7 Kasım 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

7 Kasım 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

7 /Y1 936 Kân&nı W Sabah yeni söküyordu. Fır- "fu bu gece gemiyi mütema- diyen çatırdatmış, sağdan sola, Soldan sağa vurmuş, bazı yel- lerini parçalamışt$geçirmişti. Zeliha, bütün geceyi buh- Tan içinde geçirmişti. Fakat Sabaha — karşı, genç vücudu UWYykuya mukavemet edememiş, Bözleri ağır ağır kapanmıştı. Bir rüya- görüyordu : Midilli'deydi. Nişanlısı Fır- Una Ali ile konuşuyordu. Ali, | işıklı, elâ gözleri, kumral 'f'î bıyıkları, beyaz cild üze- Tine vurulmuş, pembe rengi, skin kaşları, dik bakışı, le- “Vendane boyu ile ne güzeldi? Rüyasında ona hayran hay- fan bakıyordu. Tam bu sırada bir gürültü düyar gibi oldu. Birisi kapıyı ordu. sanki.. Korkü ile Sıçradı. Küçücük kamara pen- Keresine yaklaştı. Hakikaten T gölge vardı ve camı vu- Tüyordu : — Çabuk, çabuk aç! _Bu sesi bir defa duymuş Bibi idi. Gayri şuuri bir hareketle ve Son bir ümidle kapıya doğru atıldı. Tuzak, muzak; bundan â büyük bir felâkete düş- Mesi ihtimali yoktu yal Kapıyı açar açmaz, tahmin Sttiği gibi, karşısında birisini Wu ve bu adam, sağ elin- © bir hançer tutuyordu. Zeliha sap-sarı kesildi ve bağıracak oldu. Fakat bu adam Pârmağını dudaklarına götü- Ferek : — Sus -dedi- yürü benimle Yabuk! öi Yazan : Karanlıkta dikkat edince, h"ıııındzlıinin bir Türk kor- Sanı olduğunu anladı. — Kimsin? — Fırtına'nın arkadaşı Rüz- Ahmedi. Yürül B.'G'—'ııç korsan, Zeliha'yı be- iden yakaladı, kulağına doğ- TU eğildi: — Telâş yok, arkamızdan eç açsalar gene aldırmıya- Saksın. Haydi, bana iyice ya- Piş, İplerden sarkacağız. bi Gemi, gittikçe parçalanan ir alaca karanlık içinde hâlâ "_"_llııyordu. Grandi direğinin dibindeki büyük bir varilin Sstüne oturtulan yağlı bir fe- ler, geminin içine sönük ışık- har döküyordu. Zeliha, bir türlü vaziyeti k“'myımıyordu t Nereye gidiyordu? Bu Türk k*"Slııı nereden çıkmıştı? Ona ;'f dereceye kadar inanabi- irdi? ANADOLU — Günlük siyasal gazete Sahip ve başyazganı uHaydar Rüşdü ÖKTEM mağüm? neşriyat ve yazı işleri Üdürü: Hamdi Nözhet Çançar l'*hıımi: © “DHir İkinci Beyler sokağı T İk partisi binası içinde ı._'::ırıf' İzmir — ANADOLU Nti 6 - Posta kutusu 405 Ğ ABONE ŞERAİTİ Ği 1200, ala aylığı 700, üç Y ayhıa 500 kuruşlur ct memleketler için senelik aböne ücreti 27 liradır t yerde 5 kuruştur. ni . - Beçmiş müshalar 25 kuruştur.| rtına Ali Büyük Korsan Romanı samazl M. Ayhan, Faik Şemseddin Rüzgâr Ahmed bir kaplan gibi sıçrayordu. Genç kızın ağırlığını hiç hissetmiyordu. Çelik kollarının arasında sanki küçük bir paket taşıyordu. Sersemlik içinde geminin kenarına geldiklerini ve deli- kanlının : — Boynuma sıkıca yapış, kollarımı kat'iyyen tutmal Dediğini duydu. Rüzgür Ah ed, gemiden denize sarkan sarıldı. Beraberce ini- yorlardı. Ahmed bir yılan gibi mütemadiyen aşağı kayıyordu. Bir. sandala — atlamışlardı. Tam bu sırada yukarıda kes- kin, acı bir ses duyuldu. — Silâh başınal... başınal, Güvertede koşuşmalar baş- lamıştır! — Basıldık!. Silâh başına, kahpeler bizi bastılar! Rüzgâr Ahmed küreklere yapışmıştı. Hafif bir sandal, şahlanmış dalgaların üstünden sıçrıya - sıçrıya birinden öbü- rüne atlayup uzaklaşıyordu. Zeliha bayılmıştı. Rüzgâr Ahmed bir nara attı: — heeceey, her kekliğin eti yinir diye size kim söyledi istavrozlular! Hiristiyan korsan gemisinin güvertesinde bir yığın tayfa koşuşuyor, küfür ediyor, git- tikçe uzaklaşan sandala doğru yumruklarını sıkıyorlardı. Bu -sırada biri, açıkları gös- terdi: — Bir ğemi var oradal. Korsanlar birdenbire dur- dular ve gösterilen istikamete baktılar: Filhâkika ufkun — silikliği içinde, beyaz yelkenlerini rüz- gâra açmış, bir geminin sür'at- le kendilerine doğru geldiğini gördüler. Bir top sesi işitildi. Gelen geminin güvertesinde yuvarlak bir duman göründü ve dağıldı, gitti. Artık vaziyet anlaşılmıştı: Silâh Bir Türk korsan gemisi, onlara baskın vermişti.. Fakat kimse bunu söyliye- miyordu.. Tayfalardan biri, reise yaklaştı: — Panayot kaptan - dedi - gene sen bilirsin. amma, bu defa zorlu birine çattık galibal Aldanmıyorsam bu gemi, Türk korsanı Fırtına Ali'nin gemi- sidir.. — Fırtına Ali mi?, — Evet! — Ben böyle genç bir Türk korsanının adını işitmişlim.. — Canım, şu kaçırılar kı- zın nişanlısı iştel, Halbuki korsan Panayot, daha ilk hamlede her şeyi ; kavramış, fakat his ettirme- mişti. — Sonu var — Kamâl Atatürk'e gelen tebrik telgrafları Kadın asker Bazı erkekler vardır ki, ka- zak geçinirler. Kahvehaneler- de, vapurda, tramvayda ko- nuşurken kadın aleyhine dolu sıkı atarlar, savururlar. Bun- ların bir kısmı hakikaten ka- zaktırlar. Ve kazak oluşların- daki hikmet te kendilerinden ziyade, zevcelerinin tam kadın olamayışındadır. Böyle görü- nenlerin diğer bir kısmı ise, kahvehanede, meyhanede pa- lavrayı sıkar ve akşamları eve girerken ayakkabılarının ça- murunu kapıdan dışarıda — te- mizler, ağzını, yüzünü siler ve evde; — Kadıncığım, hanımcığım, iki gözüm sevgilim.. Diye diye tıpış tıpış, uslu uslu, efendi elendi girerler. Zevcelerinin hakikaten ka- dın olamayışlarından istifade ederek — kazaklık — bayrağım açmış olanlar, kadının asker- lik yapmasını da birtürlü haz- medemezler; — Kadın, imiş hiç? Derler.. Bu, samimi bir noktai nazardan değil, gizli bir korkudan — ileri gelmekte- dir. Çünkü böylesi bilir ki, kadın askerliğe de başlayınca, onun güvendiği ve arkasını dayadığı dağlara kar yağa- caktır. Kadın sertleşecek, ku- mandaya alışacak, korku ve tereddüdün damarını kopara- cak, tıpkı erkek gibi olacaktır. O takdirde, bu ayardaki er- keklerin kazaklık saltanatının yerinde de yeller değil, fırtı- nalar esecektir. Ve kimbilir ya, kadın as- kerden dönünce artık ken: disine: — Haydi bakalım -diyecek: tir- bu hafta çamaşırı sen yıka, çamaşırcı tutacak para yok.. Akşama da yemek pi- şirmeği unutmal.. Kahvehaneclerde — böbürlene böbürlene kazaklık satanlar işte sırf bu korku ile, homur- danırlar, kadının - askerliğini hazmedemezler. asker — olur mu Çimdik Torba!ı’d:bı'r Hırsız şebekesi. Torbalı, (Hususi) — Muh- telif zamanlarda birkaç dükkân ve ev soyan 4 kişilik bir hır- sız şebekesi meydana çıkarıl- mıştır. Bunlardan ikisi istas- yon civarında bir deri depo- sunda cürmü meşhud halinde yakalanmışlardır. Diğerlerinin- de bulundukları yerler tesbit edilmiştir. Bunlar Torbalı ve diğer ka- zalarda epice vak'aların faili- dirler. Yalnız Torbalıdan 7 bin Uralık eşya çalmışlardır. YKDERINCA Öğretmenler, öğrenci babaları AHMED ETiMAN Kitap Evi Liselerle orta ve ilk okul kitaplarının satış yeridir. Ahmet Etiman kitap evi Kısa bir zamanda dürüstlüğü ile sayın müşterilerinin slâkolarını kazanarak (İzmirle yaraşır bir şekilde genişletilmiştir. Kühür Bakanlığının kitapları ile çıkan eserleri günü gününe tabip eder ve bütün müşterilerine sunar. le gönderilir. Ahmed Eliman Kitap Evi İz yegüne kitap ve kırtasiye deposudur. Hariçten siparişler sür' * İzmir Hükümet caddesi No. 58 - 60 Telefon (2535) a w - Başı J inci sahifede - Belçika kralının telgrafı Ankara, 6 (A.A) — Cumu- riyet bayramı münasebetiyle Belçika kralı üçüncü Leopold ile Atatürk arasında atideki telgraflar teati edilmiştir. * Vatanınızın refahı için en halis temenniyatımı arzederim., * Nazik telgraflarından do- layı majestelerine samimi su- rette teşekkür eder ayni za- manda şahsi saadetleri ile Belçika milletinin refahı hak- kındaki samimi temenniyatımı kabul buyurmalarını rica ede- rim. , İtalya Kralının telgrafı: Ankara, 6 (AA) — Cum- huriyet bayramı münasebetile İtalya Kralı Üçüncü Viktor Emanoel ile Atatürk arasında atideki telgraflar teati edil- miştir: *Türk milli bayramı yıldö- nümünü Türkiye'nin refahı ve Ekselansınızın saadeti hakkın- daki en har temenniyatımı Ekselansınıza yeniden arz için büyük bir fırsat bilirim.,, *Cumhuriyet yıldönümü mü- nasebetile göndermek lütfunde bulundukları nazik - telgraftan dolayı Majestelerine hararetle teşekkür eder ve şahsi saa- detlerile İtalya'nın refahı hak- kındaki en samimi temennile- rimi kabul etmelerini — rica ederim.,, Japonya impa- #atorunun telgrafı: Ankara. 6 (A.A) — Cumu- riyet bayramı münasebetile Ja- ponya imparatoru Hirohito ile Alatürk arasında âtideki tel- graflar teati edilmiştir: *Cumhuriyetin ilânı yıldö- nümü olan bugünde ekselan- sınıza çok hararetli tebrikâ- tımla şahsi saadetleri ve mil- letlerinin refahı hakkındaki sa- mimi temenmnilerimi arzetmekle | bahtiyarım., *Cumhuriyetin ilâmı yıldö- nümü münasebetile majestele- rinin göndermek lütfunda bu- lundukları nazik telgraftan pek ziyade mütehassis olarak ken- dilerine — hararetle - teşekkür eder ve şahsi saadetlerile mil- letlerinin refahı hakkındaki sa- mimi temennilerimi kabul et- melerini rica eylerim.. İspanya Reisicumhurunun telgratı Ankara, 6 (A.A) — Cum- huriyet bayramı münasebetile İspanya reisicumhuru Manuel Azana ile Atatürk arasında atideki telgraflar teati edil- miştir: “Cumhuriyetin — ilânı milli bayramı münasebetile ekselan- sınıza en hararetli tebriklerimi ve ekselansınızın - saadetlerile milletlerinin refahı hakkındaki samimi temennilerimi arzeyle- rim.,, “Cumhuriyetin ilânı yıl dö- nümü münasebetile yollamak lütfunda bulundukları temen- nilerden dolayı ekselansınıza samimi surette teşekkür eder ve şahsi saadetlerile İspanyol milletinin refahı hakkındaki en iyi temennilerimi kabul et- melerini rica ederim.., Ankara 6 (A.A) — Cumu- riyet bayramı münasebelile devlet reislerinden cumur rei- simiz Kamâl Atatürk'e gelen tebrik telgraflarını ve verilen cevablarile — birlikte aşağıda neşrediyoruz. milletinin bayramı münasebe- tile şahsi saadetiniz ve Tür- kiyenin refahı için olan en iyi temennilerimin kabulünü ekselânsınızdan rica ederim. Yugoslavya naibi prens Pol Cumuriyet ilânının yıldönü- mü münasebetile Altesiniz ta- rafından çekilen bir tegraf beni fazlasile mütehassis etti. En deri teşekkürlerimin kabu- lünü velgerek altesiniz, gerek dost ve müttefik Yugoslavya- nın refahi için olan samimi temennilerimin kabulünü rica ederim. Türkiye milli bayramı mü- nasebetile gerek şahsi saade- tiniz, gerek Türkiye'nin mü- madi saadeti için olan en sa- mimi tebrik ve temennilerimizi takdim etmekle büyük - bir zevk duymaktayız. Mısır. Naibi Mehmed Ali Ve Mısır niyabet meclisi azaları, Abdülâziz, Izzet, Şerif Cumhuriyet — ilânının yıldö- nümü - münasebetile Mısır ni- yabet meclisi tarafından çeki- len telgraftan dolayı ziyadesi- le mütehassis oldum, Gerek muhterem niyabet meclisi aza- larına samimi teşekkürlerimi bildiririm. Türkiye milli bayramı do- layisile ekselânsınızın şahsi sa- adeti ve milletinin refahı için €en samimi tememnilerimi ar- zederim. Çin cumur reisi Cumuriyet ilânının yıldönü- mü münasebetile ekselânsını- zın yollamak - lutfunde bulun- | duğu nazik telgraftan dolayı teşekkürlerimi takdim ederken şahsi saadeti ve milletinin re- fahı için olan temennilerimin kabulünü ekselânsınızdan di- lerim. Cumuriyet ilânının yıldönü- mü münasebetile ekselânsla- rınıza hararetli tebriklerimi ve şahsi saadetleri ile cumuriye- tin refahi için olan samimi temennilerimi arzederim. Macar krallığı naibi Nicolas De Horty Cumhuriyet ilânının yıldö- nümü münacebetile ızhar edi- len temennilerden dolayı pek mütehassisim. Ve alteslerin- den şahsi saadetleri ve Maca- ristan'ın refahı için olan en iyi temennilerimin kabulünü rica ederim. Cumhuriyet ilânının yıldö- nümü ve Ekselansınızın ilk devlet reisliğine seçilmesi mü- nasebetile şahsi saadetiniz ve Türkiye'nin saadeti için Lit- vanya milleti ile birlikte izhar ettiğim temennilerin kabulünü rica ederim. Litvanya Cumhur reisi Antanas Smentona Cumuriyet ilânının yıldönü- mü münasebetile ekselânsınız tarafından izhar edilen temen- nilerden dolayı çok mütehassis oldum. Ekselânsınıza — derin teşekkürlerimi bildirir ve ge- rek şahsi saadeliniz gerekse Litvanya'nın saadeti için en iyi temennilerimi takdim ede- rim. Türkiye milli bayramı mü- nasebetile gerek kendi saa:- detleri gerekse necib Türk milleti için beslediğim en sa- mimi temenmnilerimin kabulücü ekselânsınızdan rica ederim, Çekoslovakya Cumur reisi duard B ' Sayfa 5 Hih. Sıkhi bahisler: Tembellik bir hastalık mıdır? Okulda bazı çocuklar görü- rüz, tembeldir, çalışmaz, ders- leri geç anlar; ancak birkaç defa tekrarlandıktan sonra an- lar. Sersemdirler. Zekâca ar- kadaşlarından vazihan geride kalmışlardır. Sabahları bir türlü yataktan kalkamaz, kitaplarını hazırlıyamaz, yola geç çıkar. Mutlaka evde birkaç şey unut- muştur. Okula her halde geç kalacaktır. Herkesten gelir, Esasen yol uzun gelir, Herkesin az bir zamanda git- tikleri yolu bir türlü bitire- Mmez. Sınıfta usludur. Yaramazlık nedir bilmez. Tembel-tembel bir köşede oturur. Oyun za- mam bunlar oyunlara - iştirak etmezler. Bir köşede oturmayı tercih ederler. Ruhları hare- keti sevmez esasen oyunha gir- seler de beceriksiz olurlar ve çabuk kaybederler, Çabuk yo- rulurlar. Yaşları ilerler. Bun- lar sınıfta kendilerinden küçük çocuklar arasında kalırlar. İşte bu ruhi teamülleri gös- teren çocuklar - dikkatli bir muayeneye tâbi tutulurlarsa çok defa vücudları soğuk ve biraz da şişmanca bulunduk- göze çarpar. Yüz geniş yuvarlaktır. Yanaklar çekik, göz kapakları şişgincedir. İki göz kapak arasındaki mesafe azdır. Burun geniş dudakları kalın ve tersine dönüktür. Dil kalın. Deri balmumu gi- bidir; kuru ve kalın. Çocuğun iştihası iyidir. Fakat yidiğin- den faide göremez, çünkü yi- diğini yakamaz. Tembellik bağırsaklarda da görülür. Kabze meyyaldır. İşte bu seriri levha, boynu- muzda bulunan ve - dereki güdde denilen bir guddenin ifrazlarını azalımasından ileri gelir. Grip romat'zma gibi he: hangi bir hastalık çok defa buna sebeb olur. Veyahud başka hastalıklarda bunu ya- ar. Filvaki çocuklarda görülen bu tembelliklerin yegâne âmili sonrâ ları bu değildir. Yani her tembel- lik deriki güdde ifrazların azalmasında neşet etmez. Fa- kat bütün bu tembellerin mü- him bir kısmını bundan ileri geldiği gözönünde bulundu- rulmalıdır. Çünkü bu türlü tembelliğin ilâcı olan ve şifası kabil bulunan bir hastalık ol- duğu hatırda bulundurulma- hdır. Dr. Cevad Zekâi Bil Paris para borsası Paris 6 (Radyo) — Paris para borsasının birinci kânu- nun nihayetine kadar cumar- tesi günleri tatil yapması te- karrur eylemiştir. EVE TT EA DARAMEER IN RCEE DANE Cumhuriyetin yıldönümü mü- nasebetile bana göndermek lutfunda bulunduğunuz temen- nilerden dolayı ekselânsınıza hararetli teşekkürlerimi bildi- rir ve gerek şahsi saadetiniz gerekse Çekoslovakya'nın re- fahı için olan en derin te- mennilerimin kabulünü ekse- lânsınızdan rica ederim. Türkiye milli bayramı mü- nasebetile şahsi saadetiniz ve Türkiye'nin refahı için olan en samimi temennilerimin ka- bulünü ekselânsınızdan dilerim. Afganistan kralı ——