13 Kasım 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

13 Kasım 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

TDESE — Ankara'da yeni büyük sta- — din projesini hazırlayıb mü- “teahhidin inşaatını vilâyet na- mına kontröl etmiş bulunan nütahassıs mimar M. Viyetti — şehrimize gelmiştir. Mütahassıs, Manisa valisi Dr. Lütfü Kırdar tarafından — Manisa'ya davet edilmiş ve — spor sahası mevzuunu tetkik etmiş ve Manisa'dan buraya - geçmiştir. M. Viyetti dün kendisi ile Örüşen bir muharririmize şun- lırı söylemiştir: — — Manisa valisi Dr. Lütfü Kırdar, bu mevzua büyük bir " alâka ve sempati gösteriyor. — İşi de kavramıştır. Ayni za- , manda, buradaki kumandanın — da müzaheret ve alâkasını gördüm. O da — sporcudur. “Şimdilik Manisa stadı komple psing olacak, bilâhare hipo- dorm inşaası cihetine gidile- cektir. Burada saha çok mü- saittir. Manisa valisi, bu ve- sileden istifade ile İzmiri gör- — fekliğimi de tavsiye ettiler. Memleketinizin sporla alâ- kadar sahalarını gezdim. Al- /—sancak sahasındaki yeni ta- miratı gördüm. Futbol ajanı büyük bir vukufla bunu yap- mıştır, şekil çok güzeldir. ve pistin hazırlanışında da mu- vaffakıyet ve tâli beraberdir. Fakat siz de takdir edersiniz ki, burası âtiyen bir antreman sahası olarak kullamiacaktır. Çünkü büyük halk toplantı- larma müsait değildir, küçük- tür. Aynl zamanda çimenli olacağına göre her zaman bu- rada oynanamaz. Kültürparkı gezdim, , — jesini gördüm. Burası şehrin kalbi olacaktır. Fakat şunu da söyliyeyim ki, Kültürpark'taki büyük müesseseleri ve işleri birbirine — karıştırmamalıdır. Meselâ beden terbiyesi mev- zuuna âid olan kısımla kültür müesscselerini karıştırmak doğ- ru değildir. Yapılacak etüt, dikkatle yapılmalıdır. Kültür- park başlıbaşına enteresan bir eserdir. Spor sahasının çok geniş olması lâzımdır. Bu iş, mühendis işi olduğu kadar ayrı bir ihtisas işidir de.. İz- mir'de bunun tekniğinden -Bay Adnan gibi- anlıyanlar vard Onlardan da istifade etmek lâzımdır: Kültürpark — hakkın- daki fikirlerimi, belediye mü- hendisi bay Cavid'e de anlat- tım, o da doğru buldu. Cadde üzerindeki atlıspor kulübünün yerini muvafık bul- hım, Daha geniş bir saha- tad mutahassısı Alsan— ak sahasıiçin ne diyor? ültürpark şehrin kalbidir. - daki tesisatı karıştırmamalıdır Alsancak stadyumunda ya- | mu olmadığı ilân olunur. .( 3ura" pılmakta olan yeni tesisat şehre uzak, Eğer sahanız “az alâka görüyorsa sebebi de bu olsa gerektir. Çünkü buraya nakil vasıtası kolaylığı temin etmek te ayrı bir. mes'eledir. M. Viyetti; Alsancak saha- sının yeni şekli üzerindeki takdirlerini — tekrar — ettikten sonra buradan Bursaya gide- ceğini, Cumuriyet Halk Parti- si tarafından Türkiyede yeni hazırlanacak sahaların proje- lerini tanzime memur edilmiş bulunduğunu, Samsun, Eski- şehir, Afyon, Adana, Edirne, Tekirdağ, Kütahya, İstanbul stadlarının projelerinin hazır- lanmış — bulunduğunu — söyle- miştir. Müteakiben futbol ajanı ile birlikte Karşıyaka ve talebe çayırına giderek yeni stad yerlerini görmüştür. Mütahas- sısın burada bulunuşundan istifade edilerek fikri alına- caktır. Belediyenin de Kültür- parktaki yeni saha için ken- disine bir etüt yaptırması muhtemeldir. M. Viyetti, Avrupa ve Ce- nubi Amerika'da birçok bü- yük stadlar vücuda getirmiş bir mütahassıstır. İtalya'da da büyük stadlar ve hipodromlar tesis eylemiştir. Milli küme mes'elesi Merkez heyetinde görüşülmemiş Ankara, 12 (Hususi) Futbol müsabakaları için,milli küme teşkili ve İstanbul'dan 3, Ankara'dan 2, İzmir'den2 takımın ayrılması — mes'elesi merkezi umumide görüşüldüğü vakit, fena tesir yapmış ol- duğu şeklinde çıkan haberler doğru değildir. Mes'ele (merkez - heyetinde | mevzuubahs bile edilmemiştir. eee ir MERÜZİ L Elİ Zayi Un taahhüdü için $7 inci tümen muhasebeciliğine ver- diğim 2000 Jliralık Osmanlı bankası teminatı muvakkate mektubuna ait makbuzu zayi et — Mezkür makbuzun hük- ANAD - Başı | inci sahifede - rekkep bir filo Madrid üzeri- ne birçok bombalar atmıştır. Tayyareler milislere mitralyöz- lerle de ateş etmişlerdir. Dün saat 15 den sonra Madrid'in milisler elinde bu- lunan mahalleleri topçu ateşi altına almıştır. Cumuriyetçilere yardım geliyor. Valansiya, 12 (A.A) — Her gün Madrid'e takviye kıtaatı sevkedilmektedir. Franko'nun kardeşi Ro- ma'da ne yapacak? Napoli, 12 (Radyo) — neral Franko'nun kardeşi bin- başı Ramon Franko bugün buraya gelm! ir. Gazetecilere demiştir ki — İspanya'da krallığın av- deti muhakkak surette lâzım değildir. Çünkü krallık daima ihtilâflar doğurmuştur. İtalya- da olduğu gibi kooperatif sis- temi üzerinde duracağız. Gazetecilerin İtalya'ya niçin geldiği hakkındaki suale bin- başı şu cevabı vermiştir : — Bu hususta birşey söy- liyemiyeceğim, Harp halinde bulunduğumuzdan aldığım di- rektifleri ifşa edemem. İtalya- da 15 gün kalacağım. Binbaşı Ramon, Roma'ya gizli bir vazife ile gitmektedir. Bern, 12 (Radyo)— Burada deveran eden haberlere göre Sinyor Kabalero'nun Fransa bankalarına koyduğu İspanyol sermayesi bir milyar İsviçre frankına baliğ olmuştur. Cenevre, 12 (Radyo)—Bey- nelmilel Salibiahmer bey'eti, İspanyol muhariplerinin hep- sini de insani harekete davet etmiştir. Madrid'in zabtı zannedil- diği kadar kolay değildir. Seville, 11 (A.A) — Gene- ral Guipo Dellano radyo ile neşredilmiş olan bir tebliğinde diyor ki: “—Madrid'in zabtı, bazı- larının zannettikleri gibi kolay değildir. Düşman açık ovada mağlüb edilmiş, püskürtülmüş- tür. Fakat şimdi şehirde ta- hassun etmekte ve mukave- mete hazırlanmaktadır. Diğer taraftan bir felâkete uğrama- mak için bütün ihtiyat tedbir- lerini almak mecburiyetindeyiz. Filvaki fethedilmiş arazide teş- kilât yapmamız icabeder. Asri bir ordunun ileri hareketi çok karışık birşeydir. Madrid cephesinde Nasyo- palistlerin sağ cenahı dün öğ- leden sonra bir kilometre iler- lemiştir. Hükümetçiler solcenahımıza taarruz etmişler ise de tarde- dilmişlerdir. Mukabil taarruza geçerek düşmana ağır zayiat verdirdik.,, Madrid'de karışıklık yoktur Madrid, 11 (A.A) — Resmi ricalden biri Havas muhabiri- ne şu beyanatta bulunmuştur: — *“Madrid semasının tayya- relerimizin çelik kanatları ile örtüldüğünü görecek ve bu manzaraya yakında şahid ola- caksınız. Müdafaa komiseri şe- OLU M. Azana, biz Madridi değil, hi Madridi değil, hürriyet istiyen İspanya'yı kurtarmağa Ealıçıyoruz, diyor. Asiler Madrid kapılarına da- yandı, fakat ilerliyemiyorlar l komıtcnın emırlcvınc itaat edi- yor. Komite dün milis kıtalarına | mensub olmiyan ve ellerinde | silâh bulunan kimseleri bu [ silâhları polise tevdi etmeğe | davet eylemiştir. Askeri kuv- İ vetler şehirde inzibatı muha- faza etmektedir. Şehirde kim- seye fena muamele yapılmıyor. Resmi mehafil, —salı günkü muharebelerin — netayicinden çok memnundur. Saat 13,30 da cumhuriyetçiler Carabane- hel mıntakasında bir taarruz yapmışlardır. Bu taarruz mu- vaffakıyetle neticelenmiştir. Ca- rabanchel hükümetin batarya- ları tarafından müessir surette bombardıman edilmiştir. Saat onaltıda Katalonya'lı bir kuv- vet Barselon'dan gelmiştir. Bu kuvvet asri silâhlarla, top- larla mücehhezdir. Meclisi Meb'usan binası- na da bir obüs düştü. Madrid, 11 (ALA) — Âsi- lerin ta yarecleri dün yeniden saat 15 te şehri bombardıman etmişlerdir. Ancak hükümet tayyareleri bunları kovalamış ve kaçmağa mecbur etmiştir. Saat 17 de âsilerin ağır topçu kuvvetleri faaliyete geç- miştir. Şehrin tam ortasında birkaç obüs düşmüş ve müt- hiş bir gürültü ile patlamıştır. Bir obüste Meb'usan meclisi İ ae 4 binasına düşmüştür. ilerin mütemadi top ate- şile resmi mahafilin kuvvei maneviyelerini kırmak istediği zannolunmaktadır. Fakat en- dahtlarda isabet yoktur. Hu- susi evleri tahrip etmekte ve insanca telefat vukuuna sebe- biyet vermektedirler. Meb'usan meclisi binasına düşmüş olan obüs binanın içinde patlamış fakat nüfusça telefata bais olmamıştır. Çünkü halihazırda meclis boştur. Âsilerin Pozelo'ya yerleşti- rilmiş olan bataryaları Rosu- Des mevküni bombardıman etmiş ve birçok evleri tahrib etmiştir. Âsiler her tarajta püskürtülüyor: Madrid 11 (A.A) — Millt müdafaa komitesi aşağıdaki tebliği neşretmiştir: Muvaffakıyetle — neticelenen askeri bir hareketten sonra eumhuriyetçi kuvvetler Casa Del Campoya girmiş olan âsi- leri ihata etmişlerdir. Madrid cephesinin diğer bütün noktalarında düşman püskürtülmüş ve ciddi zayiata uğramıştır. Düşman, silahları takviye edilmiş olan kıtaatımız tarafından takibedilmektedir. M. Azana, biz İspanya'nın hürriyeti İçin çalışıyoruz, diyor.. Paris, 12 (Radyo) — İstira- hata çekilmiş olan Reisicumur M. Azana, Havas muhabirine şu beyanatta bulunmuştur: — * Galebe çalacağımıza kanüm. Madrid'in düşmesi bi- zim harbi kaybettiğimizi ifade eyliyemez. Çünki biz, İspan- ya'nın hürriyeti için çarpışı- ynnlll. Madrid'i kurtarmak için değil. , 0 Âsi harap oli istasyonunda ki köprüden şid- detle taarruza geçmişlerse de zayiat vererek püskürtülmüş- lerdir. Bir hükümet tayyare filosu, Âsi ordunun tayyare kararga- hini keşfetmiş ve - burasını bombardıman ederek 20 tay: | yareyi harap etmiştir. Temizlik harekâlı başladı. Salamanka, 12 (Radyo) — Nasyonalist tayyareler, Mad- rid'de hükümetçiler'a toplan- tılarına mâni olmuşlardır. Dün- kü gün daha ziyade bir isti- rahat günü olmuş ve işgal UA 13/11/936 ll Sulhsever Milletler Birleşmelidirler. Paris, 12 (A. A) — Müta- reke günü yıldönümünde dış işleri Bakanı M. Delbos bir nutuk söyliyerek ezcümle de- miştir. ki: 11 Teşrinisanide bugünkü neslin görmüş olduğu meza- limi gelecek nesillerin biçbir zaman görmemesi için temen- nilerde bulunmak - lâzımdır. Diğer taraftan sulhda kazan- ması güç bir muzafleriyettir. Bunun için bütün istihalele- lerle — milletleri — birbirinden ayıran kin hisleri ile harbın önüne geçilmez diyenlerin an- layışsızlıkları veya kurnazlık- ları ile ve bütün dünyayı daimi bir seferberlik halinde tutan tedbirlerle mücadele et- mek lâzımdır. edilen mıntakada temizleme hareketi yapılmıştır. Nasyonalist'lerin Resmi tebliğleri.. Salamanka, 12 (Radyo) — Resmi tebliğdir: Nasyonalist kuvvetler Mad- rid'in cenubunda ilerlemişler- dir. Madrid'in merkezinden sağcenahımıza — taarruz. eden hükümetçiler püskürtülmüş, 52 ölü bırakmışlardır. Solcenahı- mıza yapılan ve tankların ha- rekâtile takviye edilen taarruz- ları da âkim bıraktırılmıştır. Şehirde, anarşistler tarafından çıkarıldığı sanılan yangınlar görülmüştür. Milislerin Foadajara cephe- sindeki taarruzları da püskür- tülmüştür. © TÜT EE SĞ T. Piyangosu —Başı T inci sayfada— 37005 37273 37290 39752 37350 60 lira kazananlar 189 1532 4927 — 5285 6469 — 6638 — 6846 9217 9689 10066 12922 13457 15207 16552 16543 17605 5388 Bunun için Milletler cemi: yetini idame ettirmek ve tak* V eylemek lâzımdır. Sulh -n milletler birleşmeli ve sarı zetlerini tevzin etmelidir. Y Fransa işte bunu yapmak — istemektedir. Ve bu yolda hiç” bir teşebbüsten geri durmya- caktır. Fransa istisnasız bütün milletleri bu işe davet etmek* tedir. Fransa hiçbir. kimseyi tehdit etmemeleri şartile mü- zakere ve anlaşmalara her za- man için hazırdır. Fakat Fransa ayni zamanda şunu da müdriktir ki zayıfların sözü dinlenmez. Bunun içindir kalmak istemektedir. Ras Seyyum İtalya'ya gidiyor Adis-Ababa, 12 (Radyo) — mara'ya gitmiştir. Burada bif kaç gün kaldıktan sonra Mu* | savva - yolile İtalya'ya gide 8095| ektir. ae ae mare 28040 29080 31036 38591 - 39B02 Şehrimizdeki talihliler Tayyare piyangosunun dün- kü keşidesinde ikramiye -ka- zanan biletlerin mühim bir kısmı şehrimizde - satılmıştır. Büyük ikramiye olan 30 bin lirayı Eşrefpaşa'da — bakkal Abdüsselâm,, 12 bin lirayı Karataş mimar Sinan soka- ğında oturan Hayriye, Bed- riye, Müfide. Habibe kardeş- ler, 10 bin lirayı, yeni mani- faturacılar - çarşısında Reşid Pâlando, ikibin lirayı Ali reis mahallesi Müezzin sokağında oturan Hasan ve Zehra, gene ikibin lirayı kordonda garson Faik, kazanmışlardır. Şehir oteli kâtibi Hüseyin ile tur- şucu Çelebo da biner lira ka- zanmışlardır. Bu — biletlerin hepsi de onda birdir. Mandalar 32023 Ş LNDi Ç eAlimn 8 komitesi 168 M. J. Taranto 4 50 ? ..i 65 A.H. Nazilli 11 Müza_kgre(ermı 45 HH Şiğbeğ” 9 50 bitirdi. 43 L. Alkaral — 6 50 Cenevre, 12 (A.A) — Mil: | 10 S. Erman 14 letler cemiyetinin mandalar | 7 A. Karako 9 75 komitesi sonbahar içtimaldev- 338 resini bitirmiş ve Filistin'deki |170430 vaziyeti tedkik etmek üzere |170768 gelecek sonbaharda — tekrar Zahire satışlari , toplanmıya karar vermiştir. | Ç. — Cinsi K.s. T Komite kargaşalıkların se- | 60 Burçak — 44375 3, beblerini ve cereyan tarzlarını | 9 Nohut $.151 “tahkik için mutat yaz toplantı | S0 Kendir to. —4 Üzüm satışları Ç Alıcı K. S. . 4| 175 S. Süleyma. 13 17 ’ 73.K. Kâzm 15 25 16 67 S. Ergin — 1525 17 60 Ü..Kurumu 21 ZL Ğ 53 Ş. Riza ha. 16 25 18 48 J. Dragant 13 25 13 80 Ş. Remzi 14 14 27 Kap. İzzet 13 15 16 H. Alyoti 14 50 15 — 16 M. Arditi 17 18 ( 13 D. Arditi 12 25 15 5 12 K. Akyiğit 13 25 13 10 T. Erman 16 17 4 9.S. Gomel 10 ; 9 Alyoti bira. 16 25 7 B. Alazraki 20 50.Eğli — 17 50 2 S. Celârdin 10 75 632 329926 330558 İncir satışlar ki Fransa kuvvetli ve müttehid — K Ras Seyyum tayyare yolile'As7 ü