4 Ağustos 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

4 Ağustos 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

B z Bi y K M? Pazar gunku atle-" -tizm müsabakaları Pııar günü Alsaııı.aL stad. yomunda atletizm müsabaka- larına devam edildi. Davet edilen hükümlerin bir kısını gelmemişti. Ve bu suretle sa- hada mevcutlardan idare edildi. Altınordu'lu Hüseyin Şükrü'le ması mukarrer olan 110 metre manialı koşu gene neticelen- medi, Ajanın ifadesine göre bu müsabakaların bitiminde havanın kararmış olmasından ileri gelmiştir. Disk atma müsabakasında Altay'dan Suha birinci, Buca- dan Hakkı, Cahid ikinci ve üçüncü geldiler. Geçen hafta yapıldığı halde bir daha tek- rarına karar verilen 4X400 bayrak yarışı yapıldı, kulvarsız kaşulduğundan Al- tayın itirazıma maruz — kaldı. Çavuş, Mustafa, Vedad, Fah- riddin, Altınordu - takımı ko- şuyu kaza d. 1500 metre ya- rim saat koşusunu K. S.K. tan İbrahim birinci, Altay'dan ÂAli A, O, dan — İbra- him olarak - bitirdiler Rekor 4,39-3-5 dakikadır. -Sı- rıkla irtifa müsahakasını Al- tay'dan — Suha cilikle, Göztepe'den Sahir ikinci, AL- tınordu'dan — Tahsin — üçün- cü olarak bitirdiler. 4x 100 bayrak yarışımı Hastn - Bilâl, Hasan, Saim ve Enver'den mürekkep — Altay takimı — ka- zandı, rekor 49,4-5 saniyedir. 400 metre sür'at koşusunu A. O. dan Fahrettin birinci, Al- tay'dan Enver ikinci, K.S.K. tan İbrahim üçüncü olarak bitirdiler. Rekor 85.3-5 sani- tlamada A.O. Hü- ü 6,04 metre ile epe'den Süreyya diler. 3 adımda A.O. Mustafa D 0ğA ile » Birinciz* Hüzeyin Şükrü ikinci, Göztepe'den Sü- Teyya üçüncü geldiler. 10,000 Metre mükavemet » koşusunda 37,1,1-5 dakikada bitiren K.S.K. dan İbrahim birinciliği, Altay'dan Ali ikin- ciliği aldılar. Balkan bayrak yarışını 4,44, 2-5 dakikada A.O, dan Besim, Mustafa, Fahriddin, Hüseyin © Şükrü takımı birinci, Altay ikinci, K.S.K. üçüncü olarak ” bitirdiler. Tepecik Türk Yurdu Haber aldığımıza göre önü- — tmüzdeki Cumartesi günü ak- - şamı saat 20,30 da Tepecik Tük Yurdu kulübünün yillık toplantısı yapılacaktır. da 1-1 re kaldı Göztepe birinci takımı, pa: Ozar günü ikinci takımdan üç £ oyuncu, ile takviye edilerek — Manisa'ya gitmiş ve Sakarya takımı ile oynamıştır. İlk golü © Göztepe atmış, fakat Manisa- jtlar penaltıdan bir gölle mu- kabele etmişlerdir. Oyun İ-1 — berabere bitmiştir. - Rize-Ordu * /— sporcuları maçı.. Ordu 3 (AA) — Rize hal- kevı sporcuları - iki maç yap- Göztepe Manisa ' dir. Bu ziyaret üç gündenberi Ata- | ni yaşatmakta olan | | fakat | ikinci A.O. Vedat üçüncü gel- | | Örduya gelmişler: münasebetile mak üz halkevi türk rejin Türk gençliğinin bir kaynak yeri bulunmaktadır. Yapılan Altay'lı Suha arasında yapıl- PT *H'ordü sporcuları Ri- zeye galip gelmişlerdir. Dün yapılan ikinci maçta 3-3 be- raberlikle bitmiştir. Cerek bu maçta gerek hal- kevindeki toplantılarda sporcu gençlerin gösterdikleri karek- ter çok beğenilmiştir. edrim a kEEK ee n eaEi, YY U AD eli l di el ee Uşak'ta futbol müsabakaları İki takım bir arada.. Uşak, (Hususi) — Halkevi spor komitesince tanzim edilen iki devreli fiküstür mucibince yapılan karşılaşmalarda gençler birliği birinci takımı yalnız bir defa berabere kalmış ve diğer karşılaşmalarını üstün sayı farkile galip bitirmiştir. Son maçını 26-7-936 tarihinde Turan idman yurdu ile yap- miş ve bu karşılaşmada da en kuüvvetli rakibini sıfıra karşı üç gol ile yenmiştir. Devreleri muvaffakıyetle bitiren gençler birliğini takdir ederiz, verete Dinarlı Mehmed Cim Lon- dos'a Mağlüp Oldu. — Başi Tinci sahifede — Ankaralı Hüseyin, Fransız Jül Ser- me sayı hesabile yenildiler. Bu Kuvvetsiz- Jerinden ve teknik ineelikleri bilmemelerinden ne », güreşçilerimi: Tiğinden değil, ace doğmuşlur. İstanbul — (Hususi) — Dinarlı Mehmed Cim Londos müsabakası hülün — Yunanistan'da yük — bir alâka — uyandırnı minin fevkinde idi. Müsabakadan yirmi dört saat evel Panatinaikos sa- basına “Yünan — imzibat' memür tarafından işgal edilmi len — biletler müsübakuadan üç gi evel satlıdığından — yeniden İrılrl tabi için organizatörler Yanan hü- kümetine müracaat etmislerse de sahanın istiabından —lazla bilet xa- tıldığı tesbit —edildiğinden — taleb reddolunmuştur. Maçtan 1 asat — evel stadyının kapıları kapatılmış ve bilet alanlar bu müddetten evel sahaya gelimiş. eşi bütün Yunan bükü- met ricali ve ccnebi gefirler taki- betmişlerdir. Berlin 2 (A. A.) — Bugün spor faaliyetlerinin ilk büyük günüdür. Bütün dünya millet- leri arasındaki centilmence mü- eadele on beş gün devam ede- cektir. Bu sabah 100 metrelik koşuya ait tasfiye müsabaka- ları yapılırken bütün dünyanın gözleri Berlin'e çevrilecektir. 28 millete mensub 68 koşucu bugün öğleden sonra saat 15 te yapılacak olan dömifi- nallerde yer alabilmek için 12 tasfiye yarışı yapacaklardır. Admerika'lılar bundan evelki on olimpiyadın yedisinde bu klâsik yarışı kazanmışlardır. Ve Amerika'lı Owens ile Met- calfe ve Vikof memleketlerine sekizinci muvalflakıyeti de ka- zandıracak gibi görünmekte- dirler. Fakat herhangi bir sür- priz vukuunu da hesaba katmak gerektir. Diğer taraftan — Japoniya'lı Yeshioka bugün öğleden sonra yapılacak dömifinal müsaba- kasında yer alması ve 100 met- relik koşu dünya şampiyonluğu için yarın saat 17 de- yapıla- cak final müsabakasma iştirak etmesi ihtimali vardır. Filvaki Yoshioka daha evelce 10,3/10 saniye ile dünya rekorunu kır- mıştir. Cenup Afrika'lı iki atletin “bilhassa 10/4/10 saniyeyi re- alize etmiş olan Grimbeckin bugün ve yarın kendilerinden bahsettirmeleri ihtimali mev- cuttur. — AA Yüksek atlama için Ameri- | ka'lıların şampiyonu iki büyük favorü vardır. — Bunlar ! Johnson ile Albrittondur, Bu | iki atlet 2,06,7 metre gibi harika denilebilecek yüksek- liği realize etmişlerdir. Bu iki fevkalâde atletten sonra Fen- landiyalı Kotkas gelmekte ve onu pek yakından Japonya'lı | Asakuma takip etmektedir. , len spor- merakklılarının adedi tah- | Bugün gülle atmak müsa- bakasi galibine ikinci bir ah tın madalya verilecektir. Bu müsabakaya 19 Miletten 38 atlet iştirak edecektir. Bu mü- sabakanın favorisi Amerikalı Torencedir. Amerikalı atletin arkasından pekâz bir farkla Alman Voelike, Fenlandıyalı Baerlund ve Estonyalı Viding gelmektedirler. 10,000 metrelik koşuda üçüncü bir karar verilecektir. Bu koşuya 21 milletten 41 atlet iştirak edecektir. Bu mü- sabakayı Fenlandiya'nın ka- zanması ihtimali kuvvetlidir. Çünkü bu müsabakayaFenlan- diya'nın asları olan Salminen, Askola ve İsohollo iştirak ede- ecklerdir. İsoholli- büyük favoridir. Fa- kat Arjantin'li Zabala ile Oliva ve Amerika:lı Lashin sürprizler yaratmaları halıra gelebilir. Bugünkü programda 800 metrelik koşunun tasfiye maç- ları da vardır. Kadınlar cirid atma müsabakaları yapacak- lardır. Bu müsabakalara onbir. millet iştirak edecektir. Al- manya'nın Fleischer ve Kruc- ger adlarındaki şampiyonları ile altın madalyayı kazanması ihtimali galiptir. Resmi marş Berlin, 2 (A.A) — Beynel- milel olimpiyad komitesi bir karar sureti kabul - etmiştir. Bu karâra göre, Alman mais- trosu Richard Straussaun eseri olan olimpiyad marşı bundan sonra yapılacak olaa olimpi- yatların resmi marşı olacaktır. Berlin, 3 (Radyo) — Olim- piyad oyunları, fena bir hava içinde devam etmiştir, Hava çok bulutlu idi. Bununla be- raber şiddetli rüzgâr da esi- yordu. Saniyen sıklet kaldır- ma müsabakası f ıldı. Bir Amerika'lı 312,5 kaldıra- rak birinciliği kazandı. İkinci- liği 305 ve 300 kilo ile Mısır- lılar aldrlar. Poloda İngiliz'ler Meksika'lılara galip geldiler. Mütcakiben İtalyan'larla Ame- rika'lılar karşılaştılar ve — İtal- yan'lar 1-0 galip geldiler. İkin: ci devrede yağmur arlmıştı. Bu sırada İtalya veliahtı da geldi. Bunu müteapip Türk - Nor- veç futbol karşılaşması" oldu.. | Ve Türk milli takımı, bu maçi 4-0 kaybetti. Berlin, 3 (Radyo) — Gülle | atmada Alman delege birinci gelmişti-, Rekor 16,6,20 met- redir. İkinci Beyrlang'tır (Fin- lândiya) Berlin, 3 (Radyo) — Iskrim müsabakalarında Belçika 5-11 Arjantin'i; İtalya 3-11 Maca- ristan'ı, Avusturya 5-12 Ame- rika'yı, Fransa 7-9 Almanya'yı yenmişlerdir. Berlin, 3 (AA) — Deut- schland Haileae başlamış olan serbest güfeşin neticeleri seç- me müsabakaları: Horos siklet: İsviçre, Hin- distan'ı, Almanya, Türkiye'yi, Amerika, Filipin'i yenmiştir. . Tüy siklet: Cenubi Afrika, Çekoslovakya'ya, — İngiltere, Amerika'ya galip. Hafif sıklet: Amerika, Tür- kiye'ye, İtalya, Avusturalya'ya galip. Orta siklet: Almanya Avus- turalyaya, Kanada, Hindista- na galip. Finaller sah günü yapıla- caktır. Berlin 3 (AA) — 11 ci olimpiyadın ilk günün spor müsabakaları neticesinde muh- telif milletlere ait tasnif: Al- manya iki altın, bir gümüş bir bronz madalya Finlandiya: -Bir altın, iki gümüş, bir bronz madalya, Amerika: Bir altın, bir gümüş, bir brons madal- ya, Lehistan: Bir brons madalya “kazanmıştır. Berlin, 3 (A.A) — Pazar günü akşamı Alman sporları müdürü Von Tschamme Es- ten mukaddes olimpiyad meş- alesini olimpiyad kayık yarış- larının icra edileceğ- Kiel şeh- ride götürecek olan koşucuya >merasimle tevdi etmiştir. Koşucu bugün Kiel'e vasıl olacaktır. Bu meş'ale yarışına Alman federasyonundan 350 koşucu iştirak edecektir. FEL AA A F eee FERİ Bayındırlık bakanlığından: : Açık bulunan 110 lira aylık ücretli bayındırlık atölyesi baş- makinistlik müsabaka imtihanı 20/8/936 çarşamba gününe ta- lik edilmiş olduğundan isteklilerin askeri ve ehliyet vesikala- 4 rile hüsnühal mazbatalarile birlikte adı geçen günlemeçte bat — yındırlık direktörlüğüne gelmeleri, 2350 İzmir vakıflar direktörlüğün- den: Eşrefpaşa caddesinde senelik kiraları 144 der lira tahmin olunan 617 ve 621 No. h iki ev yeniden tamir - etlirilerek — 31-5-937 gününe kadar olan kiraları on gün müddetle açık artırmaya — çıkarılmıştır. salı günü saat 15 de vakıflar direktörlüğüne müracaatları ilân olunur. da 30 4 İzmir Sıhhat ve içtimai mua- ve gee yöe v ee venet müdürlüğünden: — 205 Enaz En çok Teminatı Cinsi Kilosu Kilosu Tutarı akçesi Toka Tok, Koyun eti — 2000 2500 1000 75 Dana eti — 1500 1700 425 32 Kok kömürü 10000 14000 455 35 Pamuk 1250 kilo 567 43 Sağır, dilsiz, körler müessesesinin bir senelik ihtiyacı olan ve yukarıda isimleri ve miktarları ve muhammen bedelleri ve teminatı muvakkate akçeleri yazılı dört kalems erzak vesaire kanuna tevfikan 15 gün müddetle açık eksiltmeğe çıkarılmış- tır. 7/8/936 cuma günü saat 14 te Sıhhat ve içtmai muave- net müdürlüğündeki satın alma komisyonunda ihalesi yapıla- cağından isteklilerin malsandıkları teminat akçesi makbuzlarile birlikte caatları ve şartnamelerini görmek için hergün Sıhhat müdürlüğüne başvurmaları ilân olunur. 25 29 1 . . Bayındır belediyesinden Bayındır belediyesi için satın alınacak tahminen 600 liralık elektirik malzemesi 20/7/936 dan 11/8/936 ya kadar yirmi | gün müddetle açık eksiltmeye çıkarılınıştır. İsteklilerin Bayın- 19 24 23 4 dır belediyesine müracaatları. 2223 Türk Hava Kurumu Büyük Piyangosu 21 inci tertip biletleri salılıyor Üçüncü keşide 11-8-936 dadır Büyük ikramiye 35.000, mükâfat 20.000 liradir. Ayrıca 20.000, 12.000 ve 10.000 liralık büyük ikramiyeler vardır, Biletler hukümet önünde direktörlük gişesinde ve bi- lâmum bayilerde satılır. —l-nhisarlar İzmir fabrikası mü- dürlüğünden: — Fabrikamızda yapılacak bazı tadilât ve tamiratın 24/8/936 pazar günü saat onbeşte açık eksiltme ile ihalesi icra edile- cektir. İsteklilerin buna müteallik şartnameleri görmek üzere fenni ehliyetlerile birlikte o tarihe kadar fabrika alım satım komis- yonun başkanlığına müracaatları. Sağlık ve sosyal yardım ba- kanlığıIzmir direktörlüğünden Cinsi En az En çok Tutarı — Teminat akçesi Kilo Kilo Lira Lira K. Koyunneti 2000 2500 815 65 63 Dana eti 1500 1700 425 31 88 Sağır Dilsiz ve Körler müessesesinin bir senelik ihtiyacı olan ve yukarıda isimleri ve miktarı ve muhammen bedelleri ve te- minatı mukakkate akçeleri yazılı iki kalem etin kanuna tev- fikan 20 gün müddetle açık eksiltmeye çıkarılmıştır. 20/8/936 perşembe günü saat 14 te Sıhhat ve içtimai muavenet mü- dürlüğündeki satm alma komisyonunda ihalesi yapılacağındah isteklilerin mal sandıkları teminat akçesi makbuzlarile birlikte müracaatları ve şartnameyi görmek için hergün Sıhhat mü- dürlüğüne başvurmaları ilâin olunur. 4 8 12 16 2442 Teşekkür İzmir sicili ticaret İsteklilerin ihale günü olan 4-8-936 Hümoruiet — ve fistüllerimi Alsancak - sıhhat evinde mu- vaffakiyetle ameliyat yapan ve ameliyattan hâsıl olan ya- raların bir an evvel kapanması için gerekli bulunan pansu- man ve tedavileri de bizzat ve ihtimamla yaparak - beni ıstı- raptan kurtaran İzmir merkez askeri Hastahanesinin çok dı—- ğgerli genç operatörü Bay Ce- vad Alpsoya ebedi minnet ve şükranlarımı sunarım. - Manisa inhisarlar me- murlarında Kemaleddin Oz memurluğundan! (Ömer Celep) ticaret un- vanile İzmirde Halimağa çar- şısında 60 numarada şerbet- çilik ve dondurmacılık ve em- sali ticaretile uğraşan Ömer Celep'in işbu ticaret unvanı ticaret kanünu hükümlerine göre sicilin 1799 numarasına kayt ve tescil edildiği ilân olunur. İzmir sicili ticaret me- murluğu resmi mühürü ve F. Tenik imzası. .m......_gcıdij