı maddede ya- zi olduğu veçhile iş ihtilâflarının halline mitteallik hükümlerin tatbik edilmiyeceği bir yıllık müddet içinde © maddenin ikinci fıkrası mucibince her hangi Wir iş yerinde mer'i bulu- nan umumi) veya hususi İş şartları- n! veya bunların tatbik tarz ve usul- lerini işçilerile anlaşmaksızın değişti ren ve böylece ihtilâfa sebebiyet ve- ren iş veren veya iş veren vekili, el- li liradan aşağı olmamak üzere ha- fif para cezasına mahküm edilir, Madde 134 — “Toplulukla iş ihti- lâf” çıkmış olan iş yerinde İş ve - ren ve işçi mümessilleri arasında UZ- laştırma yoliyle meselenin halledil- mesi hususunda 79 ncu maddede ya: zılı usul ve muamelelere riayet et > miyen İş veren veya mümessil işçile- re beş liradan yirmi beş liraya ka- dar hafif para cezası hükmolunur. Madde 135) — “Toplulukla iş ihti- lâfr” nın uzlaştırma yolu ile halle- dilmemesi halinde, 80 net maddenin (A) bendi mucibince ilgili makama vaziyeti bildirmiyen iş veren ve işği mümessillerine beş liradan yirmi beş liraya kadar hafif para cezası veri- Madde 1315 — İş ihtilâfmm halli hakkında kanunda tasrih edilmiş o- lan şekillerden herhangi biriyle ke- sinleşen kararlara ittiba etmeyen iş verene lokavt hakkındaki cezalar tatbik olunur. i Kamutayca kabul edilen iş kanununun metnini bütün iş sahiplerini ve işçileri alâkadar ettiği için aynen neşrediyoruz VI. İş hayatının murakabe ve tef- /tişi hakkındaki hükümlerden dolayı cezayi müsteizim hsller Madde 137 — Iş hayatmın takip, murakabe ve teftişi sırssında 92nci maddenin ikinci fıkrasında yazılı | mükellefiyetleri yerine getirmeyen kimselere beş liradan .aşağı olma - mak üzere hafif para cezası verilir. Işbu mükellefiyetleri ifadan imti- na suçunun tekerrürü, iki kat para gezasile birlikte bir aya kadar hafif hapis cezasını dabi müstelzimdir. Madde 138 — 97 nci madde muci- bince teftiş defteri bulundurmıyan “veyahut ayni maddede yazılı beyan nameleri nizamen muayyen zaman larda doldurup ilgili makama vermi yen İş veren veya iş veren vekili, beş den elli liraya kadar hafif para cezasına mahküm eğilir. İşbu beyannameleri hakikate uy - maz veya eksik bir tarzda dolduran İş veren veya vekiline, bir haftadan bir aya kadar hapis cezasile birlikte elli liradan iki yüz llarya kadar ağır para cezası verilir. Madde 139 — 1) 98 nci madde" nin birinci fıkrasındaki yasak hü- kümlerinden herhangi birine muha- lif harekette bulunan iş verene veya vekiline, bu hareket kanunen daha ağır bir suç teşkil etmediği takdirde yirmi beş liradan aşağı olmamak ü-/ zere hafif para cezası verilir. 2) Ayni maddenin ikinci fıkrasın- daki yasak hükümlerinden herhangi birine muhalif harekette bulunan iş- ciye, bu hareket kanunen daha ağır bir suç teşkil etmediği takdirde bes Tiradan aşağı olmamak üzere hafif para cezası hükmolunur. Ceza hükümlerine müteallik -mü- temmim madde. Madde 140 — Bu kanunun hüküm leri mucibince iş verenin uhdesine terettüp eden herhangi bir mükelle- | fiyetin yerine getirilmesi dolayısile | veyahut bu kanun . hükümlerinden herhangi birinin tatbikı neticesine müsteniden işçi ücretlerinden her| ne şekilde olursa olsun eksiltme ya- pan iş veren veya İş veren vekiline, elli liradan aşağı olmamak Üzere ha- fif para cezası hükmolunur. Dokuzuncu muvakkat fasıl Teşkilât Madde 141 — İş kanunu hükümle- rinin tatbikatmı temin ve takip et- mekle mükellef olmak üzere, bu ka- nunun neşri tarihinden itibaren, İk- tısat vekâletine bağlı bir “İş dairesi” kurulur. Bunun Ankarada “Genel merkezi ve memleketin lüzum görü- len yerlerinde kollart vardır. Hükümet, buhusustaki esas teşki lât ile bu teşkilât içindeki muhtelif makamlar veya memurların salâhi yet derecelerini ve vazifelerini gös- teren ayrı bir kanun lâyihasını, en geç İş kanununun ikinci meriyet yı- | Ni içinde, Büyük Millet Meclisine sevkeder. | Madde 142 — Yukarki maddede | yazılı “Teşkilât kanunu” “çıkmcaya kadar, “İş dairesi” nin gerek genel merkezinde ve gerek vilâyetlerdek! kollarımda ihtiyaca göre tavzif cdi - lecek memurlarm ve sair müstah'- demlerin kadroları ve işbu müddet zarfında bunlara verilecek aylık üc- | retlerin miktarları, Iktısat vekâletin ce yapılacak teklifler üzerine; İcra Vekilleri Heyeti kararnamelerile tes bit edilir. Madde 143 — “İş dairesi" için 936 bütçesinin iktısat vekületine ait mas raflar kısmma, ayrı bir fasıl olarak bu seneye mahsus (100.000) liralık tahsisat konmuştur. Bu dairenin masarifatı umumiyesi işbu topyekün tahsisattan tesviye edilir. Sarfiyatın bu yolda icrası usulü, ancak asil “Teşkilât kanunu” ile birlikte bu teşkilâtın esas Hütçesinin de taayyün edeceği zamana kadar earidir. Madde 144 — “İş dairesi” nin mer kezde veya vilâyetlerdeki teşkilât tarafından vaki olacak talep veya ilân üzerine, ilgili makamların dave- Gine gelmek, istenilen malümatı ver- mek,beyannamelerini doldurmak ve iş hayatını takip; murakabe ve tef- tiş için salâhiyettar memurların ya- pacakları soruşturma ve İnceleme - lerde ve bunlar tarafından bütün İş yerlerinin ve müştemilâtınm her za- man müuâyene edilmesi hususlarındi kendilerine karşı güçlük gösterme- mek, sorgularını doğru ve eksiksiz cevaplandırmak gibi, bu kanunun muhtelif hükümleri mucibince iş ve- renlere veya işçilere yahut alâkadar görülen diğer kimselere tahmil edil- miş bulunan her türlü mükellefiyet- lerin yerine getirilmesi, bu “Daire” min faaliyete başlaması tarihinden itibaren mecburidir. Bu mecburiyetlere riayet etmiyen kimseler hakkmda, işbu kanunun “Ceza hükümleri" ne ait sekizinci faslında bu gibi haller için konulmuş olan cezalar dahi, kanunun neşri ta- rihinden itibaren, tatbik olunur.. Madde 145 — “İş idaresi” nin fa- aliyete başlaması hakkında iktisat vekâleti tarafından gazetelerle yapi lacak ilânlarda yazılı tarihten itiba- ren, bu vekâletteki “İş ve işçiler bü- rosu" mülgadır. Onuncu fasıl Son hükümler Madde 146 — Bu kanun, neşri ta- rihinden bir yıl sonra ve 63 Üncü madde ile 64 ncü maddenin hüküm- leri ise üç yıl sonra meri olur. An- cak “İş dairesi, teşkilâtına ait hü- kümlerin meriyeti, kanunun neşri tarihinde başlar, Madde 147 — Bu bu kanun meri- »yete girdiği tarihten itibaren “1925 İ tarihli “Tatili işgal kanunu” ile “E- reğli havzai fahmiyesi amelesi” hak- kmdaki 10 Eylül 1337 tarih ve 151 numaralı kanunun, “İş kanunu, hü- kilmlerine muhalif olan hükümleri mülgadır. Madde 148 — Bu kanunun icrasına icra vekilleri heyeti memurdur. SON iPoliste Yaramaz az daha boğulacaktı Usküdarda Geğedere mahallesinin Ittihat mektebi sokağında oturan İh sunın 5 yaşındaki çocuğu Erdoğan evinin bahçesinde oynarken kuyuya düşmüştür. Vak'ayı haber alan kom- şular yetişerek çocuğu boğulmadan kuyudan çıkarmışlardır. Bıçak ve ustura ile saldırdılar Galata civarında yol amele çavuş- larından Ahmet, Davut oğlu Mehmet ve sabıkalılardan lâz Yusuf kavga - ya tütuşmuşlardir. Bu srağa Davut oğlu Mehmet, ustura İle Ahmet te bi çakla Yusufu yüzünden ve muhte - lif yerlerinden tehlikeli surette ye - ralamışlardır. Yaralı hastaneye kal Gırılmış, her iki suçlu da yakalanmış tır, Alacak yüzünden kavga Beyazıt civarındaki hanlsrdan bi- İ rinde kunduracılık yapan Hüseyin İ- le Tiyazar alacak yüzünden arıların- da kavga etmişlerdir. Her iki kav - gacı da biribirini kunduracı bizağile yaraladığından hastaneye gönderil mişlerdir. Pazar ruhsatiyeleri Henüz belediyeden: yeni rihsatna- ie alan bazı esnaflar dün dükkânla- rm: açık bulundurmuşlardır. Bu gi- biler gelecek pazar günü de dükkân larmı açabileceklerdir. Fakat 15 ha- zirandan bir temmuza kadar uzatı - lan rühsatname alma müddeti bittik ten sonra rühsatnamesiz dükkâvları nı açmak istiyenlerin hem dükkân - ları kapatılacak, hen de.para ceza» sı ile tecziyeleri cihetine gidilecek - tir. Sıfat ameliyesi Sivas, (Tan) — Şarkışla ve Kan- galm iki köyü ile Yıldızelinde, her yıl olduğu gibi,bu yıl da #ıfat ame- İlyesine başlanmıştır. Sevdiği kızı kaçırmış İzmit, (Tan) — Sapancada bir kız kaçırma vek'asi olmuş, Kırkpınar kö- yünden Salih isminde bir genç Kurt köyünden Ömer kızı İsmeti iğfal ede- rek kaçırmıştır. Şikâyet Üzerine, her iki sevgili zabıta tarafından yakalan- mışlardır.