28 Ekim 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

28 Ekim 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

ü “Türkiye Milli,, maksatla |’ S MİLLİ REASÜRANS tarafından teşkil olunan ANADOLU esaslara tevfikan sıgu-"_ın.ı devam suretile zarardan körunmak istiyenlerin 3 ikinci teşrin büroya bizzat veya taahhütlü mektupla müracaat etmeleri 24/10/1937 de FENİKS uö VİYEN şirketinde sigortasi olânların d> 12/6/1937 tarihine kadar mürâcaât edebilecekleri ilân olünur. TÜRKİYENİN EN BÜYÜK SİGORTA ŞİRKETİ Sermayedarlariı: Türkiye Iş ve Ziraat Ba kaları Acentalari: Türkiye Iş ve Ziraat Bankaları Sosyâlistlerin kararı Fransız kabinesi toplandı | Havakuvvetleri için 5 mil yar frank tahsis edildi. Parlâmento beş teşrinisanide açılacak. Daladiye : “Fransa, harp fikrine merbuttur.,, Diyor. Biyariç Radikal sosyalistler kongresinde tileri gelenler azırı M. Daladiye ve harbiy. Paris, 27 (Radyo) — Fran- sız kabinesi, bugün (Otel Ma- tinyon) da M, Blum'un - riya- getinde toplanmış ve saat 10 dan on üçe kadar müza- keratta bulunmuştur. Bu top- lantıda, parlamentonun açılacağı î':ndc konuşulmuş ve sonunda, inciteşrinin — beşinci günü tesbit edilerek ona göre ka- rar verilmişlir. Finans Bakanı Vetsa Oriyol, büdçe hakkında tanzim etmiş olduğu projeyi takdim etmiş ve kabinece takdire mazhâar - olmuştur. Hava Nazırı M. Fransız Hava Piyerkot, kuvvetlerinin — takviyesi için yeniden tedabir alınmasını ve yoni tiplerin in- şasına derhal başlanmasını, hava istasyonlarıtın çoğaltıl- masını istemiş, bunun için beş milyar frank tahsisat konması üzumunu ileri sürmüştür. Ka- bine, Hava Nazırının istediği parayı derhal ayırmıştır. Kabine, Perşembe günü (yırın) tekrar toplanacaktır. Kabinenin verdiği bu ka- rarlar, öğleden sonra Eliza — Sarayında vukubulan hususi bir tnplıntıda Cumur reis Müsyü © Lebrun tarafından tedkik ve | tasdik olunmuştur. Daladiye'nin nutku Biarritz, 26 (A.A) — Ra- dikal Sosyalist kongresinden sonra parti idarecileri büyük bir ziyalette toplanmışlardır. M. Moris Saro, söylediği nu- tukta, tarsin edilmiş - olarak nılııyet bulan celseyi hatır- latmiş ve: — Radikal sosyalist parti- sinin hükmi reyine yarın mü- racaat edilse, Fransa'nın ve- “receği hükümdür iştir. M. Daladiye, Radikal sos- isi partisinin mukaddera- tana olan inanını kaydettikten onra demiştir. ki: | | — Otoriter rejimler yavaş yavaş Avrupa'yı kaplamakta- dır. Fakat mukavemet — eden bir memleket var. O da Fran- sa'dır. Fransa'nın büyüklüğü hürriyet fikrine sarsılmaz bir surette merbut kalmasındadır. Cumuriyetçi Fransa, yarınki mücadele için daha mütte- hittir., Nutuk şiddetle alkışlanmış ve ayakta Marseyyez — marşı soylı—nmiş!ir M. Muss Mıısıo!ını bugün' bir nutuk iradedecek! Roma, 27 (Radyo) — Ya- rın M. Müssolini Venedik mey- danında yeni bir nutuk — ira- dedecektir. Roma'da şenlikler Roma, 27 (Radyo) — Bu- gün İtalya'nın her tarafından faşist heyetleri, faşizmin 15 inci senei devriyesi şenlikle- rine iştirak için gelmiştir. Bu- gün Roma'da şenlikler baş- lamıştır, şehir baştanbaşa bay- raklarla donanmıştır. Beynelmilel Komünist aleyhtarı konü- tenin beyannamesi Londra, 27 (Radyo) — Kö- münizm aleyhine Cenevre'de teşekkül eden beynelmilel ko- mite bir beyanname neşret- miş ve bolşevizmi cihan sulhu ve nizamı için kurunu vustai bir zihniyetle kanun harici addeylemiştir. Bu beyannamede, Rüsya'nın İspanya'daki — vaziyeti ihdas ettiği söylenmektedir. Cemiyet, Sovyet'leri Avrupa sulhunun düşmanı ilân etmişlerdir. Bol- şevizm ve Sovyet'ler baki kal- dıkça sulhun imkânsız oldu- ğunu iddia eden bu beyan- name bütün milletlerin müt- tehit bir cephe teşkilini iste- mektedir. VA Hırsızlıklar 1 — Halkapmar'da bahçe- ler sokağında oturan Hamza oğlu Halil, zabıtaya müraca- atle bahçede bulunan bir ba- kır kazanın çalındığını şikâyet etmiştir. 2 — Kahramanlar'da Ali oğlu Mitat'ın barakasınâ giren bir hırsıztârafıtdan bir takım elbisesi çalınmıştır. 3 — Alipaşa caddesinde saatçi Halil Hilmi'nin nına gelen ve Denizli'de ecza- cı-olduğunu söyliyen hüviyeti belirsiz bir şahıs tarafından 11 lira kıymetinde bir saat çalınmıştır. Hirsiz aranıyor. 4 — Salhane tramvay cad:- desinde 399 numaralı dük- kânda kunduracı Hakki'nın ceb saatini çalan Ali Riza oğlu Kemal zabıtaca tutul- müştür. Karısını dövmüş Fatih mahallesinde Hasan ağa sokağında Ahmed oğlu Hidayet; ötedeaberi devam eden geçimsizlik yüzünden ka- rısı Servet'i dövmüş ve kadına bıçak çekmiştir. Hidayet, za- bitaca tutulmuştur. Kadınlar arasında Karşıyaka'dâ — Bostanlı'da Halil Kız Hacer, Veli kızı Pembe'yi dövmüş ve yarala- mıştır. Hacer tütulmüştür. Sarhoşlak ik Namâazgâh caddesinde Selâ- | nik'li Mehmed oğlu Mustafa, sarhoş olarak kümusyoncu Os- man Savran'a hakaret ettiğin- den yakalanmıştır. Hakaret etmişler Kemer'de Emin bey soöka- ğında Ahmed karısı Ruhiye ve Ahmed kızi Halime kom- şularından Şükrü karısı Şazi- ye'ye hakaret ettiklerinden tu- tulmuşlardır. 'Bostanlı bataklığı tamamen kurutuldu Karşıyaka'da Bostanlı ba- taklığı belediye tarafından ta- mâmen Kkurutulmuştur. Bundan son:a bataklık sahaya fazla miktarda fidanlar dikilecek ve burası güzel bir koru haline getirilecektir. Düzeltme Dünkü İstanbul - telgrafları- miz arasında, Tünçeli vilâye- tinde 700 şakinin hükümete dehalet ettiklerini bildiren bir haber vardı. Bu haberde, Tünçeli mıntakasında yaşiyan halkın, Kürd olmadıklarının kendileride anlalıldiğı 'da zile redilmekte idi. Halbuki (Kürd olmadıkları) kaydı, (Kur'a ol- madıkları) şeklinde dizildiğin- Belçika,taahhüdlerine sadık olduğunu bileirdi. Van Derveld, İspanya'ya para ve yiyecek gönderebiliriz, diyor. Brüksel, 26 (A. ı'*)—B çıL;ı Sosyahşı partisi köngresi par- tinin dış siyasasını teshit eden râr süretini kabul etmiş- | c şu hususları tesbit ika için bitaraflık cu hiçbir zaman mevzuu bahsolmamiştır. 2 —Belçika'nın siyasası her Milletler Cemiyeti çerçevesi içinde siyasal, sücl ve ekono- mik hiçbir. kaydüşart almak- sızın tam istiklâl siyasasıdır. | Ve öyle olmalıdır. 3 — Belçika için milletler Cemiyetini terketmek mevzuu bahis değildir. Belçika'nın Milletler Cemi- yetine metbutiyetini muhafaza etmek, kollektif emniyet ve karşılıklı yardım - prensibine sadık olduğunu gösterir. Belçika'nın hâlihazırdaki bü- tün taahhütleri, ezcümle Lo- kârno muahedesi, Londra an- laşmaları ve bunun neticesi olarak İngiltere, Fransa, Bel- çika genel kurmay temasları bakidir. M. Vanderveld siyasal vazi- yet hakkındaki raporunda de- miştir. ki: *“Portekiz İspanya hükü- metile bütün Mmünasebetlerini kesti. Beynelmilel istikbal va- himdir. Ademi — üdahale an- laşmasına dahil olan memle- | ketler vaziyeti tekrar tetkik etmelidirler. Hükümet —azası olduğum müddetçe hükümetin kararla- rile mütesacidim. Fakat işçi partisi başkanı gibi ben de İspanya'ya yapmayı vâdetti- gimiz yardımın silâh ve mü- himmat ambargosu bakkındaki kararları nakz demek oluiiya- imğını teyid ederim. İspan- ya'ya para ve giyecek g'oıı derebılırlı- türlü süel ittifaklârın dışında ve | Belçika başvekili Vanzelandi Brüksel; 29 (Radyo) — Bel: çika hükümeti uluslar sosye- tesine ve diğer devletlere bir nola vererek — sosyeteye — ve bütün taahhütlerine sadık ol: duğuhu bildirmiştir. Brüksel, 27 (Radyo) — Yeni bir fırka teşekkül etmiştir. Bu firkamın imaksad. ve — hedetfi B-—lgıkadı diktatörlük — tees- üne malik olmaktır. Küçük san'atlar kongresi 'İzmir'den gönderile- cek murahhaslar tes- bit edilecek. Milli Reasürans Türk Anonim Şirketinden: e “Feniks dö Viyen,, sigorta şirketleri nezdinde sigortalı olup da hükümetimiz tarafından ittihaz edilen karara ve Anadolu Ajaesı tarafından neşir ve ilân edilei 1936 tarihindeğ itibaren Yeni Postahane arkasında Türkiye Kânında 12 lüzumu ve TÜRKİYE MİLLİ şirketinde sigörtali olanlarin nihayet numaralı' dairede bu Bir milyondan fazla sermaye ve ihtiyatı tamamen memleketimizde bulunan ANA D O LU ÖZ TÜRK müessesesidir Bu âakşamki proögram İstanbül ve Ankara Bugün ve bu akşam Ankara İstanbul radyolârı Cumuriyet bayramı münasebetile fevkâ- lâde neşriyatta bulunacaklar” dır. Milletin sevincine tercü" man olacak bu iki radyo mu* tad hilâfına olarak gündüz ve göte zengin bir program ha zırlamışlardır. Ankara radyosunun neşri- yatı, ayni zamanda İstanbul radyosu tarafından da verile- cektir. Saat 12 de plâk neşriyatı,; 13 de İstiklâl marşı, 13,05 de saylav Necib Ali Küçüka ta- rafından konlerans; 13,25 ha- berler. Akşam: Saat 19 da İstiklâl marşı, 19,05 de Erzurum say- lavı Nafiz tarafından konferans, 19,25-22,30 muzik. Yarın Ankara sergi evinde el ve evişleri sergisile beraber birde küçük san'atkârlar kon- gresi aktedilecektir. Bu kon- greye İzmir'den gidecek Leş kişilik murahhas heyeti seç- mek ve sanatkârların dilek: lerini tesbit etmek üzere dün saat ön üçte C.H.P. — işçi ve esnaf kurumlar - birliği salo- nunda mühim bir toplantı yapılmıştır. Toplantıya — muh- telif meslek mensubları ve kurumların idare — heyetleri toplanarak kendi meslekleri hakkındaki dilekler etrafında hasbihallerde bulunmuşlardır. | Bütün esnaf, dileklerini söy- | Temişlerdir. Neticede her mes- leğe dahil san'atkârların, kendi dilekleri hakkında kurumları tarafından birer rapor hazır- Janıp Ticaret ve Sanayi oda- sına — verilmesi — kararlaştırıl- mıştır. Yarın bu raporlar odaya verilmiş — olacak, »ve odaca bu dilekler tasnif edi- lerek umumi bir rapor tanzim edilecek ve İktısad Vekâletine gönderilecektir. Küçük san"- atkârların dünkü hasbihalle- rinde üzerinde en çok durülan mes'eleler: 1 — Kolay ve ucuz me- vaddı iptidaiye temini, 2 — Kredi, 3 — Hakiki san'atkâr. 4 — San'atkârların hima- yesidir. Sün'ütkârlar mevaddı ipti- daiye bulmakta zorlük çek- tiklerini — Silhassa — ihtiyaçları esnasın . kredi bulamadıkla- rini — söylemişlerdir. Hakiki san'atkâr olmıyan bazı kimse- lerin, tekabet sahasında umul- | madık hareketlerle san'atkâr- | Belgrad Belgrad radyosu bu akşatr saat 20,30 da Türkiye-Yugos- lavya dostluğu hakkında Türk dilile bir konferans neşrede- cekler, Cüumuüriyet bayramı programı Cumuriyet bayramı günle- rine mahsus olmak üzere ÂAn- kara ve İstanbul radyoları bir- likte çalışacak ve zengin bir program tatbik edecektir. 2$ Birinciteşrin saat 12 den 14e ve 19 dan 22 ye ve 29/10/936 saat 13,30dan 16 ya ve 19 dan 24 e ve 30/10/936 saat 12 den 14 e ve 19 dan 22 ye kadar Ankara İstanbul radyoları bir- likte neşriyat yapacaktır. Bu saatlarda neşriyatın müfredat programını ajans ve radyo ayrıca ilân edecektir. ları müşkül vaziyete düşür- dükleri ve hattâ dükkânlarını kapamağa — mecbür. - edecek vaziyete sokdukları ileri sürül- müş ve san'atkârlar arasında bir imtihan açılması, hakiki san'atkâr olmiyanların iş yap- malarına müsaade edilmemesi mütaleasında — bulunulmuştur. Her esnaf, bilhâssa kredi mes'elesi üzerinde görüşmüşlür Kongre içihn tmurahhas heyet seçmek — mes'elesi üzerinde münakaşalar olmuş, bir mes- leğe mensub san'atkârin, diğer meslekte — bulunanları temsil edemiyecekleri söylenmiş, ne- ticede murahhas heyet seçimi için vali ve Parti başkanı Fazlı Gülec'in mütalcasının alınması kararlaştırılmıştır. Vali ve Parti başkanımız, murah- hasları bügün — intihab ede- cektir.