5 Temmuz 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

5 Temmuz 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

SS ramam e TT A A AM — İzmir sicilli ti- caret memurlu- gundan: (Türkiye . iş ve ticaret ban: kası üzüm kurumu — limitet şirketi) ticaret unvanile İzmir- de birinci kordonda iş hanın- da licaret yapan işbu şirketin ticaret unvanı ve şirket mu- kavclenamesi ticaret kanunu hükümlerine göre sicilin 1705 numarasında kayt ve tescil edildiği ilân olunur. İzmir sicilli ticaret memur- luğu resmi muhürü ve F. Tenik imzası 1 — Mukavele Türkiye İş ve Ziraat ban- kaları üzüm kurumu Ltd. Ş, esas mukavelesi. 1 — Şirketin tesisi Madde 1 Türkiye İş bankasile Türkiye Ziraat ban- kası arasında işbu mukavele- name ve Türk ticaret kanunu hükümlerine tevfikan mahdut mesuliyetli bir “Limited,, şir- keti teşkil edilmiştir. Madde 2 — Şirketin un- vanı; Türkiye İş ve Ziraat ban- kaları üzüm kurumu limited şirketi'dir. Madde 3 — Şirketin idare merkezi Ankara ve faaliyet merkezi İzmir'dir. Madde 4 — Şirketin mak- sadı üzüm almak. bunları iş- lemek;' memleket dışında;ve- ya içinde satmak ve bu işlere müteferri diğer işler ile meş- gul olmaktır. Madde 5S — Şirketin ser- mayesi 1,000,000 bir milyon Türk lirası olup 500,000 beş yüz bin lirası Ziraat, 500,000 beş yüz bin lirası da İş ban- kası - tarafından nısfı tediye edilmiştir. Şeriklerden birisi şirketteki hissesini başkasına devretmek veya satmak - iStediği zaman diğer şerikin muvafakatini al- mak mecburiyetindedir. Şeriklerin adedi ikiden faz- la olduğu zaman sermayenin dörtte üçünü temsil eden şe- riklerin -muvalakatini almak lâzımdır. Şerikler üçüncü şa- hıislara karşı ancak koydük- ları sermaye ile mesuldürler. Şeriklere —iştirak hisselerini mübeyyin nama muharrer bi- rer vesika verilecektir. Şeriklerden birisi hissesini başkasına devretmek veya sat- mak - istediği zaman yuka- mnda yazıldığı veçhile hisse- darların — muvafakatini aldık- " tan sonra keyfiyet, şirket — defterine ve hissei iştirak ve- sikasının arkasına kaydedile- rek şirket müdürleri tarafından imza edilir. Bu suretle iştirak hisselerine tesahüp — edenler veya halefiyet tarikile ellerinde ,şirket hissesi bulunduranlar aynen ve bilâ kaydüşart bu mukavele ahkâmını kabul et- miş addolunurlar. Madde 6 — Sermayenin tezyid ve tenkısine mütedair kararlar tekmil şeriklerin mu- vafakatile icra kılınır şeriklerin adedi beşten fazla olursa ser- mayenin Üüçte ikisini temsil edenlerin muvafakatı - kâfidir. Tezyidi sermaye halinde yeni sermayenin ne suretle tahsil edileceğini, kararı veren heyet tesbit eder Sermayeden şir- — kete tevdi olunmamış kısımları — kalırsa bu meblâğ gerek taah: —— hüd edenden ve gerek halef- — Jerinden istenebilir. Ancak hisse- sini devretmiş olan şerik, de- — Vir tarihinden itibaren iki sene sonra bu mes'uliyetten kurtu: '?ş.!“—'_' . M7 Hİ ( n | Taahhüt ettiği sermaye mik- tarını şirketçe tayin olunan müddet içinde ödemiyenlere yeniden bir müddet tayin edi- lerek o müddet zarfında öde- mediği takdirde şirketle alâ- kası kesileceğine dairtaahhütlü bir mektupla tebligat yapılır. Bu vade en az bir ay olacak- tır. Bu vadenin sonunda taah- hüdünü ifa etmiyen şerikin hissesi ve o zamana kadar vu- kubulmuş olan tediyatı aleyh- lerine takip hakkı mahfuz kal- makla beraber şirket menfaa- tine irad kaydolunur. Bu nevi muameleler diğer şeriklere de tahriren tebliğ olunacaktır. ŞİRKETİN İDARESİ Madde 7 — Şirketin ida- resi, şerikler tarafından inti- hab edilecek bir müdüre mu- havveldir. Müdür, şirketi da- hilen idare ve haricen temsil eder. Şirketi taahhüt altına ko- yacak evrak ve senedata müdür ile birlikte imzaya - selâhiyetli olacak kimselerin " isimleri ve imza nümuneleri şürekâ tara- fından — sirküler ile tesbit ve ilân edilir. Madde 8 — Müdür vesair memurlar şirket — mevzuuna dahil olan muameleleri kendi namlarına veya başkası nam ve hesabına yapamazlar. Şe- rikler bizzat veya bilvekâle şirketin evrak ve defatirlerini tetkik edebilirler, Madde 9 — Şirketin en büyük selâhiyettar mercii şe- rikler heyeti umumiyesidir. Bu | heyeti umumiye iki bankadan deruhte ve | müteşekkildir. İki bankanın müştereken vereceği kararlar heyeti umumiye kararı addo- lunur. Madde 10 — Şerikler he- yeti umumiyesi muhabere ile de karar ittihaz edebilir. Bu son şekilde şirket müdürü mevzuubahs hususu veya mü- tesavver kararı tahriren şerik- lerden her birisine tebliğ eder. Şerikler reylerini bu suretle tahriren şirkete tebliğ edebilirler. Madde 11 — Heyeti umu- miye kararları, tarih sırasiyle hususi bir deftere kaydedile- rek şerikler tarafından imza edilir. Bizzat hazır bulunma- yıp ta tahriren rey veren şe- riklerden gelen mektuplar da bu deftere kaydolunur. Madde 12 — Şirket ser- mayesinin yarısının ziyaı ha- linde müdür, — şerikleri bu bapta bir karar - ittihazı için davete mecburdür. Bu takdir- de şerikler şirketin devamına yahut fesih ve tasfiyesine ka- rar verebilirler. HESAPLAR Madde 13 — Şirketin mali senesi 1 Kânunusanide başlar 31 Kânunuevelde biter. İlk teşekkül senesi müstesna ola- rak şirketin teşkiline İktısat vekâletince müsaade edildik- ten sonra - ticaret “sicilline kayt ve ilân edildiği günden başlar. Madde: 14 — Şirketin mua- melâtı hesabiyesi için usulen ve kanunen - tutulması — iktiza eden defterler müdürün ne- zaret ve mes'uliyeti tahtında tutulur. Ve her senei hesabi- ye nihayetinde şirketin cari işlerini gösterir bir rapor ve bilânço tanzim edilerek şerik- lerin her birine takdim edilir. Bundan başka her ay so- | nundâa üzüm mevcudu ve alım parası, işlenme masrafı, yöne- tim masrafı, satış gelirleri ve dağınık - gelirler üzere yapılacak mizanlar mü- rakiplerin raporlarile birlikte gösterilmek ; her iki banka genel direktör- lüğüne gönderilecektir. Madde: 15 — Şirketin safi kazancı, vuku bulan her nevi masraflar tenzil — edildikten sonra kalan miktardan ibaret- tir. Her sene safi kazançtan yüzde on nisbetinde ihtiyat parası ayrıldıktan sonra müte- bakisinin yüzde beşi işyarlara ve doksanbeşi de şerikler ara- sında yarı yarıya paylaşılır. Madde: 16 — Fevkalâde ve gâyri melhuz masraflara karşılık tutulacak olan ihtiyat akçesinin miktarı şirket ser- mayesinin yarısına müsavi bir hadde baliğ olduktan sonra ihtiyat akçesi tefrik olunmaz. Ancak her hangi bir suretle sarfiyat icrasile bu miktar ser- mayenin yarısından az bir hadde düşerse yeniden ihtiyat akçesi tefrikine başlanır. MUHTELİF MADDELER Madde: 17 —'Şirketin müd- deti, tescil ve ilân tarihinden başlar ve 31-5-1937 tarihinde hitam bulur. Bu müddetin hi- tamından evvel şeriklerin itti- fakile şirketin feshine veya müddetin temdidine karar ve- rilebilir. Madde: 18 — Şirket işleri- nin ve Ghesaplarını kontrol etmek üzere Ziraat ve İş bankaları bir — veya birer mürakıp intihap ederler. Madde: 19 — Şirketin her hangi bir sebeple fesih veya tasfiyesine lüzum görüldüğü takdirde tasfiye kararını ve- ren heyeti umumiye tarafından başkaca bir karar alınmadığı taktirde tasfiye memuru vazi- fesi şirket müdürüne tevdi kılınır. Tasfiye memurları tica- ret kanununun hükümlerine tevfikan tasfiye muamelesini intaç hususunda selâhiyeti tam- meye maliktirler. Madde: 20 — İşbu muka- velenin tadili için şeriklerin ittifakı lâzımdır. Bu mukave- lede yapılacak her nevi tadi- lât İktisat vekâletinin tasdiki- ne sunulacaktır. Madde: 21 — Şirket İktisat Vekâletince tasdik kılındıktan ve ticaret sicilline kayt ve ilân edildikten sonra tamamen teşekkül etmiş addolunur. Ve muamelâta iptidar edebilir. Madde: 22 — Ticaret ka- nununun sureti tatbiki hakkın- daki kanunun 13 üncü mad- desine tevfikan İktisat Vekâ- leti şirket üzerinde mürakaba ve lüzüum gördükçe umumi heyeti içtimaa davet ve ka- nuünen ve işbu esas mukavele- name hükümlerine — mugayir hareket vukuunda feshi şirket için ikamei dava hakkını ha- izdir. Medde: 23 — Şirketin fesih ve tasfiyesi ticaret kanununun 451, 452, 457 ve 458inci madde- leri hükümlerine göre yapıla- cak ve 457 inci maddeye tev- fikan tanzim olunacak nihai ve kat'i bilânçonun müsaddak bir sureti İktisat Vekâletine Madde: 24 — Şirketin bi- lümum memur ve müstahdem- leri, Türk'lerden olacak ve bazı mütehassıslar İktisat Ve- kâletinin müsaadesiyle istih- dam edilecektir. Madde: 25 — Her mali senenin nihayetinde tanzim ve hissedarlar heyeti umumiye- since tasdik olunacak bilânço kâr ve zarâr hesaplarile idare heyeti raporlarının - şirketçe çalıştırlan memur ve müstah- demlerin isim, tabiiyet ve maaş miktarını gösterir ced- vellerin usülen pullü ve tas- NADOLU, Izmir Defterdal:lığmdan: Tarh No. Adı | 306/2 | 880/4 948/4 Mustafa oğlu hüseyin İbrahim oğlu sıtkı Kerim oğlu şükrü 974/4 985/4 13/7 92/7 Mehmet nevzat Ahmet oğlu rüstem Mümtaz İzzet oğlu bekir zihni 291/8 314/8 325/8 Hüseyin ibiş oğlu ahmet Cevdet İhsan ve muhittin devrinden. Mazlum Mehmet Avni Salih hüseyin Mustafa oğlu arif Halil ziya 2/10 8/10 17/10 2/11 vi 42/12 31/12 13/12 Hasan feyzi Ali Kazası Köyü — Mevkü Eskifoça Geren “ “ Tavşan çayırı ilân olunur. .dikli ikişer kopyesi mali se- nenin hitamından itibaren en geç bir ay içinde iktısat ve- kâletine gönderilecektir. Türkiye iş ve ziraat banka- ları üzüm kurumu limited şir- keti müessisleri. Türkiye iş bankası genel direktörlük klişesi ve iki im- za okunamadı. 31-1-936 Türkiye ziraat bankası umum müdürlüğü kılişesi ve imza. “Türkiye iş ve ziraat ban- şirketi, nin yirmibeş madde- den ibaret ölan bu esas mu- kavelenamesi uygun görülmek- le ticaret kanununun beşyüz beşinci maddesine — uyarak onandı. $ Şubat 1936 İktısad vekili namına bir imza İktısad vekâleti ticaret umum müdürlüğü mührü resmisi ve bir imza. Damga kanununun 26 ıncı maddesi delâletile on ikinci maddesine uyarak alınması İktiza eden binde iki nisbi resim vekâlette saklı esas mu- kaveleye “2000, liralık pul yapıştırılmak — suretile tahsil edilmiştir. S. T. No. 316 üçyüz on altı. Türkiye iş ve ziraat ban- kaları üzüm kurumu Ltd. şir- ketine aid olan işbu mukave- lenin 19/2/936 tarihinde tes- cil ve resmi gazetenin 28 şu- bat 936 günlü ve 3244 sayılı nüshasile ilân edilmiş olduğu tasdik kılındı. 19/3/936 S. T. M. Ticaret odası umum? katibi Bir imza okunamadı. Ankara ticaret ve sanayi odası resmi mührü Genel sayı 4530 özel sayı. Wi181 şemsiye tamircisi tarlaya ahiren talip zuhur etmesi kaları üzüm kurumu limited. Yeri ve No. manav — kemeraltı c. 102/1 kunduracı ali paşa meydanı 3/1 gevrek pey- yeni yol 7 nir satıcısı, kireççi kahveci arzuhalcı gaz ocak tamircisi. kahveci avukat gazino M taşçılar 42 birinci mıhcılar hükümet c. 34/1 şamlı sokak 78 K. nihat c. S He OA ». * ikiçeşmelik 322 K 338 molla reis s. 46 dolaplıkuyu 20 kasap kunduracı kasap kömürcü bakkal manav nizamiye 15 değirmendağ 24 Miktarı Eski sahibi 30 dö, — Sarıka Nikola 27570 M. 2 « 13 aö B M 11947 M. 2 x 37 dö, çe ü 34003 M, 2 Bu <esas mukavelenamesi süretinin dairemize — gösteri- len aslına ve dosyasında alı- konulan nüshasına uygun ol- düğü tasdik kılındı. Bin do- kuz yüz otuz altı yılı nisanın Müzayede ile fev. kalâde büyük satış. $ Temmuz pazar günü sa- bahleyin saat 10 da, birinci kordön Alsancak vapur iske- lesi karşısında 332 No, lı ha- nede İzmir'de maruf iki cc- nebi ailesine ait fevkalâde lüks ve nadide mobilyaları Amerikan biçimi camlı yazıhane, doktorlar için camlı âlâtı cerrahiye dolap- ları, emsalsiz dosya dolabı hütüphane, Remington marka yazı makinesi, lüks cevizden mamul aynalı büfe, kontre büfe, kare ve müstatil yemek masaları 6 adet maroken is- kemle, yeni Bir halde emsal- siz A. Gvand markalı Alman piyanosu ve taburesi, fevka- lâde kıymetli maruken kanape ve iki koltuk, İzmir'de emsali bulunmıyan - sedefle — işlemeli 9 parça şark oda takımı, 9 aynalı emsalsiz. kabine, çok kıymetli senede bir defa ku- rulur saat, yatak odası takım- ları, tek çift kapılı aynalı do- laplar tuvalet ve komodino- ları, şifünyeralı dolaplar, bronz ikişer kişilik Avrupa mamu- lâtından iki adet karyola maa somya, ayrıca bir buçuk ve iki kişilik kesme sarı ve nikel karyolalar ve cibinlik, biri se- kiz diğeri dokuz parça mu- şammalı salon ve yemek odası takimlari, ceviz şemsiyelikler, emaye banyo ve termosifon, hasır kanape takımı, Ameri- kan duvar saatları, cevizden mamul aynalı kabine, Rus se- hacı hamza sokak 1 otomobil yı- tramvay caddesi 86 kama mahalli. 5 /T 936 Kazanç maktu *6 15 buh- yekün zam ran j kuruş 750 1025 361 173 1036 205 1230 072 433 113 000 000 000 000 000 3877 3479 2810 2521 1535 421 378 230 646 580 353 Bi e 352 3450 10440 255 2083 8700 038 059 315 çi 000 1740 & 7 408 007 028 181 023 121 2449 047 166 1086 138 926 1775 031 120 7187 100 700 266 005 018 118 015 115 316 1897 064 1375 279 206 042 Ş818558828 Yukarıda isimleri yazılı mükellefler namına 935 mali yılı için Başdurak şubesinde tarholu- nan vergi isimleri hizasında gösterilmiştir. Kendilerinin terki ticaret ve san'at etmiş olup eb- yevm nerede bulunduklarının bilinememesi hasebile ihbarnameleri hukuk mahkemeleri usulü kanununun 141 - 142 inci maddeleri mucibince tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân olunur. Menemen Ziraat bankasından: Cinsi Yapalak — Tarla Hududu Emin B. ve ve Celile Emin ef. ve Lambir oğ. ve Dimitri ve dere ve Cebel Hasırcı oğ. ve Dimitri ve Ce- bel ve dere. Boroni Atanaş Eskifoça'nın Geren köyünde bulunan bankamız emvalinden yukarıda evsafı yazılı üç parça ü üzerine açık ârtırma suretile satılığa çıkarılmıştır. temmuz 936 perşembe günü saat 12 de Menemen Ziraat bankasında yapılacaktır. İhale bede- | linin dörtte birini peşin ödeyenlere üst tarafı için ikraz şeklinde kolaylık şöııe:ilirk Talipler gayri menkulü görmüş ve aybına müttali olmuş sayılırlar, İstekülerin depozito yatırmak ve şe: raiti öğrenmek üzere Foçada tarım kredi konperatifinc Menemen'de bankamıza mütıc!ıtlı.n İ ve ihale gün muayyen saatte Menemen'deki idarehanemizde isbatı vücut eylemeleri lüzumu (2016) ç yirmibeşinci cumartesi günü. j 25 nisan 1936 kuruş kuruş kürüuş kurüş | | l 2118 | j | 385 İ e9i İzmir ikinci noteri Mehmet ı Emin resmi mühürü ve —— E. Erener imzası, , 240 kuruşluk pul maveri, birçok perakende Av- rupa iskemleleri, — Graduala markalı lüks salon gramofohu ve birçok plâkları, kayderuba ayna, keman, kadın — tuvaleti, madeni ve çini sobalar, buz dolabı, divan, etejer, muhte- lif avizeler, gece lâmbaları, şemine aynası, kolona şemsi- yelik, poker masası, muhtelif yağlı boya tablolar, aynalı maundan saybur, kadifeli şez- © lonk, 6 parça kadife misafir odası takımı, vantilâtör, sigara sehpaları, mutbak - takımları ve bakırları ve birçok porıe—ı len tabaklar, * Isparta, Uşak, Gördes taban halıları, secca- deler. vesaire birçok lüks ve nadide mobilyalar bilmüza- yede satılacaktır. İ Hamiş: Satış acele olduğun” dan iştirak edecek zevat çok,'. istifade göreceklerdir. Fuuıı'â kaçırmayınız. Fırsat arttırma salonu Telefon : 2056 - Aziz Şinık Ucuz, temiz, taze ilâç ve tuvalet çeşitleri Hamdi Nüzhet Sıhhat Eczanesi Başdurak Büyük Salepçi oğlu hanı karşısında