3 Eylül 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

3 Eylül 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

— buü kiz Los DöKola'nın yüz- — başı Hanri'ninnezdinden mü- — bü dosyayı sizin aşırdığınızı O DER — Casus, Dük'ü kabulü daha Omuvafık büldu ve kalın bir “ gob dö şambra sarınarak, ce- — bine kuvvetli bir tabanca yer- — leştirdi ve aşağıya indi. Kapıyı açarken, Stuber gene Cilk sualini tekrarladı, fakat “Dük cevab vermedikten başka — kendisini bahçe kapısından — içeriye doğru şiddetli bir şe- kılde itti, Ve âmirane bir sesle: — İçeri girelim! Dedi. Ko- mışıcıklırımııı hiçbir. kimse- ı nin duymaması İâzımdır. Casus önde ve arkada Dük — Olmak üzere salona kadar git- tiler.. Casus Düke bir koltuk — gösterdi ve: — Müsaade buyurunuz da, — buradaki mevcudiyetinizin ver- — diği hayreti beyan edeyim! * Dedi. Dük: — Bu mülâkat — elzemdi, b Muıyul Dedi. Eğer elzem ol- / Masa, siz bana kapıyı açar O mıydiniz? Şimdi işimizi kısa — yoldan ve sür'atle hal mec- buriyetindeyiz. Bir genç kız / sizin yanınızdan kurtulup kaç- miştır. Aranızda şiddetlice bir — Mücadele olmuş, sizi baygın ve yaralı olarak burada bi- — rakmıştır.. Bu — mücadelenin izini de alnınızdaki sargı ile görmekteyim. Bu kızın bun- dan ne olduğu bizi şu anda fazla alâkadar etmez. Fakat him bir dosyayı aşırdığını — söylemektedir. Fakat Lusi de söyliyor. Bu iki hangisi doğrudur? — Casusun dudaklarında müs- — tehzi bir tebessüm belirdi; fakat hiçbir cevab vermedi Dük Lodövik: — Bu iki rivayetten hangi- — sine inanmak lâzımdır? Diye noktadan Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumi neşriyat ve yazı işleri müdürü: Hamdi .Vı'uha İdarehanesi: İzmir İkinci Beyler sokağı -Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ Yallığı 1200, altı aylığı 700, üç aylığı 500 kuruştur Yabancı memleketler için senelik abone ücreti 27 liradır Her yerde 5 kuruştur oi — İbünü geçmiş nüshalar 25 kuruştur. ANADOLU MATBAASINDA BASILMIŞTIR kabül eder. okul tahsiline hazırlar. Sıyaset »Aşk Edebi, Tarihi, macera romanı | yöktur. Dedi. 109 B tekrar sordu. Fakat Stüber: — Müsyü, size bu hususta söyliyecek hiç bir sözüm yok- tur! Dedi. — Siz Lüsi Dö Kola'yı ta- niyor musunuz? — Tanıyorum! Fakat bana mevzuubahs - ettiğiniz. dosya sirkatinden hiç bahsetmemiştir. Dük, daha yüksek bir sesle; — İnkârn faydası yok | Çünkü aleyhinize iki şahid var, birisi Lüsi, diğeri de Pi- bulet'tir! Dedi. — Mümkün olan şeylerden biri de budur. Madam Lüsi Dö Kola'nın dosyayı çalup çalmadığını bilmiyorum. Eğer böyle bir harekette bulunmuş ve yakayı da ele vermişse... Bu suçu bir masumun sırtına yüklemekte tabii tereddüt et- miyecektir. Bahsettiğiniz genç kıza ge- lince: Bu kızı buraya getirmiş olmakla beraber, kendisi de gelmeği kabul etmiştir. Bu randevüyü bana bir araba te- sadüfünde vermiştir, tahkiki de kolaydır. — Bu mes'eleden haber- darım, bunu bana polis mü- dürü anlattı.. Fakat sizden istiyeceğim izahata bir zararı yoktur. Stüber, o gece geçmiş olan vak'alardan haberdar değildi. Bu ademi malümat onu şaşır- tacak mahiyette idi. Bunun için, ve işin içinden kolayca çıkmak fikriyle: — Bu hususlarda bir istin- tak hâkimi benden istediğini sorar. Size söylediklerimden başka söyliyecek bir sözüm Ve, Mülâkatın nihayet bulduğunu göstermiş olmak üzere ayağa kalktı. Fakat Dük Lodovik yerin- | den bile kımıldamadı: — Ben kararımı verdim, dedi. Yüzbaşı Hanri'nin nez- dinden dosyayı kimin çaldı- ğını bilmiyarum; fakat dosya- | nın burada bulunduğuna kat'i surette eminimi.. Ve Dük ayağa kalkarak: — Bu dosyayı bana vere- ceksiniz! Dedi. Casus gözlerini kırptı ve yamruklarını sıktı. Bakışı mü- tecavizane bir hal aldı hidde- tinden titriyerek: — Bu kadar âzametle ve bu kadar hâkimane söz söy- liyenler, biraz da söyledikle- rini yapabilecek imkâna malik olmalıdırlar! Dedi. — Sonu var — ŞOĞ YusufRızaOkulu ESKİ ." . DARÜUL'İRFAN Memleketimizin en eski bir hususi okuldur. ANA ve İLK kısımları havidir. ANA kısmı 4 - 5 - 6 yaşındaki çocukları OKUL, en yeni üsüllerle çocukları hayata ve ORT A Fraohsızca dilirİLK kısının ikinci sınıfından başlar. Her iki kısma öğrenci kaydına 1 EYLÜL tarihinden itibaren başlanacaktır. B Müracaat zamanları : Saat dokuzdan on yediye kadardır. Telefon : 2914 Aydın hattındayeni değişiklikler.. — « 4 « ganem— Aydın, (Hususi) — Devlet demiryolları 1 eylülden itiba- ren Aydın hattı tren tarifele- rini değişlirmiş, ana hat tari- felerine uydurmuştur. 1 eylül- den itibaren haftada üç gün Aydın'dan Afyon'a - Eskişehir- Ankara ve Haydarpaşa'yadoğ- ru ekspres kalkacak ve ge- lecektir. Dört gün de İzmir'den Al- yon'a ve Afyon'dan İzmir'e posta treni vardır. Bundan başka, İzmir - Na- zilli, Aydın - İzmir, Denizli Ortaklar arasında tren ve ray otobüs seferleri vardır. Aydın - Ankara — arasında ana hattın son sistem loko- motif ve vagonları işleyecektir. Bununla Aydın battı İngiliz kumpanyasının dar, basık va- gonlarından kurtulmuş oluyor demektir. Devlet demiryolları Aydın istasyonunun elektrik tesisatı- nin yapılması için emir ver- miştir. Fakat henüz tesisata başlanmamıştır. Kış mevsimi- nin yaklaşması, tren ve oto- rayların gece gelib gideceği dikkate alınarak - tesisata he- men başlanması çok yerinde olacaktır. Aydın'da orta mektep. Aydın, (Hususi) — Aydın orta okuluna talebe kayıt mu- amelesi — başlamıştır. - Bu yıl başvuran talebe her yıldan fazladır. Devlet hesabına okutulacak talebelerin imtihanı 2 eylülden 4 eylüle kadar sürecektir. Bu- nün için 100 kadar talebe başvurmuş ve muamelesini yap- tırmıştır. Orta okulun son - sinif bi- tirim imtihanları, 2 eylülden M eylüle kadar birinci ve ikinci sınıfların - bütünlük im- tihanları da 21 eylülden 30 eylüle kadar yapılacaktır. Aydın uray doktoru Tevfik Tuğcu, İstanbul Fatih uray hekimliğine naklolunmuş ve dün Aydından yeni ödevine ayrılmıştır. Doktor — Tevfik, Aydın'da bulunduğu müddetçe gerek uray sıhhat ve - sağlık işlerinde ve gerekse - sosya! kurumlarda değerli hizmet ve yararlığı görülmüş bir arka- daştır. Aydın'dan — ayrılması herkesi müteessir etmiştir. Bergama panayırı Bergama, (Hususi) — Her yıl Haziran'da yalmız hayvan- ların satımı için açılan pana- yırın daha genel bir durum alabilmesi düşünülmüş ve bu seneden itibaren Bergama pa- nayırının Bergama — kurtuluş günü olan 14 Eylülde açılması uygun görülmüştür. Panayır için Urayımız şimdiden faali- yete geçmiş ve hazırlıklarını yapmıştır. Aydın'da bir dava Ayde Hunmi y T Geğli yıl Erbeyli'den Halil oğlu Kâ- zam'ın, - katli — mes'elesinden Aydın ağırceza mahkemesinde 15 seneye mahküm olduğunu bildirmişlim. Temyiz mahke- mesi Kâzım hakkındaki kararı, akıl noksanlığı ve sair bazı sebeblerden nakzetmiştir. Mu- hakemeye yakında tekrar baş- lanacaktır. ANADOLU YELEFON SON YELGRAF Troçki ve refikası hakkında Nor- veç hükümetinin aldığı tedbirler.. Mareşal Bluher ve M. Molo HABER TELSIZLE tof tevkif edilmediler. Haberler tekzip ediliyor. Rus ordusu 1,600,000 ra- kamına çıktı. Stalin'le Litvinof arasında ihtilâf çıkmış. Sovyet polisleri Londra'da! İstanbul, 2 (Hususi) — At- rupa'nın mühtelif menbaların- dan verilen ve Rusya'da da- dahili — karışıklıklar — çıktığını bildiren haberler tekzip edil- mektedir. Rusya'da kısmi seferberlik ilân edildiği, iki sınıfın askere alındığı, Mareşal — Bluherin tevkif ve Molotof'un mevki- inden - uzaklaştırılmış olduğu, Baltık filosu amiralının tevkif | edildiği, Türkistan, Özbekistan ve Kırım'da isyanlar çıktığı, gürcü komünist partisinde bir ihtilâl komitesi meydana çıka- rıldığı ve 40 kişinin yakalan- dığı” haberleri de Moskova hükümetince yalanlanmaktadır. Öslo, ? ilüdyoj) — Trotla ve zevcesi, Oslo'dan 35 kilo- metre uzak bir köyde otura- caktır. Troçki bugün yeni ika- metgâhina gitmek üzere Os- lo'dan ayrılmıştır. Troçki'nin otomobiline, altı polis ve bir kamyon relakat etmiştir. Moskova, 2 ( Radyo ) — Hükümet 1914-1915 sınıflarını yeni kanun mucibince silâh altına almıştır. Bu suretle Rus ordusu 900,000 den 1,600,000 adedine baliğ olacaktır. Savyet gazeteleri, asker ara- sına siyasi cereyanların girme- sine meydan verilmemesi için hükümetin nazarı dikkatini celbetmektedirler, Londra, 2(Radyo) — Rus- ya'nın Londra ticaret ateşesi bugün Kale'den Londra'ya gelmiştir. Rus ticaret ateşesi, gazete- cilere Rusya'ya gılmıyeu:ğını bildirmiş. ve: |basiretkârane hareket lüzumuna — Şimdi burada bulunu- yorum, ve başka söyliyecek bir sözüm yoktur! Demiştir. Paris, 2 (Radyo) — Troçki taraltarları aleyhine yapılan takibat devam etmektedir. Bu mes'ele yüzünden Stalin'le Lit- vinof arasında ihtilâf çıktığı söylenmektedir. Litvinof daha kanidir. M. Molotofun vazife- sine nihayet verilmesinin se- bebi, Stalin'in Kamenef dava- sındaki siyasetini tenkid etme- sidir. Molotof Buharin ve Ra- dek'in tevkifine muhalefet gös- termiştir. Moskova, 2 (Radyo) — Sta- lin'in, bugünlerde ağır hasta bulunduğu hakkında bir haber çıkmıştır. (Tas) ajansı, neşret- tiği bir tebliğde, bu haberin asılsız. olduğunu ilân eyle- miştir. Londra, 2 (Radyo) — Ge- peo polisleri Sovyet Rusya sefarethanesi erkânının ahya- Tni tetkik için Londra'ya gel- mişlerdir. Geperal Putga Moskova'da tevkif edilmiş ve ticaret ate- şesi M. Dşevski de Moskova- ya davet edilmiştir. M. Dşevski nin kardeşi ve yeğeni rehin olarak Moskova'da mevkuf- turlar. Rusya hariciye memur- ları arasından - birçoklarının tevkif edileceği söylenmekte- dir. İhtiyatla 'telâkki edilmesi lâzımgelen bir habere göre, Sibirya'daki Rus askerlerinden bir kısmı silâhlarından tecrid edilmişlerdir. Bir habere göre, Karadeniz sahillerinde birçok- - yerlerde Şimdiye kadar İzmirde görülmemiş müthiş bir SIRK İzmir arsıulusal altıncı fuarı münasehetile kü'- türparkla bütün dünyaca tanınmış büyük KLUKEFSİi SiRKi Fuarın vesmi küşadından itibaren : KLUKEFSi SiRKi Husususi trenle Köstenceye ve oradan 6000 tonluk husuşı bir Türk vapurile İzmire gelecektir. KLUKEFSi SiRKi 40 büyük vagondan ibaret o olup 100 adet muhtelif vahşi hayvan, d tane beheri 12 tonluk fil, aslanlar, kap- lanlar, ayılar, mürekkeptir. maymunlar vesair vahşi hayvanlardan halk askeri iaşe anbarlarını yağma etmişler ve bu yüzden kanlı hâdiseler çıkmıştır. Harkof'da 3500 den fazla Kolmoz âzası, bu seneki mah- süllerini hükümete vermekten istinkâf etmişlerdir. Rusya'da dahili vaziyet ka- rışık olduğu için, yeniden bazı sınıflar silâh altına davet edi- lecektir. M. Gomboş Yeniden mezuniyet almış.. Butlapeşte, 2 (A.A) — mi tebliğ : Başbakan Gömböş'ün riya- setinde toplanan bakanlar he- yetinde M. Gömböş Viyanalı profesör Enekebachın iştira- kile yapılan tıbbi konsültas- yonda yeniden tedavi ve isti rahata ihtiyacı bulunduğunun tesbit edilmiş olduğundan mesai arkadaşlarını haberdar etmiştir. M. Gömböş'ün bu sabah Naib Horti tarafından kabulü esnasında başbakan kral nai- bini bu vaziyetten haberdar etmiş ve altı haftalık yeni bir mezuniyet talep etmiştir. Bu mezuniyet kendisinetverilmiştir. Başbakanın teklifi üzerine kral naibi ziraat bakanı M. Daranyi'yi başbakan vekili ta- yin eylemiştir. Budapeşte, 2 (A.A) — Öğ- renildiğine göre, ziraat bakani Daranyi başbakan Gömböş'e yalnız başbakanlıkta — değil, fakat ayni zamanda milli bir- lik partisi başkanlığına da ve- kâlet edecektir. Budapeşte, 2 (Radyo) — General Gömböş, dün parlâ- mento başkanını nezdine da- vet etmiş ve Macaristan say- lav seçimi için , konuşmuştur. Gömböş, bütün siyasal parti- lerin mümessillerinden mürek- kep büyük bir konferans top- lanmasını ve bu mühim me- selenin, bu suretle halledilme- sini teklif etmiştir. Mısır - Filistin Hududu tahkim ediliyor. Kahire, 2 (Radyo) — Ku- düs hâdiseleri münasebetile Mısır harbiye nezareti tedabir almağa ve Mısır - Filistin hu- dutlarını takviye etmeğe karar — vermiştir. Filistin'de Çarpışmalar.. Kudüs, 2 (Radyo) — Arap- ların İngiliz kuvvetleri aleyhine taarruzları Kudüs - Nablüs hattı üzerinde devam etmiştir. — y Yedi İngiliz askeri yaralan” Mıiştır. İngiliz'ler, Liska köyünü basmışlar ve burada bir çok tevkifat yapmışlardır.