17 Ocak 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

17 Ocak 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Heyetimiz Cenevreye gitti Toplantı beynelmilel bakımdan Çok ehemmiyetli görünüyor Atatürk dün başvekilimiz ve hariciye...
 Filistin Arapları Türk idaresini istiyorlar Kudüs müftüsü İngiliz heyetine bunu açıkça söyledi Daliy Telegraph gazetesinin
 Atatü içinde geç vakte Başvekilimiz ve dün akşam Cenevrey» hareket eden hariciye vekilimiz iktisatlılar tarafından veril'n

AKŞAM'ın Küçük İlânlarını Mutlaka Okuyunuz! KÜÇÜK İLÂNLARIMIZ: Pazar, Salı ve Perşembe günleri çıkar, KÜÇÜK İLÂNLARIMIZ En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defas: 98 kuruş AKŞAM ilân servisi, telefon 24240 Sene 19 — No. 6556 — Finti her yerde 5 kuruş PAZAR — 17 KÂNUNUSANİ 1937 Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Müdür) - 20113 (Klişe) Heyetimiz Cenevreye gitti Toplantı beynelmilel bakımdan (| Atatürk iktisadllar Çok ehemmiyetli görünüyor (5 ( gecesine şeref verdiler iz 2 —— ai Iktisadlıların toplantısı samimi bir hava i Atatürk dün başvekilimiz ve hariciye | içinde geç vakte kadar devam etti vekilimizi kabul buyurdular i nR B. Rüştü Aras hareketinden evvel müharririmize: “Sancak meselesini Cenevreden bekleyiniz, dedi yim un sil o Sancak işi Fransız âyan dış encümeninde toplanacak olan - Milletler cemiyeti konseyinde hükümetimizi temsil ede- Hariciye müsteşarı M. Vienot sorulan bir çok suallere cevab verdi cek olan hariciye vekili - B. Tevfik Paris, 16 — Fransız âyan meclisi hariciye encümeni bugün Fransanın Rüştü Arasın reisliği altındaki, hari- ciye vekâleti umumi kâtibi Numan Menemenciiğlu, Riyasetlcumhur umur; mi kâtibi Hasan Rızadan mürekkep murahhas heyetimiz . dün. akşamki ekspresle şehrimizden Cenevreye ha- reket etmiştir. Hariciye vekilimiz, dün akşama ka dar ikamet etmekte olduğu Perapalas| otelinden hiç bir yere çıkmamıştır. Akşam üzeri 6,45.de İtalya sefiri ME. Başvekilimiz ve dün akşam Cenevrey» hareket eden hariciye vekilimiz iktisatlılar tarafından verilin çayda talebe arasmda ii Yüksek iktisat ve ticaret mektebi- | nin 54 üncü yildbnümü dün gece | Perapalas salonlarında mektebin mö- ATATÜRK TOPLANTIYA ŞEREF VERDİLER dn Türkiye ile Fransa arasında çıkan ihtilâf ile meşgul olmuştur. Yüksek iktisat ve ticaret mektebi- Karlo Geli; Porapalas oteline gelmiş | ve hariciye vekilimiz ile İtalya sefiri arasındaki görüşme - bir saat kadar sürmüstür. ATATÜRK BASVEKİL VE HARİCİYE VEKİLİMİZİ KABUL BUYURDULAR Atatürk, bu esnada yüksek iktisad ve ticaret mektebinin otelde verdiği çayı şereflendirmişlerdir. Saat sekizde Başvekil İsmet İnönü de Perapalas oteline gelmiştir. Başvekilimiz ile ha- riciye vekilimiz Reisicumhur Atatürk tarafından kabul buyurulmuşlardır. SİRKECİ İSTASYONUNDA Hariciye vekilimiz Atatürke tazim- Vienot Parisle Berlinin arasını da açıyor Almanların Ispanyol Fasını işgal ettikleri haber- lerini ortaya çıkaran, ve ya erez e am ama 0 5 Fransayı yanlış yola sevkeden bu diplomat imiş FRANSIZ FASı ) Müzakere esnasında bir çok hatipler excümle Hanri Beranze, Aleksan- dr Mileran, Pol Bonkür söz alarak hariciye müsteşarı Vienot'ya bir çok İ İsualler sormuşlardır. Müsteşar Vienot sorulan suallere ctvap vererek Fransanın Suriye ve Hübnan ile akdetmiş olduğu muahöğdeleri ve Sancak Türkileri meselesin- den dolayı Türkiye ile Fransa arasında çıkan ve bu hafta Milletler Cemi- yeti konseyinde müzakere edilecek olan ihtilâf hakkımda izahat vermiştir. Müzaketede Fransız hariciye nezareti Şark işleri umumi müdürü Senkan- ten de bulunmuştur. Vienot'nun verdiği izahat ve encümenin ittihaz ettiği karar malümat alınamamıştır. hakkında SALONDA GÖRÜŞMELER Başvekilimiz ile heyeti murahhasa- mızın teşiyinde bulunan zevattan bir (Devamı 4 üncü sahlfede) lerini arzettikten sonra saat 9,20 de Başvekilimiz ile beraber Perapalas otelinden ayrılmışlar ve Sirkeci İs- tasysonuna gelmişlerdir. Filistin Arapları Türk idaresini istiyorlar Kudüs müftüsü İngiliz heyetine bunu açıkça söyledi Daliy Telegraph gazetesinin yazdı- ğına göre, Filistin Arapları İngülz mandası altındaki vaziyetlerinden şi- kâyet ederek Türk idaresini şayanı tercih buluyorlar. Filistindeki Yahudilerle Araplar a- rasındaki ihtilâfı tetkik etmek ve bir hal çaresi bulmak için Filistine gön- derilen İngiliz komisyonu nezdinde izahat veren Kudüs müftüsü Hacı Emin Hüseyni demiştir ki: «— Arapların arzusu yerine getiri- lemâdiği ve şikâyete sebebiyet veren meğer Sancak : işinde E 3 âmiller ortadan kaldırılmadığı takdir- de Araplar daima kargaşalıklar çıka- racaklardır. Araplar harbi umumiden evvel Türk idaresi altında bulundukları zaman, şimdiki İngiliz mandasından daha çok mesud idiler, Arap istiklâl arzusu tahakkuk etti- rilmediği takdirde Araplar Türk man- dasını İngiliz mandasna şâyanı ter cih bulacaklardır.» Paris 16 (A.A.) — Hasav ajansının Ammadan bildirildiğine göre, Mave- | JBertesüx Taourirt »öuercif — Taza al 1Arbı € ia zunları ve talebleri tarafindan oKut- | nin Perapalasta tertip ettiği iktisat lanmışlır. İktisat gecesi çok külaba- ık olmuş, toplantıda yüksek iktisat ve ticaret mektebi müdürü B. Fuad 54 üncü yılını idrak eden müessese- min kısa bir tarihçesini yapmış, bu ilim ocağının memleket iktisadiyatın- daki mühim mevkiini izah ettikten sonra: — Memleket iktisadiyatının. inki- şafı, iktisadi organizasyonun mevcu- diyetile kaimdir. Bu organizasyo- nun elemanları İse yüksek iktisat ve ticaret mektebinin yetiştirdiği ve ye- tiştireceği ilim ve teknik adamları- dır, yani sizlersiniz, demiştir. Çok alkışlanan bu nütuktan sonra mektep namına, bir talebe teşekkürde bulunmuştur. msn gecesine Relsicumhur Atatürk şeref vermişler ve talebelerin candan al kışları ile karşılanmışlardır. Büyük şefi. aralarında gören ikti- satçılar coşkun tzeahürat yapmışlar, salon dekikalarca yaşa, varol sesle- rile İ Atatürk gençliğin tezahüratına kıy- metli cümlelerle mukabelede bülün- muşlardır. Dün gece ayni zamanda Ankarada | mektebin 54 üncü yılım tesid eden ticaret mektebi mezunlarına telgraflar çekilerek İstanbuldaki talebelerin ikti. sat vekili B.Celâl Bayâra ve Ankaradaki arkadaşlarına muhabbetleri bildiril. miş, Ankaradan da covaplar alın- mıştır. Almanlar tarafından işgal edildiği tee yyüt etmiyen İspanyol Fasının haritası Son günlerde Fransız gazeteleri | layı, zaten endişede olan dünya efkâ- dünyayı velveleye verdiler: Almanlar, | ri umumiyesi, bu beklenmedik haber- İspanyol Fasına asker çıkarmışlar, | den daha büyük bir telâşa düştüler, Melila istihkâmlarını işgal etmişler... Londra siyasi mahafili de bu endi- İspanyaya muhtelif milletlere. men- | şeye lâkayıd kalamadılar, Londra ile sup ecnebi gönüllülerin akınından do» (Devamı 4 üncü sahifede) rayı Şerin Emiri Abdüllah, halen Ami- manda bulunan İngiliz komisyonuna bir nota tevdi ederek Yahudilerin Fi- Wstiri üzerinde hiç bir tarihi hakları bulunmadığını ve Balfour beyanna- mesinin Arap menfaatleri ile kabili telif olmadığını yi ei İstanbuldal,., Amatör — Çok meraklı numaralarım vardır; Ekmek yerine toz, toprak, kâ- dit, yemek yerine boya, ot, müzahrafat yerim. Dünyanın en müthiş mikrop» larile oynarım!.. Sivri taşlar, çukurlar üstünde, zifiri karanlıkta hiç sendele» meden yürürüm!.. Bir saatlik yola tek ayak üstünde ve 88 Kişilik bir tazyik arasında ölmeden dayanırım!., Tiyatro direktörü — Bravol... Siz (Fakirizm) i Hindistanda mı öğrendiniz?..