25 Haziran 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

25 Haziran 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

mremrmn g Ka d lee e UN Siyaset..Aşk Edebi, Ta Kora'nın verdiği seyrek ak- | şam ziyafetlerine de ancak en samimi ve az dostlar davet ediliyordu.. Prens Napolyon ise her akşam gelmekte fakat gece yarısından evvel saraya dönmekte idi. Kora Pibulet'i, refakat ka- dini olarak küllanıyordu. Pa- ris'in cn yüksek terzilerinden güzel koylüye elbiseler almış, onu çok güzel bir Paris'li kı- yaletine sokmuş, her zaman beraberinde gezmeğe alıyordu. * .. Bugün, saat 16 ya doğru Dük Lodovik Kora'nın Şayyo sokağındaki lüks — konağına geldi, Dört senedenberi tanı- dığı Valantin'den: — Madam burada mıdır? Diye sordu. — Hayir Mösyü, âncak âk- şam yemeği zamanr dönecektir. Pekâlâ.. Matmazel Ano- yis, Pibulet burada mıdır?. — Evet, Dük hazretleri. Odasında yalınızdır! — Şu halde, matmazele kendisini alt katta beklediğimi söyleyiniz! Şapkasını, gantlarını bitişik odaya biraktı; bir sigara yaktıktan salonda bastonunu — ve sonra kol- tuklardan birisine oturdu. Pibulet odasında Babasına mektup yazıyor idi. Valentin'in kendisini Dük'ün aşağıda beklediğini haber ver- diği vakit, ihtiyarsız olarak bir endişe hissetti ve kalemi elin- den bırakarak: — Hemen geliyorum! Dedi. Ayağa kalktığı vakit, kendisini aynada tetkik etti; giydiği elbiseyi, Dük'ün kar- şısına çıkmak için kâfi bul- madı; seri bir hareketle ken- disine en fazla yakıştığını tahmin ettiği başka bir elbise giydi, yanaklarına biraz pudra, dudaklarına azicik kırmızı sür- dü ve Dük'ün bulunduğu sa- lona girdi Dük Lodovik kendisini gö- rünce; — Ne kadar güzel olmuş- sun! Dedi. genç kızın tuvaletine, yüzüne dikkatle baktı: — Küçük doştum, seni epey zamandanberi görmedim. Na- | Sılsın, iyi misin?, Diye sordu. — Çok iyiyim Monsinyor. siz nasılsınız? — İyiyim. vaziyetinden mem- nun musun? — Çok, pek çök memnu- num! Anne ve Günlük siyasal gazete Sahip ve başyazganı * Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumi neşriyat ve yazı işleri müdürü: Hamdi Nürhet İdarehanesi: İzmir İkinci Beyler sokağı 'C. Halk partisi binâmı içinde Telgraf: İsmir — ANADOLU Telefon: 2776 - Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ Yıllığı 1200, altı aylığı 700, üç aylığı 500 kuruştür Yabancı memleketler içim senelik | evvel | miyor mu? rihi, macera romanı 57 W — Kaderosu göreceğin gel- di mi?. — Doğrusu... Pâris gibi bir yerde bulunduktan sonra, köy gelmiyor. Birkaç ay Paris, bizim köyden şöyle birkaç defa büyükçe bir Bulvarları, hatıra yer- sanıyordum! şanzelize'yi güzel —ormanları görünce ne büyük — hayret içinde kaldım bilseniz! Burası, Monsinyor, cennetin ta ken- disidir! Dük, genç kızın bu saf ve sözlerine mes'ut bir mukabele edi- samimi tebessüm ile yordu. — Oh, ohl sıkılmadığını — öğrenmek cidden sevindim. Annen ve Babandan iyi haberler alıyor- musun? — Evet. alıyorum. - Baban artık bana kız- Dedi. ile Sık-sık mektup Burada | NADOLU, Fransa'da Cemiyetler — ——— Hükümetin kararı Katidir, Ateş sa- lipte dağıtılacaktır Paris, 24 (Radyo) — Ateş salip cemiyeti fesh kararına itaat etmiyecek- mensuplarının lerini söylemeleri üzerine:Da- hiliye bakanı kararın kat'i ol- duğunu ve bur cemiyetin de behemehal feshedilecegini söy- lemiştir. Paris, 24 ( Radyo ) — M. Salangro; Ateş haç - teşkilâtı- nın feshi hakkındaki 18 Hazi- ran tarihli kararnamenin bütün cemiyetlere şumulü olduğunu söylemiş, ancak bu - teşkilata bağlı ve bunların propagan- dasını yapan içtimai müesse- lerin, çocuk bakımevlerinin kapatılmıyacağını, bunların ni- zamnamelerinde değişiklik ya- pılacağını bildirmiştir. Paris, 24 ( Radyo ) — M. Salangro Vilâyetlere ve Polis müdürlerine gönderdiği bir tamimde, bir takım şehirlerde — Bilâkis sizi takdis eder, Jan Sebesgü'den başka kızan yoktur, Monsinyor! Köy- den — ayrılmazdan bu adamla nişanlanmak - istemi- yordum. Şimdi, diri-diri yakıl- size evvel mağı Bu adamla nişanlanmağa | tercih ederim! Pibulet küçük bir tevakkuf- tan sonra yine sözüne devam etti: — Monsinyor, burada sizi sık-sık görmemek beni üzüyor! Paris'e geldiğimdenberi. bu ikinci oluyor ki sizi ğörmek şerefine mazhar — oluyorum! — Sonu var — sealere eee A A ALArALAN Fransız Bankası — — | Hükümete 10 milyar franklık bir kredi aça caktır, kanunu çıktı., Paris, 24 (Radyo) — 90 Reye karşı 184 reyle Fransiz âyanı Bank dö Frans'ın hü- kümete 10 milyar franklık kredi açılmasını ve ayrıca bir mil- yarlık hazine bonoları çıkarıl- masını tasdik ve kabul et- miştir. Bu kanun mucibince, frank aleyhinde hareket edenlere iki seneden üç seneye kadar ha- pis cezası verilecektir. Bundan başka ağır para cezası da alı- nacaktır. Sermayelerini Berice kaçıran veya hariçte bulunduranlar ser- mayelerinin iki misli derece- sinde para cezası verecek- lerdir. Yahudiler Lehistan'da da düş- manlık var Varşova, 24 (Radyo) — Ya- hudi aleyhtarı 200 köylü, Ter- yenski yakınındaki bir kasa- banın anacaddesindeki yahudi dükkânlarına hücum ve yağma etmişlerdir. Bir muhasip iş arıyor Ticarethanelerde usülü def- abone ücreti 27 liradır Her yerde 5 kuruştur - Sünü geçmiş nüshalar 25 kuruştur. ANADOLU MATBAASINDA BASILMIŞTIR teriye göre defter tutmak ve muhasebe işlerinde çalışmak ve Paris caddelerinde vukua gelen hadiseler dolayısile 1884 numaralı tatbikini bildirmiştir. Buna göre, mef- suh birliklere ait üniforma ve nişanların taşınması yasaktır. | Bu tamim Paris polis müdü- riyetine de gönderilmiştir. Fa- kat 1884 numaralı kanun ahkâmı Paris'te cari olmıya- caktır. İsviçre'de bir kanun ; Bern, 24 (Radyo) — İsviç- re topraklarından bir kısmının ecnebi himayesine girmesinin, devletin istiklâline mütecaviz sayılacağı hakkındaki kanun kabul edilmiştir. kanunun Paris 24 (Radyo) — Grev bir taraftan bitmekte bir ta- raftan da yeni grevler ilan edil- mektedir. Firıncıların grevin- .den korkulmaktadır. Marsilya'da liman işleri grev yüzünden durmuştur. Provi- dans vapuru, dün yakın şarka hareket edememiştir. Grevci- ler yolcuları vapurdan - çıkar- mışlar ve vapuru işgal etmiş- lerdir. Daha birçok vapurlar grevcilerin işgali altındadır. Tulon'da kahvehane ve lo- kantalar grevi bitmiştir" Marsilya, 24 - (Radyo) Vapur işçileri grevi siyasi bazı hâdiseleri icabettirmiştir. Çün- kü grevciler ecnebi vapurla- rını limanda tevkif etmişler- dir. Bu sebeple bazı seferler . Habeşistan'da Ü ĞŞ Hâlâ Çarpışma Var Demek! Roma 24 (Radyo) — Adis Ababa gazetesinin ilk nüshası hatıra olarak Façistler tarafın- dan kapışılmıştır. Harar'da esir edilmiş olan 250 Habeş askeri bugün Adis Ababa'da merasimle serbest bırakılmıştır. Habeş halkının ve Gallala- rın muhasemattan vaz geçme- üzere bir muhasip iş aramak- tadır. Talip olanlar gazetemiz idare memuruna müracaat et- melidirler, Üeeaetsk İ AD ada yi fi ğ lerini temin için Mareşal Greç- yani bir nutuk irad ederek maziyi unutmak tavsiyesinde bulunmuştur. 25 /6/ 936 lli N HA BER TELCRAF TE' SiZLiE Uzak Şarkta Harp Başladı. Japon'ların Nankin nkin Orduları Lehine Kanton- hılarla Çarpışması Beklenmektedir.. Hon-Kong, 24 ( Radyo) — Mareşal Çan-Kay-Çek tarafın- dan toplanmış olan “Nankin ordusu Hunan ayaletinde bu- lunmaktadır. Bu ordu 12 fırka | | şayialara göre Nankin ve 300,000 kişidir. Bu ordu tarafından Kuans ayaletinin dört taraftan muha- sarası — başlamıştır. - Bundan Yenidemirve çelik fabrikası. Bir İngiliz firması ile geçen mü- zakere bitti, mukavele imzalandı. - Birinci progra- Ankara 23 (A.A) beş senelik mına dahil olup Sümerbank tarafından busene Karabükte başlanacak olan demir, çelik (fabrikaları ile mütemmimi Lazı sanayün ku- rulmasına talip olmuş olan H. A. Brassert And Co-L.T.B. London - şirketi İngiltere Credit Export Guarantee De- part Ment dairesi mümessil- leri ve Sümerbank arasında olan müza- endüstri kurulmasına ile cereyan etmekte kereler iki taraf arasında mu- tabakatla neticelenmiş- ve bu bapta vücuda getirilmiş mali anlaşma bugün öğleden sonra beşte Sümerbank idare mec- lisi salonunda imzalanmıştır. Fransa'daki Grev Marsilya'da vapurlar işliyemiyor bazıları yoldan dönüyorlar. nazarı çek- Fransiz hükümetinin dikkatini bu hâdiselere mişlerdir. Marsilya'ya gelmekte olan ecnebi vapurları, yollarını de- giştirmek mecburiyetinde kal- mışlardır. Brest sıhhi heyeti, grevcilere bir beyanname neş- retmiş ve gaz, clektrik fiktanı *yüzünden hastalara bakılama- dığını bildirmiştir. Ruban - belediye- Şarba- Grevciler sini işgal etmişlerdir. yın zabıtaya müracaatine rağ- men zabıta bir hâdiseye mey- dan vermemek için müdahale etmemiştir. Paris, 24 (Radyo) — Halen Fransa'da — 193,547 — grevci vardır. Kudüs'te Arap'ların Bir hücumu.. Kudüs 24 (Radyo) — Ta- beriyye ile Deş Finar kölonisi arasında bir kervana Araplar | hücum etmişler ve bir Yahu- di'yi öldürmüşlerdir. Kudüs, 24 (Radyo)—Zeriko yolunda, Arap'larla İngiliz as- kerleri arasında çok - kanlı çarpışmalar olmuştur. Bu çar- pışmalarda her iki taraftan vukubulan insan zayiatı meç- huldür. Arap'lar, Tiberiyyat gölü yo- lunda yolcu kamyonlarına hü- | | | | | ve Sümerbank | Tokyo, Londra ve Helsingförs | mukabele olunmuştu çe ek ep bir harekât sahasına başka Çat yareden kuvvetini de toplamıştır.? Hon-Kong'ta deveran eden asker- 120 tay- hava leri Kanton kit'alarına hücum etmişlerdir, şiddetli bir harp devam - etmektedir. Çan-Kay- İmza sırasında Ekonomi bakanı Celâl Bayar, İngiltere maslahatgüzarı Mr. Morgan ve Credit Export Guarantece Department — mümessili Mr. Sammerville'in zevcesi ve ken- disi, İktısat vekâleti müsteşarı Kurdoğlu, — Maliye vekâleti mümessili, nakit işleri umum müdürü Kışmir, İngiltere ataşe Vods, ve iki Kolonel J. Grabbe komersiyalı mühendis taraf müzakere heyetine dahil | diğer zevat, İngiltere sefareti erkânı — hazır | bulunmuşlardır. Mr. Sammerville ve Mac- kenzie tarafından dostca söz- ler teati edilmiş ve Türk he- yeti tarafından ayni şekilde Belçikadaki Grev Kaldırım. .l'aşlarma bile tesir etti. Fa- kat Zaifledi. Brüksel 26 (Radyo) — Gre- vin akim kalacağı anlaşılmak- tadır. Muhtelif sınıflara men- sup amelenin mühim kısmı işe başlamıştır. Tramvay amelesi de bugün işe başlıyacaktır. Uzlaşmanın imzalanması bek- lenmektedir. Taksi otoları lardır. işi bırakmış- tecavüzle- rine zabıta müdahale etmiştir, Madenlerde de cağı kat'i surette tadır. Karilyon Boris'te grevciler sokaklaı taşlarını sökmüş- lerdir. Hükümet taşları asker vasıtasile yerlerine koymağa haber alan grevciler hemen söktük. leri taşları yerlerine koymuş- askeri şiddetle Grevcilerin işin bağhydr umulmak- karar vermiş ve bunu lar ve gelen alkışlamışlardır. 940 Olimpiyadı Paris, 24 (Radyo) — Bey- nelmilel Olimpiyad komifesi reisi ; 1940 olimpiyatları için şehirlerinin namzet olduklarını söylemiştir. cum etmişler ve yolculardan dört Yahudı'yi yaralamışlardır. Kudüs - civarında da İngi- liz'lerle Arap'lar arasındaki müsademelerde bir İngiliz öl- müş ve baş kişi de yaralan mişilr. Çek deniz kuvvetlerine hazir olmak emrini” vermiştir. Hong-Kong, 24 (Radyo) Kanton ordusu — kumandanı Çan Kay Tung, birinci kolor- du başında cenübi Kuang Tong ve Kuang Si de bulun- maktadır. Bu generaj Japon'lara karşı hareket edecektir. Çin dahili harbı Nankin ve Kanton askerleri — arasında başlımak üzeredir. Japon kuv- vetlerinin de Nankin hükümeti lehine harekâta iştirakinden korkulmaktadır. Tiyen-Çin, 24 (Radyo) — Çin'liler, bir Japon harp ge- misine ateş açmışlar ve mü- rettebattan dört kişiyi yarala- mışlardır. Japon sefiri Çin milli hükümeti nezdinde pro- testo da bulunmuştur. Yunan baş- vekili döndü. Kralın'za: <— ferini söyledi. Atina, 24 (Radyo) — M. Metaksas, Makidonya'dan dön- müştür. Başbakan Makidonya hal- kının kral hakkında çok bü- yük bir muhabbet gösterdiğini miş ve: Bu hâdise, kralın dahili uzlaşma siyasetinin büyük za- ferine delildir,, demiştir. Kral Yorgi seyahate devam etmektedir. Atina, 24 (A.A) — Atina ajansı bildiriyor : M. Metaksas gazetecilere be- yanatında Makedonya ve Trak- ya'da krala karşı gösterilen çok hararetli ve .heyecanlı ka- bulü ehemmiyetle kaydettikten sonra kendi seyahatinden elde ettiği mükemmel intibar ve Makedonya -ahalisinin bugün münhasıran mutat olan işle- rile meşgul olup: emellerinin sadece iyi bir idare olduğu müşahede ve tesbit etmiş bu- lunduğunu bildirmiş ve bu iti: barla bu ahali hükümetin gay- retini takdir etmektedir, işte hakiki milli uzlaşma da budur, demiştir. Keza M. Metaksas süel kı- taları teftiş sırasında elde et- tiği iyi intibadan ve orduda halen mevcut mutlak inzibat ruhundan da bahsetmiştir. Atina, 24 (A.A) — Atina ajansı bildiriyor : Kral seyahatına devam ede- rek dün Verria ve Naussa şe- hirlerini ziyaret etmiş ve me- murlar, halk tarafından pek hararetli bir surette karşılan- mıştır. İspanya dış bakanı Madrid, 24 (Radyo) — Ha- riciye'bakanı M. Bartiya dün akşam Madrid'den Cenevre'ye hareket etmiştir. Hindenburg balonu Nevyor, 24 ( Radyo ) — Nev Jersey'den — bildiriliyor: Hindenburg — Jeplini, bütün hava istasyonlarının ihtarlarına rağmen Avrupa'ya hareket et- miştir.