4 Ağustos 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

4 Ağustos 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Stuber, mânalı bir (şekilde, omuz silkti. — Adam sizde.. Paris'teki kadınların güzellikleri sun'i ve cebridir. Bu hususta bildiğim çok şeyler vardır; çünkü bir doktor olmak itibarile bu hu- susta gördüklerim herkeslen fazla ve başkadır. Paris ka- dınlarının endamını - olduğun- dan güzel gösteren hususi kor- salardır; daha buna benzer neler... Casus bunları söylerken göz- lerinden sanki şimşekler çakı- yordu; derin bir ihtirasla genç kıza daha ziyade sokuldu. Genç kızın bir elini tuttu, öyle bir tutuş,ki Pibulet elini çek- mek mecburiyetini hissetti, ve: — O... Dedi. Biraz ciddi olalım. Vaziyetimizi bilelim. Size karşı derin bir hürmet ve minnetim var; fakat... Stuber, kararını vermiş gö- rünüyordü. Bunun için genç kızın bu sözlerine ehemmiyet | bile vermedi. — Çocuk olmayınız.. Sizi dün akşam, hayatımı tehlikeye koyarak kurtardım. Bu feda- kârlığımın en büyük sebebi, sizin çok hoşuma gitmiş ol- manızdır, Yoksa.. Sizi müte- cavizlerin eline bırakabilirdim. Minnettarlıktan bahsediyorsu- nuz, değil mi?. Bunu ispat sırası gelmiştir, artık: Casusun sözlerindeki gara bet, halindeki fevkalâdelik genç kız da büyük bir entişenin başlamasına sebep oldu ve: — Beüden aşktan, muhab- betten başka her fedakârlığı istiyebilirsiniz! Dedi. v Nerden. böyle? — Çünkü sizin hakiki hü- viyetinizi henüz bilmiyorum! Casus, sabırsızlanarak: — Ol. Dedi. Çocukluğu bırakalım artık. Elinizi bana variniz diyorum sizel Casus, hakiki mahiyetini ta- kınmıştı; Pibulet bu azgın, bu vahşi ve kudurmuş surata ba- kınca, İpeyce korktu; hemen ayağa kalkarak odanın bir kö- şesine kadar çekildi. — Beni bırakınız ? Diye haykırdı. — Müdafaaya kalkışmayınız; çünkü hiçbir. faydası yoktur. Bana mukavemet mümkün de- — gildir. Genç kız, Stuber'i iterek: — Ben sizi şerefli ve na- muslu bir adam sanmıştım. Yazık... Size itimat etmek ca- Günlük siyasal gazete Sahip ve buşyazganı Haydar Rüşdü ÖKTEM : Vmumi neşriyat ve yazı işleri müdürü: Hamdi Nürhet İdarrhanesi: ” İzmir İkinci Beyler sakağı € Halk partisi binası içinde Telgraf: İzmir — ANADOLU Telefon: 2776 - Pesta kutusu 105 ABONE ŞERAİTİ Yıllığı 1200, altı aylığaâ 700, üç A$lığı 500 kuruştur. | Yabancı memleketler için senelik — ahöne dereti 27 Tiradır Her yerde 5 kurüştur sünü geçmiş nüelinlar 26 kuruştur. ANADOLU MATBAASINDA BASILMIŞTIR Edebi, Tarihi, macera romanı 35 gN iz değilmiş yoksa... ğırdı. — Yavrum, Paris'te güzel bir kız hiçbir. kimseye emni- yet etmemelidir. Paris havası, insanlara fazla hırs ve şehvet verir! — Ben de size söyliyeyim,ki beni elde edemiyeceksiniz! Bunu kısa bir zaman içinde gö- rür ve anlarız! Belki Dük Lo- dovik için Yendinizi bana tes- lim etmiyorsunuz.. Ne buda- lalık? Dük sizinle alay ediyor; Dük sizi hiç sever mi?. Olsa, olsa bir müddet zevkine alet eder! Hortan onun metresi ve sevdiği kadındır. Bu kadın için servetini bile mahvetmeğe baş- lamıştır. Pibulet bu sözlerle titredi. Bu malümat genç kızı adeta şaşırttı! Vakıa, Dük Lodovik ile Hortans arasındaki husu- siyeti farketmiş fakat böyle bir aşk ve münasebet olduğu- nu bilmiyordu, Bunun için birden hıçkırıklarla ağlamağa başladı. Casus, bu ağlamağa zerrece ehemmiyet ve kıymet vermedi ve kahkaha ile gülmiye baş- ladı. — Göz yaşlarınızı Şimdi bunların sırası değildir. Ben sizi Dük'ünüzden fazla bahtiyar edeceğim.. Dedi. Tekrar kızın kolunu - tuttu ve kızı kendisine çekmek is- tedi. Fakat Pibulet silkinerek kolunu mütecaviz herifin elin- den kurtardı, Ve: — Yanımdan defoll! Diye bağırdı. Kızın teslim olmıyacağı ar- tık kat'i surette anlaşılmış de- mekti. Bunun için casus Stu- ber hedefine varmak için daha başka ve daha kat'i bir karar verdi. Genç kızı iki kolule şid- detle sardı; çırpınmıya - başlı- yan zavallı kızın duüdaklarını öpmek istedi. Pibulet sesinin bütün kuv- vetile: — İmdat! İmdat!. Diye hay- kırdı. Fakat Stuber bu feryatlara aldırış bile etmedi; Ve: — İstediğin kadar bağıra- bilirsin. Evde hiç bir kimse ktu. Caddeden de bu saatta emen bir kimse geçemez. — Sonu var — —— nn —— Çok güzel! Hastenede mua- yene İlmühaber- siz yapılacaktır. Memleket hastanesi poli- kiliniğine müracaat — edecek hastaların muayenesi belediye mıntakalarının — ilmühaberleri istenilmeden herhangi bir va- tandaşın müracaatı kabul ve meccanen Mmuayenesinin icra edilmesi vilâyet encümenince kararlaştırılmıştır. Diye ba- Zahire satışları: Çi Hlyüriç KS LKB 375 Buğday — 575 6 147 Kumdan — 475 525 |Nı_$_b_e_tçı eczaneZer . Bu akşam Kemeraltında Şi- fa, Karantinada Eşref, Kemer- de Kamer, Alsancakta Ahmet Lütfi, Eşrefpaşada Eşrefpaşa eczaneleri açıktır. Kari niıkhıelan. Siyaset..Aşk , , a.. Rica ediyor.. Demiryollarında şimdiye ka- dar hat boyları temizlenir, iki taraftaki bağ ve bahçeler teh- like görmezdi. Trenler durak yerlerinde ve köy içlerinden geçerken istimi keserdi. Bu yaz temizleme işi lâyıkı ile yapılmadı. Bizim bildiğimize göre Kuyucak'tan Nazilli'ye kadar olan kısımda yaz gireli birçok bağ bahçe kıyıları yan- mış, ağaçlar harap olmuştur. Daha dün (Hactbeyli) köyü içinde trenin savurduğu kö- mür parçaları ile ateş alan çalıların alevi (Karahayıt) sa- hasını kaplamış, yüzlerce pa- lamut ağacı ve etrafı mahfuz bir meyva bahçesinin bütün kıyıları, kapısı yanmış, fidan- lar kavrulmuştur. Çok zarar vardır. Tren yollarının bekçi- siz ve otlu vaziyeti, trenlerin köy içlerinde istim bırakması bütün bahçe ve tarla mınta- kaları için korkulu bir felâket | olmaktadır. Buna biran önce çare bulunması, fettişliğince acele tedbir alın- ması için İzmir Sekizinci İş- letme — müfettişliğinin - dikkat nazarlarını çekmenizi köylü ve çiftçiyi düşünen gazetenizden rica ederiz. ! İSıcaklar ve memurlarımız. Buna bir çare bulmak lâzımdır. 31 Temmuz 936 cuma nüs- hasında sapan imzasile yaz çalışma saatleri hakkında ya- zılan yazıyı okudum. Müesse- satta çalışan işçilerimizi koru- mak gayesile yazdığı bu ya- zadan ötürü sayın yazıcı takdire şayandır. Yalnız bu yazı kale- me alınırken resmi — daireler memurları da düşünülmüş ol- saydı daha ziyade takdire lâ- yik olacağına şüphe yoktu. İzmir, deniz havasından is- tifade ettiği için sıcağın tesiri- ni belki 6 kadar hissetmez. Fakat bu havadan mahrum olan iç şehirler memurları için bu cehennemi sıcağın ba- yıltıcı tesiri altında B saat dimağla çalışmak ne ıstıraplı bir haldir? Dimağ — uğuldayor; — vücut turşu. her tarafından buram buram ter fışkırıyor. Şu halde bir memur için tutmayan he- sapların ucunu bulmıya çalış- mak, herhangi bir makama yazılacak sahifeler dolusu ya- zının müsveddesini hazırlamak ne kadar zordur? Hâkimler yaz tatili yapıyor, Ankara memurları - için yaz çalişma saatı sıcakların yü- zünden 5 buçuk saate indiri- liyor. Taşra memurları ise hiç düşünülmiyor. Alaşehir belediye muhasibi mes'uli I. Arkan Karşıyaka'daki Doğum mes'elesi.. Karşıyaka'da doğum esna- sında ölen Zeynep ile çocu- ğuna ait iddialar imeyanında olmak üzere Zeyneb,in kardeş- lerinden bir mektup aldık. Adit tahkikatın neticesine intizaran bu husustaki — neşri- yatı kesmeği daha muvafık bulduğumuz için bu mektubu da dercetmiyoruz. Nazilli mü- | KETKFON İngiltere ve Mısır'ın Sudan uzerınde anlaşması. Mısır'ldar memnun gorunuyorlar. Taymis gazetesı de anlaşmayı tasvıp ediyor. Berlin, 3 (Radyo) Al- man başlan-başa olimpiyat oyunlarına hasredil- miş olmakla beraber İspanya hareketlerine de büyük bir ehemmiyet vermektedirler. Alman gazeteleri ayni za- manda yeni Lokarno Beşler konferansı etrafında onümüz- deki hafta çıkabilecek ihtilâf- larla da meşguldürler. Doyçe Alkemanye Çaytung ve Rorsen Çaytung gazeteleri “Fransa Avrupa'nın merkezi ve şarki birçok devletleri ile müttefik olmak itibarile, Alman- ya ile uzlaşabilmek için bunlar- dan vaz geçmek — mecburiye- tinde kalacaktır. “Yeni Lokamo, esas iti- barile tamamen garbi Avru- pa'ya aid olacaktır.,, Demek- tedirler. Diğer gazetelerde Fransa muhtelif devletlerin İspanya'- daki âsilere tayyarelerle kuv- vet ve silâh gönderdiklerinden müştekidir. Fakat hareketin başlangı- cında İspanya'ya kendisinin harp mevıdı gönderdiğini Japon Tar Rus'lara teşek- kür ettiler Moskova, 3 (A.A) — Tas Ajansı bildiriyor: Kamçatkadaki Petropavlosk- tan bildirildiğine göre, 23 ve 25 Temmuzda Kamçatka kı- yılarına gelmiş olan iki Japon balıkçı - vapurunun balıkçıları Sovyet sularına girme müsaa- desi alan iki Japon gemisine teslim edilmişlerdir. Japon mümessilleri bu ba- lıkçılara — yapılan — yardımdan dolayı Sovyet — memurlarına teşekkür etmişlerdir. gazeleleri SONMHABER TELSİZLE Â LA AAA Mısır'da ehramlar.. Kahire, 3 (Radyo) — Sudan | Asosiyeted muhabirine bu uz- | hakkındaki İngiliz-Mısır uzlaş- | ması bugün parafe edilmiştir. * Mısır hariciye bakanı bugün . Fransa'ya tarizler yağılıyor. Lokarno hakkında 'Almanların fikri. Fransa, Orta Avrupa anlaşmalarını terketmelidir, diyorlar- laşmanın Mısır için memnuniyet bahş olduğunu söylemiştir. Bu uzlaşma: unutmaktadır. Bugün de böyle harekette bulunmamalarını İn- | giltere ve İtalya'dan istemek- tedir | Moskova da ayni fikir- dedir. Yalnız vaziyeti daha başka görmektedir., Demek- tedir. Volkişor Bckahter : Lizbon'dan alınan haberle- re göre Moskova'nın birçok murahhasları - İspanya'ya gel- miş bulunmaktadırlar. Bunlar İspanyol solcenah liderlerile müteaddit temaslarda bulun- muşlardır. Yiyecek enstitüsü.. Moskova 2 (A.A) — Prav- da gazetesi yiyecek enstitüsü- ne mensub 430 işçiye nişan verilmesi münasebetile yazdığı bir yazıda istihsalâtın 1935 te 7 buçük milyara vardığını yıllık plânın yüzde 15 fazla- siyle başarıldığını 1936 yılı ilk altı ayına ait planında 1985 1935 yılının ayni devre- sine nisbetle yüzde 84 fazla olarak tahakkuk ettiğini ve bu muvaffakıyetlerin herşeden evvel Stahanovist hareket sa- yesinde mümkün olmuş bu- lunduğunu kaydetmektedir. İstanbul’da deh- îetlı sıcaklar stanbul, 3 (Hususi muha- birimizden) —Şehrimizde çok kuvvetli sıcaklar hüküm - sür- mektedir. Bayılanlarda vardır. Herkes kendini banyo ve plâjlata atmaktadır. M. Heriyo Paris, 3 (Radyo) M. Heriyo Paris'ten Liyon'a git- miştir. Liyon'da belediye işle- rile meşgul olmuş ve - şehir matbuat mümessillerile temas- lar yapmıştır. ETEA N A A ERE L N KA aA | 1 — Mısır memurlarıt da Sudan idaresinde yer alacak- lardır. 2 — Mısır halkı serbestçe Sudan'a hicret edecek ve yer- leşeceklerdir. 3 Mısır'lı askeri veya sivil memürtlar İngiliz askeri ve sivil memurlarının ayni huku- kuna malik olacaklardır. 4 — Mısır askeri Sudan'da kalacaktır. telif merkezlerde tayyare kuv- vetleri bulunduracaktır. Kapitülasyonlar — mes'elesi, büsbütün ayrı ve bütün avru- paya şamil bir mes'ele adde- dilmektedir. Askeri ve Sudan uzlaşmalarından sonra, umumi uzlaşma vücuda' Ş#ttirilecektir. Sir Milses Lâmpson'un bu- günlerde Londra'ya tekrar gi- derek izahat verdikten sonra döneceği söylönmektedir. Sir Miles Lâmpson Kapü- tülasyonlar hakkında şunları düşünmektedir: 1 — Dahiliye dahiliye ba- kanlığındaki Ecnebilere mah- sus ofisin lağvı; 2 — Mısır'daki İngılıı po- lis teşkilâtının lâğvı; 3 — Beynelmilel adli mec- lisin lâğvı, — Mısır'lıların Londra'ya İngiliz'lerin'de — Mısır'a sefir göndermesi, 5 — Ecnebilerin himayesi Mısır'lılar bu esasları kabul etmektedirler. İngiliz hükü- meti de diğer devletlerle bu esaslar dahilinde müzakerata girişecektir. Londra, 3;(Radyo) — Tay- mis gazetesi, İspanya'da, garp Akdenizinde İspanya'nın had hâdiselere sahne olduğu bir sırada İngiltere şarki Akde- denizde Sudan mes'elesinde halle muvaffak olmuştur. Ya- nm asırdanberi devam eden bir ihtilâlin halli sulh için çok kıymetlidir. Nahas Paşa- nın gösterdiği kiyaset şayanı takdirdir demektedir. Rekor kıtran Rus tayyarecileri Büyük tezahüratla karşılanıyorlar Möskova, 3 (A.A) — Mos- kova Fransova — Jojef — kıt'ası Petropavlovsk Udd adası uçu- şunu yere inmeden ikmal cden pilot Ckalof, Aaidukof ve Baliakof dün A. N. 7 25 tay- yaresile Kabarovska gelmişler ve halk tarafından heyecanla karşılanmışlardır. Bu münasebetle — tayyare meydanında yapılan bir top- lantıda pilot Ckalof ve mare- şal Bliuker birer nutuk - söy- lemişlerdir. 5 — Mısır - Sudan'da muh- Afrikadan dönenler Cinova, 3 (Radyo) — Top- çu, piyade ve istihkâm efra- dıni mürekkep Üüç bin kişilik bir kafile bu sabah Alfrika'dan gelmiştir.