14 Mart 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

14 Mart 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

M Sayfa 6 Holğvud’da obur yıldızlar Sağdan sıra ile üç aç Janes Steva t, Dorothy Me Nultg, Sam Levene ve onları takiben maruf Rudolf Valantino ve tek başına bir hindi yiyen Polette Dubost Bir mide dikatörü hatıralarını anlatıyor Holivud'daki yıldızlar ara- ı Holivud'un midelerinin dik- sında yemeklere karşı da hu- | tatörü Bay Karsen bir mülâ- susiyet, meclübiyet ve... Zaaf- I katında yıldızların yemeklerle ları vardır! | olan münasebetlerinden bah- ek birşeyiniz| kalmadı mı? Filimden bir? sahne Fransız film- leri içinde bu mevsimin en se- vilen filmi “Se- vilecek - birşeyi- niz kalmadı mı?,, filmidir. Film, Moris Hanken ile Pi- yer Veber'in birvodvilinden Jan Örenş. ve Y. Alegre - tarafın- dan yapılan bir adaptedir. Mevzu şuhtur, güzel ve güldü- rücüdür. Tam bir koca- olamıyan mahcub bir de- Hikanlı, gene mahcub ve zev- cesine sadakat- ten bir defacık Holivud'daki yıldızlar ara- sında son zamanlarda çok gü- zel bir'art'st te nazarı dikka- ti celbetmeğe başlamıştır. Doris Nolan yalnız güzel değil, ayni zamanda kudretli bir san'at- kârdır. Onu bu fotoğraf ta, seh- Aar bir pozla görüyorsunuz. olsun ayrılmamış bir kayınpe- der; bir dost, bir alim, bir metres ve bir âşık arasında | geçer. Kocasından memnun kala: miyan genç kadının bir âşıkı vardır, bu âşıkın şuh ve dil- ber bir dansöz olan bir met- resi mevcuddur!. Kayınpeder, bir truhiyat âlimine damadı- nın vaziyeti için müracaat edi- yor; mahcub damadın zevcesi, VA di sediyor. Mülâkat şöylece geç- miştir: — Valântino'yu tanır mısı- nız?.. — Bu da sual mi ya?. Onu benim kadar belki annesi ve metresleri — tamyabilir! Hattâ onlar sadece kalbini tanıyabil- mişlerdir. Benise.. Onun mide- sini bilirim! Yemeklerin kıy- met ve derecesini doğrusu hiç bilmezdi. Meselâ, istakoz en: vamı bile farkedemezdi! Bir gün ekmeğini mostarda kabına oradan da sebzs çorbasına daldırdığını gördüm. — Pekâlâ.. Diğer hatırala- rınız... — Ha... Herkes Valântino- ya benzemez.. Yıldızların çoğu boğaz ve midelerine çok düş- kündürler, Meselâ... Bir müba- hase neticesinde bütün bir hindi kızartmasını evire. kıvıra yiyen yıldız. Şarlot! Ah, ne oburdu, ne iştahla yirdi bil- seniz. — Siz ki, aşçıların yıldızı ve yıldızların aşçısısınız.. Siz sinemada rol almak hevesine düşmediniz mi?. — Rol almak mı?. Elbette.. Bundan sekiz, dokuz sene evel Adolf Menju'nun bir filminde aşçı rolü yaptım. Tam iki gün yüzümde makyaj yapıldı. Sah- ne vazır 35 senedenberi taşı- makta olduğum beyaz takyeme itiraz etti. Bunun için az daha rolümden vazgeçiyordum. ORDA Üzüm saltışları Ç. Alıcı K B R..S; 61 S. Gomel 10 n 59 .$. Ergin; , il 14 822 Alyoti İği siğ 142 Yekün 418628 Eski satış 418770 U. satış Zahire satışları Çu. Ginsi KS <K $ 480 Buğday Ss625 6 153-Arpa 425 425 175 B. pamuk — 43 50 45 50 45 H » 43 50 45 S0 3874 ton p. çekir. 3 35 — 3 60 bu zevcenin âşıkı ve bu âşı- kın dansöz metresi bu âlimin dostu oluyorlar! Bu garib tesadüften, bu te- sadürün hazırladığı bu karma karışık dostluk yüzünden gü- lünç ve çok şuh hâdiseler geçmektedir. Fakat filme ruh verenler bilhassa ihtiyar âlim rolünü yapan aktör Raimu, Madmazel Jermen, Össey, Sil- viya Batay, Polen Karten gibi güzel, şuh ve oynak - yıldız- lardır. ANADOLU Kamutayın bu celsesinde dikkate mma 1413/937 N, Teşkilâtı Esasiyedeki | Üs meliyemomuru değişiklik nasıl oldu? —| — seş 5 inci sehitede — makbuzlarını bize Şükrü geti- rirdi. 660 lira borcum — vardı, Şükrüye verdim, şubeye yatır riyor ve bana makbuz - getiri- yordu. Meğer bu makbuzlar sahte veya hileli imiş, getirdiği makbuzları, konsolun çekme- cesine koyardım. Sonradan şayan müzakereler g'eçmiştir — 17 Madde — Türkiye Cumhu- riyeti, milliyetçi, halkçı, dev- letçi, Jâik ve inkılâbçıdır. Res- miyenler... Kabul edilmiştir. Madde 5 — Teşkilâtı. Esa- siye kanununun 50 inci mad- desi aşağıda yazılı şexilde de- mi dili Türk'çedir. Makarri Ankar şehridir. Başkan— Takriri reye arz- ediyorum. Kabul edenler...Et- miyenler... Nazarı dikkate alın: mamıştır. Maddeyi encümenin teklifi veçkile reye arzediyorum. Ka- bul edenler,.. Etmiyenler... Ka: bul edilmiştir. Madde 2 — Teşkilâtı Esa- siye kanununun 44 üncü mad- desi aşağıda yazılı şekilde de- ğiştirilmiştir: Başvekil, Reisicumhur cani- binden ve Meclis azası meya- nından tayin olunur. Sair Ve- killer Başvekil tarafından Mec- lis azası arasından intihab olu- narak heyeti umumiyesi Reisi- cumhurun — tasdikile . meclise #rzolunur. Meclis müçtemi değilse arz keyfiyeti meelisin içtimama ta- lik Olunur. Hükümet hattı hareket ve siyasi noktai nazarını azami bir hafta zarfında Meclise bil- dirir ve ilimad taleb eder. Siyasi müsteşarları Başvekil, Meclis azası- arasından seçer ve Cumhur reisi — tarafından memuriyetleri tasdik olunur. Başkan — Madde hakkında mütâalea var mı?. Maddeyi reye arzediyorum. Kabul buyuranlar..... Etmiy ler... Kabul edilmiştir. Madde 3 — Teşkilâtı Esa- siye kanununun 47 inci mad- desi aşağıda yazılı şekilde de- ğiştirilmiştir: Vekillerin ve siyasi müste- şarların vazife ve mes'uliyet- leri mahsus kanunla -tayin olunur. Başkan — Madde hakkında mütalea var mı? Maddeyi reye arzediyorum, kabul buyuranlar.. Etmiyenler.. 3Kabul edilmiştir. T.E. E. M. M. Kenan Örer (Manisa) — Bundan son- ra gelen madde siyasi müste- şarlar tabirini kaldırmak su- retile eski maddenin aynen kalmasını teklif ediyoruz. Başkan — Yani dördüncü maddeyi tadil etmiyorsunuz. Kenan Örer ( Manisa ) — Tadil etmiyoruz. Başkan — Encümen dör- düncü madde olarak - teklif ettiği metnin aynını teklif edi- yor. O halde o madde yoktur. Şimdi beşinci madde olarak .| sayılan madde, dördüncü mad- de olacaktır. Madde 4 — Teşkilâtı Esa: siye kanununun 49 uncu mad- desi aşağıdaki şekilde değiş- tirilmiştir: Mezun ve her hanki bir se- beble mazur olan bir Vekile VMera Vekilleri heyeti azasından bir diğeri veya siyasi müsteşar- lardan biri muvakkalen niya- bet eder. Ancak bir Vekil veya bir siyasi müsteşar bir Vekâletten fazlasına niyabet edemez. Siyasi müsteşarın Vekile niyabeti halinde kararnamesi Meclise arzolunur. Başkan — Mutalea var mı? Maddeyi reyiâlinize arzedi- yorum, Kabul buyuranlar.. Et- ğiştirilmiştir: İcra Vekillerinden veya si- yasi müsteşarlardan — birinin Divanı Âliye sevkine dair Türkiye Büyük Millet Mecli- since verilen karar Vekâlef ve müsteşarlıktân sukutu dahi mu- tazammındır. Teşkilât Esasiye reisi Şein- seddin Günaltay ( Sıvas ) — Orada bir kelime hatası var- dır. Sondan ikinci - satırda “Vekâlet ve — müsteşarlıktan sukutu, (Vekâlet veya müste- şarlıktan sukutu ) — olacaktır. Yani “ve,, “veya, olacaktır. Başkan — “Veya,, ilâvesini teklif ediyorlar. Başka müta- lea var mı? Maddeyi kabul edenler... Etmiyenler... Madde - kabul edilmiştir. Madde:6 — Teşlâlâtı Esa- siye kanununun 61 inci mad- desi aşağıda yazılı şekilde de- giştirilmiştir: Vazifelerinden münbais hu- susatta İcra Vekillerile siyasi müsteşarları ve Şürayı Devlet ve Temyiz mahkemesi rüesası ve azasını ve Cümhuriyet Baş- müddeiumumisini — muhakeme etmek üzere bir Divanı Âli teşkil edilir. Başkan — Madde hakkında mütalea var mı? Etmiyenler.... Madde kabul edilmiştir. Madde 7 — Teşkilâtı Esa- siye kanununun 74 üncü mad- desi aşağıda yazılı şekilde de- ğiştirilmiştir: Umumi menfeatler için lü- zumu, usulüne göre — anlaşıl- dıkca ve mahsus kanunları mucibince değer pahası peşin verilmedikçe hiçbir kimsenin malı istimval ve mülkü istim- lâk olunamaz. Çiftçiyi toprak sahibi yap- mak ve ormanları Devlet ta- rafından idare etmek için is- timlâk olunacak arazi ve or- manların istimlâk bedelleri ve bu bedellerin tediyesi sureti, mahsus kanunlarla tayin olu- nur, Fevkalâde kallerde kanuna göre tahmil olunacak para ve mal ve çalışmaya dair mükel- lefiyetler müstesna olmak üzere hiçbir kimse hiçbir fedakârlık yapmağa zorlanmaz. Başkan — Madde hakkında mütalea var mı? Maddeyi Treyinize arzediyo- rum, Kabul edenler... Etmi- yenler... Madde - kabul edil- miştir. Madde 8 — Teşkilâtı Esa- siye kanununun 75 inci mad- yolsuzluklar meydana çıkınca Şükrü bunların hepsini çaldırt- mıştır. Mahkemece Ali Riza'nın gösterdiği müdafaa şahitlerinin celblerine karar verilmiş: ve muhakeme tâlik edilmiştir. İnebolu davası İnebolu kazası maznunların" dan kaptan Mehmet Ali ile arkadaşlarının muhakemelerine yarın şehrimiz Ağırceza mâh- kemesinde devam edilecektir. desi aşağıda yazılı şeki ğiştirilmiştir: Hiçbir kimse mensub oldu- ğu felsefi ictihad, din ve mez- hebten dolayı muahaze edi- lemez. Asâyiş ve umumi mu- aşeret âdabına ve kanunlar bükümlerine aykırı bulunma: mak üzere her türlü dini âyin ler yapılması serbesttir. Başkan — Madde hakkında mütalca var m? . Maddeyi reyinize arzediyo" rum, Kabul edenler... Etmi- yenler,.. Madde - kabul edil- miştir. ş Madde 9 — Bu kanun neşri tarihinden muteberdir. Başkan — Maddeyi kabul edenler... Etmiyenler... Kabul edilmiştir. y Kanunun heyeti umumiyesini tayini esami ile reyinize arze* diyorum. Kürsüye ik? butu konacaktır, lütfen sağdan g İmek suretile kutulara reylerinizi atınız. Rey vermiyen arkadaş vare m?... Rey toplama muamelesi bitmiştir. Açık reyle kabul bu: yurduğunuz kanunların netice* sini arzediyorum: İnlıin:tş umum müdürlüğü 1936 mali yılı büdçesinde (10,000) liralık münakale ya" pılması hakkındaki kanuna rey veren arkadaşların adedi (321) muamele — tamamdır, " kanun (321) reyle kabul edilmiştir. Posta, Telgraf ve Telefof umum — müdürlüğünün 1936 mali yılı büeçesinde (43.100) liralık münakale yapılmasınâ dair olan kanun (326) reyle kabul edilmiştir. Teşkilâtı Esasiye kanununut! bazı maddelerinin değiştiri! mesine dair olan kanuna (33” arhadaş rey — vermiştir. Muâ” mele; Teşkilâti;Esasiye kanunu mucibince tamamdır. Reye iİ$” tirak edenlerin adedi - istedi” ğimiz adetten fazladır. Kal edenler (333) kişidir. Kın'?“ müttefikan — kabul edilmiştir: (Alkışlar,) Pazartesi günü 15 te toplanılmak üzere © seyi tatil odiyorum. Kapanma saati: 17,50 İzmir harici askeri satın alma ilânlari . İzmir mustahkem mevki satın alma komisyonundan: 1 — İdareleri İstanbul levazım amirliğine bağlı mücsseselef için (25) ton zeytinyağı 25 mart 937 perşembe tü'i saat 15 te İstanbul tophane satın alma knmiıyonım, kapalı zarfla eksiltmesi yapılacaktır. (1312) 2 — Tahmin bedeli (17500) lira olup ilk teminatı lira (50) kuruştur. — 3 — Şartnamesi tophane satın afma komisyonunda ıö'“ı' bilir. 4 — İsteklilerin ticaret odasında kayıtlı olmaları — şart ol makla beraber 2490 sayılı kanunun 2 ve-3 üncü mtd” delerinde ve şartnamelerinde yazılı vesikalarla birlikt” reminat ve teklif mektublarını ihale saatinden saat evvel komisyona vermeleri 9 14 19 23 £