22 Eylül 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

22 Eylül 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

4A Sayta 6 Futbolda 3-1 yenildik. — Başı Tinci sahifede — Sporcularımız Lenin- grad'a geçiyorlar.. Moskova, 21 (Hususi) — Bugün Moskova'da son karşı- laşmamızı yaptık ve yenildik. Bu gece Dinamo stadında şe- refimize bir akşam ziyafeti verildi. Yarın akşam da bir çay ziyafeti verilecektir. Yarın gece saat 24,15 de Leningrad'a hareket ediyoruz. 27 Eylül sabahı saat 10,30 da orada bulunacağız. Eskrim'de neler aldu? Moskova, 21 (Hususi) — Dün geceki eskrim maçında takımımız haksızlıklara maruz kaldı. İki hakemimiz vazifele- rini terkettiler. Eskrimcilerimiz Enver, Cihad, Osman, Fazıl canla başla çarpıştılar. Müsa- bakalar Kültüpark'ta açık hava | stadında yapıldı. yirci vardı. Gü liği temin ettik, Başka bir müsabakada galib geleceği- mizden eminiz. Futbolda nasıl yenildik Moskova, 21 (Hususi) — Halkevleri futbol takımı - Di- namo stadında ikinci maçını Moskova takımı ile yaptı. Ha- va az rüzgârlı ve güneşli idi. Seyircilerin adedi 100 bini geçiyordu. Saat 16,30 da evvelâ Türk takımı arkasından da Sovyet takımı sahaya çık- tılar, alkışlandılar. İstiklâl ve enternasyonal marşları çalındı. Türk takımı şöyle idi. Cihad, Faruk, Hüsnü, Fikret, © Reşat, Reşad, Danyal Şeref, Fuad, Sayid, Necdet. Sovyetler, birinci haftayımın 12 inci dakikasında sağ içleri- nin sıkı bir şütu ile ilk gol lerini, 15 inci dakikada solaçıklarının ayağı ile ikinci göllerini yaptılar. Bu iki gol, takımımızın neş- esini kaçırmamış, oyuncuları- mızı harekete getirmişti. Bir aralık #sağdan indik, Fuad, çok güzel bir vuruşla şahane bir gol attı veğyüzbin kişi ta- rafından alkışlandı. Birinci haftaym 2 - 1 mağ- lübiyetimizle bitti. İkinci devrede takımımızda değişiklik yapıldı. Fikret, sol açıkta Danyal'ın yerine geçti, İbrahim sol hafa alındı. Bir iki fırsat kaçırdık. Rus kale- sini sıkıştırmakta — iken, top birdenbire ortalara geldi ve Sovyet forları ilerliyerek üçün- cü gollerini attılar. Hnodan sörre Yene bicök fırsatlar kaçırdık. İki serbest vuruş ve üç koörnerden islifade edemedik. Maç 18,20 de 3-1 mağlübiyetimizle bitti. Güreşler * Moskova, 21 (Hususi) — Dünkü güreş müsabakalarının neticelerini bildiriyorum: 56 Kiloda Hüseyin, Antil ile güreşti. Hüseyin, 14 üncü dakikada rakibini tuşla yendi. Antil, sa- katlandı ve minder - üzerinde bayıldı. 61 Kiloda 61 Kiloda Ankara'lı Ahmet ve “Sovyet şampiyonu' Basho- kof güreştiler. Sovyet güreşçisi; daha hâkim güreştiğinden hük- men galib geldi. 66 Kiloda Bu müsabaka çok enteresan. oldu. Saim, rakibi | f da | Fakat tam arkasından sıyrıla- cağı sırada Rus pehlivan bir oyunla Sim'i alta düşürdü ve sırtını yere getirdi. 72 kiloda Nuri, kulağı şiddetle ağrı- masına rağmen güreşmeğe çıkmıştı. İlk on dakika bera- bere bitti. İkinci on dakikada rakibi Zigayef'ten daha hâkim güzeştiği için “sayı hesabile galib geldi. 79 kiloda Dünya üçüncüs — Mesin'li Ahmed ile Simirnof gürştiler, bu güreş çok parlak oldu. Ahmed, — rakibini havalarda döndürüyor, yere fırlatıyor, seyirciler tarafından — şiddetle alkışlanıyordu, neticede sayı hesabile galib geldi. 87 kiloda Mustafa, iri vücudile min- | dere çıkınca halk tarafından çok alkışlandı. Rakibi Poriç ile kapıştıkları zaman, Musta- fa'nın galib geleceği belli oluyordu. Müsabakaya başlı- yalı henüz 1,5 dakika olmuş- tu ki, Mustafa; koca Rus'u yakaladı ve bir çam devirir gibi sırtını yere getirdi. Ağır siklet Rus Gunca Necmi'yi tuşla yendi. Balkan olimpiyatları İstanbul, 21 (Hususi muha- birimizden ) — Balkan olim- piyatlarına iştirak edecek olan atletlerimiz, Çarsamba günü * ** SÜ . t | ya'ya gitmiş olan muallimleri- Atina'ya gideceklerdir. Habeş imparatoru ansızın Cenevre- | ye geçti '—Baştarafı 1 inci sayfada— | şistan'ın asambleye iştirak ve | ademi iştiraki hakkında veri- | lecek karara büyük bir ehem- | miyet verilmektedir. M. Eden'in, Habeş murah- | haslarının sosyete asamblesi- ne iştiraki lehinde olmadığı söylenmektedir. Diğer azala- rın da bu fikre taraftar ola- | cakları tahmin edilmektedir. tor Marten: — Habeşistan murahhasla- rının ademi kabulü kararlaş- tırıldığı takdirde Necaşi Lü- hey bakem mahkemesine mü- racaât edecektir, demişlir. ,Londra, 21 (Radyo)— İngi- liz gazetelerinin vord. i ha- berlere göre 9lar komitesi Habeş murahhaslarının ademi kabulü kararını verirse Mus- solini Baron Alaizi'yi hemen Cenevre'ye gönderecektir. Bu takdirde İtalyan murah- hasları hemen yarın asamble- de hazır bulunacak ve İtalya kralı, Habeş imparatoru Vik- tor Emanuel namına sosyete- ye iştirak ettiğini bildirecektir. Bir tekzip Paris, 21 (Radyo)— Fransa hükümetinin Habeş murahhas- larile birlikte hareket etme- mesi hakkında M. Gaston Je- ze'ye tebliğatta — bulunduğu Kakkındaki — haberler - tekzip edilmektedir. G. Saray - Güneş kulübü birleştiler.. İstanbul, 21 (Hususi muha- birimizden) — Galatasaray ve Güneş kulüpleri birleşmiştir. Yeni kulübün. ismi gene Ga- Yunan HA'âîîîîLı:neti Yeni Tedbirler Aldı. Bir çocuk, mevcut bir dolarını Yunan Finansal kalkınmasına bağışladı Atina, 21 (A.LA) — Gazeteler bir mektepli tarafından baş- bakana gönderilen bir mektubu neşrediyorlar. Mektepli bu mektubunda hükümet tarafından tevessül edilen finansal kal- kınmasına yardım olarak mevcut bir dolarını başbakana gön: dermektedir. Başbakan kendisine el yazısile cevab vermiştir. Gazeteler bu hareketin Metaksas hükümetinin milli gayreti- nin ulus tarafından ne kadar inan ve sevgi ile takibedilmekte olduğunu gösterdiğine delil teşkil ettiğini kaydediyorlar. Atina, 21 (A.A) — Atina ajansı bildiriyor : Bakanlar meclisi tarafından tasvib edilen idari ademi mer- keziyet kanunu her vilâyet merkezinde bir genel konsey bu- lanacağını ve konsey azasının hükümet tarafından valinin gös- tereceği memurlar ve eşraf listesinin seçileceğini tesbit et mektedir. Diğer bir kanunda milli hissin yükseltilmesi ve Yunan genç- 22/9/ 936 fi İngiltere'de bir skandal Vinston Çurçil'in kızı Cebinde sadece 4 sterlin olduğu halde Amerika'ya kaçtı. Mister Vilson Çurçil'in, yani haş metli kudretli İn- giltere'nin en ma- ruf bakanlarındam birinin kızı olan Mis Sara Çurçil, altı aydanberi bir muzik Holün re- vüsünde dansözlük yapmakta idi; Ba- kan Mister Çur- çil'e ve ailesine pek ağır gelen bu ae Madam Sara Çurçil Uliğinin mesleki yolda yürümesinin kolaylaştırılması amacıyla hususi bir teşkilât ihdasını derpiş etmektedir. Bu teşkilâtın başında veliahd Pol bulunacaktır. | 'Karade niz'de şiddetli fırtınalar var.. İstanbul, 21 (Hususi muha- birimizden) — Karadeniz'de şiddetli fırtına devam etmek- tedir. Birçok küçük gemi ve motörlerden haber yoktur. İktıisad ve Maliye vekilleri, fırtınanın şiddetinden Sinp'tan hareket edememişlerdir. Muallimlerimiz Rusya'dan döndüler İstanbul, 21 (Hususi muha- birimizden ) — Sovyet Rus- miz, dün Odesa'dan şehrimize dönmüşlerdir. Muallimlerimiz, Rusya'da gördükleri misalir- perverlikten çok memnun kak- kalmışlardır. Muallimisr, Mos- kova, Leningrad ve Odesa'da ikişer gün kalmışlar ve Kültür müesseselerini gezmişlerdir. Moskova, 21 (A. A)—Türk muallimleri namına B. Rüştü Soövyetler birliğinden ayrılır- ken M. Bubnof'a aşağıdaki telgrafi göndermiştir: Heyetimiz kendisine yolu- muz üzerinde her yerde gös- | rilmiş olan alâka ve istisnai Habeş başmurahhası dok- | güzel muameleden fevkalâde mütehassisdir. Memleketimize hararetli dostluk hislerile dö- Şahsınızda — bütün Sövyet terbiyecilerini selâmlar nüyoruz. | ve derin hürmet hislerimizin | kabulünü rica ederiz. Sovyethavakah- ramanları Yerlerine döndüler Moskova, 21 (A.A) — Sov- yetler birliği hava kahraman- larından Molokof 22Temmuzda başlanılan Krasnoyarak, Ya- kutak, Kamçatk, Komandon adaları, Vellen, Vatgac, Ar- kanjel, Moskova üzeri kutub uçuşundan dönmüştür. Mesafe 26,000 kilometredir, Molokof ve arkadaşları Mo- lotof Kaganoviç, Voroşilof An- dresef, parti ve hükümetin diğer erkânı tarafından hara- retle selâmlanmışlardır. Sov- yetler birliği merkezi icra ko- mitesi ve Molokof ve arkadaş- larına nişan ve 10,000 den 25000 rubleye kadar mükâ- fat verilmesine kâtar - veril- miştir. Moskova, 21 (AXA) — M. Stalin tayyaresi Molokof ve arkadaşlarına samimi bir teb M. Hitler'in nutkun- - (daki maksadne imiş? —Başı 1 inci sahifede— ehemmiyet vermektedirler. Gazeteler, Londra'da mali mes'eleler, boğazların tahkimi | ve donanmanın takviyesi işle- rinin görüşüleceğini yazmak- tadırlar. Prag, 21 (AA) — Alman Ajansı Çek halk Klerikal par- tisinin milli bolşevizme karşı bir milli cemiyet tesisine ka- rar verdiğini bildirmektedir. Varşova, 21 (A.A) — Po- lonya'da gönüllü iş servisinin ihdası doğrudan doğruya Al- manya'da askerlik müddetinin uzatılmasına bir cevab teşkil eder. Çünkü Polonya askerlik müddetini iki veya üç yıl ola- rak tesbit etmek istememek- tedir. Berlin, 21 (ALA) B. Ajansı Hitler'in Nurenberg nutkunu Ukranya, Ural ve Siberya'yı istediği tarzında tefsirini şid- detle protesto ederek diyor ki: — Hitler ancak bolşevik ve nasyonal sosyalist ekonomi re- jimleri arasında bir mukayese yapmak istemiştir. Diğer ta: raftan Nurenberg'te söylenen | bolşevik aleyhtarı nutuklar Al- | ile Sovyetler birliği | manya arasındaki normal münasebatta değişiklik -yapan hâreketle tezahür etmemiştir. Berlin, 21 (Radyo) man gazeteleri, Fransa komü- nist partisi reisi M. Tores'in Moskova seyahatinde Sovyet rüesasile Fransa'nın dahili va- ziyetini görüştüğünü ve bu hususta mmühim direktifler al- dığını yazınaktadırlar. Önümüzdeki ay - içinde bu seyahatin ne neticeler verece- ği görülecektir. M. Torsa Riga'dan. Kalin'e varmış ve hava yolile Hesin- fors ve Stokholm'a geçmiştir. İstanbul, 21 (Hususi muha birimizden) — Eski İngiliz başvekillerinden M. Loyd Core, Almanya'daki — tetkiklerinden sonra bir gazete muhabirine beyanatta bulunmuş ve Al- manya'nın daha on sene harb edemiyeceğini söylemiştir. Tarih kon- gremize hazırlık İstanbul, 21 (Hususi muha- birimizden) — Gelecek sene, Dolmabahçe sarayında büyük Türk tarih kongresi toplana- cak ve koöngreye, ecnebi mü- tehassıslar da — davet ! hati sebebi -D.N. | güya Almanya'nın | hiçbir: fili | | zarf AL | edile- skandallı vaziyet, birdenbire ea hâd;bir , devteye girmiştir. Dilber Mis Sara Çurçil, cebin- de sade dört Sterlin olduğu halde, bir aktörle evlenmek üzere Birleşik Amerika'ya kaç- mıştır! Bundan birkaç gün evel, Almanya'dan dönek Mis- ! ter Çürçil'e gazeteciler bu hu- susta sualler sormuşlar, fakat mumaileyh sadece: — Kızım hakkında hiç bir | şey bilmiyorum! Cevabını almışlardı. Mis Sara Çurçil, birleşik Amerika'da bundan bir sene evel tanıdığı aktör Vik Dliver ile evlenecektir. Mis Sara Çurçil Londra'dan Vaterlo garından — ayrılirken, sahne arkadaşlarından — Mis Janni Nikolsona, annesine ve- rilmek üzere bir mektub ver- miştir. Bu mektub, bir müd- dettenberi alâkası kesilmiş bu- lunan ailesine Amerika, seya- ini bildirmiştir. İngiltere'nin maruf şâirlerin- den Rişard Graves'in kızı | olan Janni Nikolsom bu aşk | macerasını gazetecilere şu su- retle anlatmıştır. — Sara, Vik Dliver'i Tanı- dığı zaman 21 yaşında ve Milli Emlâk Müdürlüğünden Dosya Vik ise 38 yaşında idi. Adel fi tiyatrosunda beraber rTüj* almışlardı. “İki san'atkâr, bu rol sında birbirlerinden çok ho laştılar ve seviştiler. Vaki Sara, aileşile alâkasını kesı bir halde idi; fakat ann bozulan ailevi rabıtayı düzi mek için çalışmakta oldi için kızım böyle bir aktöi 4 izdivaçtan kat'i surette men€ miş ve vaziyetin tamiri kab olmıyacak bir safhaya girm sine mani olmuştur. Beri taraftan da, Vik Di bakan Vinston Çurçil'in evlenmeğe de cesaret göst rememişti! Aradan bir sene kadar b zaman geçti; bundan döf gün evel, Sara Vik'ten telgraf aldı; dün de, eşya ve sadece dört İngiliz lirası dan ibaret olan servetini to ladı; Sutampton'dan Ame! ya hareket etti! Vik'in bir dostu Sara'yı Nevyork' | bekliyecek ve oradan Şiki | go'ya Vik'in nezdine götü cektir. Zannıma kalırsa, Şikago vardığı günde - izdivaç m melesi yapılacaktır!. , Ku 898 Tepecik Hekim Koço yeni Kocatepe sokağında 22 taj 24 taj ve Akşam sokağında 17 numara tajlı hane 200 Yukarıda yazılı Yunanlı emvalinin mülkiyetine haddi lâyik talib zuhur etmediğinden 14-9-936 tarihinden itibaren hasıran gayri mübadil usulile bir ay müddetle Perşembe günü saat 16 dadı Alıcıların Milli Emlâk müdü İzmir vilâyeti bonosu ile ödenmek üzere ve kapfi İhalesi 15-10-9? uzatılmıştır. etine müracaatları muhasebei hu süsiye müdürlüğünden: İdarei hususiyeye ait olub | lira bedel sabıklı kiraya verilmek üzere 15-9-936 zmir'de Kemeraltı'nda kâin Küçüksalepçioğlu hamı üç sene mi tarihinden itibaren bir ay içifin pazarlıkla kiraya verilmek üzere artırmıya çıkarılmıştır. İsti lerin şeraiti öğrenmek üzere Hu: susi hesaplârömüdüriyeti va kalemine ve pey sürmek istiyenlerin de ihale günü olan 1. 936 Perşeme günü saat 10 da depozito makbuzu ile birli Encümeni vilâyete 'müraatları ilân olunur, 7 İzmir bayındırlık v ee günden: direktörlü 1 — 20767 lira 58 kuruş keşif bedelli Gülbahçe — burun yolunun 54-000—16-4-900 kilometreleri arasında ) tınlacak şosa 15/Eylül/036dan i eksiltmeğe konulmuştur. tibaren 30 günemüddetle $ 2 — Bu yolun kapalı - eksiltmesi 15/Birinciteşrin/936 P , şenbe günü saat onda İzmir caktır. 3 — İsteklilerin hazırlıyacal İli daimı encümeninde yaP”| kları 1558 liralık muvakkat j M; minat ile teklifnameleri ve ehliyet vesikaları ile birlikte * geçen günlemeçte ihale saatından bir saat evveline kadar cümen bakanlığına vererek makbuz almaları. İhale bütçe gelmediği taktirde ikinci bir ilânla zarfların kabü devam olunacaktır. 4 — Fazla e başvurm bilgi edinmek istiyenlerin İzmir Bayındırlıkd