25 Ekim 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

25 Ekim 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yirmlialtıncı yıl No. 7051 PAZAR 25 Teşrinievel 936 Te Yugoslavya başvekilinin Türkiye'yi Ziyareti her iki taraf için mühimdir Boğaziçindeki ilk « viç, Ankara'ya Yugoslavya'nın selâmını getirecek. ——— —— Az ve pahalı eğleniyoruz! İzmiz'i bir. geçinme, bir ihra- Lalçı, bir amele şehiri olmak vazi- Yetinden behemahal kurtarmalıyız. Âkdeniz'in en güzel bir körlezinde kurulmuş olan bu şehire ucuzluk, | temizlik ve eğlence yerleri lüzum- dir, Ba - şehirin halkına gülme ve Bep'elenme, dinlenme ve avmuma Yanıtaları — bülmalıyır. Neş'e, bir Miller için hayati bir lüzum ve Tarurettir. Bunu mulaka temin &tmeliyiz. Doğrusunü — konüşalim: — Eski kahkaha ve şetaret diyarı olan İz: Mir ile bugünkü #omurtgan İzmir Aramnda çok büyük Farklar vardır. Eskiden biraz nefes alabilmek biraz dinlenebilmek ve eğlenmek için ir'e can atılırdı. Bogün bal ta- ::.lıııı aksine oluyor. Şimdi her- eğlenebilmek - için İzmir'den kaçiyor. - Sast on sekizden soura İzmir Behiri kaşvetli bir hal alıyor. Her kea yayasına çekiliyor, sokaklarda İa-tin top atyor! Denilebilir ki: Memleket iş — memleketidi istirahata çeki Bu sözü tam bir hakikat olarak kabul edemeyiz. Acaba biz halka Vevz, temiz gezinolar, eğlence yer- İi yaptıkla rağbet mi görmedi? koca bir şehirde hele kışın Oturacak bir gazinomuz bile yok- fur. Olanları da sapa ve halkın ko- İaylıkla — gidebileceği mevkilerda değildir. Bütün eğlencemiz iki bu- Sük sinemaya inhisar etmektedir. İzmir'de bir yabancınım geçi- Teceği bir baftahk hayat mutlaka fan sakıntisi hastalığile nihayete &ter. Bu dilber şehiri bir hüzün Yüvası haline getirmeğe hakkımız Yoktur. Şehir, müstesna güzelliği ile, *ti bulunmaz barabe — hazinelerile, lulsuz tarihi ve medeni hatıra- rile kendi kendisini dünyaya ar- tden bir mevkide ve vaziyettedir. ama) yı (Ayasuluğju Hind'in İr ucunda yaşıyan milyoner bili- Yör. Tngiltere'nin. bir köşesinde Okuyan ölüm, Fransa'nın - bilmem Beresinde tetkikat yapan bir pro- fttör tanıyor. Bu bilen ve işiten Masanlar bu tariht hazineleri gör- Mek için haftalarca ve aylarca Küren yol meşakkatlerine katlana- Tak buralara geliyorlar. Ünlerine | Sikan şeyler şunlar oluyor. Şehire girerken - ve çıkarken bir takım yersiz ve faydasız müş. kilat, Çarık çürük, iptidaf ve üzücü üz nakil vasıtaları. Konforu nok- Sn, Ciati çok pahah oteller. Eğ. ve gece hayatı. olmiyan, İele anat on sekizden sonra suyu Sekilmiş değirmene dönen bir şehir Va Hihayet üstünde rahalça ve hat- V tehlikesizce seyahayat odilemi- Yecek kadar bozuk düzen çoseler.. Vaziyette olan bir yere gelen | *yyah pişman olmaz da ne yapar? | © Fransaz'lar paralarının kiyme- Tni düşürmenin en büyük fayda: Mü, memleketlerine seyyahı celbet- fin onlara temin cdeceği men- rde buldular, Fransa'ya gide- Soyyalı mihayet orada Fransız €eniyetinin yarattığı son eserleri Körebilir ve en ziyade Fransız zev- in ve aklının icadettiği eğlence ve yasıtalarile avunur ve Haydar Rüşdü Öktem —Sonu 2 inci sayfada— Yugoslavya kralı, valideleri ve kardeşleri İstanbul, 24 (Hususi muhabiri- mizden) — Cumuriyet' bayramında Ankara'yı ziyaret odecek olan Yu: göslavya Baş ve Diş bakamı M Milân — Stoyadinoviç'in — seyahatine nuniyetve şempati ile görmektedir. Dr. Stoyadinoviç'in siyast vazi- fesinde gözüönünde — bulunduracağı iş te kahraman Yugoslar kralının mirasıdır. büyük ehemmiyet atfediliyor. Bu Balkanları ve bilhassa —Türk. ziyaret münasebetile ' Yü | Yöğgoslar ittifakımı tarsin etmek goslavya ittifakının tarsin ed Yugoslavya için en rasyonal bir ve mevsuk kaynaklardan habher riliyor, Kardeşçe bir sevgi dostluğunun yıkılmaz esasımnı — kurmuşlardır. Ve bunun içindir ki Yugonlavya kendi harici siyasetinin en — ehemmiyetli direktiflerinden biri olarak kalacak olan Türk - Yugoslav münasebetle. ribin inkişafını büyük — bir mem- İsEnya *dason vaziyet Cumuriyetçiler taarruzda! Âsiler bozgunlar verdiler. Huesca'ya taarruz başlamak üzeredir. #iyasal olarak kalmaktadır. Yugos- Tavlar benliklerini mul 0 ea etmek ve herşeyden evel Kendi küvvetle: rine dayanmak - istemektedirler. Başbakan Stoyadinoviç Mayısta 'Türk basını erkâmımı kendi evinde kabul ettiği zaman şunları da teba: rüz ettirmişti: * Sonu 6 ıncı sahifede - General Franko ve erkânı harbiyesi, temas bir tarihtir. M. Stoyadino Madrid, 23 (A.A) — Hükümet kendisine sadık olan kuvvetlerin Endülüs'te ileri hareketlerine de- vam etinekte olduklarını — bildir. mektedir. Bu kuvvetler Castro Del Rioyua elde etmişler, 6 top, T7 mit- ralyöz, mühim —miktarda silâh ve mühimmat zaptetmişlerdir. Âsiler den 55 kişi telef olmuştur. Barselon, 23 (A.A) — Havyas muhabirinden: Cumuriyetçi kuvvetlerin Hucs- caya karşı taarruzları hentiz başla: mamıştır. Ümümi — karargih — nü- fusca telefata imkân derecesinde mani olmak üzere şehri sararak âsilerin teslim olmalarına İntizar etmeği tercih eylemektedir. Ajansı muhabirinden; Cumuriyetçi kuvvetler taarruza geçmişler ve Navalcarnera — mınta- kazında Asileri ricata mecbur et- mişlerdir. Hükümet tayyareleri âsi- lerin tayyarolerini kaçırmıştır. Toledonun — cenubunda — âsiler Madri'i Ciudad reale bağlıyan de mirşolunu kesmeğe teşebbüs etmiş- ler ise de taarruzları tardedilmiştir. Âsiler dün — işgal etmiş olduk. ları Naval Carnera'nın bir taarruza uğramasından korktuklarından bu mevki önündeki mevzilerini talıkim etmişlerdir. Âsiler son zamanlarda hükü- metçiler tarafından” yapılmış olan müdafaa tertibatndan — istifade et Madrid, 23 (A-Â) — Havas | mişlerdir. donanmaları Şarki Akdeniz sul- hunda siyasi bir vasıta - olmuşlardır Atina, m— Türk do nanmasının Faler limammı Teşrini- sani sonlarına doğru xiyaretinden bahseden gazeteler Türk donanına- sının ilk defa olarak dostça Yunan sularında demirliyeceğini — kaydet- mökte ve Türk- Yunan donutmüla: tim şarkt Akdeniz sülhünün mü: hafazan yolunda siyasi bir âlet yapan iki memleket arasındaki dostlük — münasebetlerini tebaröz ettirmektedir. Afgan harbiye nazırı gitti Ankara, 24 (Hususij Harbiye nazırı sa ekapresine bağlanı Bağdad'a hareket et istasyonda askert me lanmıştır. Ayni trenle Afgan befiri Sultan Abmed Handa - gitmiştir. Misafirimiz, bareketinden cvel Am kara'daki mektepleri gezmiş, Mar mara köşkünde Başvekille birlikte öğle yemeğini yi: Hollandave Tür- kiye münasebatı Lahaye, 21 (ALA) — Anadolu Ajansının hususi mubabiri bildiri- yor Evclisi gün — bankacı ve sana- yiciler adına ve Türk tecim dele- geleri şerefine verilen büyük ziyas Tette sefirimiz, alâkadar bakanlar ve diğer zeyat ta hazır bulunmuş- Afgan da Torek vagonla Dün - Tecim bakanı da ayni zevatım iştirakile bir ziyalet ver. miştir. Birinci ziyafette Bayındırlık bakamı, ikinci ziyafette de Tecim bakanı nütük — söylemişler ve büne lara Kurtoğlu mukabele etmiştir. Heyetimizin buradaki ikameti ve bu ziyafetler Türkiye lehinde tezahürlere vesile olmuştur. Hol- landa wzun vade ve Türk malı esası dairesinde —sanayi — plânımıza iştirak edecektir. Bir Hollanda heyeti yakında Türkiye'ye hareket edecektir. -— Yunanistan Balkan antantından ayrılmıyacak. İatanbul 24 (Husust mubhabiri- mizden) — Atina'dan bildiriliy Yuman — başvekili M. Metaksas ga zetelere Beyanatta — bulunarak, Yu- nanistan'ın Balkan antantından ay: baberlerini tekzip etmiş ve: — Yunanistan'ın menfeati, Bal. kan antantından — ayrılmamaktadır. Demişti Varşova, 24 (Radyo) — Üniversiteliler arasında Ya- hudi aleyhtarlığı şiddetlen- miştir. Yapılan yeni nüma- yişlerde birçok Yahudiler döğülmüş, mağazaları taş- lanmıştır. Prağ, 24 (Radyo) — Çe koslovakya başbakanı M. Milân Hodza beyanatında, Çekoslovakya hükümetinin wış siyasasında hiçbir de- Şişiklik olmadığını ve ol- mıyacağını söylemiştir. Atina, 24 (Radyo)j — 8& ikinci teşrinde Bükreş'te toplanacak Balkan antantı devletlerinin kurmay baş- kanları toplantısında mü- him askert bir ittifak akd ve imza edileceğini Yunan gazeteleri yazıyorlar. Mussolini Nutkunda halledilecek mes' leler bulunduğunu bildirdi. M. Heriyo nutkunda, Belçika yıne süretle mazur gösteriyor “5O devlet Habeşistan'ı kurtaramadı, küçük dev- letler endişeye düştü.,, Heriyo, şimdi İngiltere ile iyice anlaşmalıyız, dedi M. Heriyo gazetecilerle konuşuyor Paris 2 (Radyo) — Biyariç'te Cenevre — mücssesatı - itiraf radikaller kongresinde bugün M. | lâüzumdır ki beklenen neticeyi te- Heriyo bir mih edememiş ve Belçika'nın ha. demiştir ki: — Sonu Gıncı sahifede — M. Hitler - K. Ciyano E Alman_ymlya im- paratorluğunu tanıdı çok şeyler konuşuldu Hider'in ilk sözü: Kont Ciyano'ya kabul eder: ken Alman hükümeti, İtalya impa: ratorluğunu da tanıdığımı ilân eder. Demiştir. Kont Ciyano Bu sebeble Hit- lere hararetle teşekkür etmiştir. Jurnale D'ltalya bu haberi bü- yük bir ehemmiyetle kaydetmekte ve şunları yazmaktadır: — Bu hüdise diğer devletleri de tasdik — mecburiyetine — düşü- recektir, Berlin ziyaretinde iki devlet arasında Lokammo için de ittifak vardır. Ayni noktai nazar ittifakı Rus-Fransız paktında da vardır. Ba seyahatte iki devlet uluslar sosye- tekinin manasız ve iş görmeklen aciz bir teşekkül olduğuna da ka- rar vermişlerdir. İspanya işlerinde tam bir mü- şareket vardır; Tuna mes'elesi de hir esasa raptedilmiştir. Avusturya: mm istiklâli kararlaştıcılmıştır. a. slı iki devlet biçbir devlet aley. hine hareket etmemekte sadece sulhu Alman ve İtalya ittisar lehi- ne kullanmak istemektedirler. mutuk — İrad etmiş ve M. Hitler Münib, M (Radyo) — Kont Ciyano bu sabah Hitler tarafından Baron Von Nörat'ın huzurile kabul edilmiştir. Yazanlar: M. Ay ve Faik ş:ınısddiı Tarihi büyük korsan romanımızı bekleyi. niz, büyük bir zevkle okuyacaksınız!