29 Ağustos 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

29 Ağustos 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

4 Siyaset..Aşk Edebi, Tarihi, macera romanı Kora, Pibulet'i bir dakika " bile yalnız birakmiyordü; İn- giliz dilberi de, Dük Lodovik gibi Üüzerine almış olduğu mes'uliyetin. büyüklüğünü ve ehemmiyetini biliyor idi; ayni zamanda köylü kızı ailesine verdiği söz mucibince muha- fazaya mecbur idi. Ayni günün akşamı, Ko- ra'nın hususi doktoru Pibu- let'in tedavisini üzerine aldı, ve hastanın tehlükede - olma- dığını on gün içinde kızın tamamen iyileşeceğini bildirdi. Saat 9 da Pibulet rahat bir “uykuya daldı. Kora, irkenden uyumak âde- tinde değildi; bunun için oda- sına çekildi ve Jorjsa'nın eserini okumiya başladı. Gece yarısından az evel, kapının çanı şiddetli bir şe- kilde çalındı; Kora hayret ve endişe ile yerinden lirladı ve ür — kulak vererek dinlemiye başladı. Maamafih prens Napolyon'un geldiğini sanıyordu. Fakat bu sırada oda hizmetçisi kadın telâş ve heyecanla salonun kapısına gelmişti ve: — — Madam.. Madam.. Diye — Seslendi. Kora artan bir telâş ve he- yecanla: — Ne var?. Ne var?. Diye seslendi. — Dük Lodovik ve Marki | Goliffet ile Madam Lüsi Dö Kola geldiler! Dedi, Kora hemen ileri |bir adım altı, gözlerinden âdeta kıvıl cımlar saçılıyordu! Demek WW nihai zafer, intikam saatı gel- mişti! Nefret ettiği bu kadın artık dlâyık olduğu cezayı bu- — Jlacaktı! — İçeri alınız, salonda lüt- fen beni beklesinler, ben de hemen geliyorum! Dedi. Oda hizmetçisi, misafirleri ANADOLU bükee l eee ğiki Günlük siyasal gazete Sahip ve başyazganı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumi neşriyat ve yazı içleri müdürü: Hamdi Nüzhet İdarehanesi: kşmir İkiaci Beyler sokağı C. Halk partisi binası içinde Telgraf: İzmir — ANADOLU Telefom: 2776 — Posta kutasu 405 ABONE ŞERAİTİ Yıllığı 1200, altı aylığı 700, aylığı 500 kuruştur Yabancı memleketler için senelik abone ücreli 27 liradır Her yerde 5 — kuruştur sünü geçmiş nüshalar 25 kuruştur. z ANADOLU MATBAASINDA BASILMIŞTIR 106 B salona almak İçin giderken, İngiliz dilberi de hemen yu- karıya çıktı, saçlarını acele acele ve yeniden tanzim etti, 'Tuvaletinin noksanlarını tamam- ladı. Düşmanına karşı âzami derece güzel ve” cazib gö- rünmeyi lâzım sayıyordu! Tuvaletini tamamladıktan son- ra salona indi. Evet, bir rüya görüyordu; Lüsi, önünde ve mücrim ha- linde, başı önünde bulunuyor: du! Kora, mücrim kadına aza- met ve kin ile baktı. Dudak- larında bir zafer tebessümü vardı. Ve — Çok zaman var ki karşı karşıya gelmemiştik! Aldan- miyorsam, sön — olarak - kılıç düellomuz sırasında Morney'de buluşmuş idik.. Dedi. Prusya'lı susmuş ve cevap vermiyordu. Kora ayni tavırla devam ederek: — Bu akşam, hainliklerini yüzüne çarpmıya karar vermiş bulunuyorm! dedi. Şiddet ve kuvvetle söylenen son cümle Lüsi'yi titretti. Bi- ran için İnhiliz dilberinin üze- | rine atılmak. boğazını sıkmak isledi; fakat sükütu daha mu- vafık bularak bu fikrini tatbik etmedi. Kendi ihtiyatsızlığı ile düştüğü bu müşkül vaziyetten ancak fevkalâde zckâvet Ve dirayeti ile kurtulacağını an- lamış bulunuyordu. Dük Lodovik bir işaretle Kolayı tahkirlerinde daha ileri gitmektten menetti. Sonra Prus- ya'lı casus kadını oturmiya davet etti, Ve bir divamharb reisi gibi: — Sizi istintak için buraya kaçırdık, dedi. Eğer bize bu hususta kolaylık gösterirseniz hakkınızda biz de hüsnü mu- amele tatbik edeceğiz! Dük bundan sonra ev sahi- bi Kora'ya bakarak: — Sizden fevkalâde ve hak- h olarak nefret eden Kora Pearl namınada bu hüsnü mu- ameleyi vadederim! Buna mukabil, bizi aldat- miya, bizi müşkülâta — sev- ketmiye çalışırsanız sizi hemen polise teslim edeceğiz. Tabii Lundın sonraki veziyeti siz de bilirsiniz.. Dedi. Lüsi, artık inkâr ve protesto zamanının geldiğine hükmetti: — Herşeyden evel hareke- tinizin ne kadar çirkin oldu- sözüne | ğunu söylemekliğime müsaade ediniz! Diye bağırdı. Kibarlara lâyık olmiyan bir usulle beni tuttunuz, Can düşmanım olan bir kadının evine getirdiniz. — Sonu var — | ' YusufRızaOkulu ESKİ DARÜL'İRFAN Memleketimizin en eski bir husust okuldur. ANA ve İLK kısımları havidir, ANA kısmı 4 - kabul eder. 5 * 6 yaşındaki çocukları OKUL, engreni üsüllerle çocukları hayata ve O RTA okul tahsiline bazırlar. Fransızca dili İLEK kisının ikinci sınıfından başlar. Her iki kısma öğrenci kaydına 1 EYLÜL tarihinden itibaren bışlnnıcılmr. Müracaat zamanları : Kestelli caddesi, No. 76, Saat dokuzdan on yediye kadardır. Telefon : 2914 Âsiler püskürtüldü. Madride komünist. ler hdkımdm ——— —Başı T inci ıııİılfedo— Hendaye, 28 (A.A) — San Sebastiyen divanı harbı, âsi zabitlerden general Muslera ile beraber miralay Baıelgayı idama mahküm etmiş, karar infaz olunmuştur. 13 âsi zabit te kurşuna dizilmiştir. Hendaye, 28 (Radyo)— İrun San Sebastiyen cephesinde müsademeler olmakta, âsiler faaliyet göstermektedir. Milis bataryaları âsi mevzilerini topa tütmuştur. Âsi tayyareler de bazı - bataryaları — susturmuş- lardır. İran dağlık kısmında öğle- ye kadar tüfenk ve mitralyöz teati edilmiştir. Öğleden sonra âsi tayyarcler faaliyete geç- mişlerdir. Madrid, 28 (R.H) — Har: biye nazırıda İrun cephesinde- İ taarruzunun püskürtül- düğünü, milislerin Guadarama cephesinde ilerlediklerini, tay- yarelerin âsi Oviedot istasyo- nunu bombardımanla tahrib ettiklerini ve Ceutay'ı da âsi- lerin bir geçid resminde bom- balayıb telefata sehbebiyet ver- diklerini bildirmiştir. Seyil, 28 (Radyo) — Ge- neral Kepo Dolya, son yirmi dört saatte Grenad'da dört, Badakoşi'de 2, ve Goadara- ma'da 1 hükümet tayyaresinin iskat edildiğini bildirmiştir. Burgoz, 28 (Radyo) — Asi: lere mensub bir kıt'a Tines'i işgal etmiştir. Bu kasaba Or- ciyedo yolu üzerinde mühim bir mevkidir. k Hendaye 28 (Radyo) — Âsi- ler İrun'a hâkim bulunan te- pelere büyük bir hücum yap- mışlardır. Fakat hükümet kıt'a- larının evelden yerleştirmiş ol- dukları mitralyözlerin şiddetli ateşi bu taarruzu kanlı bir şekilde durdurmuştur. Âsi sefineler Gavadelop kalesini bombardıman etmiş- lerdir. Alonda Ponça'da da şid- detli tüfek muharebesi olmak- tadır. Barselaon, 28 (Radyo) — Katalanya reisi M. Kompanyi, Fransız komünist komitesi murahhaslarını ve İsveç ame- lesi mümessillerini - kabul et- miştir. Fransız. komünistleri, M. Kompanyi'ye İspanya amele- sinin mücadelesine lamamen yardıma hazır olduklarını bil- dirmiştir. M. Kompanyi bu mücade- lede Fransızların yaptığı yar- dıma teşekkür etmiştir. Madrid, 28 ( Radyo ) — Kurşuna - dizilenler -arasında Melkiya Dö Salvares, Maritez Alonco, Mikel Perimo Dö Rivera, Runi Dö Alda vardır. , Barselon, 28 (Radyo) — Katalonya'da ihtilâlcileri mu- hakeme için muhtelif mahke- meler - kuruldu. Lerida halk mahkemesi, âsi ve kral taraf- .tarı meb'us Gasimir'le bir ta- lebeyi kurşuna dizdirmiştir. Sevil, 28 (Radyo) — İhti- lâlciler Malaga'ya saldırdılar. Bir varoşu aldılar, Alaga'nın teslimi bekleniyor. Gordeba'da 1000 milis, âsiler tarafına geçti. Liotinto maden amelesile Heel- ya eyaleti halkı da âsilere il- tihak etmiştir. Guadamsra'da ihtilâlcilerin püskürtüldükleri haberleri de yalandır. Gentral Nano, hükümet tayyarelerinin öi ANADOLU 20 /8/ “.'ı'"_. SON HABE(İR; TEL[FON TYELGRAY Bi 1SK A Arab grevcile- Ingiliz gazetesinin haberleri yalandır. 4 riişi bitiyorlarmı Dünkü taarruzlarda 'yeniden bazı yahudi- ler daha öldürüldü. Kudüs, 28 (Radyo) — Ye- niden birçok hâdiseler olmuş ve bazı yerlerde birkaç mak.- tul yahudi bulunmuştur. Bir yahudi cenaze merasi- minde arablar bir taarruzda bulunmuşlar ve bir otobüse de hallesinde bir arab yaralan- mıştır. Londra, 27 (A.A) — Daily Telgraf'ın Kudüs'ten öğrendi- ğine göre, Arab liderleri bir beyanname neşretmişlerdir. Bu beyannamede şiddet ve tahrip mücadelesine nihayet verilmesi istenilmektedir. Arab grevcilerin pazar günü işe başlıyacakları tahmin edil- mektedir. Romanya ve Montrö Mukavelenamesi İstanbul, 28 ( Hususi ) — Romen meclis mebusanında kabul edilen Montrö muka- velenamesi, Romanya — kralı Karol taratından da - tasdik edilmiştir. PEN SAYUMTET HAOT SD bazı bitaraf şehirleri bombar- dıman etimesini ve kafile ka- file insanların komünistler ta- rafından idamını radyo ile protesto etmiştir. Gaordeba bambardımanında 22 kişi yaralanmıştır. Tanca; 28 (Radyo) — Asi- ler Larachedeki mason loca- sını yaktılar. İki- âsi tayyaresi Madrid'e mühimmat götüren bir geminin seferine mani ol- muşlardır. Sevil 28 (Radyo)— — Mad- ridde de müthiş bir anarşi vardır. Bütün hüküm ve nüfuz komünist amelenin ellerindedir. Badakozun işgalinden sonra âsi kuvvetler, halktan 100,000 tüfek toplamışlardır. Bunları Madrid hükümeti halka dağıt- mıştı, Oviyedoda hükümet kı- talarının bir taarruzu defedil- miştlir. Riyotintonun âsiler tarafın- dan işgali Sevilde büyük bir heyecan uyandırmıştır. Hendaye, 28 (A.A) — ville radyosu Madrid'de vazi- yetin çok acı bir surette his- sedilmekte olduğunu haber vermektedir. Seville'ye gelmiş olan Madrid'li bir zat anar- şistlerin Madrid'de bir gece içinde bin kişiyi kurşuna diz- miş olduklarını söylemiştir. Milliyetçiler Markisistlerin Badajoz'da ahaliye dağıtmış oldukları yüz bin tüfenği geri almışlardır. Londra Y8(A.A) — İspan- yanın Londra büyük elçisi is- tifa etmiştir. Hendaye, 23 (A.A) — İrün cephesinde bu sabah oldukça sükünet vardı. Dünkü şiddetli bombardımanlardan sonra her iki tarafın da mühimmatının tükendiği — zannedilmektedir. Mevzilerde değişiklikler yok- tur: Ve ihtilâlciler San Martial tepesine doğru yeni bir ileri hareketi yapmamışlardır. Hükümetin bataryaları bu tepeye yerleştirilmiştir. Dün en fazla telefat bu tepenin karşısında vukua gelmiştir. bomba atılmıştır. Yahudi ma- x l tedir. Tas ajansı Evening Nevsin hiçbir nutuk söylememişlerdir. ve bu nutkunda Beklediğiniz zaman bu haberinin baştan aşağı asılsız olduğunu bildirmeğe selâhiyettardır. Stalin radyo ile ne böyle bir nutuk söylemiş nede böyle emirnameler neşretmiştir. Voroşilof, Tukasevski ve Alksnis de Ababa'ya taarruzları. Tayyare meydanına saldırdılar ve 200 maktul vererek geri çekildiler. Adis-Ababa, 28 (Radyo) — Habeş muhariplerinden 1500 kişi çete halinde dün Adis-Ababa'nın cenubunda kâin tayyare | meydanına taarruza teşebbüs etmişlerdir. Somali kıtaları ve bazı Halyan kuvvetleri tarafından karşılanmışlardır. Bu müsa- demede Habeş'ler 200 maktul bırakarak geri çekilmişlerdir. Firar eden çete efradı, Ras Hailo'nun - kıtaları tarafından | takip edilmektedir. Ras Hailo'nun idaresinde takip kuvvetleri motörlü kıtalardandır. den mürekkeptir. İstanbul, 28 (Hususi) — Paris'ten gelen haberlere göre, Habeşistan'ın birçok yerlerinde yağmur mevsimi devam ct- mekte olduğundan kıyamlar başlamıştır. 300 kişilik bir Habeş | getesi, Adis-Ababa'ya hücum etmiş, fakat ııyııt vererek gcn çekilmişlerdir. Japon tayyarelerinin te cavüzleri devam ediyor. Sovyetler protestoda bulundular. Moskova, 27 (A.A) — Kabarovsktan bildirildiğine göre, son günlerde birçok defalar Japon tayyareleri Sovyet hudu- dunu tecavüz etmişlerdir. Yalnız 14 Ağustostan 23 Ağustosa | kadar olan mürldel zarfında beş vak'a kaydolunmuştur. Mançuko'dan gelen keşif tayyaresi sisteminde jıpon tayya: releri Sovyet arazisi üstünde uçmuşlardır. 23 Ağustosta iki Japon tayyaresi Sovyet hududunu kilometre kadar tocavüz etmişlerdir. Bu son hâdise 22 numa- ralı hudut taşı mıntakasında vukua gelmiştir. Tokya'daki Sovyet büyük elçiliği ile Harbin'deki Sovyet baş konsolosluğu hıı husıısla pıolcsmda bulunmak üzere emir almışlardır. Çin'de yeni tedbirler İki Japon gazetecisinden başka polis ve askerler de öldü. Şanghay, 27 (A.A) — Şang- hay hâdisesi esflasında yalnız iki Japon değil, fakat birçok polis neferleri ile Çin asker- leri de ölmüştür. Nankin'deki Japon baş konsolosu Japon- ya'nın Engtu hâdisesini çok ehemmiyetli telâkkte eylemekte olduğunu Çin dışişleri Bakanına bildirmiştir. Çin Dışişleri Bakanı verdiği cevapta askeri kıt'alarla po- lislere sükünu -ihlâl edenlere karşı şiddetle hareket etme- leri hakkında emirler verildi- ğini söylemiştir. Şanghay, 28 (Radya) — Çin hakkında 9 devlet mukavelesi dolayısile Kaliforniya'da baş- lamış olan Konferansda -bu muahedenin tadili mevzuubahs edilmiştir. - Japon murahhasları bu mü- kavelenin tadili takarrür ettiği takdirde Japohya'nın Çin as- >t keri miktarının tahdidini ve Çin'deki ecnebi imtiyazların Ne Stalin beya beyanname neşretti, ne Voroşilof nutuk verdi!. Moskova, 27 (A.A) — Ovning Nevs İngiliz gazetesi 26 | Ağustosta bir haber neşrederek Stalinin radyo ile Sovyet ordularına hitaben bir nutuk söylediğini harb önüne geçilemez bir hale gelmiştir. işte bu zamandır. Bugün vatan vazifenizi yapmanızı - istiyor tarzında ifadelerde bulunduğu bildirilmektedir. | Evening Nevs bu haberinde Voroşilof, Tukasevsk ve Alks- nisin de ayni tarzda hitabelerde bulunduklarını ilâve eylemek- Habeş çetelerinin Adis- 15 lâğvını istiyeceğini bildirmiş» | lerdir. Şanghay, 28 (Radyo) — Japon konsoloshanesine karşi yapılan tecavüzler ve iki mu* barririn katli hasabile Japon gazeteleri şiddetli neşriyattâ bulunmaktadırlar. Japonya hü* kümeti bu hareketlere nihayet- verilmesini istemeğe karar ver” miştir. Bu hareketler devami ettiği takdirde Japonya zecri hareketlere başvuracaktır. Göbels İtalyaya gidiyor: Berlin 28 Ç(A,A) — İtalyf propaganda bakanı M. AlA€ | rinin daveti üzerine Alm; propaganda - bakanı - doktd? Göbels yarın tayyare ile VO nediğe gidecektir.. İtalyanların zayiatı 20 kadar maktul- |