21 Şubat 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

21 Şubat 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Adis-Ababa'da kanlı hâdiseler Sreiğö> 0 pükemae — Başı 7 inci sahifede — Mareşal Gruçyani kolundan ya- şalanmıştır. Kipt patziği Ayona Si yil ve diğer aürette yaralanmıştır. Bu suikasd, doğrudan doğruya İtalyan arı ni rüesaya tevcih edilmiştir. İtal- yan generallerinden Yota da yara. ihlar meyanındadır. İtalyan zabıtası şiddetli — taki- bata başlamıştır. Suikasttan sonra birçok Ha- beş yakalanarak derhal kur- şuna dizilmiştir. Suikastı, Ras Desta'nın adamlarının yaptır- dığı tahmin ediliyor. Roma'dan gelen haberlere göre Suikasd haberi, ikişer satir olarak İtal- yan gazetelerinde çıkınca bü- tün İtnlyan'lar. hayret içinde kalmışlardır. Çünkü Habeşis- tan'da Ras Desta ile berabe- rindeki pek az Habeş'in, İtal yan'lara muarız olduğu ve bü- tün Habeş'lerin, İtalyan'lara tam bir mutavaat gösterdiği zannediliyordu. Gazeteler, sui- kasd hakkında hiç tafsilât ver- memişlerdir. Adis-Ababa s0- kaklarında genç Habeş erkek- leri toplanmaktadır. Mareşal Graçyani — ile arkadaşlarının atılan el bombalarından nasıl kaçıp kurtuldukları — anlaşıla- mamlıştır. Roma, 20 (A.A) — Resmi İtalyan mahafili dün öğle za- manı Adis-Ababa'da yerliler tarafından el bombalarile umu- mi vali mareşal Graziani'ye yapılan suikastten dolayı bü- yük bir teessür duymaktadır- lar. Suikasd neticesinde Mareşal hafifçe yaralanmış fakat ge- neral Liotta ile yerli eşraftan birkaç kişi ve bunların ara- sında bulünan Kıpti kilisesi reisi başpapas Cyrill'e ağır surette yaralanmışlardır. Roma, 20 (A.A) — Royter Ajansı muhabirinden: Adis-Ababa'dan gelen telg- raflar sansöre tâbi tutulmakta olduğundan bu şehirde mare- şal Graziani'nin hayatına karşı yapılatı suikasd hakkında taf- silât alınamamıştır. Adis-Ababa'da birçok kim- selerin tevkif edildiği zanne- dilmektedir. Tevkif edilenler- den birçoğu yerliler üzerinde tesir bırakmak için tertip edi- len ve hususi merasimle açı- lan aleni davaya dahil değil- dir. Cürümleri — sabit kurşuna dizileceklerdir. Adis-Abab sokaklarından birinde Mareşal Graçyani'nin Habeş'ler — tarafından atılan bombalarla hafif surette yara- landığı hakkındaki haber bir kaç satırla öğleyin çıkan ga- zetelerin — sayfalarının alt kıs- mında neşredilmiştir. Bu ha- ber - İtalyan'ları hayrete dü- şürmüştür. Çünkü Ras Des- ta'nın: kumandası altında is- yan eden ufak bir kısım yer- liden maada bütün Habeş- lerin İtalyan rejimine alışmış oldukları zannedilmekte idi, Mütearrızların bombalarla na- sıl olup ta Mareşala yaklaşa- bildikleri merak edilmektedir. General Liottanın yaraları ağırdır. HAKTDRLER TI ORAFOKEKAKAZ A DA AKAAKKAA IA AA Daktilo aranıyor Fransız'ça muhaberalı idare edebilecek bir daktiloya ihti- yaç vardır. Talip olanların İş bankası müdüriyetine müracaatları ilân olunur. D RLTEDAKTADERKARIRAYI AD IKIAI. AAA KUKU II olanlar Birçak kimseler ağır | suna değil, fakat ruha- | |Başvekilimiz 'bugün geliyor —at gö şüeni a — Başı T inci sayfada — lar bakkında —urun uzadıya izabat vermiş ve bu arada Hatay mes'e lesi de konuşulmuştur. fataabal, 20 (Hususi) Baş- bakamımız İsmet İnönü, refakatle- rinde İktisad Vekili Bay Celâl Ba, yar, devlet deniz yolları müsteşarı tü umumisi - Bay Sadeddin, İzmir Kman idaresi işletme müdürü Bay Haşmet, İş bankam wmum müdürü Bay Muammer, üzüm kurumu mü- dürü Bay İsmail Hakkı Veral ol- dukları halde esat 15,30 da Ege vapurile İzmir'e hareket etmişlerdir. Başbakamımız, Sirkeci istasyo- nunda büyük bir kalabalık tarafın» dan ve merasimle uğurlanınışlardır. İzmir'de üç gün kalacaklar ve şehrin iktısadi vaziyetile liman işleri etrafında tedki- katta bulunduktan sonra doğ- ruca Ankara'ya döneceklerdir. Ankara, 20 ( Hususi ) — Hatay'ın temel yasası tanzim olunurken vaziyette fevkalâde bir hal görülürse, Büyük Mil- let Meclisi derhal içtimaa ça garılacaktır. .. Sayın Başvekilimizin — istik- bali için büyük hazırlıklar ya- pılmaktadır. İsmet İnönü'nün, vapurdan çıkınca Halkevini teşrif buyur- maları kuvvetle muhtemeldir. Polonya'da neler oluyor? — Başı | nci sahifede — müphemiyet görülmektedir. Yarın (bugün) Miralay (Kob) Polonya — balkına mareşal ( Riç Smigli)yi milli lider ilân edecektir. Miralay (Kob ) müteakiben radyoda bir söylev verecek ve Leh milletini, milli bir vah- det etrafında toplanmıya da- | vet edeceklerdir. Riyaseticamhur - sarayında vukubulan uzun bir toplantı- dan sonra mühim kararlar ve- rildiği söyleniyor. Alman Hava Nazırı ve Prus- ya Başbakamı General Göe- ring'in Polonya'da bulunduğu bir zaman tesadüf eden bu vaziyetler, Avrupa'da dikkatle takib olunmaktadır. B. Avenol B. Delbos'la konuştu Paris, 20 (Radyo) Uluslar sosyetesi genel sek reteri Bay Avenol, tayyare ile buraya gelmiş ve doğ- ruca Kedorsay sarayına gi- derek, hariciye nazırı Bay İvon Delbos'la uzun müd- det konuşmuştur. Alâkadarlar, bu mülâ- kata hususi bir ehemmiyet atfediyorlar. Yugoslavya ve Almanya'nın iktısadi hulül! teşebbüsleri.. Belgrad, 20 (A.A) — Yu: goslavya efkârı umumiyesi; fa- şizme meyyal ve Alman taraf- tarı olan Zbor partisi vasıta- sile Almanya'nın iktrsadi hulül tesebbüsüleri gakkında - poli- tika gazatesi tarafından yapı- lanı ifşaatı dikkatle takibet- mektedir. Zbor partisinin ikin- ci reisi Bay Koreniteh 30 Birincikânun 1936 da Zagğ- rep'te Çek birliği isminde bir cemiyet tesis etmiş idi. Bu ce- miyetin gayesi yerli sermaye ile Almanya ile Yugoslavya arasında iktısadi mübadeleler temin etmek idi. Filistin'de arbedeler Kudüs, 20 (A.A) — Dün Tiberias'da ve' ıbulan hâdise- ler esnasında 30 Arap Musevi ve 2 İngiliz polis memuru ya- ralanmıştır. Bay Sadallah, denir yolları müdü- | İtalya'da Yeni bir petrol madeni bulundu Roma, 20 (Radyo) — Salço. Maçyora'da — petrol madeni bulunmuştur. Yapılan sondaja göre; 290 metre derinliğinde | kazılan kuyudan günde dört | bin litre petrol istihsal oluna- | caktır. Çekoslovakya Alman ekalliyetlerine büyük haklar veriyor Prağ, 20 (Radyo)— Çekos- lovakya hükümeti, Alman ekal- liyetlerine büyük haklar ver- miştir. Çekoslovakya'daki — Alman ekalliyetleri, üç buçuk milyona baliğ oluyor. Bayındır'da kumar Bayındır. kazasında Palas otelinde kumar oynıyan — bazı kimseler 750 kuruş para iki deste iskambil kâğıdı yakalanmışlardır. Otel kapa- tılmıştır. Cam hırsızı Kemer'de temizlik hanı ar- kasında Şürü'nün bahçesinden 43 tane cam çalan, Bursa'lı Ahmed oğla Mehmed olduğu anlaşılmış yakalanarak adliyeye verilmiştir. 4 Fidanlara zarar vermiş Şükrü Kaya bulvarında Hü- seyin oğlu Hasan, idaresindeki 184 sayılı arabasını belediye- ye aid dikilmiş ağaç fidanla: rına: çarptırarak — zarar yap- tırdığından yakalanmıştır. Mücellit Ali Rıza Yeni Kavaflar çarşısı No. 34 ve ile B SLPUE Manisa'da Bayram müna- sebetile güreş- ler yapılacak. 1 — Kurban bayramı üçün- cü gününe tesadüf cden 24- Şubat-937 inci günü saat: 10 da başlamak üzere Manisada tertip edilen meraklı ve he- yecanlı meşhur - pehlivanların güreşi, deve güreşi, koç dö- ğüşmesi, cirit vesaire eğlen: celer yapılacak ve aşağıdaki program tatbik edileceğinden pehlivanlar ve deveci, koç sa- hipleri en geç olarak Şubat- 22 inci günü heyeti tertibiye- ye müracaatları. 2 — Deve güreşi: Birin: ciye: 40 lira, İkinciye 30 lira, Üçüncüye 10 lira. Koç: Birinciye: 5 lira, İkin: ciye 3lira, Üçüncüye 2 lira, Pehlivan güreşi: Başa 80 lira, Baş altına 50 lira, Ör- taya 25 lira, Deste 10 lira. 3 — Cirit, Zeybek, Kal: kan oyunu, Futbol, Eğlence oyunlarıdır. |Akhisar | Urbaylığından | Gümrüğü belediyeye ve iha: leden mütevellit diğer masraf | ve vergileri müteahhide ait olmak ve 1.Mart.937 pazar- | tesi günü saat 15 te ihale edilmek üzere kapalı zarf usu- lü ile belediyemizce bir adet yeni şasi kamyon alınacaktır. Bedeli muhammen 1200 lira- dır. İstekli - olanların kanuni tarifat veçhile o gün saat 14 e kadar - belediye ve şartnameyi görmek istiyen- lerin belediye itfaiyesine mü- racâatları ilân olunur. encümenine Ka GEAEETEL S NL OUU İzmir belediyesinden 1 — Yamanlar suyu mem- balarından Çarıkdere, Kızılçu- kur mevkilerinde — yapılacak 403,76 lira bedeli keşifli top- lama havuz işi 9-3-937 Salı günü saat on altıda açık ek- siltme ile ihale edilecektir. Keşif ve şartnamesini görmek üzere baş mühendisliğe iştirak için de otuz bir İiralık muvak- kat teminat makbuzu ile söy- lehnen gün ve ve saatte encü: mene gelinir. 2 — İsmetpaşa bulvarında, Mezarlıkbaşı'dan Fevzipaşa bul- varına kadar 7050 lira bedeli Leşifli 230 mette ve Cumhu- riyet meydamndan, — Tevfik Rüşdü Aras caddesinden de- nize kadar 5450 lira bedeli keşitli 142 metre fenni kana- lizasyon ile Mezarlıkbaşı'nda 800 lira bedeli keşifli 48 metre lâğımın heyeti umumi- yes'nir 13300 lira hedeli keşifle kapalı zarflı eksiltme ile iha- halesi 12-3-937 Cuma günü saat on altıda icra edilecektir. Keşif ve şartnamelerini gör: mek üzere- baş mühendisliğe iştirak için de 997,5 liralık muvakkat teminat makbuzu veya banka teminat mektubu ile birlikte 2490 sayılı kanu- nun tarifi dairesinde hazırlan: mış teklifler ihale günü saat on beşe kadar encümen reis- liğine verilir. 21 26 3 6 534 ASA ZARLA ASA A VTURLAR PST DA İzmir Tramvay ve Elek- trik Sosyetesinden: Şebeke ameliyatı dolayısile cereyanın: 1— 23-2-1937 de saat 10 dan 13 e kadar Tramvay caddesinde Karantina'dan Şa- banzade çıkmazına kadar ve mücavir sokaklarda: 2— 25-2-1937 de saat 9 dan 10 a kadar ikinci Kornonda Cumuhuriyet meydanı ile At sancak arasında, Mesüdiye caddesinde, Celâl Bayar Bul- varında, Mustafa Enver cad- desinde ve mücavir sokaklarda: Kesileceği sayın aboneleri- mizce bilinmek üzre ilân olu- nuür. İzmir Tramvay ve Elek- trik Sosgetesinden: Şirket yazıhanelerinin kapalı bulunduğu saatlerde abonele- rimizin vukuu muhtemel şikâ- yet ve müracaatlarına cevab vermek üzre bir memurun ya- zhanelerde nöbetçi — olarak bulundurulduğu sayın - halkı- mızca bilintnek üzre ilân olunur. İZMİR Türk Anonim Şirketi Şirketin merkez Yerli pamuğundan At, Tayyar yik ve Leylek markalarını ha eylemekle olup malları Avrü faiktir. Telefon No. 2211 ve 30 ve fabrikası : İzmir'de Halkapınardadır. e, Köpekbaşı, Değirmen, Ge- vi hernevi kapot pâ'nın ayni tip bezi imal mensucatına 67 Telgraf adresi Bayrak İzmir AARADA aa & n lli LA AĞ KB G v AAA RAA Ucuz Satılık Fidanlar En iyi damızlıklardan aşılanmış meyva fidanları (15:10), çok iyi bakılmış aşısız ve gürbüz fidanlar (5) kuruştan satılmaktadır. Toptan mübayaa olunduğu taktirde ayrıca $4 10 tenzilât yapılacaktır. İstiyenlerin İzmir'de Başdu- rak'ta İmam hanında Sebze ve Meyva satış kooperati- fine müracaatları, Işçi - Esnaf Kurumları Birli ğinden : Kurumların idare heyetleri gösterilmiştir. Her kurum üyesinin seçime iştirak etmek uz » kendilerine tahsis edilen gün ve saatte Birlik salonuna gelmeleri ilân olu nur. S.No. Kurumların isimleri senelik seçim günleri aşağıdı Toplantı 2nci 3 Günü ve saatı top- — top lanti - İantil Federesi Ayakkabıcılar Kundura ustaları terlikçi, makineci, tacirler, kavaflar, ökçeci, kalıpçı ve işçileri. Bakkallar, pastır- macılar, manavlar, kömürcüler, leble- biciler ve seyyarlar. Binek araba sahip- leri. Ustalar ve kalfalar Binek araba sürü- cüleri. Çarşı ve mağaza hammalları. Deniz işçileri Eczacı kalfaları Fırın sahipleri Fırın işçileri gev- rekçiler. Kahve ve lokanta garsonları büfeci ocakçı, Çalgıcılar, hanen- deler, çiçekçi, fo- toğrafçılar. Gümrük hammak ları. Elektirik, telefon, su. İncir işçileri Kahveciler, meyha- neci, otel işçisi, ha- mam sahip ve iş- çileri. Kasap; celep; böb- rekçi, sakatçı, bar- sakçı, tavukçu ve işçileri. Kolonya- baharat- çılar. Lokantacı, börekçi; kebapçı ve seyyarlar 16/3/37 Motörlü vesait Otobüs, kamyon, k. kaçtı ve taksi sahipleri. Koltukçular, ma- halleciler. Ticarethane me- mur ve müstah- demleri, H. pınar, şayak, Ş. sanayi, Türkmen, Turyağ, palamut. Süt, yoğurtçular, peynirci, helvacı, tü- tün bayileri, seyyar sürücüler ve sucular 18/3/37 Şoförler biletçiler 19/3/37 Ustalar, hazır elbi- seciler, kadın şapka- cı, kasketçi, kolacı ve ütücü, elbise bo- yacısı, tuhafiyeci, kadın terzisi, yor: gancı, gömlekçi kal- falar, işçiler. Tütün - işçileri Kutucular ve üzüm işçileri. Seyyar yapıcı, taşçı, marangoz, demirci tenekeci. Yük araba sahip- leri. 1/3/937 20 Bakkallar 2/3/3T Binek araba- cılar. Berberler B. araba sürü- cüleri. Çarşı hammal- ları Deniz işçileti Eczacı kalfaları Ekmekçiler Fırın işçileri 3/3/3T S/3/3T $/3/37 6/3/37 Gİ/Z/3T 11/3/37 8/3/3T 9/3/3T Garsonlar 10/3/537 Güzel san'atlar 11/3/37 Gümrük ham- malları. İmtiyazlı şir- ketler. İncir işçileri Kahveciler 12/3/37 9/3/37 12/3/37 1/3/37 Kasaplar 13/3/37 Kolonya: ba- haratçılar. Lokatacılar 15/3/37 â7/3/27 M. bedesteni 18/3/37 M. müstahde- min. 17/3/37 Sanayi işçileri 19/3/37 Sütçüler Şoförler Terziler Tütün işçileri Kutucular Yapıcılar 18/3/37 Yük araba sahipleri, Yük araba sürücüleri. Balıkçılar 18/3/37 Yük araba sürü- cüleri. 18/3/37 Balık avcıları, sey- yar balık satıcılar. 23/3/937 H -06 07