4 Ağustos 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

4 Ağustos 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

adın kimdir? Birincikordon'da Denizspar- t Yurdunda Gardenparti es- hasında bir vak'a olmuştur. Adliye tahkikatına göre Ban- dırmalı İsmail oğlu İbrahim, 13 aydanberi kendisinden ayrı ulunan karısı Nuriye Canan'ı bıçakla yaralamıştır. Nuriye anan 38 yaşındadır. ve mü- tekaid polis komiserlerinden Mustafa'nın kızıdır. İbrahim, rısı Canan'a; gardenparti kapısında kasab Rıza adında birile görüşürken rastlamış ve: — Ne konuşuyorsunuz? Diye sormuştur. Bu suale Nuriye Canan, ağır bir şekilde mukabele ederek: — Sen ne karışıyorsun! Demiştir. Bundan hiddetle- nen İbrahim, evvelâ kadımı tokatlamış ve sonra bıçağını çekerek sırtından yaralamıştır. Yaralı kadın, Sıhhat yurduna kaldırılmış ve İbrahim, dün tevkif olunmuştur. Tahkikata Müddeiumumi muavini Âlt Ak- kaya tarafından devam edi- iyor. Mülhakattakı arabalar Mülhakatta çalışan hazı ara- baların - sahipleri belediyeye Müracaatla İzmir'de çalışmak için müsaade istemişlerdir. Son zamanda İzmir'de yük araba- sına büyük ihtiyaç — vardır. Onun için mülhakat araba- cılarının bu dileği kabul edil- Miş ve İzmir'e gelen 100 yük arabası, belediye işlerinde ça- h'hmnıağa başlanmıştır. Buz narkı ve köpekler Belediyenin koyduğu nark- tan fazla fiatle buz satan bir buzcu, burunluksuz köpek do- laştıran Üüç kişi, belediyece cezalandırılmıştır. Bazı köpek- ler, ötekini berikini ısırıyor ve müşahade altında — tutularak kuduz olmadığı anlaşılınca sa- hiplerine geri veriliyordu. Isır- mayı itiyad edinen köpeklerin itlâhi belediyece - kararlaştırıl- mıştır. Tetftiş Belediye reisi doktor Behçet Uz, Pazar günü şehrin muh- telif yerlerinde kurulan pazar- ları teftiş etmiş ve belediye Mühendislerile birlikte yukarı mahallelerde yapılmakta olan ihşaatı tetkikte bulunmuştur. Yukarı mahallelerdeki fırınlar- da :îı ekmek çıkarmadıkları ıg: Tülen 10 fırıncı, vazifelerinde -dkf"fâd"i görülen 3 mıntaka amiri, 5S memür, 2 temizlik Muakkibi, 15 çöpçü cezalan- dırılmıştır. Kilovat Tarife komisyonunun 'oplanması istendi... Her altı ayda bir toplanan elktrik kilovat tarife komisyo- nu, muayyen müddetten iki ay geçtiği halde elân toplan- mamıştır. Nafıa Vekâleti, ko- Mişyonunun derhal toplanma- sını ve kilovat ücretinin ten- zilât yapılması noktâsından tekrar tetkik edilerek yeni ka- rara bağlanmasını alâkadarla- Ta Bildirmiştir. Belediyede Lağım inşaatı Yukarı mahallelerde mühim !?ir iş olan İplikçi sokağı lağım İnşaatı sür,atle ilerlemektedir. U lağım, bir derenin üzeri patılmak suretile yapılmak- tadır. 9 Eylül sokağı lağım İnşaatına da devam olunmak- . Bu yıl altıncı yaşına ba geçen y bölgesine İzmir Fuarının şehrimize ve Ege yaşattığı g eğlenceli ve istifadeli günler hatırlardadır. İzmir'de — kurulan - arsıulusal Fuar münasebetile her sene memleket içinden ve dışından Ege bölgesinin — merkezine doğru başlıyan hareket yeni- den canlanmaktadır. Pek az günler sonunda, İzmir'e uza- pan bütün yollarda işliyen türlü hakil vasıtalarinın, mehndiferleri, vapurların -istas- yonlarımıza ve limanımıza binlerce ziyaretçi getirip br- rakmağa başladıklarını göre- ceğiz. İzmir'e bereket yağacak: İzmir'in en bereketli günleri Eylül ayında başlar. Eğe'nin eşi bulunmaz nefis üzüm ve şi- incirleri bu ay içinde İzmir hanlarına indirilir. Bütün çarşı ve rıhtım binlerce amele, ham- mal, arabacı ve diğer iş sa- hipleridin neşeli hareketleri ve gürltüleri ile dolar. Altı sene varki bu neşeli hareket her yıl biraz daha artmakta ve İzmir Eylül ayları içinde haki- katen bayram günleri yaşamak- tadır. Bunu temin eden de Arsıulusal İzmir Fuardır. Geçen yıl Fuarı ( 31200 ) ziyaretçi gezmişti. Bunların içinde yalınız dişardan gelen- lerin yemek, 'yatak ve nakil vasıtaları dolaşmak - için şehre bıraktıkları para bir mil- yon İirayı geçiyordu. (31200) insanın üst - üste yaptığı alış ile veriş, eğlence islirahat yerle- rine bırakabileceği para da göz önünde tutulursa şehri- mizde 22 gün içinde yapılan bu muazzam hareketin manası daha güzel anlaşılır. Hükümetimiz bu yıl Fuar için daha geniş himaye ted- birleri almış, içten ve dıştan gelecek ziyaretçiler için bir çok ucuzluk ve - kolaylıklar ihdas etmiştir. Diğer taraftan birçok dost devletler de kara ve deniz yolları tarifelerinde 9450 ye kadar ucuzluklar yap- mışlardır. Bilhassa Yunanistan'dan, Yu- | goslavya'dan, Mısır'dan, Süri- ye, Şam ve Halep'ten gelecek ziyaretçilerin adedi ümidin fevkinde olacaktır. Ziyaretçileri memnun et- mek lâzım : Belediye ve Fuar komitesi, İzmir'e gelecek ziyaretçilerin her törlü kolaylıklara mazhar olması ve istirahatlerinin mini bususunda lâzım gelen tedbirleri almıştır. Bir | kılavuzu bastırılmaktadı. Fuvar münasebetile ve diğer turistik maksatlarla ' şehrimizi ziyarete gelenleri ne kadar memnun edersek bunların sa- yısını her yıl - artırmak müm:- kün olabilecektir. Fuarın yeni hususiyeti Altıncı arsıulusal fuvar yeni bir hususiyet taşıyor. üç sene içinde Gazi heykeli- nin arkasında kurulan — fuvar .. tes | silindiri bu tarihi | ların üzerinden geçmiş ve az Evelki | .—— Busene daha büyük bir alâka bekleniyor Panayırımız hazırlanıyor Bu yıl ziyaretçi çok olacaktır. Belediyece lâzımzelen tedbirler alınıyor. ' |a N Panayır'da inşaat faaliyeti.. emir ve tensiplerile daha ge- niş olan daimi yerine, kültür- park içine kaldırılmştır. V'FYedi ay evveline tkadar ha arzeden bu soğuk, ür- eser kal- Türk re- yapıcı yangınlık- rabe manzarası yerde artık eski pertici görünüşten mamıştır. Kamalist jiminin — başarıcı ve zamanda ayni yerde, Ege böl- kültürel, ekonomsal c bir eserinin müjdecisi mir — Fuarı kendini göstermiştir. metre murabbalık kültürpark sahası içinde Fuara ayrılan yerde göreceğiniz büyük bina ve tesisattan küçük bir çiçek fidanma kadar herşey yeni- dir. Dikilen taze çiçekleri ve fidanlarile bu yeni cumhuriyet eseri, 1 Eylülde karşımıza öl- gunluk vadeden ve buna lâ- yık olan yeni bir mamurce, arsıulüsal bir pazar ve bir eğlence yeri olarak - çıka- caktır. Fuvarın son hazırlıkları Son hazırlıklara büyük bir gayretle devam edilmektedir. Parter, ağaçlama ve umumi poviyonlar - bitmiştir. Ecnebi devletlerin, büyük sınai mües- seselerimizin, vilâyetlerin -pa- viyonları ile gazino, elektrik gesinin şirin | ve su tesisatı, büyük antre. havuz ve beton yollar bitmek üzeredir. Son - hazırlıkları ta- Beîuvrdar İhsan | M. Umum Müdürü öldu.. Şehrimiz defterdarı İhsan Pırnar'ın Maliye Vekâleti '_“ - hasebat umum — müdül fgun_e tayini hakkındaki ı:mir,' vekı;ı- letten vilâyete gelmiştir. İzmir defterdarlığına tayin edildiği söylenen varidat umum mü> dürlüğü tahsilât müdürü .N'ı- zif'in emri henüz gelmemiştir. — Vali Fazlı Güleç Vali Fazlr Güleç, e_vvrlki gün Foça kazasına giderek muhtelif İşler üzerinde vtet- | kikler yapmış ve akşam üzeri | şehrimize dönmüştür. Son Posta ü Son Posta refikimiz yedi yaşına girmiştir. Tebrik eder, saen Amürlar dileriz, mamlamak üzere icabederse geceleri de çalışılacak ve İz- mir faarı 1 eylül günü açıla- caktır. .-— Fuvar - komitesi, alanlara birer mektup dermiş. dekorasyon işine baş- lanmasını bildirmiştir. Gazino binasının büyük terası bitmiş- tir, plâk döşenmesine başlan- | mıştır. Mektep Kitap- ları Hakkında. Kitaplar artık bir Elden satılmıyacak Mektep kitaplarının bir el- den satışı hakkında Üç yıl kültuür bakanlığıle İstanbul'da bir müessese arasında akte- dilen umumi velesi 25 Temmuz 1936 da sona ermiştir. Bakanlık, gerek mektep kitaplarının ve gerek neşrettiği başka ilim kitap- larının bundan böyle bir elden değil, doğrudan doğruya mem- leketimizin her — tarafındaki kitap satıcıları vasıtasile satıl- masını daha uygun görmüş ve bu maksatla bir talimat hazır- lamıştır. Şehrimizdeki alâka- darlara gelen bu talimatta, satışların ne şekilde yapılacağı ve fiatların ne suretle kontrol edileceği hakkımda izahat veril: mektedir. Bu talimat sayesinde mektep kitapları vaktinde mem- leketin her tarafında bulundu- rulacak ve kolaylıkla satılacak- tır. Kültür direktörleri ile ilk tedrisat müfettişleri, satış işle- rile alâkadar olâcaklardır. Dinamit çalınmış Aydın demiryolu üzerinde Aziziye tünelinin genişletilmesi için çalışılmaktadır. Çamlıbal tünelinin genişletilmesinde kul- lanılan ve Çamlıbel'deki - otel mahzenindeki bulunan - patla- yıcı maddelerden bir. kutu içiade 2,5 kilo dinamit ile 38 kutuda 3800 kapsol ve - 200 metre "yağ — fitili çalınmıştır. Hırsızın, bunları satmak üzere | İzmir'e getirmiş olması muh- temel olduğu ive müteyakkız davranılması, şehrimiz femni- yet müdürlüğüne bildirilmiştir. | Tedbir alınmıştır. paviyon | gön- | satıcılık muka-, | rük Iİhtilâfta Ticaret Odası tüc- carı haklı buldu Muvakkat kabul suretile in- cir veüzüm kutuları ambalâj- larında kullanılmakta olan tel- ler şimdiye kadar Gümrük idaresince beher kutuda 40 gram olarak kabul ve mahsup edilmekte idi. Son zamanda Gümrük idaresi, beher kutu- daki teli 35 gram olarak ka- bul ve mahsup muamelesini ifa etmeğe başlamıştır. Bu ka- rar İzmir'deki ihracatçlıarı şi- kâyete sevketmiştir. Tüccarlar, Ticaret Odasına müracaatle 35 gram telin kâfi gelmediği- ni ve bu yüzden gümrük res- mi vermek mecburiyetinde ka- larak zarara uğradıklarını bil- dirmişlerdir. Ticaret Odasının yaptığı tetkikate göre kutula- ra bağlanan tellerin bağlanma payı ile birlikte 40 gram ol- ması icabetmektedir. Gümrük idaresi ise kutular Fağlandık- tan sonra bağ yerlerinde fazla | kalan uç'arı keserek - telleri ölçmüş ve 35 gram tuttuğunu görüp ona göre hesap etmiş- tir. İhtilâfın halli için yüksek makamlara müracaat - edile- cektir. Yaş meyva ve sebzeler Liman müdür” lüğü tarafın- dan yükletilecek | İzmir liman işletme müdür- lüğü, yaş meyva ve sebzelerin vapurlara yüklenmesi hakkın- da şu kararı almıştır: 3023 numaralı kanunun tatbik mevkiine geçmesi üze- rine şimdiye kadar — İzmir li- manında kayıtlı ve sahipli 18 salapurya — tarafından — yapıl- makta olan yaş sebze ve meyva — tahmilâtını bundan sonra idare mevcud tarife esası dahilinde — yapacaktır. İdare beher ton için şu üc- reti alacaktır: Liman dahilinden tahmilât- ta: Şat veya salapuryaya istif şat ücreti, vapura amele va- sıtasile verme işi için beher tonundan 100 kuruş. Karşı- yaka, Balçova, Karaburun ve sair yerlerden gelenler için: Aktarma târifesi tatbik edi- lerek güverteye — istif için be- her tondan 50 kuruş alına- çaktır. İdarece, salapuryacılar ve komisyoncuların fazla para almamaları temin olunmuştur. İzin Şehrimiz üçüncü müstantiği Hasan Basri'ye bir ay izin verilmiştir. Yamanlar kampında Verem mücadele cemiyetinin Yamanlar kampında (100) kişi bulunmaktadır. Şimdiye hadar kampa gidib istifade eden ve dönenlerse 215 kişidir. Borsa azaları Borsa yeni idare heyetine ticaret odası azasından Ah- med Ragıp ve üzümcü Ay- din'li İzzet intihab * edilmiş- lerdir. Valeks istiyor Almanya'dan bir firma, şeh: rimiz Türkofisine müracaatla İzmir'den Valeks üzerine iş yapmak istediğini bildirmiştir. Tüccarla güm- Tokatlamış Kestelli caddesinde - sarl olarak gürültü yapan ve tafa oğlu Behçet'i tokatlı kahveci Muhittin zabıtaca tulmuştur. Kavga İkiçeşmelik'te Kalafat so! ğında çorapçı Aziz oğlu M tafa ile komşusu Recep ©9; Ömer, çorap makinesinin rültü çıkarmasından ötürü ga etmişlerdir. Mustafa, Ö re bıiçak çektiğinden - tul müuştur. Misafirlik Karşıyaka'da Selimiye c desinde oturan Rafail © Suhami zabıtaya müraca, evlerinde misafir olarak kal Mehmed oğlu Semih tarafi dan 50 liralık bir kol saatı çalındığını - bildirmiştir. T: kikata başlanmıştır. Bıçakla yaralamak Dolaplıkuyu'da Yusufdel caddesinde Kâzım'ın kahı sinde bir para mes-elesind kavga eden Hüseyin oğlu san, bıçakla İbrahim oğlu mil'i kalçasından yaralamış Süt zehirli mi? Tepecik'te çınarlı sokağ da oturan Köprülü'lü Ahm oğlu Ali adımı - bilmediği sütçüden süt almış ve sü bakır bir tencerede kayna' karısı Sadriye ve kayınbi deri Ahmede içirmiş ve ke disi de içmiştir. İki saat sef ra zehirlenme alâmetleri rüldüğünden hepsi hastal neye - kaldırılmışlardır. Çocuklar arasında Bostanlıda Hüseyin oğlu yaşında Ahmed kunduraci çağile Ahmed oğlu 14 yaş da Hüsnüyü sol kolundan ) ralamıştır. Sarhoşluk Karşıyakada Kemalpaşa « desinde kendilerini idare & miyecek dereaede sarhoş o Bayezit oğlu İbrahim ve kadaşı Mehmed tutulmuşlar Yangın Gaziler mahallesinde Fir sokağında Sadıkbey oteli m teciri Hüseyin oğlu Lütfü'r otorduğu 46 numaralı € bacasındaki kurumlar atcş miş ve yangın çıkmışsa da tişilerek söndürülmüştür. Dövmüş Bayraklı'da Giridli Sait lu Mustafa, yanında çobar eden ve gündeliğinin azlıj dan işi bırakan Ali oğlu E dövmüştür. Otelde hırsu 308 Lirayı nası çalmış? Çorakkapı'da Sadıkbey | linde bir hırsızlık vak'ası muştur. — Kula'lı çelebi N med oğlu Ali, muhafaza « mek üzere otel kâtibi Mt fa'ya bir miktar para kiymetli bazı eşyayı emi olarak — bırakmıştı. - Birak para 360 lira idi. Ayni « de tütün ekisperi namı a da yatan ve meşhur otel sızlarından olduğu — anla; İbrahim Nezihi, çekme alt tarafından el sokmak : tile bu paradan 308 lirayı mış ve kaçmıştır. Taharri murlarının aldıkları tedbir sinde İbrahim Nezihi, tren mirden kaçarken Gaziemir yonunda tutulmuş ve şehri getirilmiştir. Tahkikata de ediliyor.