30 Temmuz 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

30 Temmuz 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

“Ankara Si- gorta ,, Şirketi. Yeni bir mü- essese kuruluyor .. İstanbul, 29 (Hususi muha- birimizden) — Türkiye İş Ban- kası, Etibank, Adapazarı ban- kası ve Anadolu Sigorta - şir- ketinin iştirakile büyük bir Sigorta şirketi kurulacaktır. Bu yeni sigorta şirketinin adı “Ankara Sigorta,, olacaktır. Lord Loid - Eylülde An. /-kara'ya gelecek.. * İstanbul, 29 (Hususi) — Ge- çenler de İstanbul'a gelen İn- — giliz devlet adamlarından Lord Loid, Eylül ayında tekrar mem- leketimize gelecek ve Anka- ra'ya gidecektir. C. Bayar Kütahya'dan Sey- dömere gitti — ş* Kütahya, 29 (A.A) — İk- t tisat vekili Celâl Bayar dün v şehrimizi şereflendirdi. Ken- dilerini Tavşanlıdan karşılayan ilbayla birlikte bugün büyük elekytriuikıı'yon teıış:::nın ykı:ı- rulacağı Lignit havzasını tet- | kik etmek üzere Seydömere D gittiler. Yanlarında —maden Mütehassısları vardır. Balıkesir, 29 (A.A) — İli mizin Borasit ve Balya ma- W denlerindeki tetkiklerini biti- ten Ekonomi Rakam Celâl Bayar Balıkesir'lilerin samimi teşyileri — arasında Kütahya Btreni ile şehrimizden ayrıl- K mıştır. İ Gece — şereflerine Atatürk .Parkında şehir kulübü tara- findan bir ğardenparti — veril- Mmiştir. .. . * 69 Mühendisi- . . miz geliyor Moskova, 29 ( AA ) — Mensucat enstitüsünde tahsil- lerini bitirmiş olan 69 Türk Mühendis ve iş başısı Odesa Earıkıle Türkiye'ye dönmek üzere 27 Temmuzda Mosko- va'dan hareket etmişler ve 'durakta selâmlanmışlardır. Tayyare manev- ! h / raları yapıldı ... y İ Londra, 29 (Radyo) — Ce- — nubi Britanya'da bugün tay- are — manevraları — olmuştur. anevralar, geceleyin de de- vam etmiştir, Yüz harb tay- /— Yyaresi, bu manevralara iştirak " eylemiştir. " Müthiş sıcak Dün şehrimizde hava fev- kalâde sıcaktı. Gölgede hara: Tet derecesi 34 dü göstermiş- tir. Bu kadar Sıcağın bağlara, | lütünlere ve diğer mahsule — Sok faydalı olduğunu ziraat- çilerimiz söylemektedirler, $ Bankası mü- ' dür vekili Osman. İş Bankası İzmir şubesi mü- O Gür vekili Osman, — terfian mson Bankası müdürlüğüne ayin edilmiş ve cemri gelmiş- fir. Osman, kendisine selef *lan Firuz'un gitmesinden son- h 'ki kısa vekâlet zamanında î ondan evvel kendi kısmın- çok muvaffak olmuş, mu- Veti iyi tesirler uyandırmış, hevver ve kıymetli bir ban- tdır. Kendisine muvaffakı- stler dileriz. Yerine de Bursa ü müdürü Hâki tayin Dün gölgede 34 idi. Küçük Haberler Kanada'lılar Londra'da; Londra, 29 (Radyo)— 4000 Kanada'lı Vimi'den Londra'ya gelmiştir. Bunlar parlamento sarayında İngiliz hükümeti ta- rafından kabul edilmişler ve M. Baldvin bir nutuk irad ederek: İngiltere ve kanada mütte- hittir; Avrupa ve bütün cihan bu hakikati bilmelidir ve harp- ten tevakki etmelidir, demiştir. Kanada'lılar meçhul asker âbidesine bir çelenk koymuş- lardır. İtalya -Hollanda: Lahay, 29 (Radyo) — Hol- landa hükümeti, İtalya ile ti- caret müzakerelerine başlamış ve iki murahhası Roma'ya göndermiştir. İngiliz Prensleri Paris, 29 (Radyo) — Dük ve Düşes Dö Kenf iki gün- denberi Paris'te bulunmakta- dırlar. Bugün husust tayyare ile Anvers ve Münih'e gitmiş- lerdir. Buradan karadan Belğ- rad'a gideceklerdir. O da çekilmiş ; Berlin, 29 (Radyo) — İs- panya'nın bura sefiri M. Ag- ramonda, bugün (Vilhem St- rase) ye giderek Almanya ha- riciye nazırı Von Norahti ziya- ret etmiş ve bugünden itiba- ren İspanya hükümetini temsil etmekten vazgeçtiğini bildir- miştir. Tavşanlı mezbahası Kütahya, 29(A.A) — Tav- şanlı mezbahası ilbay tarafın- dan törenle açıldı. İspanya'da Bir denizaltı gemisi batırıldı. Cebelüttarık, 29 (Radyo) — Boğazda bulunan İspanya do- nanmas;na mensup bir 1ahtel- bahir, âsi İspanyolların elinde bulunan tâyyarelerden birinin attığı ve İsabet ettirdiği iki bomba ile batırılmıştır. Tay- yare on metreye kadar inmiş ve ondan sonra bombalarını atmıştır. Hâdiseyi seyreden boğaz muhafızları, bombaların, tahtelbahirin tam göbeğine isabet ettiğini beyan ediyorlar. Madrid, 29 (A.A) — Sierra cephesindeki hükümet kuvvet- leri kumandanı General - Ri- kuelme Leon bölgesinin ce- nubunda 1600 kadar asi bu- lunduğunu, General Mola or- dusu ile bunların arasındaki muvasalenin kesilmiş olduğunu ve şayed. teslim olmak - iste- mezlerse oldukları yerde im- ha edileceklerini söylemiştir. Gene bu Generalin - ifade- sine göre, hükümet kuvvetleri Sierra tepelerile Madrid'e akan sulara hâkim bulunmakta ve asiler tarafından aslâ tazyik görülmemektedir. Sosyalist li- deri - Prieto — muvaffakıyetten emin bulunduğunu ve ancak kardeşlerile harp ettiğini göz önünde tutan hükümetin boşu boşuna kan dökmekten ihtiraz eylediğini söylemiştir. Italya Habeşistan'a ihracat yapıyor. Adis-Ababa 29 (Radyo) — Cibutiden gelen iki tren bir- çök İtalyan malları, şarap ve makarna vesaire getirmiştir. 1200 kasa İtalyan şarabı Habeşistan dahiline sevkedil- miştir. DA YNĞ SAi l ZABITA: Karşıyaka açıklarında ka- yıkla denizde gezmekte olan | Cevdet oğlu Muzaffer ve Fik- ret oğlu Zafer, ansızın çıkan poyrazın tesirile kayıkları dev- rilerek boğulma tehlikesi ge- çirmişlerdir. Etraftan can kur- taran — kayıklarile yetişenler, kendilerini kurtarmışlardır. Otobüs kazası Birincikordon'da 78 numa- ralı otobüs şoförü Süleyman oğlu Reşad idaresinde ato- büsü şatlar üzerine demir yük- lemekte olan hâmal Mehmed oğlu Süleyman'la Yusuf oğlu Raşid'e çarptırmış ve yaralan- malarına sebebiyet vermiştir, Şoför zabıtaca tutulmuştur. İki çalı kakıcı Eski panayır yeri önünde sabıkalılardan Ramazan oğlu çakır İbrahim ve Muhiddin oğlu Ahmed, oradan geçmekte olan şoför İbrahtm oğlu Rüştü'nün önüne çıkarak kibrit istemek bahanesile yanına sokulmuşlar ve taşla başından yaralıyarak 19 lirasını zorla almışlardır. Zabıtaca suçlular tutulmuştur. Haklarında tahkikata devam edilmektedir. Hırsızlık Alsancak'ta Ütarit sokağın- da oturan Ekrem karısı Zeki- yenin evine giren Mahmut oğlu İbrahim, hırsızlığa teşeb- büs etmişse de kadın tarafın- dan görülmüş ve birşey ala- madan kaçmıştır. Takip edi- len İbrahim, polisçe yakalan- mıştır. Parasını kapmış Kemer'de Kâğıthane cadde- sinde Hüseyin oğlu Mümin, tütün amelesinden Salih oğlu Salih'in elinde bulunan beş lirasını kaparak kaçmışsa da yakalanmıştır. İzmir inhisarlar başmüdür- lüğünden: Dairemizce bir sene zar- fında satın alınacak tahminen üç milyon kilo sikletinde üzüm incir ve sair çuvallı malların arabadan indirip vezin ve is- tif etme ve çuvaldan boşaltıp paçal yapma; çuvallara doldu- rup dikme kurşunlama ve paskülde çekilerek arabalara ıükleıne işleri açık eksiltmeğe onulmuştur. Bedeli muham- meni (İki bin yüz) muvakkat teminatı (yüz elli yedibuçuk) liradır: isteklilerin —şartname- sini görmek ve eksiltmeğe girmek için 7 ağüustos, 936 ünü saat onbeşte başmüdür- Fı':'ğümüıdeki komisyona gel- 36 20 2312 meleri ANADOLU İzmir belediyesinden Kayık Devrildi İçindekiler kurtarıldı Basmahane civarında Kâzım Özalp bulvarı yakınında bir helâ ile beş pisüvar yapılması işi 460 lira bedeli keşifle 14/8/936 Cuma günü saat 16 da açık eksiltme ile ihale edilecektir. Keşif ve — şartna- mesini görmek üzere baş mü- hendisliğe —müracaat edilir. İştirak için otuz dört buçuk liralık muvakkat teminat mak- buzu ile söylenen gün ve sa- atte encümene gelinir. 304711 2358 İzmir inhisarlar başmüdür- lüğünden: Baş müdürlüğümüz — ittisa- lindeki depoda mevcut elli balyada iki bin dört yüz kırk yedi kilo tütün pazarlıkla sa- tılacaktır. Tamamının bedeli muhammeni 252,47 muvakkat teminatı 137,87 İiradır. İstek- lilerin pazarlık gününden ev- vel tütünleri görmeleri ve teminatlarile 12 Ağustos 936 Çarşamba günü saat 15 de baş müdürlüğümüzdeki komis- yona gelmeleri. 30 4 - 2369 İzmir sicili ticaret memurluğundan: İzmirde Çangırı çarşısında 35 numarada zeytinyağı vesa- ire ticaretini Fildişi zade Mus- tafa unvanı altında yapmakta iken bu kere (Mustafa Fildişi) unvanını almış — olduğundan işbu yeni ticaret unvanı tica- ret kanunu hükümlerine göre sicilin 1791 numarasına kayt ve tescil edildiği ilân olunur. İzmir sicili ticaret me- murluğu resmi mühürü ve F. Tenik imzası Zayi şahadetname 328 senesinde Aydın ida- disinin son sınıfından almış olduğum şahadetnameyi kay- bettim, Yenisini alacağımdan eskisinin hükmü olmadığı ilân olunur, Karaburun Ziraat bank memuru Süleyman Gönenç Birinci icera memurluğundan: Hafız Mustafa Şükrü ve Fatma Fıtnat'a ait olup 17/ 6/936 tarih ve 6640 - sayılı Anadolu — gazetesinin altıncı sahifesinin ikinci sütununda 23/7/936 perşembe günü saat 11 de satılacağı ilân edilen gayrimenkulün barçlulara teb: ligat yapılamamasından satışı /8/936 pazartesi günü saat ile bırakılmıştır. Yukarıda sözü ğeçen şerait dairesinde muayyen gün ve saatta almak istiyenlerin birinci icra me- murluğunda hazır bulunmaları ilân olunur. İzmir Liman işletme idaresin- den: Şat ve mavnalara yüklenen eşyanın muhafazasında kullanıl- mak üzere pazarlıkla ikiyüz muşamba satın alınacaktır. Sat- mak teklifinde bulunanların 12 Ağustos çarşamba günü saat 16 ya kadar nümunelerini idare levazım servisine göndrmeleri ve fiatlerini bildirmeleri ilân olunur. 30 3 2390 Izmir Muhasebei hususiye mü- .. .. v .. dürlüğünden; Mevkü İzmirde Aras mektebi altında Karşıyaka alaybey iktısat sokak Ev Cinsi No. sı - Bedeli sabıkı Dükkân — 39 26 Lira 26 42 Lira İdareyi hususiye akaratından olup yukarda yeri ve cinsleri gösterilen akar kiraya verilmek üzere İ0 gün müddetle temdi- den arttırmaya çıkarılmıştır. İsteklilerin şeraiti öğrenmek için hergün M. H. müdüriyeti varidat kalemine ve pey sürmek isti- yenlerin de ihale günü olan 6/8/936 perşemhe günü saat 10 da depozito makbuzlarile birlikte encümeni vilâyete müraca- atleri ilân olunur, K 2360 ü A0 x H a$ ae d çie ŞA " n:_nmgııu( NEOKALMINA İzmir Komutanlığı ilânları Mst. Mv. sa, al. komisyonundan: 1 — Her bir tanesine biçilen ederi 85 kuruş olan kırkbin tane çıplak aleminyon matara kapalı zarfla eksilt meye konulmuştur. 2 — İhalesi 3/eylül/936 perşembe günü saat 15 tedir. 3 — Şartnamesi 170 kuruşa ka. dan alınır. 4 — İlk teminat 2250 liradır. 5 — Eksiltmeye girecekler kanuni teminat”ve 2490 sayılı kanunun iki ve üçüncü maddelerinde yazılı belgelerle birlikte teklif mektuklarını ihale saatinden enaz bir saat evvel M. M. v. satın alma ko. na vermeleri. 151 3) .8. 044 M.st Mv. sat. al. komisyonundan: 1 — Beher çiftine biçilen ederi 170 kuruş olan onbeş bin çift yemeni kapalı zarfla eksiltmiye konulmuştur. 2 — İhalesi 3/ağuston/936 pazartesi günü saat 11 dedir. 3 — Şartnamesi yüzyirmi sekiz kuruşa ko, dan alınır. 4 — İlk teminat 1912 lira 50 kuruştur. 5 — Eksiltmeye girecekler kanuni teminat ve 2490 — sayılı kanunun iki ve üçüncü maddelerinde yazılı belgelerle birlikte teklif mektuplarını ihale saatinden bir saat evvel M. M. v. sa. al: ko, na vermeleri. 15 20 25 30 Mst. Mv. Sa. Al. Ko. nundan: 1 — Mst. Mv. için kışlaya yaptırılacak 252 lira 20 kuraş bedeli keşifli elektirik tesisatı« açık eksiltme suretile münakasaya konmuştur. 2 — İhalesi 1-ağustos-936 salı günü saat oönbeş buçukta İzmirde kışlada Mst. Nv. satın alma komisyonunda yapılacaktır. 3 — Teminat muvakkate akçesi 19 liradır. 4 — Sartname keşifname ve resmi her gün komisyonda görülebilir. 5 — İstekliler ticaret odasında kayıtlı olduklarına dair ve- sika göstermek mecburiyetindedirler. 6 — Eksiltmeye iştirak edecekler 2490 sayılı kanunun iki ve üçüncü maddelerinde ve şartnamesinde yazılı vesi- kaları ve teminatı muvakkatelerile birlikte ihale saatinden evel komisyonda hazır bulunmaları. 2314 25 30 4 9 Mst. Mv. sa, al. ko. rs. den: 1 — Diyarıbekir'de yaptırılacak yapılar kapalı zarfla ek- siltmeye konmuştur. 2 — Keşif bedeli 240467 lira 15 kuruştur. İlk inanç parası : 13274 liradır. 3 — İhalesi 3 /8/ 936 pazartesi saat 15 tedir. 4 — Keşifname resim ile idari ve fenni şartnamesini almak istiyenler 12 lira 5 kuruş karşılığında komisyondan alınır. 5 — Eksiltmeye girecekler ilgili bulunanlar için 2490 sa- yılı kanunun iki ve üçüncü maddelerinde istenilen ve Bayındırlık Bakanlığından alınması geregin fenni ehli- yetnameler için ihale gününden sekiz gün evvel mez- kür Bakanlığa müracaat edilerek buradan da alınacak belgelerle idari şartnamede istenilen ve behemehal verilmesi mecburi olan vesaikle birlikte teklif ve te- minat mektuplarını da ihale saatinden en geç bir saat evveline kadar M. M. V. satın alma komisyonuna vermeleri, 2169 MA ü 250 30 Mst. Mv. sat. al. komisyonundan: 1 — Ankara'da Cebeci hastanesinde yaptırılacak dahili kı- sım inşaatı kapalı zarfla eksiltmeye konmuştur. 2 — Bu inşaatın keşif bedeli yüz otuz beş bin yüz seksen altı lira 28 kuruştur. 3 — İhalesi 17/Ağustos/936 pazartesi günü saat 15 tedir. 4 — Şartname keşifname ve projeleri 676 kuruş karşılı- unda ve inşaat şubesinden alınır. S — İlk teminat 8009 lira 32 kuruştur. 6 —Eksiltmeye girecekler 2490 sayılı kanunun iki ve üçüncü maddelerinde yazılı belgelerle kanuni teminat ve bayın- dirlik bakanlığından alınacak ehliyet vesikalarile bir- likte teklif mektuplarını ihale saatinden enaz bir saat evvel M. M. V. satın alma komisyonuna vermeleri. 9. AĞ 13 2372 30 Izmir Liman işletme idaresin- den; Tersaneye teslim pazarlık suretile bin kilo beyaz üstüpü satın alınacaktır. Pazarlığa iştirak edeceklerin Ağostosun dör- düncü salı günü saat 16 da idarede bulunmaları ve malümat almak istiyenlerin de idare levazım şefliğine müracaat etme- Sayfa 7 B L