21 Haziran 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 5

21 Haziran 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 5

| General Ati Hikmet Ayerdem'in beyanatı "Ecnebilerle temaslar Türk futbolünün | © kuvvetini göstermeğe kâfidir!" | İstanbul Türk Spor Kuramu Genel Merkez Başkanı General Ali Hikmet Ayer- dem, kendisile görüşen bir arkada- şimiza, olimpiyatlar hakkında şu be- yanatta bulunmuştur: “.- Olimpiyat işlerinde başlıca Üç mesele mevzuubahis olmaktadır; 1 — Ollmpiyada sporcularımız git meli mi , gitmemeli mi? 2 — Gidi- lecekse, hangi sporlarla gitmeli? 3 — Bu Sporcuları nasl ayırmalı? Gitmek, gitmemek meselesini yal- nız bir cepheden mnakaşe etmeme- | idir. Gitmemek, tabil başımızı der-| de sokmaz. Korkulan mahcubiyete sebep olmaz. Sporcularımızı çalış- tırmak, yetiştirmek, onlara masraf etmek külfetine mahal bırakmaz. Neden şü gitti, neden bu gitmedi gi- bi, Sakit, sakin hayatımız karıştır. maz, Her suretle rahat ve huzuru- muz İhİâi edilmemiş olur. Yalnız, 0- Tmpiyada giden elli küsur milleti u- raktan mukayese ve takdir veya ten- kit ile seyirci kalmış oluruz. İşin bir cephesi de budur. Diğer cephesini de şöyle düşüne- bilirz: Olimpiyada iştirak edecek elli ur memleket arasında, Türkle- rin bulunmaması bizim için ayıp ol- maz mı? O Türk milleti ki, beynelmilel bü- tün #por federasyonlarma resmen dahildir. Bu iştiraki yalnız kâğıt ü tünde mi kalmış olmalıdır? Filiyatta Türk milletinde spor hiç mi yoktur? Var da kâfi değilse, acaba elli bu kadar milletin en gerisi Türk mille- tinin sporu mudur? Hakikat bu mudur? Şimdiye ka- dar ernehi talan raaslanda yenildiğimiz. daha fazla olsa bile yendiğimiz de vâki olma: mış mıdır? Şimdi size vereceğim bir istatistik cetveli, 935 senesi başmdan bugüne kadar yapılan ecnebi temaslarının miktarmı ve kaçında galibiyet ve be- rabere geldiğimizi ve kaçında mağ- | Tüp olduğumuzu açıkça gösterecek- tir ki bu malümat Türk futboleüle- rinin kuvvet derecesini göstermeğe kâfi gelecektir. Ne hâcet, daha geçen gün, Avus- turya takımı ile yapılan Üç maçtan birinde yenildik. Diğerinde beraber kalarak üçüncü maçı da 4-1 kazan- mış değil miyiz? Ecnebi temaslarından aldığımız neticeler Acaba olimpiyatlara iştirak ede- esk olan diğer milletler hep bizden daha yüksek midirler? Bunlar, hep behemehâ! yenecekle- futbol aja çok tabii buluyorum. Çünkü bütün fikirler, daha geçen kış yine Alman: | yada yapılan kış sporlarma İştirak etmiş olan kayakçılarımızn maruz kaldıkları fena neşriyatm tesiri al tmdadırlar ve âdeta bu tesir, spo- rumuzda bir panik husule getirmiş bulunmaktadır. “Aman muvaffak o- lamayız da, yine o fena tarizlere ma ruz kalırız.,, korkusuyla şimdi kendi küvvetimize güvenemiyoruz. Adeta kendi kudretimizi hiç görüyor ve lâ- yıkile takdir edemiyoruz, Kayakçılık ve diğer sporlar Halbuki, mesele hiç te böyle değil- dir. Kayakçılık bizde daha geçen se- ne başlamıştır. Senelerdenberi bu sporla meşgul olan memleketlerle elbette boy ölçüşemezdik. Fakat Bam ayi phase ele Ha Bildir. Bu sporlarda bizim de “uzun senelerdenberi yer tutmuş değeri miz vardır. Hiç şüphe yoktur ki, ka- yakçılıktan maada olan her sporda 42, çok bir ehemmiyet ve liyakatimiz mevcuttur. Kendimizi büsbütün hiç görmemeliyiz. Birinci, üçüncü, be- şinci olmasak bile her halde ellinci de olacak değiliz. Bizde kendimize göre kabili kabul bir derece almış o- Iacağız. Yetişir ki, kayakçılıkta oldu- Zu gibi, fikirleri paniğe uğratacak bazı nesriyata nihayet. verebilelim. Münakaşalarımızm esasını teşkil eden ağır ithamlar ve bu tesirleri husule getirdiği panik, kanaatimce, fikirlerin daha salim düşünebilmele- rine mâni olmaktadır. Binaenaleyh, olimpiyada gitmek, gitmemek mese- lesine doğru bir hüküm verebilmek için evelemirde fikirleri bu panikten kurtararak bu noktai pazarlara gö- re daha serbest münakaşalar yapıl- masına ihtiyaç Vardır, kanaatinde- rine ve mutlaka iyi derece niacakla- | Yİ rmâ emin olarak mi oraya gidiyor. lar? Elli küsur millet elliye kadar derece alıp siralanırken, Türk mille tinin bebemehal ellinci kalacağı m tahmin edilmektedir? Bü zan ve tah min nereden gelmektedir? Her mil- | let, bütün bu ihtimalleri düşünerek giderlerken ve komşularımız olan Balkan milletleri de hep iştirak eder. erken, bir biz mi kendimizi gidecek kudret ve'liyakatte görmiyeceğiz? Mademki, her millet yenmek © ve yenilmek ve hattâ en geride kalmak ihtimalini de düşünerek gitmekte. dir. O halde bizim bu cüretsizliğimiz. nedendir? Bizim, mutlaka yarıdan da geri kalacağımıza neden ihtimal verilmekte ve bundanda korkul- maktadır? Bizim şimdiye kadar yaptığımız | ecnebi temaslarında yenildiğimiz vâ. | ki oldüysa bile bu mağlübiyet mut. | Idka hep kahir ve utanacak bir şe- | kilde mi.olmuştur? Yenilmemek el- bette mucibi şayan ve memnuniyet- tir. yenilmek te mutlaka şe- rekellik SİRiEE İngiliz Milli takımı, daha geçende Avusturyada ve Belcikada yenilerek memleketine dönmedi mi? Bu hal İngiltere sporu ve #porcu Ingiliz milleti için şerefsizlik mi olmuştür? Binaenaleyh, mesele bu şekilde her iki cepheden tetkik ve münakaşa edilecek olursa, öyle tahmin ederim ki, herkesin vereceği karar her hal. de daha ziyade gitmek olacaktır. Fa. kat, ben fikirlerdeki bu teşevvüşü Hangi sporlarla iştirak ediyoruz ? “Gidilecekse hangi sporlara işti- rak etmeli?,, meselesi ilk meseleye nazaran o kadar mühim sayılamaz. Çünkü aşağı yukarı takdiri dahü ko- laydır. Bilfarz, atletizm harekâtı sa- at ve metro ile ölçülebilecek bir ma- hiyettedir. Her milletin rekoru ve beynelmilel rekoru malimdur, Buna nazaran, bizim de kendi derecemizi anlamamızda sühulet vardır. Bina- enaleyh, atletizm harekâtımda bizim yüzümüzü güldürecek ancak bir iki numaramız bulunmaktadır. Fakat 22 atlet numarasında yalnız bir iki- sinden ancak birer kişi çıkarabilmek bu spora iştirak için tabii bir salâ- hiyet bahşedemez. İşte ondan dol: yıdır ki, bu olimpiyatlara atletleri: mizi mantteessüf çıkaramıyoruz. Fakat, gelecek olimpiyatlara ka- dar atletizme, memleketimizde daha çok çalışılacak ve O vakit belki de en İyi sporlarımız atletizm harekâtı ola- caktır. Ancak, güreş, iskrim, yelken #porlarımız böyle değildir. Bu spor federasyonları kendilerine güvene- rek ak yüzle dönebileceklerini temin ettiklerinden, bunların gönderilme- sine kat'i karar verilmiştir. Böyle ol- makla beraber, yine Finlandiyalıları ve Almanları memleketimize celbe- derek, güreşçilerimizi burada, is- krimcilerimizi de Peştede bir kere daha denedikten sonra olinpiyada göndereceğiz. nı istifa etti | ulara dn meydan vermez. | Türk Spor Kurumu Genel Başkanı General Ali Hikmet Ayerdem Bisikletçilerimiz, O Ankart kam: pında çalışarak hemen hemen Fran- 8ız rekorunu yapabildikleri için bun- larm da gönderilmesi takârrür et-| miştir. Geriye bir futbol takımımız kalmaktadır ki, Avusturyallarla ya- pılan maç bunda da bize ümit ver- miştir. Yakmda gelecek olan bir Mi car profesyonel takımı ile bekledi; miz Yugoslav Milli takımı"le de ya- Pilacak maçlar bu ümidimizi takviye edince, artık futbol takımımızın da gönderilmesi tabii olacaktır. Her halde, Türk futboletilerinin de güve- | nilebilecek bir kıymeti ve ehemmi. yeti olduğunu kabul etmek isabetsiz sayılamaz. Oyunculrın seçimi “Bu sporcular: nasil ayırmalı? meselesine gelince: Bu keyfiyet yal- are futhalda meyrmbahia - edilmeli bir mahiyettedir. Filhakika bu spor- cuları halen spor seviyeleri en yük- sek olan İstanbul, İzmir ve Ankara- daki sporcularımız arasından ayır- mak zaruridir. Gerçi, diğer bazı yer- lerde de münferit bir iki iyi sporcu bulunması mümkündür. Fakat bu o- limpiyatlara ayrılacak milli takım i- çin bu kadar etraflı araştırmalar yapmağa halen vakit müsait görüle- memiştir. Bu Üç yerin sporcularm- dan süzülerek ayrılanlar da halen kampa ayrılmış ve burada bir kere daha denenip, süzülmeleri mukarrer bulunmuştur. Buradan da seçilip ay- rılanlar, vâzifedar futbol) fe derasyonunca tesbit edilerek, artık milli takımımız kat'iyyetle vücut bulmuş olacaktır. Binsenaleyh şim-| diye kadar ortada henüz tesbit edil- miş bir vaziyet yoktur. Şimdiye ka-| dar yapılmış olan seçmeler mücerret bir süzme işinden ibarettir. Mili ta- kımın kat'i teşekkülü ancak kampın | nihayetinde belli olacaktır.,,, İstanbul futbol ajanı istifa etti General Ali Hikmet Ayerdem, son muhtelit maçlarda takım teşkil me- selesi etrafında da şunları söylemiş- tir; “ — İstanbul mintakası muhtelit takımının teşkilinde bazı isabetsiz- likler olmuştur. Fakat yapılan tetki- kat ve alınan izahat, bu isabetsizli- ğin munhasıran futbol ajanının ku- surile husule gelmiş olmadığını gös- termiştir. Bu sebeple hakkında yi pılacak muamele, değiştirilmesini İ- cap ettirecek bir mertebede görüle- memiştir. Böyle olmakla beraber, mmtakada futbol afanı vazifesinden istifa etmiş ve istifası kabul odilmiş- tr.,, Ecnebi takımlarla yapılan son temaslar Klüplerimizin 935 yılı içerisinde ecnebi takımlarla yaptıkları temas- lar Ve aldıkları neticeler şunlardır: Nisan: | Galatasaray: 0 — Libertas (Avus- turya): 0, Fenerbahçe: 1 — Liber. tas (Avusturya): 2, İstanbulspor - Güneş: 2 — Libertas (Avustur. ya:2 Mayıs: Fenerbahçe: 3 — Olimpiyakos (Yunan) : 1, Güneş: 1 — Olimpi- yakos (Yunan): 2, Güneş: 3 — A- pollon (Yunan): 1. Galatasaray: 0 NOTLAR Saat Ferdiyet için saat kadar lüzumsuz bir nesne tanımıyorum, Vaktinde hareket etmenin lüzu - mundan bahseder, dururlar. Bu, ce- miyet içinde alelâde, gündelik mec - buriyetleri yerine getirmek için ha- kikaten lüzumlu bir şeydir. Fakat, saat, muhakkak ki, herhangi sah: da olursa olsun, yaratıcı kabiliy lerin önlerine bir seddiçin gibi yük- selir. Herhangi bir san'atkâra kadar saatte bir eser yapacaksın!,, dersen, muhakkak ki, bir şey yapa - maz. Vâkın, bir san'atkârm en güzel eserini üç, beş saat içinde verdiği de olur ama, yirmi dört saat, kırk sekiz saat durmadan çalışarak şaheserler yapanlar da yok değildir. Eğer san'atkâr, saatin, alelâde ve fani hareketler için lüzumunu, ya - ramak kabiliyeti için de kabul et - seydi, saat 12 olduğu zaman masa - sının başından kalkıp yemeğini ye - mesi icap ederdi ve o zaman, bir ye- mek hesabına, bir şaheser feda et- miş olurdu. Yaratan ferdiyet sahibi adam için herhangi sahada saatin lüzumsuz - luğunu söylemiştim, Bir zafer ratmakla meşgul kumandanın ye - mek veya uyku saati geldi diye harp meydanından çekildiğini, bestekâr piyano basımdan kalktığını, ressa » mn tablosunu yarı bıraktığını, sai - rim ilhamını geri gönderdiğini, hati- bin mutkunu kestiğini, figür arıyan dansörün gramofonunu durdurd nu, kimyagerin ocağını söndürdüğü- nü, riyaziye âliminin hesaplarını ka- pattığını, operatörün yarayı açık bi- rasıdın küsufa kalkmayı- mı düşününüz, bu İnsanlar için sa - atin değil lüzumsuzluğunu, zararı bile olduğunu kabul edersiniz. Etti. niz mi? Ö halde geliniz, bütün saat. leri, bir anda, kaldırıp kıralım! Fakat muhakkak ki, yarın, gaze. tenizi açtığınız vakit şu haberi gü - receksini Dün, filân saatte, bütün saatler kı- rılmıştar. Fikret ADİL ——— — Apollon (Yunan): 3. Haziran: Galatasaray - Beşiktaş: 3 — get (Macar): 1, Fener - Güneş Seğet (Macar): 1, Fener: 5 — Ser- vet(İsvicre): 2. Fener - Güneş: 6 — Servet (İsviçre): 2, Bükreşte:. Fes ner - Güneş: 2 Yuventus (Ro- men):1. Temmuz: Galatasaray Se- - Reşiktaşr 3 — Ati- na: 3; İstanbul: 1 — Atina: 3 — İs. tanbul: 4 — Atina: 1. Ağustos: Beşiktaş: 2 — Uipeşt (Macar “A. matör): 1, Galatasaray: 2 — U peşt (Macar - amatör):i, Galatasa- ray: 2 — Uipeşt (Macar » amatör): ragücü: 1 — Uipest ( Macar - ama tör): 2, Galatasaray: 3 — Baget (Macar) : 3, (Macaristanda) Galata- 1 — Ciat (Macar): 1, (Maca- — Şarok- 6) Galata» — Teviski (Bulgar): 0, Fener -Gilneş: 4 — Leviski (Bul- gar):0, Istanbul: 1 — Sovyetler: 2, İstanbul: 2 — Sovyetler: 2, Ankara: 3 — Sovyetler: 3, Ankara: 2 — Sov. 3. Izmir: i — Sovyetler! 2, İzmir: 4 — Sovyetler: 3 İkineiteşrin: Beşiktaş: 3 — Panatinaikos (Yu. nan) 2, Galatasaray: 7 — Panatina- ikos (Yunan): 2, Galatasaray: 0 —| Tamşuvar (Romen): 0, Beşiktaş: 5 — Tamşuvar (Rome: Birincikânun: İstanbulspor: 0 — Trikolör (Ro- men): 2, Galatasaray: 1 — Triko. lör (Romen): 1, (Atinada) Beşiktaş: ? — Apollon (Yunan): 2, (Atinada) Beşiktaş: 1 Panatinaikos (Yu- nan): 2, (Atinada) Beşiktaş:2 — Olimpiyokos (Yunan) 3. Ikincikânun: Galatasaray: 0 — Uipeşt (profes- yonel) Macar: 3, Galatasaray: 0 —| Fenerbahçe: 1 — Hakuva (Avus- turya): 5, Günes: 2 — Hakuva (A- vusturya): 2 Haziran: İzmir: 4 — Vienna: 1, İstanbul: 1 — Vienna: 1, Ankara: 0 — Vien- na: & Galip 18 Börabere © Mağlüp 2 7 Dünkü B takımları müsabakaları Dün Kadıköy ve Taksim statların- da B takımları müsabakalarına de - vam edilmis ve Kadıköy stadında 9 İ tır. Zecri tedbirlerin ekonomik kıs- | Köldirilması başka, Habeşistabın 4)- Eden'in soldan geri etmesi Uluslar Kurumu mahafilini fevkalâde müteessir etti BAŞI İ bir zat, Havas ajansma şu beyanat- ta bulunmuştur: "Zecri tedbirler kalkmeca, muka - İ bil tedbirler de tabintile kaldirılacak- 1 mı, bizim milf endüstrimizin fevka- lâde inkişafını mucip olmuştur. İtal- ya, bundün istifade etmek arzusun- | da değildir. Onun, şu veya bu devlet aleyhinde hiçbir hasumet duygusu Ayni zat, “Edenin nutkumu, mem- ik bir sükün ve hu - gur İle dinledik. Bu nutuk, İtalya he- | sabma siyasi ve askeri bir muvaffa- | kıyettir. Elân bir Habeş hükümeti. nin bekasmı iddia eden şeylalar bu nutukla tekzibe uğramışlardır. İtal- ya, İstikbale, emniyetle bakmakta - âır.,, demiştir, Fransız gezetelerinin mütaleaları Paris, 20 (A.A.) — Gazeteler, İn- gitere hükümetinin zecri tedbirleri kaldırmak hususundaki kararını, hiç saşmaksızın karşılamaktadır. Figaro'da Dormesson: “Ancak, diyor, zecri tedbirlerin hakmı tanımak başka ve Cenevre andlaşmasının tadili de yine başka- dır. Bu Üç şey arasındaki lojik bir ünasebet bulunduğu vâki olmakla -aber, bunları Cenevrede, kat'iy- INCIDE lâkaları dolayısiyle süel zeeri tedbir. ler alabilirler. 3 — Mmtakavt karşılıklı yardım misakları, coğrafi bakımdan alâka- dar olan devletlerin iştirâkleri keyfi- yeti peşin olarak tespit edilecektir. 4.— Milletler Cemiyeti mukavele- namesi, Fransanın harici siyasetinin esas prensibi olmakla berdevamdır. Amerika zecri tedbirleri kaldıracak ington, 20 ahafilinde (A.A) — Hüküs sanıldığına göre, itaraflık tedbirle rınin kaldırılacağını ilân edecektir. Amerika hükümeti şimdi Habeşis- tandaki hakiki vaziyet hakkında malümat toplamakla meşguldür. Harp halinin bitmiş olduğunu an- leymca, Amerika hükümeti, Millet- ler cemiyeti ve Avrupa devletlerin- den mustakil olarak bu tedbirleri kaldıracaktır. Müzaheref birliğinin bir takriri Londra, 20 (A.A.) — Ingiltere hü- kümetinin zeeri tedbirlerin Kaldır ması için vermiş olduğu karar L Cecil'in başkanlığı altında Scarbo- rough'da akdedilmiş olan Milletler Cemiyetine müzaheret birliği konfe- ransmda şiddetle tenkit edilmiştir. Toplanmanın sonunda müstace - bir arada mevzuubahis ete « dir. Zirs, aksi takdirde yeniden | bir çıkmaza düşüleceği muhakkak > İ tar. | urnal'da bu meseleyi inceleyen Sen Bris'in noktai nazarını göre, şu üç kombinezonun üçü de mümkün- | dür: 1 — Büyük Britanya ile Almanya arasmda Fransayı sıkıştırmak su - tetile İtalyayı durdurmak. 2 — İngiltere - İtalya ve Alman - yadan mürekkep bir zümre kurup, Fransayı bunun dışında bırakmak, 3 — Almanyayı durdurabilmek İ- çin, Fransayı, İngiltere ile İtalya | rasında bir hatt fâml olarak k !lanmak, Sen Bris: “Bizi memnun edecek şeklin, an- u Üçüncüsü olabileceğini söy» k aittir. diyor, Övr gazetesine gelince, o da, zrö- ti tedbirlerin kaldırılması, emniyetin bir noktada temerküz etmesini mu- ) olmamalıdır, fikrindedir. Bunun mdir ki, Fransa, İngliterenin, 16 wcı maddenin lâğvmı ve müşterek emniyetin zâfa uğramasmı istihdaf ederek arzu ettiği andlaşmanın ta - diline muhalefet edecektir.., Fransa kararını İtalyaya resmen bildirdi Paris, 20 (A.A.) — Blum, İtal - yan elçisi Çerrutiyi kabul ederek, Fransa hükümetinin, zecri tedbirleri ırmağa karar verdiğini bildir - miştü Fransa Kollektif emniyete ait tekliflerini hazırladı Paris, 20. (A.A.) — Ffansa hükü- meti, Roma ve Londradaki büyük el- çilerine kollektif emniyete riayet et- tirmeği istihdaf eden “umumi teklif- ler” ini bildirmiştir. Fransa hükü- meti,bu tekliflerini bir müddet sonra ecnebi hükümetlere bildirecektir. Bu teklifler, muvakkat mahiyette olup muhtelif kabineler tarafından | bu bapta verilecek cevaplarm gelme- sine Kadar kat'i bir vesika teşkil et- meyecektir. Fransa hükümetinin kendi plânmı İ Milletler Cemiyeti © asamblesinin 30 haziran içtima devresine yetiştirebi- lip yetiştiremeyeceği henüz belli de- gildir. Bu plân, bilhassa Milletler Cemiyeti mukavelenamesinin esaslı prensiplerinin değiştirilmesi | zaruri liyet kararile bir takrir vermiştir. Bu takrirde deniliyor ki: “— Birlik hükümetin İtalyaya karşı tatbik edilmekte olan zeeri ted birlerin terkedilmesini teklif etme - ğe karar vermiş olmasmı derin te- essüflerle karşılar ve birlik azalarını bu kararın geri alınmasını temin maksadile bütün meşruti çarelere başvurmağa davet eder... Parti işleri ve Valiler (Başı 1 incide) ğini de deruhte etmiş olan vali ve be lediye reisi Muhittin Ustündağ, şeh- rimizdeki bütlin parti. teşkilâtlarma gönderdiği bir temimden başka Hal kevlerine de birer tamim gönderi - miştir, Muhittin Ustündağ bu tamimlerde vaziyeti bildirmekte, arkadaşların - dan azami mesai istemektedir. Bursada Bursa, 20 (Tan) — Vali Şefik, bus gün öğleden sonra Halk Partisi mer kezine gelerek vilâyet ve kaza idare heyetlerile temasta bulunmuş ve bir müddet parti işlerle meşgul olmuş « tur, Gece, eski başkan Sadi Konuk şere fine Çelikpalasta bir ziyafet verilmiş ve şölende merkez ve kaza idare he. yetleri üyeleri hazır bulunmuştur. Dışişler Bakanımız ” Pariste “ (Başı 1 incide) Bu münasebetle emri vâki siyase- tinin ve dürüst bir hareketin arasin daki fark, pek canlı bir gekilde göze çarpmaktadır . Titülesko Montröye gitti Bükreş, 20 (A.A.) — Titülesko, bu sabah Montö'ye hareket etmiş » tir. Boğazlar konferansına iştirak ede cek olan Romen heyeti aşağıdaki 2e- vattan mürekkeptir: Dışişleri bakanı Titülesko, gehel kurmay başkanı general Samsonovi- ci, Milletler Cemiyeti nezdindeki Ro- men delegesi Antonlade, Boğazlar komisyonunda Romen delegesi orta, elçi Cont Zesco,Romanyanm Lâ Haye olmadığı düşüncesine istinat etmek- tedir, Fransız teklifleri şunlardır : 1 — 1 inci maddenin tatbiki ha- İlinde ihtilâfta taraf teşkil eden dev- lerden rey vermek hakkının nez'i, 2.— Milletler Cemiyeti azasınm kâfesinden alabilecek ekonomik | secri tedbirlere iştirik £ etmelerinin istenilmesi, bazı devletler coğrafi a- —— ——— a. Fenerbahçe, Beykoza hükmen galip gelmiştir. Taksim stadmda Topkapı - Eyüp maçı, 1-1 beraber: likle neticelenmiştir. Son olarak ya- İ pılan Galatasaray - Beşiktaş B ta: ktmları, çok heyecanlı bir karşılaş» | madan sonra, 3-3 berabere kalmış i elçisi Pella, kontr amiral Rosca,liman lar idaresi direktör müaviniMihalopol memuriyetleri mahallinde bulunan Antoniade ve Pella'dan gayri heye - tin bütün diğer âzaları bugün eks. presle Montröye hareket etmişlerdir. İngiliz murahhasları Londra, 20 (Tan) — Montrö kon- feranısma. iştirak edecek olan Ingiliz delegasionu, başta Lord Stenhop ol- duğu halde, bugün Parise hareket et- miştir, Fransız Heyeti Paris 20 (TAN) — Montrödeki Boğazlar konferansmda Franetz heye ti murahhasasma Pol Bonkur riyaset edecektir. Pol Bonkur yarın Montrö- ye gidecektir.