16 Ocak 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

16 Ocak 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Sayta 6 Haariciye vekilimiz bu-| © gün Cenevreye gidiyor — Başı 1 inci sayfada — Rüşdü —Aras, Solya'dan geçer- — ken Bulger başvekili Köse İvanofla , Belgrad'da da bir gün , Yugoslavya başvekili M. (Hususi) — Hari- mumi kâtibi Numan Rifat ile kâtib heyet, bugün İstan- bula hareket etmişlerdir. Yarın | (Bugün) Cenevre'ye geçeceklerdir. İstanbul, 15 ( Hususi ) — — Sancak'tan gelen - haberlere — göre, Fransız otoriteleri, An- takya'da Türk'lerle Arap'ların miting tertip etmelerinin ya- — sak edildiği hakkında bir be- yanname neşretmişlerdir. İstanbul, 15 (Hususi)— Ha- — lep'ten gelen bir habere göre, — Fransız'lar, Sancak'a Çöl Arap- larını yerleştirmektedirler. Be- — deviler, burada silâhlandırıl- — makta ve köylere sevkedil- — mektedirler. İstanbul, 15 (Hususi) — Ha- İ Hiciye Vekilimiz Tevfik Rüşdü “Aras, bugün Fransız selaret. — hanesi başkâtibini kabul etmiş ; ve kendisile uzun mülâkatta bulunmuştur. Ankara, 15 (Hususi) — Fran- sanın Ankara büyük elçisi M. — Ponsot, bugünlerde Paris'e gide- cektir. Antakya, 15 (Radyo) — Bi- taraf heyet, civar köyleri gez- mekte ve halkı dinlemektedir. Kırıkhanda dövülen Türkler İstanbul 15 (Hususi) — Rey haniyedeki kanlı hâdiseyi ta- kip eden günün akşamı Kı- rıkhan mesalihi hassa zabiti jandarma vasıtasile Türk ileri gelenlerini toplamış ve Suriye aleyhtarlığı yapmamalarını söy liyerek kendilerini kamçılarla dövmüşler, aleyhtarlık ettikleri takdirde akibetlerinin feci ola- cağını söylemişlerdir. Reyhaniye'de Türk'ler kontrol altında İstanbul 15 (Hususi) — Rey- haniyedeki hâdiseden sonra Türk mahalleleri jandarma ve polis tarafından kontrol altına alınmıştır. Kânunusaninin 10 uncu akşamından itibaren Türk mahallelerinde dolaşan devri- yeler tarafından rastlanan Türk- lerin Üüstleri aranmıştır. Ve sıkı inzibati tedbirler alınmıştır. Reyhaniye'de yaralanan Arablar İstanbul, 13 (Hususi)—Rey- baniye'de yaralanan Arablar hükümet ve mesalihi hassa iği tarafından itina ile ralılardan 8 kişi halkı tahrik maksadile Vataniler tarafından Halep hastanesine nakledil- mişlerdir. Hattâ doktor geti- — rilmek istenildiği zaman ma- halli hükümet tarafından mü- mancat edilmiştir. Çünkü bu zamanda halka verilen cevap şu olmuştur: *“— Doktor, mesalihi hassa zabitlerinin yanındadır, gele- | mez. — Türkleri tecziyye kalkan Türk hâkım! İstanbul, 15 (Hususi) — Reyhaniye'deci hâdisenin mü- - sebbibi Araplar olduğu halde mahalli hükümet tarafından Araplara bir sorgu bile so- rulmamıştır. Buna — mukabil Türk'ler aranmış ve bunların arasında tevkifat yapılmıştır. Türk'lerin şiddetle cezalandı- rılmaları hakkındaki emirler bütün adliye ve hukuk esasla- Odak Bd bi.. 2 - Esasen Kırıkhan'daki Türk hâkimi Türk'lerin aleyhinde olduğunu müteaddid defalar bildirmiştir. Bu adam son hâ- diseler dolayısile, Türk'leri şiddetle tecziye edeceğini açık- ça ve herkesin yanında ifade etmiştir. Hâkimin bitaraflıktan ayrılmış olması ve niyetini iz- har etmesi dolayısile bu hâ- kime itimat etmiyeceklerini Türk halkı müşahitlere bildir- mişler ve tahkikat heyetine bir Türk hâkiminin ilâvesini istemişlerdir. Reyhaniye'de grevler ve halkın tazyiki İstanbul, 15 ( Hususi ) — Reyhaniye'de grevler - başla- mıştır. Polisler ve jandarmalar, milisler kol kol Türk evlerini basmaktadırlar. Halk sokaklara çıkmamaktadır. Türk'lerden Altınoğlu Ab- d durrahman, Sırrı Kürt Hâmid'i tevkıf etmişlerdir. Birçok Türk- ler de aranmaktadır. Kırıkhan mesalihi hassa za- biti;. muhtar Abdurrahman'ı 10 son kânunda geçen hâdi- seler hakkında Türk'ler aley- hinde şehadette bulunması için tezyik etmiştir. Ağır ya- ralılardan Memiş - ismindeki Türk'ün ikamet ettiği yere doktor getirilmesi için müra- caat edilmişse de zabıta mü- saade etmemiştir. hali fecidir. Reyhaniye hâ- disesinden sonra.. İstanbul, 15 (Hususi) — Son kânunun 10 uncu günü Reyha- niye'de vukubulan - hâdiseler- | den sonra Türk halkı Suriye zabıtası tarafından silâh kuv- vetile dağıtılmış ve bunu mü- teakıb bir Arap heyeti milis kuümandanı kapiten tarafından müşahitler heyetinin huzuruna çıkarılmıştır. İspanya'daki dahilt harp — Başı 3 üncü sahifede — Paris 15 (Radyo) — Royter ajansının verdiği bir habere göre, Malaga'nın dünkü bom- bardımanında yüzlerce insan ölmüştür. Kanarya torpidosu, milislere mensub tayyarelerin hücumuna maruz kaldığından Götaya il- tica etmek — mecburiyetinde kalmıştır. Paris, 15 (Radyo) — Por- tekiz gençleri, general Fran- ko'ya kamyonlar - dolusu er- zak ve muhtelif hediyeler gön- dermişlerdir. General Franko Portekiz gençliğinin alâkasın- dan dolayı müteşekkir oldu- Hanu bildirmiştir. Paris, 15 (Radyo) — Burgos harb divanı, ihtilâlcilere - ilti- hak etmekten imtina etmiş olan general Bate'nin muha- kemesini bitirmiş ve kendisini ölüme mahküm etmiştir. Ge- neral Bate, derhal kurşuna dizilmiştir. Vapur mes'elesi ne saf hada? — Başı T inci sahifede — sevkedememesinden mütevellid bir zaman mes'elesinin mevzuu bahso- kaaıyacağını söylemektedirler. Bize verilen malümata — göre ise, vaziyet tamamen bunun aksi- nedir. Vapur buhram — İzmir ihra- catçılarını oldukça zarara uğratmış, birkaç bin ton Palamut, Buğday ve saire gibi ihracat mevaddı — çatlar üzerinde, depolarda kalmıştır. Maa- mafih hükümetimizin 12 vapur ki- raladığı ve mahsullerimizin bu va- Yaralının « ANADOLU OŞK V| |EPazar maçlarının hakemleri — Hakem komitesince -beşinci hafta lik programı aşağıdaki şekilde tesbit edilmiştir: A. takımları Alsancak stadında Saat 9 da Burnava - K.S.K orta hakemi Mustafa (A, O.), yan hakemleri Baha, Şahap. Saat 11 de Altınordu - Buca Orta hakemi Fehmi ( Altay ), | yan hakemleri: Baha, Şahap.. Saat 13 te İzmir«por - Ege spor, Orta hakemi Selâhettin (Buca), yan hakemleri: Kadri, Mustafa Şenkal. Saat 15 te Demirspor-Altay, Orta hakemi Sabri. Yan ha- kemleri: Fethi, Zihni, Saha gözcüsü de Alâettin'dir. B. takımları Halk sahasında Saat 9 da Demirspor-Altay, Orta hakemi Mustafa Şenkal, yan hakemleri: Kadri, Behlül. Saat 11 de İzmirspor - Ege- spor. Orta hakemi Kadri, yan hakemleri: Mustafa, Ahmed. Saat 13 te Altınordu-Buca. Orta hakemi Fethi, yan hâ: kemleri: Zihni, Behlül. Saat 15 te K.S.K, - Burnava. Orta hakemi Ahmed, yan ha- kemleri: Behlül, Şahap. Saha gözcüsü Ahmed Öz- girgin. Yeni Avukatlar 'Kanunu.. Ceza dâvâsının neticesine göre ücret tayini menediliyor.. Ankara, ( Gecikmiştir ) — Avukatlar — kanun - projesini gözden geçirecek olan komis- yon bugün saat 14 de adliye vekâletinde çalışmalarına baş- hyacaktır, Ankara, İstanbul, Adana, Balıkesir, Bursa, Di- yarıbekir. İzmir, Manisa, Sam- sun ve Trabzon baroları ko- misyona iştirak edecek mü- messillerinin isimlerini adliye vekâletine bildirmişlerdir. Da- vet olunan diğer barolar da komisyona iştirak edeceklerini haber vermişlerdir. Yeni avukatlar kanun pro- jesi avukatlığı amme hizmeti mahiyetinde bir meslek ad- detmiş ve gayesini avukatların hukuki - bilgi ve tecrübelerini adalet hizmetine tahsisini, ta- rafların hukuki — münasebetle- rinden veya karşılıklı menfa- atlerinden doğan ihtilâfların hakka uygun olarak — halline tavassut ve umumiyetle mah- kemelerle diğer resmi merci- lere kanunun tam olarak - tat- biki hususunda yardım etmek suretinde tesbit etmiştir. Projede — avukat ücretleri hakkında asgari ve azami ol- mak üzere iki tarife — kabul edilmiş, ceza dâvâsının neti- cesine — göre değişen ücret tayini menolunmuştur. Hukuk dâvâlarında dâvâ edilen mik- dara nisbetle — tavin olunan veya her ne süretle — olursa olsun hasılı dâvâda iştiraki tazammun eden ücret muka- velenameleri de tamamile ba- tıl sayılmıştır. Projenin ehemmiyetle kay- de değer yeniliklerinden biri de yaşlı veya muhtaç avukat- lar için tesis etmiş — olduğu yııdıtıı 'zklıdır Bıındın böy- BORSA Üzüm satışları K e <. aa lk 213 F. S3lari — 13 134 M. J. Taran. 15 75 106 J. Gözden 12 87 J. Kohen 11 25 73 Vitel ş. 13 75 48 H. Alyoti — 16 35 J. Tar. mah. 15 13 P. Klark 12 50 4 Koope. itti. 14 713 390650 391363 İncir satışları Ci “Ahüi KSK 8 182 A.H.Na. 475 S 174982 175164 Z. yağı satışları Kilo Alıcı KS . & 20000 Ö. Muhar. 50 50 Zahire satışları Çu. Ginsi KS S 1748 Buğday — 6 S0 73125 412 Arpa A B 8 Araka 9 9 100 Susam 18 18 50 30 Fasulya — 8 50 11 50) 1258 Ken. pala. 260 450 720 B. pamuk 50 50*50) -- Bozdoğan icra ve iflas me- luğundan: Ds. N. 937.264 Bozdoğanda Tavaslı Yahya oğlu Ali Nazmiye ipotekli borçlu, Bozdoğaniın Bresse köyünden Durmuş oğlu Ali Koplayın aşağıda hudut ve evsafı yazılı rehinli bir incir bahçesinin paraya çevrilmesine karar verilmiş olup ilân edil- mektedir. 1 — İşbu bahçe alacaklı için birinci sıra ve birinci de- recede — ipoteklidir. Tapunun Teş. evel 1932 tarih ve 10 No. sında kayıtlıdır. Koyun- cular köyünün çamaltı mevki- inde ve (Kumlar) 1 hektar 8000 M. 2 inda olup içinde 270 adet 25 yaşında incir ağacı 6 adet zeytin ağacı ve 4 ayva ağacı ile 8 nar ve 10 üzüm ağacı ile cenub kısmın- da atlı ve üstlü bir evi ve senevi 3000-5000 — kilo kadar incir mahsulü verir ve 2000 lira kıymet tahmin edilmiştir. 2 — Birinci açık artırma Bozdoğan icra dairesinde 16- 2937 salı günü saat 14-15 tedir. Bu sefer kıymetin & 75 şini bulmaz veya müşteri çıkmazsa ikinci açık artırması 9-3-937 salı günü saat 14-15 e talik — edilecektir. Bu sefer en fazla pey sürene ihalesi ifa edilecektir. İlân tarihinden 20 gün içinde işbu gayri men- kul hakkında bir hak iddia edenlerin elindeki vesaikile birlikte icra dairesine müra- caat etmeleri aksi halde hak- ları tapu sicilile sabit olmadık- ça paylaşmadan hariç bira- kılacakları. Talip olanların gayri men- kulün muhammen kiymetinin yüzde 7,5 ğu nisbetinde pek akçasile veya milli bir bânka- nın teminat mektubile - veya dahili iktikraz tahvillerile mü- racaat etmeleri İüzumu ilân olunur. 136 K. S. 14 25 18 50 21 16 75 15 16 25 16 50) 12 50 14 75 AM ç MOTRT TTT LA DL , her yerde fakir halkın işlerini takib için birer adli müzaha- ret bürosu kurulması ayrı bir fasıl halinde projeye — ilâve edilmiştir. Proje komisyonda müzake- re edilerek son şeklini alacak ve Başvekâlete takdim olu- 16/1/937 Bi Menemen belediye reisliğin- den; Belediye nümune fidanlığında mevcut fidanlar aşağıda ya- zılı fiatlarla satılığa çıkarıldığından talip olanların belediye- mize müracaatları ilân olunur. Fidanın ismi Yaşı Akasya »Sofura Tesbih Gladiça Isfandan Katalpa Dut Badem Kayısı Zerdali Palmiye Ligüstürüm Dallı servi Gül ibrişimi Turunç Trabzon hurması BAA D NN GA G3 N V N LN 6 6 6 6 6 TY.H. Aşılı Kuruş 10 20 10 20 10 20 20 05 05 Aşısız H ” u “ W 4 İzmir vilâyeti P. T. T.mü- dürlüğünden: 1 — Kadromuzdaki münhal 10 ve 16 lira maaşlı memuri- yetlere dairesinin muvaffakıyetini istihsal etmiş diğer devair memurları ile lise ve orta mezunları arasında imtihanla memur alınacaktır. 2 — İmtihan 5 /2/ 937 cuma günü saat 14 te yapılacaktır. 3 — İsteklilerin duhul şeraitini ve verecekleri vesaiki an- lamak üzere müdürlümüze müracaatları. İzmir belediyesinden Bayındırlık sahasında Celâl Bayar ile Şükrü Kaya bulvar- lan arasındaki yol, 62 sayılı adada Voroşilof ile Şükrü Kaya bulvarı arasındaki yol, 42, 44 ve 45 sayılı adalar arasın- daki Vasıf Çınar - ve Tevfik Rüşdü Aras caddeleri arasın- daki yol, ve 5, 10 sayılı ada- lar arasındaki Cumhuriyet mey. danından — maltızlara — kadar, Kâzım Özalp, Şükrü Kaya bulvarları arasındaki — kültür caddesi ve 4, 9 sayılı adalar arasındaki General Kâzım Di- rik caddesinden Maltızlara ka- dar, ve 9-14 sayılı adalar ara- sındaki G. Kâzım 'Dirik cad- desinden İsmet İnönü bulva- rına kâdar ve 13 sayılı adada Kâzım Dirik caddesinden Gazi bulvarına kadar ve 13-17 sayılı adalar arasındaki General Kâ- zım Dirik caddesinden Gazi bulvarına kadar ve 21, 22 sa- yılı adalar arasındaki iç ve 16 135 ların kaldırılarak Kültürparka nakli ve bu yerlerin zeminle? rinin ince tesviyesi işi baş kâtiplikteki keşif ve şartname veçhile 26-1-937 Salı günü saat onaltıda kapalı zarflı ek- siltme ile ihale edilecektir. Bedeli keşfi 12701,66 liradır. İşin bedeli, yapılan işe muka- bil verilecek istihkak raporile mütcahhit belediyeden arsa almak suretile tesviye oluna- caktır. İştirak için 953 liralık muvakkat teminat makbuzu veya banka teminat mektubu ile 2490 sayılı kanunun tarifi dairesinde hazırlanmış teklifler ihale günü saat onbeşe kadar encümen reisliğine verilir. 913 16 20 05i Zayi Tatbik mühürümü kaybet- tm, yenisini çıkarttığımdan eskisinin hükmü yoktur. Ziraat bankası mudilerin" den Mehmet ağa kızı K A D PN