17 Ocak 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

17 Ocak 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

’â Türki | Mm. Dolores bu dakikadan itibaren Fran , Bir İtalyar gazetesi batı için ne diyor? / “Arada suitefehhüm varsa, bu- nun ızalesı lâzımdır.,, mizin aydınlanmmasını istemek- te haklıyız.,, Torbalı'da Avcılık ve Domuz 'Mücadelesi. Taorbalı, (Hususi) — Geçen yıl kaza merkezinin Torbalı mâhallesinde (Domuz ve hay- vanlarla mücadele) için kuru- lan (Torbalı yalın avcılar ku- rumu) bir senelik çalışmasında çok muvaffakıyetli - neticeler elde etmiştir. | domuz mücadele mevsiminde yapılan devamlı sürekler so- nunda kulüb mensupları do- muz mükellefiyetini ödedikten | | başka ziraat mücadele memur- M. Mussolini “Torino,,da çıkan “La Gaz- zet'a del Popolo,, gazetesinin 5 son kânun tarihli nüshasın- da neşredilen — başmakalede Türkiye hakkında gördüğümüz kısımları aynen neşrediyoruz: “Montreux muahedesine ge- Hnce, iki devlet arasındaki münesebetlerin tesviyesi için doğrudan doğruya Türkiye ile İtalya müzakereler yapılacaktır. arasında Çünkü eğer iki memleket arasında bir sui tefehhüm varsa, bu sui tefehhümün iza- lesi lâzımdır. İlk zamanlarda Türkiye-İtal- ya münasebetleri çok samimi idi. Ondan sonra anlaşılmıyan, hiçbir zaman izah olunmıyan sebeblerden dolayı bu müna- sebetler bozulmuş ve Türkiye İtalya'ya karşı düşmanca bir vaziyet takınmıştır. Şimdi İtal- ya, Montrecux muahedesinin altına imzasını koymadan evel herşeyin yerli yerine getirilmiş ve vaziyetin aydınlanmış ol- ması lâzımdır. İtalya, Türkiye- ye karşı her zaman hürmet ve dostluk duyguları beslemiş ve hiçbir. zaman Türkiye'ye karşı yapılan kombinezonlara iştirak etmemiştir. İtalya küçük Asya'da ne manda ve ne de bir toprak sahibi olmuştur. Son günlerde İtalya, Türki- ye ile bir ticaret anlaşması akdetmiştir ki, bu hareket İtal- yanın husnü niyetini isbat eder. Binaenaleyh münasebatı- | luğuna Çazla olarak da 44 do- | muz kuyruğu teslim etmiştir. Bu yıl yeniden başlıyan do muz mücadele mevsimile faa- liyete geçen bu kulüp (Cellâd gölü) sağlık ovasında üç haf- tanın Pazar günlerinde yaptığı sürek avında bir sırtlan, dört tilki, otuzyedi domuzla sürek- ten ürküp kaçışan tavşanlardan da oönsekiz ye--İtalya münase ğ tane — vurmuştur. Her Pazar günü kulüp men- suplarının iştirakile yapılan bu süreklerin bütün masrafları da kulüp tarafından görülmekte ve avcılara fişenk masrafı bile yaptırılmamaktadır. Haber alındığına göre ziraat idaresi geçen sene fazla olarak vurulan 44 domuz için kulübe 250 lira kadar bir ikramiye verecektir. Kozpınar, Cellâd ve Ahmetli köylerinin üzerine rastlıyan Ke- çi kalesi dağlarında kaplan bulunduğunu haber alan avcılar bu hafta hava uygun olursa kaplan avlamağa gideceklerdir. Ziraat Bakanlığı, mahsulle- rimize büyük zararlar veren domuzlarla mücadele işine bü- yük ehemmiyet vermektedir. 936-937 yılında Mayıs sonuna kadar vilâyetimizde 7000 mü- kellefiyet ve 3000 mükâfat şeklile 10,000 domuz telef edilmesi lâzımgelmektedir. Jan- darma teşkilâtı da domuz mü:- cadelesinde köylüye yardım ı etmektedir. Bu yıl içinde 843 | domuz telef edilmiştir. 1-15 | İkincikânunda telef edilen'do» muz miktarı 169 dur. Domuz mücadelesine, her yerde hız | verilmiştir. îârının Harbı sa hesabına çalışacağını anlamıştı Güzel İspanyol kadını şu ândan itibaren Fransa Erkâni harbiyei umumiyesi hesabına çalıştığını anladı ve bu sayede Alman ordusu hakkındaki es- rarı 3—15 milyon franga tah- vil edebileceğine hükmetti. Madam Dolores yemeğini rahatça yidi, memnun ve müs- terih idi. Lokantadan hiçbir hususiyet göstermeden çıktı, şoförüne Mezon Lalit adresini werdi. Buradan “Possi 33-77,, adresine telefon edecek ve , lâzimgelen direktif varları ala- ı'“'“ıîmaıır Tana ll Do caktı. Madam Dolores, bir gün evel Emniyet umumiye müdür- lüğünden aldığı izahat daire- sinde telefonu açtı ve Possi 31—77 adresini istedi. Telefondan bir kadın sesi sordu: — Kimsiniz? Dedi, İspanyol dilberi de: — Kırmızı karanfil cevabını verdi. — Bize nereden ediyorsunuz? — Mezon Lafit'ten!. T ratatiğı e aa a telefon Geçen seneki | ANADOLU Hakaret Ödemiş'te Meşrutiyet ma- hallesinde Hasan Behçet, hoş olarak saraç Şükrü'nün dükkânının camlarını kırmış ve Şilkrü'yü tahkir etmiştir. Hırsızlık Mersinli'de eski nişasta fab- rikasında bekçi Afyon'lu Meh- med oğlu Mehmed, ayni fab- rikada dericilik yapan Yako oğlu Nesim'in 61 tane tuzlu keçi derisini çaldığı iddia edil- diğinden yakalanmıştır. Papuç hırsızı Çorakkapı'da Hacıhasan ha- nında Ahmed oğlu Tahir, ayni handa yatan Ali oğlu Halil'in ayakkaplarını çalarak Hilmi adında birisine sattığın- dan suçlu yakalanmıştır. Para taksimi Tilkilik caddesinde Abdullah oğlu Haydar, gaz almak üzere bakkal Mehmed oğlu Ali'nin dükkânıma gittiği sırada kim- senin bulunmamasından bilis- tilade çekmeceden oh İlra pa” rayı çalarak kardeşi Zülfikar'la taksim ettikleri anlaşılarak her ikisi de yakalanmıştır. Kaza Turan'da Menemen cadde- sinde şoför Süleyman oğlu Hüseyin, idaresindeki 484 sa- yılı otobüsü Mehmed oğlu 5 yaşında İrfan çocuğa çarptıra- rak sol ayağından hafif surette yaralanmasına sebebiyet ver- diğinden yakalanmıştır. Bıçak çekmek Keçeciler'de Hayreddinpaşa sokağında Edib oğlu Mehmed, yoldan geçen İsmail ve Şerife ile İbrahim oğlu Şerif adın- daki kimselere küfür ederek bıçak çektiği iddia edildiğin- den yakalanmıştır. Döğmek Beyler sokağında Hasan, Osman oğlu Mustafa'yı döğdü- günden yakalanmıştır. Yangın Güzelyalı tramvay caddesin- de 1172 sayılı evin üst katında kiracı bulunan Kamer adındaki kadının odun yaktığı mangal- dan sıçrıyan kıvılcımdan kol- tuk ateş alarak yangın çıkmış ise de yetişen komşular tara- fından söndürülmüştür. Hakaret Alsancak'tan Karşıyaka'ya giden şirket vapuru yolcula: rından İbrahim - oğlu Halil, biletçi Abdurrahman — oğlu Hasan'a küfür ve hakaret etti- ğinden yakalanmıştır. Kızı kaçırmamış mı? Cumaovası nahiyesinde otu- ran Kara Hüseyin'in 14 ya- şındaki kızı, Celâleddin oğlu Mustala'ya kaçmıştır. Her iki- si de tutulmuşlardır. — Pekâlâ; atomobilinize bi- necek ve yarım saate kadar Paris'e döneceksiniz. Şoförü- nüze büyük caddeden 12 kilo- metre mesafede otomobili dur- durmasını ve bir bozukluk ih- das ederek tamire başlamasını emredeceksiniz. Sarı bir yarış otomobili ile kibar bir genç kızı Paris'e kadar getirmek teklifinde bulununcıya kadar bu tamir devam edecektir. Bu teklifi kabul edecek ve sarı yarış otomobili ile icap eden yere gideceksin. Dolores, telefondaki meçhul kadının verdiği direktif daire- sinde hareket etti. Paris'e gi- den milli yolun on iki kilo- metrosunda olomobili durdu. Bir çeyrek saat sonra, sarı kurs otomobili göründü. İçin- yardım ŞekliLir. vu.l“'—' "I Herâey zamanında olur M. Stoyadinoviç, Yugos-| ÜatealEras lavya-Bulgaristan anlaŞ-|Bu akşamki program ması için ne diyor? İki devlet arasındaki anlaşmamada acele edilmemekle isabet edilmiş oldu Belgrad, 16 (Rad- yo) — İsviçre'de Sen Moriç şehrinden Bel- grad'da hareketinden Pöti Pariziyen gazetesine be bulunan Yı baş ve diş Stoyasinoviç, Yugoslav misa' evel Bul beyana'ta nında olur. 1936 se- nesi Yugos'avya - Bul- garistan arasındaki ni sak müzakerelerine başlanmış olması iti- barile imühim bir yıl dır. 1937 yılı, sakın imza itibarile daha mü olacaktır. Bu işte ace- bu mi edila le edilmemekle isabet edilmiş: | tir. Zagrep'ten, Belgrad'a ve bütün Bulgar memleketlerine kadar her yerde misaktan mü- tevellid büyü bir sevinç Deyli Herald Cazetesinin verdiği tuhaf bir haber.. Londra, 16 (A.A) — Daili Herald'ın yazdığına göre Mil- letler cemiyeti konseyi zengin iptidai maddeleri ihtiva eden toprakların bütün devletlere | açık tutulması — mes'elesinin tedkiki zamanının geldiğine bu toplantısında karar vere- cektir. Kredi fonsiye Kazanan tahviller Kahire, 16 (Radyo) — Yüz- de 3 faizli Mısır ve - Kredi fonsiye tahvilâtı keşidesinde 1903 tarihli 505308 numaralı tahvile S0 bin frank 1911 ta rihli ve 25422 numaralı tah- vile 100 bin frank ikramiye düşmüştür. Kaçakçılıkla Mücadele. Ahkara, 15 (A.A) —Geçen bir hafta içinde gümrük mu- hafaza örgütü 66 kaçakçı, 2279 kilo gümrük kaçağı, 659 kilo inhisar kaçağı, 814 Türk lirası, 4 silâh, 15 fişek, 128 kesim hayvanı ile 9 kaçakçı hayvanı ele geçirmiştir. deki genç, nazik bir tavırla Madam Dolores'e yardım teklif etti. Madam Dolores - bu teklifi kabul etti ve sarı kurs otomo- bili de meçhul bir istikamete doğru yol almağa başladı. Dolores bu sarı otamobille vâkıa Paris'e vâsıl oldu; fakat artık gece olmuştu. Sarı oto- mobil, serseriyane bir şekilde Paris'in ve bilhassa Mogarşi muhitinin yollarında dolaştık- tan sonra büyük bir binanın kapısı önünde durdu; pekâz sonra, ötomobil yolcuları da beraber olduğu halde açılan garaj kapısından girdi. Otomobil girer- girmez ya- rajın kapisı hemen kapandı ve Dolores zifiri karanlık içinde M. Stoyadinoviç küm sürüyor. Yugoslav - Bul- gar kardeşliği bir hakikattir. Bunu takviyeye çalışıyoruz. Belgrad, 16 (Radyo) — İs- viçre'nin Sen Moriç şehrinde stirahat etmekte olan Yugos- layya baş ve dış bakamı M. Stoyadinoviç, otomobille Belk M. adinoviç, yolda Hırvat li- deri Dr. Vanko Maçek ile dört sant süren bir mülâkatta bu- a hareket etmiştir. lunmuştur. Yugoslav gazeteleri ata büyük ehemmiyet ar. IrIanda İngiltere Müzakereleri |Hayal 'İnkisarı var amma... Londra, 15 (A.A) — Lon- dra'de yapılmakta olan mü- zakereler —hakkında İrlânda mahafili pek ihtiyatlı bir li- san kullanmakta ve şimdiye kadar yapılmış olan teşebbüs- ler inkisarı hayal lenmiş olduğundan bu husus- ta nikbinliğe kapılmaktadır. Maamafih eski İngiliz - İr- landa — ekonomi münasebatı avdet — etmese bile oldukça iyi bir Hcaret muahedesi ya- | pılabileceği ümid olunmakta- dır. Bu muahedeye göre İr- landa'dan |ngil(cıe'yç serbest- çe hayvan — sevkedilecek ve buna mukabil gayri” mamul İngiliz malları da İrlanda'ya resimsiz idhal olunabilecektir. ile netice- kaldı... Fakat iki dıkıkı son: | Ürien aakblü ra sarı ötomobilin kapısı iri, genç ve kuvvetli bir adam açtı ve İspanyol dilberinin | kendisini takip etmesini rica etti. N Bu genç fazla birşey söyle- meden Madam Dolores'i kü- çük fakat süslü bir salona gö- türdü. Salonda bir masa üze- rinde iki kişilik çay takımı göre çarpıyordu. Dolares'in bu meçhul yere, bu salona kadar gelmesi cid- den garib ve şüphe verici şart- Fakat bu gibi ve esas larla olmuştu. bir korku ve etmiyordu. Taban- casının cebinde v'ı]uğuuu at ladıktan sonra bir. köğ l kuruldu, ayağr | rında bir Istanbul radyosu Gündüz neşriyatı: Saat 12,30-14 halk türkü- leri, havadislar, plâkla hafif musiki, Akşam neşriyatı: Saat 18,20 varyete musiki- si (Ambassador'dan — nakil) 19,30 konferans, 20 Vasfiye ve arkadaşları tarafından Türk musikisi,' 20,30 Emel Rıza ta- rafından Arab'ça haberler, 20- 45 Belma ve arkadı fından Türk musikisi, 21,15 ördestrası — neşr yatı, borsa haberleri, stüdyo 22 ajans ve sol nlar Manevrası. Paris, 16 (Radyo) — Fransız Portekiz hükümetinin olan Lizbon açıkla- akliye koluna hü- «sı yapacaktır. ı gemilerile büyük ayyareleri de bu manev- ralara iştirak edecektir. Filo, bu manevra esnasında Lizbon önünde dağılscak, bir kısmı Madera, bir kısını Kazablanka istikametinde yollarına devam edeceklerdir. Varşova'da 120 kişi tevkif edildi Varşova, 16 (Radyo) — Le- histan'da yüzden fazla ev ve müessesede taharriyat yapıl- mış ve 120 kişi komünistlikle ittiham edilerek tevkif edil- miştir. Prens Bernar Lahay, 16 (Radyo) — Prens Bernar dö Lip ve prenses Jül- yana balayı seyahatı yapmak- tadırlar, Prenses ve zevci Le- histan'da bulunmaktadırlar. Prenses Jülyana gribe tutul- duğundan seyahat plânı biraz değişmiştir. Bu hafta cevap verecekler Berlin, 16 (Radyo) — İs- | panye'ya giden gönüllü hak- kındaki — İngiliz notasına A manlar önümüzdeki hafta ce- vab vereceklerdir. |Almanya Yugolavyadan buğday satın alıyor Belgrad, 16 (Radyo) — Al- manya, Yugoslavya'dan 25 bin vagon buğday, misir ve arpa alacaktır. Ayrıca Romanya- dan da mühim , miktarda za- hire alacaktır. filosu, merkezi attı ve bir sigara tellendirdi veklemeğe başladı. Bu intizar uzun sürmedi, pekâz zaman sonra kırk yaş- larında tahmin — edilen bir Müsyü salona geldi ve: — Madam Dolores, sizinle beraber çalışacağım için çok Erkânı harbiyei dairesi, elinizdeki Alman ordusuna sid esrârı ne kadar para mukabilinde vere- ceğinizi görüşmek vazifesini bana tevdi etmiştir. Size şim- diden haber vereyim ki anla- anlaşacağımız paranın yarısı | vesikaların teslimi ânında, ya- | nsı da ır'ııı elasın drbvııl hdt | ÜNi ulunan hakkını, | uu'myelıııı ve hayat em- r.ıuıı.ıh' AT A g bahtiyarım. umumiye 1 dış yollar üzerindeki Motyi: L