4 Eylül 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

4 Eylül 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

ü Italya âsilere 24 tayyare gon derdi. İrun'a taaruz kuvvetli. —Başı 1 inci sahifede— Yüzbaşı Pöresparayı — müebbet küreğe, yözbaşı Lopes delirdiği için bir timarhaneye konmağa mah. * küm etmiştir. ğ Brüksel, 2 (A.A) — Bir İspanyol halk cephesi deleye- sinin Liege silâh fabrikaları- nın birinden mitralyöz satın aldığı hakkındaki haber te- teeyyüd etmektedir. Gazeteler hükümetin sür'atle müdaha- lesini istemektedirler. Hendaye, 2(A.A) — İrunun dünkü ,bombardımanı netice- sinde vukua gelen zayiat mik- tarile hasar derecesi henüz malüm - değildir. 20 — kadar binanın harap olduğu, iki ki- şinin öldüğü birçok kişinin de yaralandığı tahmin — olunmak- tadır. Esirlere ne gibi mua- mele yapıldığı belli değildir. İran 2 (A.A) — Halk cep- hesi, İrun bombardımanı hak- kında şu malümatı” vermektedir. Beş tayyare dün sabah İrun mevzilerini bombardıman et- miştir. Bombaların tahribatına en ziyade maruz kalan bina- lar cumuriyetçi merkez kollej gar binası ve halkevidir. Tayyareler bundan sonra La Puncha mevkiüni bambar- dıman etmişlerdir. Guadalup- padaki tayyarelere karşı mu- kabele etmişlerdir. Rabat, 2 (A.A)— Dün saat 13te Sevile radyosu şunları bildirmiştir: Toledo vilâyetinde son yap- tığımız ,harekât — neticesinde Tage vadisi işgal olunmuş ve hükümet — kuvvetleri mühim miktarda malzeme bırakarak kaçmağa mecbur edilmiştir. Hemen her gün tayyareler Madrid'i ve şehrin bilhassa kışla, bakanlıklar binalariyle tayyare alanlarını bombardı- man etmektedirler. Mütevali zayiata uğrıyan hükümet tay- yare kuvvetleri şimdi bir haylı zayıllamış bulunmaktadır. İran sivil ahaliden tahliye edildikten sonra esirleri bom- balarımıza — maruz mıntakalara yerleştirilmiştir. Paris, 2 (A.A ) — Havas ajansının — Tanca'dan — aldığı malümata /göre İspanyol Fas'ı- nın her noktasında sükünet * büküm sürmektedir, İhtiyaç — tamamen temin edilmiş olduğu için asker toplaması talik edil- miştir. Paris, 2 (A.A) — Yanlış BÜ >haberler neşretmekle suçlu ol-” masına rağmen Action Fran- caise gazetesi başmuharriri İspanya'ya Fransa'dan yapılan — zılar yarmağa devam etmek- - tedir, Paris, 2 (ALA) — Eko Dö Pari —gazetesi Barselon'dan dönen sol cenaha mensub bir Fransız gazetesi muhabirinin — Taporunu neşretmektedir. Mu- — habir cehennemden kurtulmuş olmak hissini beslemektedir. Gece ve gündüz siyasal düş- manlar kurşuna dizilmekte ve — Barselon mezarlığına her gün — kuırk kadar ölü getirilmektedir. Hendaye 2 (A.A) — Bu — sabah İrun ve San Sebastiye- ni kesif bir sis kaplamıştır. — Geceleyin durmuş olan hare- — ket saat — miş bülunüyordu. onda tekrar başla- — Hendaye, 2 (A.A) — Harp 'w sahasının manzarası ihtilâlci- — lerin İran önündeki hükümet bulunan” mevilame kı kırşı dün yapıık- ları kesif bombardımandan istifade ettiklerini göstermek- tedir. İki tarafın zayiatı çok büyüktür. Ölü ve yaralıları 16 bin kişi olduğu hakkında ileri sürülen rakam ancak asgari bir had gösterinektedir. Hükümet kuvvetlerinin ma- neviyatı âsilerin topçu kuvvet- lerinin kendilerinden yüksek olduğunu anlamalarına rağmen fevkalâde yüksektir. Buna”mu- kabil ihtilâlcilerin maneviyatı bu derece iyi değildir. Saat 11,30 da hiçbir top ateşi ol- mamış ve hiçbir. tayyare gö- Tünmemiştir. Paris, 3 (Radyo) — Havas ajansı, Hendayeden bildiriyor: Saat 18 de Beobiye asile- rin cline düşmüştür. Şimdiye kadar bütün taarruzlar İruna tevcih edilmiştir, San Sebastiyen'de endişe hüküm sürmektedir. Şehrin bugün tahliyesi emri verile- ceği sanılmaktadır: Bayon, 3 (Radyo) — Yüz- lerce yeni mülteci Fransa'ya geçmiştir. Bunlar Fransız me- murları — sıhhi — tedbirlerden sonra dahile — sevketmekte- dirler. Sevil, 3 (Radyo) — Mad- rid'e bir Rus 'generalı gelmiş ve milis kuvvetlerin umum kumandasını üzerine almıştır. Sevil, 3 (Radyo) — Mala- ga'nin muhasaraya alınması hareketi devam — etmektedir. Havadan ve karadan Mala- ganın bombardımanı devam etmektedir. Grenata valisi, Burhor hü- kümetine iltica etmiştir. Tokyo, 3 (Radyo) — Tok- yo'daki Ispanya sefiri asilerin bayrağını çekerek ayrıldığını ilân etmiştir. Bayonne, 3 (A.A) — Tren- te Popuların Oviedodan ha: ber aldığına göre, asilerin vaziyeti gayet kötüdür. Asiler bir haftanberi sudan mahrum bulunmaktadırlar. “Şehri kap- hyan bir sis hükümetçilerin şimdiye kadar son taarruzu yapmelarına mani — olmuştur. Son hücumun bugün yapıl- ması pek mümkündür. Şehrin düşeceği muhakkak ev ya- kındır, Paris 3 (Rıdyo) — İspan- ya'daki korkunç müsademeler devam etmektedir, İrun etra- fında cehennemi - bir faaliyet vardır. Beoliyo'ya taarruz da başlamıştır. Havas ajansının cephede bulunan muhıbııı. âsilere ye- niden dört otokar ve 400 Afrika'lı asker geldiğini bil- dirmektedir. Ayni zamanda mitralyözlü otolar ve makineli tüfekler de gelmiştir. Bunlar hemen cephelere sevkedil- miştir. —- Saat 11,30 da iki hükümet tayyaresi imdad getirmişler ve milislerin müdafaa ve muka- vemetlerini teshil etmişlerdir. Vaziyet hükümet kıt'aları le- hine değildir. İrun'un müda- faası mezbuhanedir. Buna rağ- men, milisler son damla kan- larına kadar müdafaa azmin- den dönmemişlerdir. Üç âsi tayyare kibrit fabri- kasını bombardıman etmiş - lerdir. Burgos, 3 (Radyo) — Bur- gos hükümeti — ecnebilerden yeniden asker toplamağa baş- Tamıştır. Bu askerler, harb müddetince çalışacak, harb- ten sonra istiyenler Lejyon taburlarında kalacaklardır. Londra, 3 (Radyo) — De- yil Meyil gazetesinin Sevilden haber aldığına göre Lilo ve Dabrel'de 30 papaz öldürül- müştür. Bu 3 (Radyo) — Onest Gılcı:âî: ad(ındıy )ıengın bir müteahhit şakiler tarafından dağa kaldırılarak bir ağaca bağlanmış ve tabanca ile ölüm halinde yaralanmıştır. İki yolcu, neden sonra ken- disini kaldırmışlardır. Barselon, 3(Radyo) nevmidane mukavemette bulu- nuyorlar. Yiyecekleri tamamen tükenmiştir. Hükümet kuvvet- leri, yakında tanklarla âsiler üzerine hücuma girişecektir, Şevki Suner Bir ay izinle Istanbul'da bulunan tüddeiumumi muâ- vinlerinden Şevki Suner şeh- rimize dönmüş ve vazifesine devama başlamıştır. Kereste hırsızlığı Karşıyaka'da Zafer sokağın- da Nihad karısı Necmiye'nin yeni inşa ettirmekte olduğu evde bulunan 115 İiralık ke- resteden 50 liralığı bir hırsız tarafından çalınmıştır. Hırsız aranıyor. Silâh taşıyanlar Kemer'de Sürmeli sokağında Mustafa oğlu Riza'da bir ka- ma, amele Tahir ve Fehim'de bir bıçak bulunmuş ve hak- | larında takibata başlanmıştır. Uçak, uzman, alan, han- gar, benzin yağ.. (Hava- cılık deyip geçmeyiniz. Bunlar her gün binlerce lirayı emiyor. Yardımın arkasını kesersek baş- ladığımız işi yarıda bı- rakmış oluruz. Türk hava kurumu Küçük Haberler Yeni İtalyan askerleri Adis-Ababa, 3 (Radyo) — İtalya'ya dönen muntazam as- kerin yerini tutmak üzere Mo- gadisyo'dan asker celbedil- miştir. Atlas Okyanus'unu geçecekler Nevyork, 3 (Radyo) — At las Okyanus'unu geçmek için hâreket eden tayyareci Me- rille ile arkadaşı, saat 20,35 te Londra'ya varmışlardır. Yugoslavya - İtalya Belgrad, 2 (A.A) — Resmi mehafil ile kat'i bir anlaşma (/pılıncı)ı kadar bir modüs ivendi akdini görüşecek olan bir ticaret beyetinin yakında Romanya'ya gideceğini haber vermektedir. Komünistler mahküm oldu. Nevyork, 2 (A.A) — Bre-< men gemisinin harekeli esna- sında yapılan Nazi - aleyhtarı nümayişçilere — iştirak — etmiş olan on komünist birkaç gü- ne hapse mahküm edilmiş- lerdir. Suçlular temyize müra- caat etmişlerdir. GERDRA LA T ELEEMEZ A OTME FHerşeyi devlete bırak- ma, “devlet yapsın,, diye bir yana çekilmek doğru değildir. Devletle ulusun elele vererek başaraca- ği işlerin en başında ha- vacılık vardır. Türk hava kurumu görmüş ve hastaneye | kazar'da mahsur âsi kuwetler | | | İzmır sicili ticaret Memurluğundan: (Madenci Ziya Nayman| ti- caret unvanile İzmir'in Cuma: ovası nahiyesine bağlı Yeni köyünde Maden işlerile uğra- şan Ziya Nayman'ın işbu tica- ret unvanı ticaret kanunu hü- kümlerine göre sicilin 1841 numarasına kayıt ve - tescil edildiği ilân olunur. İzmir sicili ticaret memur- luğu resmni mühürü ve F. Tenik imzası ROMATİZMA LUMBAĞGO SİYATİK ağırları TESKİN ve izale eder. Her eczanede arayınız İzmir Sulh hukuk mesinden: İstanbul'da ticaretle meşgul Firuzan Ali ve Mehmed Ali ve İsmail kârısı Husnu)e şa- yaan mutasarrıf oldukları İz- mir'de Burnava Saitkuyusu mev- künde şarkan sarı Mustafa, garben yol, şimalen Yorgi tarlası, cenuben Alman kulesi ile çevrili 496/1 No. lı ve 140 lira değerli tarlanın 5/10/936 pazartesi günü saat 15 te Sulh hukuk mahkemesi salonunda satışı yapılacaktır. Bu artır- mada tahmin olunan bedelin yüzde 75 nisbetinde bedel ve- rildiği surette müşterisine ihale edilecektir. Aksi halde satış 15 gün daha uzatılarak ikinci artırması 21 /10/ 936 - çar- mahke- ' şamba günü saat 15 te.gene dairemizde yapılacaktır. Gayri menkul üzerinde hak talebinde bulunanlar - ellerin- deki resmi vesikile birlikte 20 gün içinde dairemize müracaat etmeleri lâzımdır. Aksi halde haklarında tapu sicilli malüm olmadıkça paylaşmsdan hariç kalacaklardır. Şartname 15/9/ 936 tarihinden itibaren her- kesin görebilmesi için açıkta ve gayri menkulün evsafı şart- namede yazılıdır. Müzayedeye iştirak etmek — istiyenler kıy- meti muhammenenin yüzde 7,5 nisbetinde pey akçası veya milli bir banka teminatı ibraz etmeleri lâzımdır. Gayri men- kulün mükellefiyetleri satıcıya ve yüzde 2,5 dellâliye ve ferağ harçları alıcıya ait olup ihale bedeli def'aten ve peşinen ve- rilecektir. İhaleyi müteakip — müşteri ihale bedelini tamamen ver- mediği veya veremediği tak- dirde gayri menkul tekrar 15 gün artırmaya konulup talibine ihalesi yapılacaktır. ve ileride tahakkuk edecek ihale farkı hükme hacet kalmaksızın veci- besini ila etmiyen müşteriden tahsil olunacaktır. Daha fazla malümat almak istiyenler dairemizin 936/1521 No. li dosyasına müracaatları ilân olunur. KSe İ e g vi yan ee B lle e ALAY . Türk Hava Kurumu BU .. . Büyük Piyangosu 21 inci tertip biletleri satılıyor Beşinci keşide 11-9-936 dadır Büyük ikramiye 35.000, mükâfat 20.000 liradır. A 20.000, 12.000 ve 10.000 liralık büyük ikramiyeler vardif Biletler hukümet önünde direktörlük gişesinde ve lümum bayilerde satılır. * Devlet Demiryollarından: Aşağıdaki gayri menkuller 21-9-936 pazartesi günü $â8 15 te İzmir Alsancakta 8 inci işletme komisyonunda ayrı ) kiraya verilecektir. İsteklilerin aşağıda yazılı miktarda mu' kat teminat vermeleri ve ise girmeğe kanuni bir manileri lunmadığına dair beyannamelerle muayyen vakitte komisy0 müracaatları lâzımdır.' Şartnameler Alsancakta komisyondan parasız alınır. | 1 — İzmir-Alsancakta birinci kordonda çelikel sokağındi 84 ve 586 kapı ve 40, 42 harita No.lı depolar bir sene İ açık arttırma ile kiraya verilecektir. Muhammen senelik kiff | bedeli 360 lira muvıakı! teminat 2700 kuruştur. 2 — İzmir-Alsancak istasyonu büyük holu içinde bulunâf 135 kapı ve A 59 harita No.lı satıcı barakası büvet üç $€ için pazarlık suretile kiraya verilecektir. Muhammen üç sı kira bedeli 360 lira muvakkat teminat 2700 kuruştur. 4 8 243 Cer mühendisi yetiştirmek üzere beş ve cer kısmında rilmak üzere yirmi talebe Avrupaya tahsile gönderilecektir Kabul ve müsabaka şerait hakkında Alsancakta 8 inci işletii müdürlüğünden malümat alınabilir. İstekliler 19-9-936 tarihine kadar Istanbul mühendis mek” | tebi müdürlüğüne istida ile müracaat etmelidirler. İmtihanlar 21 ve 22 eylülde İstanbulda mühendis mekte” binde yapılacaktır. 241 , Izmir Muhasebei hususiye mü .. yec v ee dürlüğünden: Yeri Cinsi Na. Kestelli cad. eski M. H. tahsil Ş. Dükkân 140 Karşıyaka kemalpaşa cad. eski a 115 M. H. tahsil şubesi, Tilkilik eski M. H. tahsil Ş. M Burnavada eski medrese binası u İdarei hususiye akaratından olup yukarıda yeri ve cinsi gö$” terilen akar kiraya verilmek üzere 3/9/936 gününden 3/10/936 | perşembe gününe kadar bir ay müddetle ve pazarlık suretilt artırmaya çıkarılmıştır. Taliplerin bu müddet içinde pmemb' ve pazarltesi günleri saat 9 dan 12 ye kadar depozito mak” buzları ile birlikte encümeni vilâyete müracaatları. 251 fazla izahat istiyenlerin bu gün” den itibaren açık bulunan şart” nameyi görüp tetkik eyleme” | leri ve bu mülk üzerinde bif güna hak ve alacak iddiasın” | da bulunanların 20 gün zar fında tahriren daireye mürâ” | caatla vesikalarını gösterme” leri aksi halde tapuya müse€” | cel olmıyan bu kabil hak v& | alacak sahiplerinin paylaşma' | dan hariç tutulacağı ilân olu | nur. Dosya numara 935/266 dır: | 236 Kemalpaşa İcra Memurlu- ğundan:; Roma Bankası İzmir Şübe- sine 2020 liraya borçlu Bur nava'da mukim Kasabalı zade İbrahim'in hacız altına alınan I Ulucak'ın Bayram kuyusu mev- kinde şarkan yol garben ka- radağlı mina ve su arkı şima- len karadağlı cenuben dere ile mahdut ve Teşrinisani 1934 tarih 88 numaralı tapu senedi ile mutasarrıf bulunduğu 3000 lira muhammen kıymetli ve 253 vaziyet zabıt varakasına göre n hkeme” | tamamı beş hektar beş bin ga nııî:ı" S yüz kırk metre murabbar 100 ağaç zeytin için muteber ( faz- lası hazineye aif') ve kısmen Tütün ziraatma elverişli zey- tinliğin nısıf hissesi satılmak üzere artlırmıya çıkarılmıştır. 9 Teşrinievvel 936 Çarşamba günü saat 11-12 de Kemal- paşa İcra dairesinde yapılacak birinci arttırmada teklif edile- cek bedel muhammenin kıy- metinin yüzde yetmiş beşini bulduğu taktirde ihale edile- cektir. Noksan bir bedel tek- Lfi halinde müşterinin mülze- miyeti baki kalmak şartiyle arttırma on beş gün uzatılır. 24 Teşrinievvel 936 Perşembe günü ayni saatta yapılacak ikinci arttrmada en son ve en fazla teklif edilecek bedel mukabilinde ihale edilecektir. Almak istiyenlerin muhammen kıymete göre yüzde yedibuçuk nisbetinde teminat akçası veya muteber bir Banka mektubu ile ihale günlerinde İcra dai- resine müracaat eylemeleri ve e İzmir Burnava Saitkuyusu mev” | künde malümulhndud 140 lirâ değerindeki tarla — izaleişuyt suretile satılığa çıkarilmış V€ hissedarlardan — İsmail karısi Hüsnüye'nin ikametgâhı meç” hul kalmiş ve satış günü olâ” rak birinci 5 /10/ 935 pazar tesi saat 15 ve ikinci 21/10/936 çarşamba saat 15 tayin ve | keyfiyet ayrıca gazete ile ilâf edilmekle beraber mahkemt — divanhanesine - talik — kılınmı$ olduğu tebliğ makamına kaifl! olmak üzere ilân olunur. Zayi makbuz İzmir idhalât gümrüğü ::_5 dürlüğünden 30 kânunusar” — 929 tarihinde aldığım 17503 numaralı ve 128 lira 80 kö” rüşlük makbuz ziyan uğrü” — mıştır. Yenisini -alacağım eskisinin hükmü kalmamış! Limoncular çarşısı num 14 İsak Amado