25 Temmuz 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

25 Temmuz 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Usta ve fettan kadın, güya hayret edecek. zaman henüz gelmemiş gibi sözüne devam ederek: — Size getirilen kız nerede bulunuyor şimdi? Diye sordu. — Pibulet mi? Onun için henüz hiçbir. şey düşünmüş değilim. Fakat bu kızdan şüp- he etmek benim için çok müş- küldür. Dük Lodovik bu kızı doğduğu zamandanberi gayet iyi tanır. Namus ve iffetinden bana birçok defalar takdirlerle bahsetmiştir. Kıymet ve ehem- miyetini bilmediği ve bilmi- yeceği evrakı — nasıl çalar?, — Bu kız ne kadar zaman- danberi Paris'te bulunuyor? — Üç, nihaydt dört haf- tadanberi., — Bu kadar müddet, her şeyi öğrenmek için kâfi gel- mez mi Lüsi, sözlerini o kadar ga- rib ve isnadkârane söyliyor- | di ki Hanri bilhassa-bu nok- taya dikkat etmek mecburiye- tinde kaldı. Lüsi sözüne devam ederek: — İşi bu yoldan takip etmek lâzımgeldiğini farzedelim, dedi. Sizin Pibulet'iniz. köyde na- muslu ve lâtif bir kız olabilir, çünki orada kendisini fenalığa sevkedecek bir. muhit ve va- sıta yoktur. Fakat Paris'te bilhassa hizmetine girdiği ka- dını düşünürseniz.. Bundan ilerisini artık siz düşününüz. Biraz sustuktan sonra: — Bu kızı istintak - ettiniz- mi?. Diye sordu. — Hayir! — Neden?. — Çünki mümkün değildi. Ben uyandığım vakit bu kız yoktu. — Ya... Gördünüz mü?. Biraz sustülar. Sonra Hanri Lüsi'ye: — Siz dün akşam ne vakit gittiniz?. Diye sordu. — Saat 10 dal — Fakat ben hiç farkede- medim, — Tabii, çünki çok yorul tmuş idiniz. Derin bir uykuya daldığınızı görmüş ve gitmiye karar vermiştim. Ben giderken gayri tabii hiç bir şey yoı:hı. Bütün bu sözler, Hanri'de şüphe uyandırmıyacak bir me- haretle söylenmekte idi, Han- ri biraz 'düşündükten sonra: — Teşekkür ederim ve özür dilerim. Dedi. — Özür dilemek mi? fakat ne için? Sahip ve başyazganı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumi neşriyat ve yazı işleri müdürü: H Nüzhet İdarehancsi: ” İzmir İkimci Beyler sokağı C Halk partisi binss içinde Telgraf: İzmir — ANADOLU Telefon: 2776 - Posta kutasu 405 ABONE ŞERAİTİ Yıllığı 1200, alu aylığı 700, üç aylığı 500 kuruştur Yabancı memleketler için senelik aböne dücreti 27 liradır »Her yerde 5 kuruştur — geçmiş müskalar 25 kuruştur. ANADOLU MATBAASINDA BASILMIŞTIR olurda | İ| Eşrefpaşa 'eaınela'i açıktır. Siyaset.. Aşk Edebi, Tarihi, macera romanı 78 W — Her şey için. Sizi uyku- dan uyandırmış olmak, sizi böyle üzmüş bulunmak - için.. Fakat, bu dosya bulunmadığı takdirde benim şeref ve na- musumu kaybedeceğimi tabü biliyorsunuz değil mi? — Bu kadar bedbin olma- yınız, canim. Mareşalın emrile tahkikata gelecek olan zabıta, dosyanın kimin tarafından ça- lmdığını ve dosyayı meydana çıkaracaktır. Bu suretle sizin şeref ve namusunuza hiç bir leke gelmiyecektir. Lüsi, bunları söylerken Han- | ri'nin boynuna sarıldı ve göz- | lerinden öptü. Ve mağmum bir tavurla: — Yalınız tahkikat esna- ] sında benden bahsetmemenizi | çok rica ederim. Dedi, Bir gün size zevce olacağımı dü- şünürseniz bu ricamın ne ka- dar haklı olduğunu takdir edersiniz. Gece sizin evinizde 4 olduğumu âmirleriniz bilme- | melidirler; çünki sizin metre, siniz olduğuma hükmedecek- ler ve belki de izdivaç müsa- adesini vermiyeceklerdir, — Hakkınız var! — Ben, sekiz gün içinde bu elem ve ıstırab verici ha- disenin lehinize kapanacağına eminim. Bundan sonra daasıl kendi işlerimizi düşünürüz. yet ve ciddiyetine bir defa daha hayran olarak Lüsi'den ayrıldı. _124_ Hanri cadde de rast geldi- bu arabaya binerek doğruca Harbiye dairesine gitti. Kendi odasına giden kori- dordan geçerken Marki Dö Galiffe ile karşılaştı. Marki yüzbaşının sarılığına bakarak: — Ne oldunuz?. Ne var?. Diye sordu. , Hanri elile işaret yaparak' — Hiç! Dedi. Mareşala he- men söyliyecek bir işim var, bunun için buraya geldim. Bakan yukarıda mıdır? — Evet! Hanri evvelâ kendi daire- sine girdi. Kasketini yerine koyduktan “sonra Mareşalın müphem bir kapısına vurdu. —Sonu var— Üzüm satışla Ç. Alıcı W 5. li1 H.z. Ahmet 9 12 S. Emin 8 Asiler reisi Ne diktatörlük ya- pacak, ne krallığı iade edeceğiz, dedi Rabat, 24 (A.A) — Jour- nal gazetesinin muhabirine be- yanatta bulunan asilerin rcisi general Franco- demiştir ki : — Tanca üzerine yürüyerel ihtilatlar çıkarmak fikrinde de- gilim. Ancak isterim ki hükü- met gemileri bu limanı üssül- hareke olarak kullanmasınlar. Açtığım hareket - İspanya'da krallığın iadesini veya müste- bit bir diktatörlük kurulmasını katiyen istihdaf etmiyor. İs- panyol milletinin samimi his- lerine aykırı düşen hiçbir şey yapılmıyacaktır. Zafer elde edildikten sonra ordu tekrar kendi işile meşgul olmıya baş- hyacaktır. Fransa'da grev | Gene tazelenmeğe mi başladı? T Roma 24 (Radyo) — Fran- sız gazetelerinin grev hakkın- daki neşriyatına rağmen, Fran- sa'da grev çoğalmakta ve ye- niden bir takım fabrikalar, ameleler tarafından işgal edil- miş bulunmaktadır. ( Bordo Roen ) ile ( Mon Bulbar'da ) kapitalistler verdikleri teminatı yerine getirmediklerinden, bu- radaki fabrikalar kapanmıştır. l Çiftliklerde çalışan ameleler de ayrıca grev ilân ettiklerinden, mahsulât tarlalarda ve halile | durmaktadır. Son gelen haberler, Bel- Hanri, masumiyet, samimi- | fur'daki fabrikaların da kapan- dığını bildirmektedir. Bundan başka Paris'teki ga- rajlar da kapanmıştır. Habeşistan'da ği bir arabayı durdurdu, ve Vazıye' İtalya Lehine imiş... Roma, 24 (Radyo)— Mesa- jero gazetesi Habeşistan'daki temizleme harekâtı hasabile vaziyet lehte inkişaf etmekte- dir. İtalyan'lara karşı çok bü- yük bir düşmanlık sahası olan yerler de — kolaylıkla teslim alınmaktadır. Göller mıntakasında general Belloza, işgal ve temizlik ha- reketlerine devam etmektedir. Şimdi Habeş hükümetinin bile girmemiş olduğu kısımlar iş- gal edilmektedir. Roma, 24 (Radyo)— Habe- şistan'daki kuvvetler -erkânı harbiye reisi mareşal Dö Bo- no'ya mareşallık asâsı veril- miştir. Adis-Ababa, 24 (Radyo) — Seyyar — temizlik — kuvvetleri Adis.Ababa'dan 150 kilometre mesafede bir Habeş kuvvetini dağıtmıya muvaffak olmuştur. 7 S Süleyma. 11 50 1150 Her iki taraftan maktul ve 4 Vitel 950 975 mecruh ço.ktur. ni 134 Asmara'da Raslardan birisi 521116 ve birkaç papas daha iltica 521250 etmişlerdir.. Ras Kassa'nın Zahire satışları: kardeşi de iltica edenler ara- Ç. Alıcı KS KK 's petadadır. 6 Vagon buğ. 6 7 General Bellozo'da göller 1107 Buğday 6 g mıntakasını tamamen temizle- 73 Arpa 330 — 3 75| Miştir. 36 Bakla 425 425) Veda 25 Nohut 475 475| — Paris, 24 (Rabyo) — İs- Nöbetçi eczaneler Bu akşam Başdurakta Sıh- hat, Karantinada Eşrel, Ke- merde Kamer ve Eşrefpaşada panya sefiri (Dökardönas) bu- gür reisleumur M. Lebrun'u ziyaret etmiş ve dendisine veda eylemiştir. M. Lebrun, sefire (Lejyon dönör) nişanını ANADOLU KALLLDLA TELSİZLE Hükümet Iaend.ı kuvvetlerinin mı muhakkak olarak kazana- cağını il ılerı sürmektedır. Madrıd id'e yeni milisler " geldi.. Her iki taraf zaferi kendi- erine mal etmektedirler.. Reisicumur M. Azana beyanîıame neşretti. Asilerin bir hücumu akim kaldı. Asiler ise Barselonu almakta olduklarını bildiriyorlar. İspanya Fasında ilk isyanı çıkaran efrad Seville, 24 (A.A) — Gene- ral İlâino bu gede matbuat mümessillerine beyanatta bu- lunarak — şimalden Madrid'e doğru ilerlemekte olan gene- ral Mola ordusunun Madrid'e 60 kilometre mesafede bulu- nan Somösierra dağlarında bir muzaffcriyet kazanmış ol- duğunu söylemiştir. General Madridin yakında ele geçirile- ceği kanaatında olduğunu ve halkçılar cephesi İiderlerinin şimdiden payitahttan kaçmağa başlamış olduklarını ilâve et- miştir. General, Madrid ve Barse- lon tarafından yapılan tebliğ- lerin doğru olmadığını söyle miştir. Mumaileyh Barselon'un Faşist kuüvvetler — tarafından bombardıman edilmiş — oldu- ğunu ve yakında zabtoluna: cağını ilâve eylemiştir. Madrid, 24 (A.A) — Gece yarısında reisicumhur M. Aza- na bütün İspanyollara — hita- ben radyo ile bir beyanname neşrederek onları Cumhuriyeti kurtarmağa davet ve teşvik eylemiştir. Müşarünileyh, Cumhuriyetin daha şimdiden muzafferiyeti kazanmış olduğunu ilâve ey- lemiştir. Dahlliye nazırı general İla- no'nun Seville'deki — vaziyetin nazik olduğunu beyan etmiş ve general Mola ordusunun Sierra Guaderanda inhizama uğratılmış ve hükümet — kuv- vetlerinin her taraftan gelen telsizlerle faşistlerin şehri ele geçirmek üzere olduklarına dair bulunan haberler - tekzip olunmaktadır. Madrid radyosu eski - baş- vekil M. Gulroga'nın öldürül- müş olduğu şayiasını - tekzib etmiştir. M. Guiroga öldürülmüş ol- duğu haberini — gazetecilere bizzat kendisi tekzip etmiştir. Seville, 24 (AA) — Âsi- lerin umumi karargâhından bildirildiğine göre, Hükümet kuvvetlerinin Madrid civarında yapt'kları bir hücum hareketi akim kalmıştır. Madrid'in zap- tına ahbean intizar olunmak- tadır. Madrid, 24 (A.A) — Royter Ajansından: Dünkü 'gün çok çetin müca- delelerle geçmiştir. Şimdi hü- kümet kuvvetlerile âsiler Mad: rid'in şimalindeki dağlarda karşı karşıya bulunmaktadır. Hükümet elinde bulunan bütün takviye kıt'alarını sür'atle şi- male doğru sevketmektedir. Hükümet bir tebliğ neşre- derek kendi kuvvetlerinin mu- vaffakıyetleri hakkında teminat vermiştir. Bununla beraber âsiler ileri hareketlerinin durdurulmamış olduğu iddiasındadırlar. Royter Ajansının öğrendi- ğine göre, Veteran adındaki iki İngiliz torpido muhribinin bu sabah Saint Sebastiene gelmesi beklenilmektedir. Madrid, 24 (A.A)— Valan- siya'dan gelmekte olan amcle milislerinden — mürekkep — bir kuvvet dün öğleden sonra Madrid'e vasıl olmuştur. Ken- dilerini kesif bir halk kütlesi bekliyordu. Yüz kamyonla nak- ledilen milisler halkın alkış- ları araşında tüfenklerini sal- lıyarak ve yumruklarını havaya kaldırmak suretiyle etrafa se- lâm vererek Madrid'e girmiş- ler, milislerin arkasından hü- cum kıt'alarına mensub moto- sikletçilerle sivil muhafızların etomobilleri geliyordu. Sev kıyatı hücum kıtaatı muhafız- ları idare ediyordu. Cuneca ayaleti köylüleriyle milisleri de bu harekete iştirak etmişlerdir. Londra, 24 (A.A) — İngil- tere'nin Madrid büyük - elçisi İspanyol harb gemileri Tan geri harekâtlarında — intinat noktası olarak kaçmağa de- vam ettikleri takdirde vücuda gelecek beynelmilel güçlükler üzerine İspanyol hükümetinin nazarı dikkatini celbetmek için emir almıştır. Roma, 24 (Radyo) — İs- | panya'dan alınan son haber- lere göre vaziyette düne nis- betle bir değişiklik yoktur. Yalnız hükümet kıtaatı ile asiler arasında şiddetli muha- rebeler yapıldığı muhakkaktır. Dün asilerin tayyare kuvvet- | lerinin muvaffakıyetleri söylen- miştir. General Franko beyanatta bulunarak, bir Fas gazetesine Cebelüttarık taarruzu hakkın- daki hneşriyatına cevab ver- miştir. Bu münasebetle Fran- sanın Madrit hükümetine silâh ve mühimmat vermesini ten- kit etmiştir. Paris gazeteleri Madrit hü- kümetine yardım ettiği için hükümeti şiddetle tenkit et- mektedirler. Sağ cenah gaze- teleri, bilâkis façistlere yar- dım edilmesini istemektedirler. Eko Dö Pari: “Hükümet bu hareketi ile İspanya'daki komünizmi tak- viye etmektedir.,, Demektedir. Barselon, 24 ( Radyö ) — Katalonya'da komünizm hü- küm sürmektedir. Asayiş kâfi derecede temin edilmiş olmak- la beraber, Alman şoselerini tecavüzden kurtarmak müm- kün olmamaktadır. Madrit'te de ecnebilerin em- niyet ve servetini muhafaza imkânsız bir hale gelmiştir. Roma, 24 (Radyo) — İsti- fani Ajansı Paris'ten bildiri- yor : Tanca'ya bir İtalyan harp sefinesinin gelmesi Mussolini- nin beynelmilel Tisanla karış- ması demektir. - İtalya hükü meti beynelmilel Tanca'da his- sesine düşen vazifeyi yapmağa başlamlIştır. Londra, 24 (Radyo) — Mor- ning Post bahriye muhaniri: “Son isyan hareketi hasebile İspanya sahillerinde bulunan harb sefineleri hariç olmak üzere Akdenizde bulunan fazla harb sefinelerimiz. geri dön müştür.. Demektedir. Ayni muharrir, Akdeniz'de bir muhrib ve bir de torpil koyma filolarının fazladan bu- lundurulacağını tekzib etmiştir. Suikastçı Hakaret âmiz Mektup yazmış.. Londra, 24 (Radyo) — İn giltere kralına suikastta — bu- lunmak - istiyen Makmaon'un muhakemesine bugün devam edilmiş ve suçlunun, hadise- den evel İngiltere Dahiliye Nazırı Sir Con Simons'a gön” dermiş olduğu hakaret âmi? mektup okunmuştur. Müddeiumumi, ittihamname” sini okuduktan - sonra - muhâ” keme, gelecek haftaya talik 25 /7/936 Üi HABER h