16 Ocak 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

16 Ocak 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

y Yirmialtıncı yıl No. 7120 Cumartesi 16 Kânunusam937 Hariciye Vekilimiz bugün Cenevre'ye gidiyor | Sancak'ta tevkifat devam ediyor. Sancak'a bedevı- Hergün sabahları | çıkar, siyasal gazetedir. Ingiltere Almanya'ya müstemleke verilmesine taraftardır ler _yerleşlırılmektedır. Muşahıdler!koylerı geziyor | Uluslar . Ava (Radyo) nu»l bugün Par Bu sey kontrolü ile alâkadar Tenilmektedir. M dir 3 (Radyo) — Reyha niye ve Antakya Türk unsuru aley büküm ifat devam hine tedhiş zedir. etmekte kuflar arasında Türk eşrafı da bu- lanmaktadır. ve het Fransız zabitleri Türkiye propi istemeki ne andadan — vazg ve aksi takdirde ya'da yaşamalarına müsnade Miyeceğini sö, İsken, Arab milliyetperverleri lider meb". uslarından birisinin - kardeşi tara- iylemektedirler. run İngiliz konsolosu fından vurulmuştur. İstanbul, 15 — (Hususi) Şeh: rimizde bulunmakta olan Başvekil Almanlar deniz silâhları- İsmet İnönü hiliye Vekilleri, behçe sarayındaj Atatürk'ü müddet görüş ziyaret etmişler ve müşlerdir. İstanbul, 15 (Mususi) — Vekili — Rü |Bugün) Ankara'dan gelecek Hariciye Vekâleti vrzun Hari- ticiye Aras, yarın olan umımıî kâtibi Lnı artırmıya başladılar Maksad Rusya ile rekabettir M. Hitler Berlin, 15 (Radyo) * Londra deniz itilâ mmasını hazırlar battı harb zirhli mıştır. Fakat 1937 parça barb gemisi yapacaktır. Takkam aranuda büyük kuvvetli ve tahtelbahirler vardır. Almanya bükümeti, tahtelbahirlerini yüz: Bu hattı harb gemiti ve muhrib Rusya'nın 5 arltırı Alman'lar da şikâyetçi TTzanlar da şikâyetçi M. Vienot Bu işleri tecrübe tahtası mt sanıyor? Paris, 15 (A.A) — Jur gazetesi geç bir makale ile Alman. ların İspanyol Fas'ına asker çıkar. dıkları mes'uliyetini M. mektedir. hakkındaki yalar haberin Vienot'a — yüklet. Vienot bu yalan haberlerle ni çok kaybetmiş addedil. mektedir. ANADOLU — Türk-Fransız mü- zakerelerinin vehamete girmesinde de bu tecrübesiz genç diplomat — âmil olmuştur, olması basebile bu yeni plânı tat- bika karar vermiştir. cmı Arı!ııl(ya Numan Rifat ve di; birlikte gektir. Sanu 6 anct sahifede * kâtib heyetle Cenevre'ye hareket cde İtalya kralı Peşte'ye gidecek Roma 15 (A.A) veran eden bir şayisı kral ve kraliçesi Mi ile Madam Horti'nin İtalya'ya yap tıkları - Burada de- ziyareti iade etmek üzere | Mayas'ta Badapeş'teye gideceklerdir. M. Ciyano da Budı decektir. M. Mussolini mevzwubahsedilmemektedir. İtalya, Berlini Londra ve Parisle anlaştıracak M. Mussolini - G. Göering mülâkatı mühimdir İki diplomat, Akdeniz, İspanya ışlermı konuşmuşlardır İtalya hariciye nazırı Kont Ciyano ile Alman harieiye nazırt Fon Nourath'ın Berlin'de alınmış resimleri Roma, 15 (A.A) linifile M. Gü mülâkat bidayette çok düha uzi mülâkat hakkında aç çıkarılmıştır: Düçe saat 12,30 da M.G. ve kendisile bir saat samimi mülâkatta buluamuştur. Roma, 15 (A.A) — Düna den sonra - Venedik — M. Mumo. ki ilk edildiğin: nuştur. Bu Bıdaki tebliğ öerinz'i sarayınd M. Göering mülâkat — iki buçuk ir. M. M ini ile urasında lan molüni ef ine bir zi- yalet vermistir. Haber alındığına meler göre görüş mamile siyasi bir mahiyet arzetmiştir. — Selâhiyettar heriki devlet adamının — İtalyan « Alıman mübadelesi mes'elesini ve ekonomik mes'eleleri mevzau bah: tetmediklerini temin ediyorlar, mahaf il İtilya'ma, Alınanya ve İtılya arasında, | » İtalyan - Gentle- men Agrecment'ina benzer bir an- a yapılınasını teklif ettiği hak. :ahı/ede — Kikoa Londra, 15 (Radyo) Britanya adasının birçok yerlerinden gelen haberlere göre, İngiltere'de müthiş bir fırtına hüküm sürmek- tedir. Münakalât, bu yüz- den güçhalle temin oluna- bilmektedir. Belgas vapuru, fırlına- dan karaya oturmuştur. — Sonu 5 1ncı K Mısır'daki Ingıltere - '||Almanya'ya | müstemleke ve- . İrilmesine razı.. Londra, 15 (R: (Radyo) — Deyli Telgraf gazetesi; yazdığı uzun bir makale- de, Almanya'ya müstem- leke verilmesi lâzımgeldi- ğini yazmakta ve İngilte- re'nin de buna muvafakal ettiğini ilâve — eylemek- tedir. Ayni gazete, Almanya- ya müstemleke verilme- dikçe Avrupa sulhunun hiçbir zaman islikrar bu- Tamıyacağını bilhassa kay- detmektedir. İ DA M. Ruzvelt'e atfedi len yeni bir teşebbüs Beynelmilel bir konferans mı? —. Haber asılsızdır - Mıcolmazsîı—rkac &âyı geçmesi lâzımdır.. M. Ruzvelt Vaşington 15 (ALA) — M. Ruz- vehtin sulhun idamesi için beynel. bir — könferane hakkında ecnebi baber milel toplıyacağı membadan gelen mahafil “tarafından teyid edilmemektedir. Dplomatik mabafil Fransa ve Almanya'nın resmi bilhassa ekonomik ibtilâflarını hal için sarletmiş — ol dukları neticesi olarak bu asebetlerinde salâhtan 'a mesai iki memleket — mü bap göstermiş olan M. Rüzvelt'in — bir ibtimal mektedirler, harekete giriş haricinde addet Siyasi mahafilin kanaatine gö re, cümhur başkanı beynelmilel mahiyette bir barekette bulunmak için birkaç ay bekli- yecektir. hiçolmazsa Yeni saylav namzedleri kimler? Ankara 15 (A.A) — H. Partisi genel başkan- hığından: İstanbul Gökberk, K Birgi ve rü Naili neli saylavı Dr. Nuri saylavı - Mahmud ölümleri üzerine başa- saylavı Srird Soydam'ın lan İstanbul saylavlığına Ziraat Ve kâleti Anf — Bayındır, Kocaeli saylaylığına Avrupa'da tah- silini bitirmiş — ziraatçi İbrahim Diblen ve Sürd saylavlığına müte- kait binbaşı Mehmed Ali Kurdoğlu, genbaşkurca parti — namzedi olarak onaylanmışlardır. müsleşarı Sayın - seçicilere bildirir ve ilân ederim. C. H. Partisi genel başkan vekili İsmet İnönü İngiliz askerleri hemen Filistin'e kaldırılacak İngiliz-Fransız donanma- ları manevrası İngiliz donanması Mısır ve Suriye “sahillerine de, uğrıyacaktır İngiliz donanması Brest, 15 ( Radşo ) — Franta- vın atlantik filosa bugün denize açılmıştır. Bu filo, Amiral De la Bord'un idaresindedir. Bu filoda üç battı harb zırhlısi, — bir tayı gemisi, 3 kruvasör filosu, 8 torpi- do muhrib filotillâsı ile iki tahtel- bahir filosundan mürekkeptir. are Bu filo Şimalt ve Garbi Ame» rika'da manevralar yapacaktır. Londra, 15 ( Radyo ) — M Eden Başvekil M. Baldvin ile mü- zakeresinden sonr. B vin Sir Samuel Hoar'ı kabal et. miş Sir Samuel Hoar Başvekille Akdenizdeki İngiliz deniz kuvvet. lerinin veziyetini izah etmiştir. Akdeniz İngiliz filosu Amiral Punt — kumandasında sahillerine gidecek ve menevralar yapacaktır. Kabire, 15 (Radyo) — Elmm: kattam gazetesinin — verdiği bir ha: bere göre Mısır'da bulunan İngiliz makerleri en kısa bir zamanda Fi: listin'e nakledileceklerdir. Vapur mes'elesi nasıl bir safhadadır? Buhâdiseler ciddi tedbirler almak zaruretini gösteriyor. EEBir Şilep İzmir limanından yük alırken Hükümetin vapar Lulram kar« şeanda Lüyük bir hassasiyet gök halen Timanlarımıza — va: ağır teklif. leri üzerinde bir uzlaşımya varıla- mayarak 12 vapur kiralattığını ve mahsullerimizin bu vapurlarla acentelerin ledileceğini, İstanbul — muhabirimiz evvelki gece bildirmişti. Dün bu hususta tahkikat yap- tık. Şehrimizdeki alâkadarlara va pur kiralandığı — bakkında henüz hiçbir haber gelmemiştir. Bu mes'. eleyi tedkik etmek üzere şehrimize gelmiş olan — limanl, dürü Necdet Müfid, telerle temat etmiş ve İktrad Ve amum mü: dün de acen- kâletinden gelen emir üzerine mu- vakkat bir anlaşma elde edilebik. mişüir. Bu ayın sonuna kadaı batın ilk 15 günü zarfında miza mutad seferlerini - yapan vek purlar, ihracatçıların taahhüd altı- na girdikleri ve vapursuzlak — yük yollayamadıkları — molları alacaklar ve bu arada fazla olarak birkaç Yapur — daha Timana gele- cekti; Alâkadar yapur. büulram zünden makamat, İzmir'de hasebile fazla mal kalmadığını ve ihracatçıların taahı büd ettikleri — malları zamanında — Sonu Gıncı sahifede —