3 Eylül 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

3 Eylül 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

4 3 191936 : ös HUNN ŞAĞ n : e ea ' 3.—5 — Manisavilâyeti GA aa ertanın 'EKONOMİ: . öğretmenleri- | SEHİR HABERLE den terfi edenler “<: eT Üzüm kurumu üzüm alıyo şvet alan me- |Tütün Piyasası | KPi Man'sa vilâyetindeki ilk mek- tepler öğretmenlerinden bir Alivre pamuk satışı Çoğu, son üç sene içindeki çalışmaları — takdir edilerek bareme göre birer derece terfi ettirilmişlerdir, Bu öğret- menler eylülden — itibaren kı- dem zamlarını alacaklardır. Terfi eden öğretmenlerin ad- larını yazıyoruz: Maaşları 3500 kuruştan 4 bin kuruşa çıkarılanlar: Akhi- sar Misakımilli okulu başöğ- retmeni Zahim Büyan, Maaşları 3000.K. dan 350C K, çıkarılanlar: Turgutlu Cu- Muriyet okulu başöğretmeni Hüseyin Urguç Aracı, Maaşları 2500 kuruştan 3 bin kuruşa çıkarılanlar: Ma- nisa Ahmetmitat okulu öğret- menlerinden Avni İşcan, ayni okul öğretmenlerinden Nazmi Bayçin, Turgutlu Musahoca okulu öğretmeni Hilmi Öz- kök, Salihli Altınordu okulu başöğretmeni - Raif Kayaalp, Salihli Kemer köyü öğretmeni A, Naki Uysalel, Maaşları 2200 kuruştan 2500 kuruşa çıkarılanlar: İlköğretim espekteri İhsan Görker, espek- ter Cemil Kurtel, Manisa Sa- karya okulu baş öğretmeni Emin Moral, İstiklâl okulu başöğretmeni Fuat Özyürek, ayni okuldan Fahriye Güner, Kırkağaç Ziyagökalp okulun- dan M. Sıtkı Ural, Salihli Dursallı öğretmeni M. Şevket Altınay, — Alaşehir Tepeköy öğretmeni |. Hakkı Özcan, Kula Zafer okulu başöğret- meni M. Tahir Sümer, Gör- des Hanya köyü öğretmeni Âzmi Oran. Maaşları 2000 — kuruştan 2200 kuruşa çıkarılanlar: Espekter Hikmet Bozkurt, Manisa Necatibey akulundan Hüsniye Özgü, Sakarya oku- lundan Haydar Bayçın, İstik- lâl okulundan Sıdıka Bozkurt, ayni okuldan Rahşan Yücel, Çobanisa okulu başöğretmeni Sinan Koçyiğit, Akhisar Mi- sakımilli okulundan Hayrün- hisa Kurtel, Akhisar Gazi Okulu baş öğretmeni Rahmi Bökü, ayni okuldan Fuad Ay- tün, — Selçuklu başöğretmeni Ö< Şevket Yalçın, Beyoba Öğretmeni Tahsin, Gelenbe öğretmeni M. Emin Erdemli, SOma merkez. okulundan baş Öğretmen Bezmi Kulabaş, Tur- Mlp okulundan Hasan Feh- Mi, Alaşehir merkez — okulun- df" Seyfiddin Erdem, Deliler Öyü başöğretmeni M. Galib Hi çe, Emcelli — öğretmeni h ı"!_l Baysal, Kula Zafer oku- Öğretmeni Abdurrahman Menye öğretmeni Ziya Demirci -Abdurrahman okulu başoğretmeni Ha- N ifat Tüzüner, Gördes erkez okulu başöğretmeni adıl _Çbıııır. Salur öğretmeni - Edil Mhşlın 1750 — kurüştan 2000 kuruşa çıkarılanlar; lı'r;:ül:_m İstiklâl — okulundan en, Ahmed Mitat Okulundan Enver Arkayın, Ha- dİpaşa okulundan — Hilmi Sancaklıboz — öğret- Hulüsi — Türüdü, öğretmeni » Soma merkez lan Bahri Oskay, Tar- ÖYÜ öğretmeni Avni - Akçahavlu öğretmeni Dr. Mecdet, — Halı ihracatımızı tetkik ediyor Şehrimizde bulunmakta olan Türkofis reisi doktor Mecdet Alkin, dün İzmir'deki halı imalâthanelerile ticarethanele- rini ve üzüm kurumunu ziya- ret etmiştir. Halıların ihracını teşvik ve himaye için yakında mübim tedbirler alınacaktır. Doktor Mecdet Alkin bunun üzerinde tetkikler yapmakta- dır. Üzüm kurumunda üzüm işi üzerinde tetkiklerde bulun: muştur. Üzüm kurumu da piyasadan kuru üzüm mübayeasına baş- lamıştır. Kurum, mühim sipa- rişler alınıştır. Türkofis reisi, dün beledi- veda-doktör Bölçet Mr'u da ziyaret ederek fuar işleri et- rafında görüşmüştür. Torbalı'da sıtma mücadelesi lerinde son zamanlarda - sıit- ma hastalığına tutulanlar art- mıştır. Torbalı belediye reisi Refik Coşkun'un teşebbüsleri neticesinde Torbalı'ya sıtma mücadele doktoru gelmiş ve belediye doktoru ile - birlikte mücadele işinde — çalışmağa başlamıştır. Torbalı belediye | dispanserine hergün 70 - 75 kişi muracaat ederek sıtma hastalığını tedavi - ettirmeğe çalışmaktadırlar. Halka bol kinin tevzi edilmektedir. Hurda incirler İnhisarlar idaresi tarafından Aydın ve Nazilli incir mınta- kalarında hurda incir müba- yeası için teşkilât vücuda ge- tirilmişti. Hurda incir müba- yeasına başlanmıştır. - Nazilli havalisinde kilosu 3,65 kuruş- | havalisinde mübaycat tan ve Ortaklar de 3,95 kuruştan yapılmaktadır. İzmir'de alivre hurda salış- ları 4 - 4,5 kuruş üzerinden yapılmaktadır. Bahri, Turcgutlu Gökkaya öğ- retmeni M. Tevfik, Alaşehir merkez — okulundan — Veysel, Kula zalfer okulundan Meh- med Unur, Kanger köyü öğ- retmeni H. “İbrahim - Ersay, Görez öğretmeni M. Şükrü Eryılmaz, Demirci Gürcü öğ- retmeni Mukadder. Maaşları 1600 K. tan 1750 Kr. şa çıkarılanlar: Manisa Gazi — okulurdan Muhadder Yalgın, ayni okul- dan Ali Riza, Necatibey oku- lundan İsmet Aysun, 8 Eylül okulundan Mustafa, ayni okul: dan Lâtif Ünal, İstiklâl oku- lundan Huriye Hazar, Ahmet Mitat okulundan Hacer Erman, Muradiye — öğretmeni Şeref Atuk, Akhisar Misakımilli oku- lundan Fikri Güneri, ayni okuldan Şükran Ayaz, ayni okuldan Ali Riza, Gazi oku- lundan Abdullah. ayni okul- dan Zeki, ayni okuldan Sabri, ayni okuldan Niyazi Erez, Selçukl- okulundun Cahit Şa- man, Soma Avtan okulundan Ravsi, Yağmurlu'dan Murat, Karacakaş okulundan Cemil, Turgutlu Cumuriyet okulundan Zeki, Hilâl okulundan R. Na- Torbalı kazasında ve köy- | Evkal müdürlüğü icra tahak- kuk ve takib memuru Servet dün beş lira tüşvet alırken tutulmuştur. Vak'a şöyle ol- muştur: Yemiş çarşısında matbaacı Safa, Evkaftan seneliği 200 liraya kiraladığı bir mağazada iş görmektedir. Evkalfa aid tahsilât işlerini icra dairesinde takibe memur olan Servet'in, kendisine müracaat ederek 200 Kira senclik kira bedelini 150 liraya indirteceğini söylediğini ve bunun kendisinden para istediğini Evkaf müdür- lüğüne bildirmiştir. Evkaf müdürlüğü, bundan zabıtayı haberdar etmiş ve derhal tertibatı alınmıştır. İki | sivil memur, mürettib kıyafe- tine girerek matbaada çalış- | mağa başlamışlar ve ayni za- manda beş liralık bülün bir paranın numara ve seri harf- leri tesbit edilerek bir zabıt varakası tutulmuş, bu para matbaacı Safa'ya verilmiştir. Safa; memur Servet'i matbaa- sına çağırmış ve vadını yerine getirmesini istemiştir. Servet, mürettiplere göz gezdirmiş ve parayı almıyarak: n saat ikide gelirim, görüşürüz. Demiş, çıkıp gitmiştir. Bu suretle Servet'in polis memurlarından şüpheye düş- tüğü anlaşıldığından sivil me- murlar, başka bir şekil karar- laştırmışlar ve matbaanın üst | katına gizlenerek beklemeğe | başlamışlardır. Saat 1,30 da memur Servet, ansızın matba- aya gelmiş ve matbaacı Sa- fa'dan beş lirayı alarak dışarı çıkarken: | — İşinizi olmuş bilin. | — Demiştir. Servet, matbaadan | ayrıldığı esnada cvvelce sivil memurlarla matbaacı arasında | dir Görener, İsmetpaşa oku- lundan İsmail Hakkı Erdoğan, Ahmetli okulundan M. Turgut Üner, Salihli Altınordu oku- lundan Mustafa Aykaç, Ala- şehir merkez okulundan Niyazi, ayni okuldan Abdurrahman, ayni okuldan Münire, Deliler köyü öğretmeni M. Zeki, Dü | darlı köyü öğretmeni M. Lütfü, Eşme merkez okulundan Şua> yip Günel, Güney köyü öğret- meni Salih Okutkan, Kt öğretmeni Kâmil Ertürk, Ka- rakuyu — öğretmeni Memduh İçöz, Beylerhan öğretmeni Yu- suf, Yelegen öğretmeni A. Osman, Kula Menye öğretmeni Faik Gürşen, Demirci-A. Şe- ref okulundan Şükrüye Men- ders, ayni okuldan Hasan Arısoy, ayni okuldan Dilâra, ayni okuldan Abdurrahman, Demirci Durhasan okulundan Lâtif, Gördes merkez okulun- dan Nevzad Altuğ, ayni okul- dan Sıtkı, Borlu başöğretmeni Mehmed Oğuz, ayni okuldan Zühtiye, Maaşları 1400 kuruştan 1600 kuruşa çıkarılanlar: Eşme İnay okulu öğretmeni Naciye Atasagon. mur tutuldu. Parola “Şekerli kahve!,, imiş. ]l“"f aaliyete geçtiler Fakat sonu fena çıktı. kararlaştırılmış — olan parola verilmiş, matbaacı Safa yük- sek sesle: — Bir şekerli kahvel. Diye bağırmıştır. Bunu du: | yan ve matbaanın üst katında gizleren memurlar, merdiven- leri dörder beşer atlamak su- retile Servete yetişmişler ve henüz elinde tutmakta oldu; beş lirayı alarak kendisini ka- rakola götürüp isticvap et- mişlerdir. Servet demiştir ki: — Matbaacı Sefa'nın Ev- kaf fakat 3,5 lira icra harcından borcu kaldı, bu parayı icraya yatırmak üzere kendisinden aldım, icrada muamelesini ya- pıp makbuzunu götürecektim. Servet, dün akşam Adliye- ye verilmiştir. Göçmenlere AÂrazi ve tohumluk verilecek Bulgaristan ve Romanya'dan yakında Dikili iskelesi olan Çandarlı'ya gelecek 900 aile muhacir, Torbalı, Çeşme, Ka- raburün ve diğer bazı kaza- larımızda iskân edileceklerdir. Bu muhacirlere bu sene der- hal arazi, pulluk ve tohumluk tevzi edilecek ve gelecek sene Haziranda da ev inşa oluna- caktır. Muhacirler, şimdi muh- telif köylerde ve kaza mer- kezlerinde boş evlere yerleş- tirileceklerdir. Gelecek muha- cirlerin 4000 baş hayvanları vardır. Reklâmın şekli Fuarda bir firmanın dağıttığı reklâm kâğıtlarının eczahane- lere ibraz - edildiği takdirde i bizce malüm olan bir ilâç — verileceği reklâm yapıldığı ve bu kâğıt- menfi cevapla - karşılaştıkları haber alınmıştır. Şimdilik bu firmanın adını yazmıyoruz. Bir ,kariimizin de söylediği gibi reklâmın da -bir şekli, kaidesi vardır. Bu şekilde reklâm ile | halkı aldatmak. doğru olmi- yan bir harekettir. 'E_L HAMR Akrccin 2575 Yarın ahşam 9,15 seansından itibaren Berlin Olimpiyatları İlk filimler Olimpiyad meş'alesi getirilmesi, idaresine 150 lira kira | borcu vardı. Bunu ödemişti, bildirilerek - larla eczanelere başvuranların | geldi. Yaplan küşad merasimi, muszzaın i, ilk müsabal Erken Açılacak. bin balyadan fazla.( ———a.0. —— Kumpanya memur- Bu sehe yeni Tütün mahsu lü çok nefistir. Amerikan Tü- tün kumpanyalarının mübayca | İmemurları, Tütün mınlakalarında | hararetli şekilde dolaşmakta ve Tütün müstahsillerile gö- rüşmektedirler. Haber aldığı- miza göre bu sene Tütün. pi> yasası geçen seneki gibi geç açılmıyacaktır. Piyasanın önü- müzdeki on beş gün içinde | | açılacağını söyliyenler çoktur. Piyasanın açılışında İnhisarlar | | idaresi de mühim miktarda Tütün satın alacaktır. |Yeni Neşriyat: “Son Mektub,, Cumhuriyet gazetesi tahrir müdürlerinden Feridun Os- ! man'ın “Son mektub,, adını taşıyan hikâye kitabı piyasaya | çıkmıştır. “Sonmektub, Anadolu'uyu çok iyi bilen, Anedolu'da ya- şamış, halk piskoloj miş bir Mmünevverin eseridir. Feridun Osman, memleket hi- kâyelerinde en çok muvaflak olan muharrirlerimizin başında gelir. Bu küçük kitaba - sıkış- tırdığı muütena — hikâyelerde, ni zamanda onun fikir ince- Hiği, yüksek görüş ve düyüşu, mükemmel ifade kuvveti de kendini göstermektedir. Bu eseri, gençlere, mektep- | lilere, münevverlere - tavsiye | ederiz. Orjinal Türk hikâye- sinin bütün varlığını “Son mek- tub, ta bulacaklardır. Koaoperatifçi Proğramı.. Kız Muallim mektebi tedris usulü muallimi değerli müel- liflerimizden Hakkı Baha'nın bu isimde çıkan yeni eseri büyük bir ihtiyaca cevab ver- mektedir. Kitab, Charles Gi- de'den tercümedir. Zaten Charles Gide'nin dün- ya iktısadiyatındaki büyük şöh- reti bu bilgile alâkadar olan- larca tamamen — malümdur. Eserde şu mevzular pek geniş olarak ve ciddi bir tahlilden geçirilerek temas edilmiştir: * İktısatçılar, * Sosyali Sendikalistler, Dini Sosyaiı | ler, yevmiyecilik — mes'elesi, Beynelmilel ticaret mes'elesi, hükümetle kooperatifler - ara- sındaki münasebetler, , Bu kiymetli - kitabı okurlarımıza | bilhassa tavsiye ederiz. i geçitler, alar ve « Meşhur oven dünya birincisi YAŞAR filimde. Kohraman güreşçilerimizin İstanbula avdeti, vapurda ve tahtumda yapıları istikbal merasimi ve tezahürat. TÜRKÇE İZAHATLI Ayni zamanda geçen hafta yetişmediğinden gösterilemiyen ve Venedik armulusal film müsabakasında birinciliği ihraz ederek Volpi kupasını kazanan Yaralı Poula Vessely Kuş Reji: Villy Forst Dikkat : Cuma ve cumartesi günü ÇANAKKALE Filmi ilâve olarak devam — edecektir. bubat satışları normaldir. Buraya b: telefon Koymak lâzımdır.. Soön hafta mahsul piyasası, iyi satışlarla geçmiştir. Üzüm üzerine çok hararetli işler o | muştur, Son hafta içinde üzüm fiatlerinde 50 santim kadar | yeni bir yükseliş olmuş, fakat hafta sonunda bunda 25 san- timlik yeni bir tenezzül görükk müştür. Bununla beraber sa- | tışlar hararetli devam etmek- tedir. İnhisarlar — idarasi ile üzüm kurumu piyasadan üzüm mübayea etmektedirler. İncir satışları normal devam ediyor. Piyasa açıldığından- beri fiat aynidir, fakat biraz yükselmesi muhtemeldir. Arpa üzerine satış çok az- dıir. Muamele tamamen şehir ihtiyacı için — yapılmaktadır, Eskisi gibi ihracat için satış yapılmıyor: Bakla: Geçen hafta 5 ku- ruşa yükselen bakla piyasası, bu haftada ayni vaziyeti mu- halaza etmiş, buna rağmmen muamele yekünu geçen haf taki rakkama baliğ olmamıştır. Alıcılar - iştahlı olduğu gibi piyasanın bugünkü durumu bir müddet daha saklıyacağı tahmin edilmektedir. Pumuk: Eski mahsulden stok kalmamıştır. Yeni mahsul de henüz piyasayı doyuracak va- ziyette değildir. Onun için şimdi alivre işler yapılmakta- dir. Alivre satış fiati dün 43,75 kuruştu. Şimdiye kadar 1000 balya alivre pamuk sa- tışı yapıldığı tahmin ediliyor. Palamut: Mahsul bu sene çok iyi ve bereketlidir. Piya: saya yeni mahsulden ufak te- fek partiler gelmektedir. Ha- kiki piyasa henüz anlaşılama- mıştır. Bu hafta Kamantina nevinden bir miktar palamut kentalı 390 kuruştan satılmış- tır. Zeytinyağı üzerine son hafta içinde hiç muamele ol- mamıştır. Diğer zahire ve hu- Fshabı mesalihe bir kolay- T : olmak üzere Nafta komis —— tensibile Halkapınar s1 kumpanyası, Emirler çarşı sırda Lir şube açmıştır. Fakat buna rağmen, yeniden su - is- tiyen veya suyu kesilen bir ev, müracaat tarihinden en az üç — erinin günde susuzluktan kurtulabil- — — mektedir. Şube memuru, bü- tün hüsnüniyet ve çalışkanlı- ğına rağmen vaki müracaat- ların fili tesirini temin edememektedir. Bunun sebebi şubede bir telefon kon- mamiş olmasıdır. Nafıa komi- serimiz, şubenin tesisine nasıl lüğum gösterdi ise, oraya bir telefon konmasına da himmet ederse, çok yerinde bir iş yaptırmış olacaktır. Kaçakçılık Buca'da aşağı mahallede Faik'in evinde 15 kilo kaçak yaprak tütün tutulmuş ve hak- kında tahkikata başlanmış! Bu akşam Kemeraltında Hi- lâl, Güzelyalı'da Güzelyalı, Tilkilik'te Faik, Eşrefpaşa'da BAA İ Eşrefpaşa eczaneleri açıklır. biran evel — İ