5 Temmuz 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

5 Temmuz 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

.ğâremıt Mıwaffakıyetlı Halkevi bir yolda yürü- yor ve gençler calışıyorlar. Yukarıda temsil kolundan Çimdikler Mektup Tire'de oturan Anam kadına, . ana.. Sana çoktan yazamadım, kusuruma — bakmâ, iyiyiz. Ben de, tabiri mazür gör, dolâp beygiri şeklinde dönüp duran insanlar arasında, durmadan çalışıyorum. Sana bu mektubu neden- yazdım bilir misin: Küçükken gerek sen, gerek rahmetli babam, Aman - oğlum, — oku;. Durmadan oku.. Sokağa çık- ma dersine bak, uykuya dalma, vazifeni yap, tatillerde boş durma, bir şeyler öğren. Der Ben de dürurdunuz. | önümde defter kitap, elimde kâğıt kalem, habre okur, habre yazar, kafa patlatır, durur- dum.. Beni teşvik için; — Adam olacaksın evladım - derdiniz - adam olmak - saa- detine ireceksin.. İşte anacığım, yaşımla, ba şımla, elimdeki famdaki azıcık bilgim ve mes- leğimle bir adam olmuş vazi- yetteyim. İçimde dileklerinizi yerine getirmiş bir evlâdın inşirahı vardır. Vardıir amma, | doğrusunu söylemek - lâzımge- bir grup, ortada gene tem- sil kolundan diğer bir ğrup, aşağıda resim kolu çalı- şirken X işaretli zat mua, ilimleridir. Diğer iki işa- retli gençte çok muvaffak olan san'atkârlardır. - Halk- devam Edremit, (Hususi) evi şubesine eden 15 genç muallimleri Mu- rat Karabulut'un — başkanlığı altında 20 hazirande zengin |bir "sergi açmağa muvaffak olmuşlardır. Sergide 21 kara #kalem portre ve kroki - çalış- ma, 18 yağlı boya portre ve Peyzaj, meyva tabloları vardır. çok alâka görmüştür. San'atkârlar arasında beş genç kız vardır. Aşağı yukarı resim 18 pastel peyzaj ve Sergi eserlerin birçoğu cidden san- atkâranedir. Temsil kolunun faaliyeti de takdire şayandır. Mütcaddit temsilleri, ikişer defa lanmış ve çok alaka görmüş- Bu kol, üç gruba ayrıl- tekrar- tür. mıştır. Dekorları, eşyayı hazırlıyan, eserleri tetkik eden, temsilleri hazırlıyan — ve bizzat temsile iştirak eden gruplar. Maama fih bütün gruplar azaları tem sillerde rol almaktadırlar. Tem- sillerde dikkat edilen esaslar, ANADOLU Günlük siyasal gazete Sahip ve başyazganı Haydar Rüşdü ÖKTEM yat' ve yazı'işleri Hamdi Nüzhet Umu müdürü: İdarehanesi: İsmir İkânci Beyler sokağı Halk partisi binası içinde Telgraf: İzmir ANADOLLU 'Telefon: 2776 < Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ Yıllığı 1200, € altı aylığı 700, aylığı 500 kuruştur Yabancı memleketler için senelik a ücreti 27 Jiradır Her. yerde kuruştur Günü geçmiş vüshal ANADOLU MATBAASINDA — m—ıl MIİŞTİR ——— ae memleketi tanıtmak, — hayatı | ve inkılâbı: aksettirmektir. Edremit'te son zamarilarda hakikaten canlı bir. gençlik varlığı kendini- göstermiş bu- lunuyor. Teniste çift erkekler müsabakası.. İzmir şampiyonluğu neticesi taayyün etti! Dün İzmir tenis kulubünde çift erkekler tenis müsabaka- lari- yapılmiştır. Remo- Âlyoti ile Godirey Jiro çifti, C. Jiro ye Hanri Jiro- Jünyor çiftine karşı oynamıştır. C, Jiro takımı birinci sedi 7-5, ikinci sedi 7-5 kazanmış- tır. Fakat bundan sonra Re- mo Alyoti takımı üçüncü sedi 6-0, dördüncü sedi 6-3, be- şinci sedi 7-5 kazanmış ve İzmir çift erkekler şampiyon- luğunu kazanmiştır. İstanbul- da Akşam gazetesi tarafından tertip edilen tenis turnavasına zmir namına iştirak için İz- | mir tenis kulübünden C, Jiro- nun kaptanlığında Hanri Jiro oğlu Jünyor, Godfrey Jiro, Remo Alyoti, Gido Alyoti, Flavyo — Alyoti'den teşekkül eden bir ekip, bugün Hanri Jiro'nun hususi yatı ile İstan- gidecektir.” Tenis kulüş ün ismi dünkü nüshamızda nlışlıkla alyans kulübü ola- rak dizilmiştir. Tashih ederiz. bula ir. Fransız ve Bel. çika başvekilleri.. Cenevre, 5 (Radyo) — İyon Delbos, öğle yemeğini Van- zelland ve M. Eden'le birlikte yimiştir. lirse, neden bana bu yolu, bu | kafa adamlığı yolunu - göster- diniz de başka birşey göster- mediniz? Adam olmakla adam- cık olmak - arasındaki- dağlar kadar farkı anlıyamamış - ola- caksınız. Keşki banâ; — Oğlum, çaliş, mükemmel bir hokkabaz ol! Deseydiniz. Elçabukluğu ma- rifet, dalavere, katakulli; paça: larımdan bir alay eşşek çika- rır, ağzımdam güvercinler uçar, burnumu koparır, masaftlın üs- tüne kor, herkesin - safiyet ve hayranlığı karşısında cüzdan- lar, kasalar doldururdum. Eğer bunu beğenmiyor idi seniz, keşki banas — Oğlum, ideal bir şarlatan olmıya çalış! Diseydiniz. Bu asırda ne bulunmaz meziyet - oldu » ana- cığım, me bulunmaz - fazilet oldu bu? Aralarına riyakârların, dalkavukların da - karıştıkları bu şarlatanlar, işlerini tıkırına koymuşlar: — Allah — ömürler efendim.. Biz şuyuz, biz boyuz! Diye diye neler yapmıyor- lar? bilirim, siz bunu da - be- ğenmez, nefretle karşılardınız. Kitaplar ve yıllar devirmeden elde edilen bu mazhariyeti siz höş görmezsiniz.. Fakat hiçolmazsa, hiçolmazsa, — Canım, şu kitapları mi- lıuplın bıraâk ta başka birşey 0 versin Diyemez miydiniz? Neden demediniz?. Kitap hâlâ ve hâlâ elimden düşmedi. Mide- ye sığınıyan bu zavallı nesne yüzüme bakar ' da acı atı gü- ler, bense ona” bakar - bakar, ağlarım.. İşte bu aklıma geldi ve ca- nun. sıkıldı da sana bir derd yanmak istedim,. Hepimizden bepinize çok selâm.. Ellerini tekrar öperim. Oğlun Çimdik | )ngı'lı'z F;emi!emrı'— Malta, 4 (Radyo) — İngil- tere donanmasının bir kısmı, buradan İngiliz sularına hare- ket etmiştir. kalemim, ka- | SON HAB 11373 .h Japon - Rus Sövgilerle ellerini - öperim İNÜNEAasebatı —iiğü Hepimiz |Rusya bir teşebbüste bulundu.. Moskova, 4 - (Radyo) Japon büyük elçisini kabul eden Sovyet hükümeti halk kominer yekili Sovyet denki zinde balıkçılar mıntakasında keyfi hareketler yapan Japon gemilerinin bundan vazgeçme- * lerini istemiş ve büyük elçinin nazarı dikkatini celbetmiştir. Elçi, haberdar edeceğini bildirmiştir. Fransa'da sulh günü merasimi.. Başbakan komite ile konuştu. Püris; 4 (Radyo) — Başba: kan M. Leon Blum, bir sulh hükümetini | nan ” (Sulh' günü), günü tesbit etmek üzere te- şekköl' eden komiteyi - kabul etmiş ve uzun müddet konuş- Fransa'da tesbit olu- ağustösun | 12 sinde olacaktır. O gün, hatipler nutuklar irad edecek- ler ve Fransız'lar, sulha - olan | sevgilerini göstereceklerdir. Fransa'da Cumur reisinin bir gezintisi Paris, 4 (Radyo)— Reisicy- mur M. Alber Lebrun, refa: katinde M. Şotan ve diğer bazı nazirlar ve yaverleri ol- duğu hâlde Vişi'ye hareket etmiştir. Reisicumur, — yarın (Bugün) yapılacak ölan talebe jimnastiklerinde hazır buluna- caktır. İtalyan kabinesi Toplandı Roma, 4 (Radye) — İtalya kabinesi, busabah Sinyor Mus- solini'nin bBaşkanlığında top- lanmış ve muhtelif meseleler etrafında müzakerelerde bu- lunmuştur. Trablusgarp'ta İtalyan'lar ... Trablusğarp; 4 (Radyo) — Mareşal Balbo, neşrettiği bir beyannamede, eskiden siyasi sebeplerden dolayı malları mü: sadere edilmiş olan Arapların affedildiği malları iade olunucağı: bildirilmektedir. Türkiye'den giden vatanperverler! Roma, 4 ( Radyo) — Her taraftan faşist gençleri gel- mektedir. Bünlar — arasında Türkiye'den de gelenler var- dır. Bunlar; her sene olduğu gibi yazı İtalya'da geçirecek- lerdir. İzmir'den gelenler Bren- dizi'ye gelmişlerdir. Amerika'nın istiklâl yıldönümü Paris; 4 (Radyo) — Amerika istiklâlinin yıldönümü — müna- sebetile bugün burada büyük göelkütielmükire Anintika'ma Paris sefarethanesinde kabul müştur. ve TELCRAF L TELSiZLE Cezair'deki vaziyet mühimleşti ' Marsilyada lerde grev Paris, 4 (Radyo) — Maarif nazırı, akiristlerin grev yap- | maları ” ihtimalini nazarı dik- kate alarak, bugün bütün ti- yatro müdürlerile konuşmuştur. Elhamra tiyatrosunda çalı: şanların grevi devam ediyor. (Komedi Fransez) , (Opera ko- medi) tiyatrolarında grev için henüz bir hareket yoktur. Marsilya, 4 (Radyo) — Ga- zeteler bugün de küçük ha- cimde çıkmıya mecbur kal- mışlardır. Bir gazete de hiç çıkmamıştır. Paris 4 (Radyo) — Muhte lif'yerlerdeki” grevcilerin mik- darı 120,320 - kişiye baliğ ol- maktadır. Paris, sa'da yeni grev başlamıştır. (Lil) de - ve daha 4 (Radyo) — Fran- Londra, 3 (A.A) — İngiliz Telgraf diyor ki: Nev Chronikle diyor ki: Cenevre” 3 (A Vellington Koo milletler miyeti asamblesinin dünkü iç- timamda şu sözleri söylemiştir: Memleketimde — bizzat mütemadi bir tecavüzün kur banı olduğundan halihazırdaki ihtilafta asamblenin vermiş ol- duğu bütün kararları kabul etmiş kollektif emniyet işinde bütün mevcudiyeti ile mesai birliğinde bulunmuştur. M. Koo sözüne devam ede- rek! Çin'in, milletler cemiyeti- Kiralık ev Karantina'da Köprü mev: künde tramvay caddesinde 681 numaralı ev, kiraya veri- lecektir. Görmek isteyenlerin Köprü'de bakkal Ahmed'e ve görüşmek için de Kardiçalı hanında 55 numarada avukat Cemal'e, yahud ce- ve Hüsnü ve resmi yaplmıştır. Yeni bir mektep Kütahya, 3 (ALA) — 12 dershanelik yeni bir ilk mek- tebin temelatma töreni dün ilbay tarafından yapılmıştır. müracaatları tamir idarehanemize ilân olunur. Ev, yeni görmüştür. Konförü mükem- meldir. Ziya ve hava bakı- mından en titiz aile sahiplerini bile tatmin edebilir. hareketleri | bazı kasabalarda ameleler iş. | eylem . Iİngilizler Almanyaya dik- kat edelim diyorlar. —— Alman hükümeti isterse, Cenevre'deki müzakerelerde iyi rol oynıyabilir. Gazetelerin Hacmi Küçüldü Tıyatrocular da grevdedır. Bazı yer- tazeleniyor. lerini terketmiş bulunuyorlar Marsilya'da gazetelerde çalı- şan mürettiplerle muharrirler de greve iştirak ettiklerinden Bu sabah gazet&ler intişar et- memiştir. Nis'te tramvay amelesi ile otobüslerde — çalışanlar, bu sabah iş tutmuşlardır. Paris, 4 (Radyo) — Ceza- yir'deki vaziyet, müşkül bir safhaya girmiştir. son hadise- ler, dün Leon Blum'un riya- setinde toplanmış olan kabi- nede müzakere edilmiştir, Ge- len haberler, Elcezire'deki yeni hadiselere intizar olunabilece- gi kanaatını vermektedir, Paris, 4 (Râdyo) — Bayonda 4 gazetede çalışan amele ve muharrirler, grev ilân ederek gazete idarehanelerini — işgal eylemişlerdi! gazeteleri şimdi Habeş mes'e- sinden' ziyade Alman mes'elesiyle meşgul olmaktadırlar, Deyli Bütün alâkamız şimdi Almanya'ya müteveccih olmalıdır. AF manya'nın İngiliz sualnamesine vereceği cevap büyük bir ehem- miyeti haiz olacaktır. Almanya Avrupa'nın endişelerini . teskin etmek için halihazırda İsviçre'de yapılmakta olan bütün müza- Kerelerde çok'daha: büyük: bir-iş yapabilirler. Almanlar İngiliz sualnamesine verecekleri cevabı mütemadi- yen tehir edecek olurlarsa büyük bir hata işlemiş olurlâr. M. Eden Alman cevabının Brüksel'de toplanacak Lokarno dev- letleri konferansından evel kendisine geleceği ümidindedir. Em murahhası dedi ki: Çin, mütemadi bir te- cavüzün kurbanıdır. Milletler cemiyetinin askeri ted- birler derpiş eylemesi lâzımdır A) — M. | nin muvaffakıyetsizliğe uğra- masının sebebi cemiyet misa- kının müphem bir tarzda tat- bik edilmiş olması olduğu mü- taleasında bulunduğunu beyan etmiştir. İstikbalde gene mu- vaffakıyetsizliklere uğranılma- mak için M. Koo milletler ce- miyetinin — kollektif. emniyete istinat etmesi ve gerek ciha- na şamil çerçeve dahilinde gerek mıntakavi kadro içinde askeri tedbirleri derpiş eyle- mesi İâzimm olduğunu söyle- miştir. Meraklılar okusun Tam tesisatlı güzel bir bahçe icara veriliyor. Karşıyaka'da Şemikler köyüm de Hacıbüseyinler — istasyonundan Ahırkapı'ya giden yol kenarında muntazamı üç oda maa mutbah v€ hamam ve fifin ile bayvan damt ve samanlık ve metör binası v€ motör ile durbinası - ve geçen yf dikilmiş üç dönümü mütecaviz « kız enginarı; 15 dönüm siyah üzüm bağı ve dikilmiş kış ve yaz sebi€' leri, mütenevvi elliyi mütecuvif meyva ağaçları ile icara verilecek tir. İstiyenler şeraiti anlamak üzeft | idare memurumuza müracaat etsif”