7 Ekim 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

7 Ekim 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

V. Sayfa 6 Beynelmilel tethişçilerin | faaliyeti —. ; .—— Cenevre, 6 (Radyo) — Mil- etler Cemiyetinde beynelmilel hiş teşkilâtının önüne ge- lmesi için beynelmilel - bir konferans akdi —hakkındaki Yugoslavya teklifi müzakere edilmiştir. İsveç —murahhası, — bu konferansın gayri muayyen dir zamana bırakılması - tekli- Hinde bulununca Yugoslavya murahhası, bu teklifi kabul edemiyeceğini bildirmiş ve: » — Birkaç kurban daha ver: dikten sonra mı toplanılacak 've bu tedhişçilerin faaliyetle- /— rinin önüne geçilecektir? Demiştir. Münakaşa geniş- iş, bazı murahhaslar, İsveç urahhasının noktai nazarını etmişlerdir. Rey netice- e İsveç murahhasının nok- nazarı kabul edilmemiş ve edhişçilerin — faaliyetlerinin önüne geçilmek için 937 yılı ptidalarında beynelmilel kon- — ferans akdi kararlaştırılmıştır. — Hukuk encümeni, yarın top- arak mukavele esasını ha- / zırlıyacaktır. Varşova-Atina hava hattı.. — Mukavelenin imzası münasebetile dosta- ne nutuklar söylendi — Atina, 6 (ALA) — Varşoya ile Atina arasında yeni tesis “edilen hava hattına dair olan mukavele bugün imza edilmiş- “tir. Bu mukaveleyi mevzuubah- seden gazeteler mukavelenin imzası münasebetile Pazar ge- verilen ziyafette başbakan taksas'la Polonya'nın Atina 4 M. Svarsburg arasında ti edilen nutukların sami- “Miyetini kaydetmektedirler. Yu- istan'ın idealinden bahse- den elçi ezcümle demiştir ki: — Hiç şüphesizdir ki bu | Avrupa'nın kötü ve menli etlerile mücadele ve umu- N menfaatâ uygun olarak di- plin kadrosu içinde memle- e nizam, ahenk, adalet ve iyet temin etmek husu- undaki çalışmalarınızda size ber olmaktadır. Polonya tük bir cesaretle mes'uliye- 'v' deruhte - ettiğiniz eserin ge ekleşmesini hususi bir dik- katle takibetmektedir. Çünkü Polonya bu ideslin muzafferi- ' yetinin Avrupa ve beşeriyet için büyük bir kazanç olaca- İ inanmaktadır. — Bu hitabeye cevab veren | başbakan Metaksas; Polonya- nn hükümeti için şerefbahş olan takdirine teşekkür etmis Bizans zamanındanberi Polon- ) ve Yunan milletleri ara- /sında devam edegelen dost- dluk bağlarını ehemmiyetle kay- / detmiştir. - Yemen'de Esir ticareti yasak! — Kahire, 6 (Radyo) — Cid- e'den alınan bir habere göre İbnissuud esir ticaretinin nemnu olduğunu ilân etmiş mevcud esirlerin. hemen best bırakılmasını emreyle- K lr;gı'!len'da işsizler — Glaskov, 6 (Radyo) — 400 çerine açlık yürüy siz amele bug_in Glaskov'dan Silâhsızlanma mes'elesi Konferans mesaisine kısmen başlıyacak-| Cinsi tır. Komisyon, raporu sosyeteye verecek. Bulgur Cenevre, 6 (A.A)—İAsam- blenin üçüncü komisyonu öğ- leden sonra toplanarak silâh- sızlanma 'konferansı mesaisine kısmen başlaması hakkındaki tekliflerle meşgul — olmuştur. İskandinavya devletleri dele. gelerile Hollanda ve Belçika murahhasları reisin gösterdiği program lehinde bulunmuş- lardır. Pol Bonkur (Fransız) büyük bir program çizmenin ne za- man, ne de mekân itibarile mütenasip — olmadığını söyle- miştir. Malkolm Makdonald (İngi- liz) de mahdut bir programa taraftar olduğunu söylemiş ilk önce silâhlanma masraflarının Nafıa Vekilimi- Şefin;ıTzAnkara- . . . zin tetkikleri.. * —Başı Tinci sayfada— doktor Behçet Uz. oldukları halde Halkapınar'da tesis edilmekte olan İzmir hava istasyonunu ziyaret et miş, orada inşa edilen tayyare hangarını görmüş ve mühim bir para sarfile imlâ edilmesi lâzım gelen tayyare iniş sahasını tetkik eylemiştir. Sayın vekil, bataklığın kurutulması — işini mütehasaslara tetkik ettirmişler ve alâkadarlardan malümat almışlardır. Naha vekilimiz, burada epi ka- Tarak hava istasyonu inşaat ve te. sisatile meşgol olan başpilot Ah- med'den malümat aldıktan sonra otomobille Karşıyaka'ya geçmişlir. Soğukkuyu'da Değirmentepe'de be- Tediyenin yeni yaptırdılı ve İz- mir'in bütün güzel manzaralarını gösününe seren gazinoya gitmiş lerdir. Orada belediye reisi tara- fından şereflerine verilen çay zi- yafetinde bulunarak refakatlerinde- ki zevatla samim? hasbıhaller yap- mışlardır. Fen kurbanları Merasim Paris'te Yapılacaktır.. Paris, 6 (Radyo) — Doktor Şarko ve arkadaşlarının cena- ze merasimi Sen Malo ve Sen Servan'da yapılacaktı. Fakat Fransa hükümeti bu fen kur- banlarına milli bir cenaze me- rasimi yapmağa karar verdik- ten sonra program değiştiril- miştir. M Cesetler, Sen Malo'ya 10 Teşrinievelde getirilecek ve 11 Teşrinievelde Paris'e sevkedi- lecektir. Milli cenaze merasimi 12 Teşrinevel Pazartesi günü Pa- ris'te fevkalâde surette yapı- lacaktır. Sosyetede mu- haceret mes'elesi.. Cenevre, 6 (Radyo) — Le- histan'ın Uluslar sosyetesi mu- rahhası komisyonda söz alarak demiştir ki: — Muhaceret mes'elesi yü- zünden Lehistan'da büyük bir istırab vardir; bunun için muha- ceret işlerine ve Filistin'e git- mek istiyen fakir Yahudi'leri düşünmek lâzımdır. Demiştir. Yunanistan incirleri Belgrad, 6 (A.A) — Yuna- nistan ve Çekoslovakya tacir- leri arasında incir satışı fiat- lerinin Yunan'lılar tarafından yükseltilmesi yüzünden ihtilâf çıkmıştır. Çekoslovakya tacir- leri, mukaveleyi feshetmişler ve bundan sonra Dalmaçya Bekkapka sinğı karsllaştür Ka luyağiraslann ya neşrini temin etmek İâzım gel- diği mütaleasında bulunmuş ve tatbik edilmesi müşkül olan kontrol sistemi yerine herkesin kabul edebileceği ahkâm ko- nulmasını ileri sürmüştür. Litvinof asamble ve kon- seyde müteaddit defalar der- miyan ettiği fikre bir şey ilâve etmiyeceğini söylemiştir. İran murahhası memleketi- nin kabul edemiyeceği silâh ticareti hakkındaki 925 anlaş: masının yeniden tetkiki teşeb- büslerini protesto eylemiştir. Müzakereler hitam buldu- gundan reis komisyona bir kaç güne kadar bir rapor tevdi edecek ve bu rapor konseye arzolunacaktır. ya geçti. n — Başı birinci sayfada — etmek üzere Afyon tarikile hareket edecektir. Ankara, 6 (Hususi) — An- takya ve İskenderun'dan ge- len haberler, buradaki Türk kardeşlerimizin anayurda ve Türk bayrağına kavuşmak hu- susundaki hasret ve heyecan- larının gün geçtikçe arttığını göstermektedir. Şükrana şayandır ki, bu hisleret hâkim olan şuur ve cesaret, evelki gün bütün san- cak şehir ve kasabalarında, mağaza ve dükkânların ka- panması ile yapılan *büyük tezahürat esnasında herhanigi nahoş bir hâdiseye mani ol- muştur. Halk, anavatan elfkâ- rumuümiyesi ile matbuata gös- terdiği alâkaya karşı derin bir minnet taşımaktadır. İstanbul, 6 (Hususi muhabi- rimizden)!— Suriye'de intiha- bat başlamıştır. İntihabat, mü- cadeleli bir şekilde devam ede- cek gibi görünüyor. Suriye- deki Türk'ler, evelce verdik- leri bir karara göre intihabata iştirak etmemektedirler. Paris- ten gelen haberlere göre, Fransız'lar, Antakya ve İsken- derun'da yeni bir idare şekli kurulması mes'elesinde mute- dil davranacaklarını ifade et- mektedirler. Fransız'lara göre Suriye'deki Türk'lerin miktarı, diğer milletlere nazaran yüzde 37 nisbetinde imiş. İstanbul, 6 (Hususi muha- birimizden) — Başbakanımız İsmet İnönü, son tetkik seya- hatlerinde tetkik ettiği işler hakkında yapılması lâzımgelen işleri bir raporla alâkadar ve- kâletlere bildirmiş ve bunla- rın yapılması emrini vermiştir. İstanbul, 6 (Hususi muhabi- rimizden) — Ankara'dan bil- diriliyor: Başbakan İsmet İnö- nü, bugün Dışbakanlığa gide- rek Dışbakanlık umumi kâtibi Numan Rifat Menemencioğlu ile muhtelif işler hakkında gö- rüşmüştür. Habeşistan'da im- tiyaz alan milyoner. Londra, 6 (Radyo) — Ame- rika'lı milyoner ve büyük ma- liyecilerinden M. Leo Sertok Amerika'dan Londra'ya gel. miştir. Bu Amerika'lı bir mil- yon dolar avans mukabilinde Necaşi'den birçok Habeş ma- denlerinin imtiyazlarını almıştı. M. Sertok gazetecilere bu ANADOLU 7/10/ 936 lll — İzmir harici askeri satınalma ilânları Burnava Tüm satın alma komisyonundan: Saat Mahalli Miktarı — Umum tah- Muvakkat Münakasa Tarih Gün Kilo min tutarı teminat — şekli b Merkez kıtaları — 23600 2832 113 Açık 12/10/36 Pazartesi 10 Bulgur Ödemiş 6600 792 60 Açık 12/10/36 Pazartesi 11 1 — Yukarda miktar ve mahalleri yazılı bulgur açık eksiltme suretile münakasaya konul- muştur. 2 — Açık eksiltmesi 12/10/936 pazartesi günü hizalarında yazılı saatlerde yapılacaktır. 3 — Umum tahmin tutarları ile muvakkat teminatları hizalarında yazılıdır. 4 — Şartnameleri her gün komisyonda görülebilir. Ş 5 — İsteklilerin muayyen vaktinde Burnava'daki askeri satın alma komisyonuna sgıegınzkn FTT LAŞA LA LK AAA NL Barselon ve Valan. siya şehirleri de bombardıman edildi —Baştarafı | inci sayfada— kavemetini — kıracağız. — Paytahtta milliyotperverler bizi dört gözle beklemektedirler. Demiştir. Paris 6 (Radyo) — İspanya'nın Asiler elinde bulunan İspanyol fi- losu bugün Cebelüttarık boğazından geçen 9 vapuru himaye etmiştir. Ba vapurlarda Afrika'dan gelen askerler vardır. Bu askerler Elce- sireye çıkarılmıştır. Âsilerin elinde 100 den fazla tayyare vardır. General Yag: İspanya, General Franko- yu kurtarıcı ve hakikt reis olarak tanımaktadır. Demiştir. Paris, 6 (Radyo) — Kata- lonya'da vaziyetin vehameti hasebile Andor Cumuriyetini müdalaa ve muhalaza için gönderilmiş olan Fransız kıta'i askeriyesinin takviyesine karar verilmiştir. Toledo, 6 (Radyo) — Mad- rid'den gönderilen motörlü yeni kuvvetler Toledo'ya bü- yük bir taarruz yapmışlardır. İki gün süren şiddetli müsa- demeden sonra, sonra general Yag tarafından püskürtülmüş- lerdir. Motörlü kuvvetlerin ikinci bir taarruzu da Mako- eda'da Fdefedilmiştir. Madrid, 6 (Radyo) — Oye- do'yu müdafaa eden maden amelesi, âsilerin taarruzlarına fevkalâde surette mukabele etmektedirler. Yol milis kuv- vetlerin elinde bulunmaktadır. Âsiler şehri zaptetmişlerdir. Fakat maden amelesi tarafın- dan bombalarla mütemadiyen taciz edilmektedir. Barselon, 6 (Radyo)— Bar- selon limanında bulunan Urug- vay vapurundaki divanı harb, bir Miralay ile bir Binbaşıyı kurşuna dizdirmiştir. Paris 6 (Radyo) — İngiliz M. X. torpido muhribi Bilba- odan 20 kadar mülteci ile Sen Jan Lüze gelmiştir. Bil baoya esirlerin mübadelesi için gitmiş olan kızılhaç heyeti de hiçbir. iş yapamıyarak dön- müştür, Burgos, 6 (Radyo) — İht lâlcilerin tayyareleri, Madri üzerinde uçarak şehir üzerine beyannameler atmışlardır. Bu beyannamelerde halkın, ihti- lâlciler aleyhine beyhude mü- cadele etmemesi bildirilmek- tedir. 4 199 ,3 Burnava tümen satın alma komisyonundan: 1 — Tümen merkez kıt'alarının ihtiyacı için 6150 kilo kuru üzüm açık eksiltme suretiyle konulmuştur. 2 — Açık eksiltmesi 12 -10- 936 pazartesi günü saat 15 te yapılacaktır. 3 — Umum tahmin tutarı 1046 lira olup muvakkat temi- natı 79 liradır. 4 — Şartnamesi her gün komisyonda görülebilir. 5 — İsteklilerin muayyen saatinde Burnava'daki askeri satın alma komisyonuna gelmeleri. 29>204.8::3 Sır Burnava Tümen satın alma komisyonundan: 1 — Gaziemir'deki alayın senelik ihtiyacı için 155000 kilo odun açık eksiltme suretile münakasaya konmuştur. 2 — Açık eksiltmesi 23 /10/ 936 cuma günü saat 10 da yaplacaktır. natı 78 liradır. bayilerine ar: 3 — Umum tahmin tutarı 1030 lira olup muvakkat temi- 4 — Şartnamesi her gün komisyonda görülebilir. 5 — İsteklilerin muayyen vaktinde Burnava'daki Askeri sa- tın alma komisyonuna gelmeleri. Mektep Kitapları Yavuz Kitapevinden: 24 senedir İzmir ve hinter'ândının kitap ihtiyacını temin etmeği şerefli bir vazife bilen müessesemiz busene: Devlet Kitaplarının dahi satıcılığını Üzerine almıştır. lik ve orta mektepler ile liselerde oku- tulacak bütün kitapların emirlerine ama- de olduğunu sa' ını öğretmenler ile taşra erim. Adres: Yavuz kitab evi Fahri Kitapçı iö—am Vumara 56 Kemeralttmmt L 16 S0 L 679 Türk Hava Kurumu Büyük Piyangosu 21 inci tertip biletleri satılıyor Altıncı keşide 11-10-936 dadır Büyük ikramiye 200.000, mükâfat 20.000 liradır. Ayrıca 20.000, 15.000 ve 12.000 liralık büyük ikramiyeler vardır. Biletler hukümet önünde direktörlük gişesinde ve bi- Jâmum bayilerde satılır. hastalarımı kabul eder. temasları Alman elçisi Türkiye - Yugoslav-'W. Mussolini ile ya ticarat muahedesi İstanbul, 6 (Hususi muha- birimizden) — Türkiye - Yu- goslavya arasında yeni ve evelkine nazaran daha geniş hükümleri ihtiva etmek üzere akdedilecek ticaret muahedesi müzakerelerine 10 birinci teş- rinde Ankara'da başlanacaktır. Yugoslavya heyeti, bugün Bel- grad'dan Ankara'ya hareket etmiştir. Hava taarruzuna karşı Belgrad, 6 (Radyo) — 29 Birinci teşrinde Sarayova şeh- rinde hava taarruzuna karşı ümsüz kaldığını | korunma ve gizlenme denemesi uzun boylu konuştu. Roma, 6 (A.A) — Propa- ganda bakanı Alfieri Almanya seyahatinden Hitler'in hususi tayyaresile bugün Roma'ya dönmüştür. Roma, 5 (A.A) — Mezuni- yetinden dönen Alman elçisi Von Rossel dün hariciye ba- kanı Kont Ciyano ve bugün de Mussolini ile uzun boylu görüşmüştür. Mülâkatlar umumi siyaset | mes'eleleri üzerinde cereyan BADT LALLNİYIKATIA .. Doktor AHIIIIIIIIIIHIIIRII!I!IIII! A. Kemal Tonay akteriyolog ve bulaşık, salgın hastalıkları mütahassısıZ Basmahane istasyonu karşısındaki dibek sokak başında 30 h ev ve muayenehanesinde sabah saat 8 den akşam saat 6 a ka Müracaat eden hastalara yapılması Tâzimgelen mir tahlilir ve S mikroskopik muayeneleri ile veremli hastalara yapılmasına cevza ZE maycnehanesinde görülen Pnomotoraks muayı mi KBA0 AALDUDUYUL VAA VAA UUU IN ee foze : 47 7.S YNUN İtalya - Almanya untazaman yapılır. Türk harflerinden başka harf kullanılamaz Defterdarlıktan bütün ma- liye teşkilâtına gönderilen bir tamimde bazı dairelerde me- murların eski harflerle müs- veddeler hazırladıkları ve hu- sust mektublarım bu harflerle yazdıkları görüldüğü bildirik miştir. Defterdarlık, memur- ların Türk harflerinden başka hiçbir yazı kullanamıyacakların! bildirmiş ve kullanan memur görülecek olursa haklarında takibat yapılacağını — bildir- miştir. Tıb kongresi İstanbul, 6 (Hususi muha- birimizden) — Dördüncü Bal- kan Tıb kongresi, yarın Yık dız. sarayında — toplanacaktır. Kongrryi, Sıhhiye müsteşari ——