1 Nisan 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

1 Nisan 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

“ÜD3T — ganaaanananmac — GPORTTAARM DNT aa ANADOLU Ankara haberleri: Almanlar eski umumi ka İzmir sicilli ti- ele resimleri yüzde | rargâhı ihya ediyorlar 25 - 27 indiriliyor ayıs 1s tarihinin kooperatif günü olması isteniyor Ankara: Yenişehirden bir görünüş kara — Ekonomi Bakan- iŞ mübadele hayatında miyetli bir yeri olan de- n ve iskele resimleri ları üzerindeki tetkikle- | am etmektedir. tetkiklerin Yyayesi, fiat- elden geldiği kadar ucuz: g ve böylelikle üretim arile yoğaltım pazarları daki fiat farkının asgari indirilmesidir. #nomi Bakanlığı deniz işleri üzerinde hususi bir Miyeti olan türlü Himan- yeni iskelelerden bele- Çö'ce “ müruriye , adı ile tkta olan resimlerin çok olduğunu tesbit et * Bakanlık iktısadi hare- | Ti ve iç mübadeleyi taz- 'den bu resimlerin normal le konulması için yeni tile listesi hazırlamıştır. Snomi Bakanlığı, Kamu- en devresinde kabul unlar arasında bulu- kendisine iskele res- Bit tarifeleri değiştirmek Mi veren kanunun — hü- tine dayanarak hazırladığı 'N Bakanlar heyetince tas- mek üzere Başbakanlığa anlık, kanunun kabul ta- * yürürlüğe giriş tarihi ir Mart 937 arasındaki & içinde, bütün belediye idarelerden gönde- ifeleri tetkik ederek bir hale koymuştur. ikikler ve değiştirmeler Şönde iskele resimler tür- Ödelere göre yüzde 25-27 Stinde ucuzluk temin et- ar ucuzlatılıyor? Sünlar heyetinde olan göre, hububat ve saire Mahsullerile kıymeti az Haddeleri, kömür ve di- ün ham maddelerin bir hdân alınmakta olan resim , yaş ve kuru sebze lar, madenler, mayi SMar, gıda maddelerinden ğ Ücret ton başına 60 'Mamul olmiyan inşaat -e ve kiymetli gıda mad- “Gen alınan ücretler ton 75 kuruşa indirilmiştir. endüstride kullanılan Maddeleri, bütün işlenen alınan ücretler ton kuruşa, ince alât OEVat tıbta — kullanılan ler, ipekli dokuma ve ek kiymetli eşyanın w' n ılının ücret 500 ku- ndirilmiştir. alınan iskele res- dan alınan A Bü miktarlar azami miktar- lar olup hususi vaziyetlere göre bunların aşağısında ücret alınması da caizdir. * * * Ankara — Türk koopera- tifçilik cemiyetinin evvelki gün Ankara Halkevindeki yıllık toplantısından aşağıdaki dilek- ler ittifakla kabul edilmiştir: 25 mayıs gününün bütün memlekette ve bilhassa köy- Terde kooperatif günü olarak kabulünün hükümete teklifi, Kongreye gelip te cemiyete henüz üye kaydolmamış olan kooperatifçi arkadaşlarımızın cemiyete kayıtları ricası, Köylerde tasarrulu - emni- yetli bir şekle koyan bu usul altında zirai kredi kooperatif- lerine tevdiler - yapılabilmesi, çarelerinin aranması, Kooperatif sosyetesinin doğ- masını ve inkişafını hazırlıyan mesleki cemiyetlerin ve kar- şılıklı yardım - cemiyetlerinin memleketimizde kurulmasının temini, Bilhassa — köylerde odalarının kurulması, Çift hayvanlarının ve yıllık mahsul şelirile ödenmiyecek her türlü tarım malzemesinin orta vadeli kredi ile alınma- sının usul iltihazı, Barçları beş sene tecilfledi- Ten zirai kredi kooperatifi ör- taklarının faizlerini onbeş se- nelik tecil- faizine indirmek, Satış kooperatiflerinin ilk tesis ve işleme masraflarını devletin. bu - kooperatiflere avans olarak vermesi, Buğday silolarının bu koo- peratiflere bağlanması, Ziraat maddelerinin tadil ve ıslahi ve imali gayelerini güden üretim - kooperatilleri hakkında da tarım kredi ve satış koopoeratileri hakkında olduğu gibi teşvik ve himaye kanunları yapılması, Sulama — kooperatiflerinin mecburi bir kooperatif halin- de teşekküllerini temin ede- rek hasıl olacak kârların ka- pitallere dağıtılmasına mani olunması ve kooperatif pren- sipleri dahilinde yeni bir su- lama kooperatif kanunu yapıl- masını veyahud. devletin yeni sulama kanununa bu hükümle- rin girmesini temin etmek, Zirai kombina denilen te- şebbüslerin ilk başta koope- ratif halinde kurulması ve idare edilmesi, Afyon inhisarının koopera- tifleştirilmesi, N Küçük sanatlar erbabı ka- tarım Bay Hitler, yeni ni askeri tedbirlerler hak- kında bütün eski generallerle konuş- muş ve mutabık kalmıştır — Başı J inci sahifede — istenilen neticeyi vermiştir. Genertal Ludendorf, Führe- rin utandırıcı Versay muahe- desini yırtmasını — tamamen tasvip etmiş, bilhassa milletin ve devletin yeniden silâhlana- rak Ren üzerinde hâkimiyetini tesis etmiş olmasından dolayı memnüniyelini — bildirmiş ve bilâhare milletin mühim vazi- feleri ila yolunda kendisine kuvvet veren Hikir birliği için olan mesaisinden bahsetmişlir. Führer, tecrübelerini anlat- mış ve üçüncü Reich ile or- dunün umumi harp generali ile tekrar sıkı temasa geçme- Gördes haberleri Gördes, (Hususi) — Yeni kaymakamımız Bay Arif, Ak: hisar yolunun inşasına başlat- mış ve başlangıç, davul, zur- nalar, amele ve halk tarafın- dan bayram gibi kutlulanmış- tır. Merasimde kaymakam ve jandarma kumandanı da hazır bulunmuştur. Maarif memuru Bay Fazıl, kaymakamın emrile - köyleri gezerek mektep vaziyetini tet- kik etmiş ve raporunu ver- miştir. Yakında kazada on köyde yeni mektep inşasına başlanacaktır. İnzibat ve asayiş: Kazamızda inzibat ve asayiş | işleri çok iyi gitmektedir. Kurt tutan köyünden Ahmed Tufa- nın bakkaliye ve manilatura mağazasını, dıvarlarını delerek soyanlar; bizcat jandardaa, kur mandanı Basrinin alâkasile ya- kalanmış ve adliyeye — veril- miştir. Akhisar-Gördes telefon muhaveresini, temin için Tepe- köy karakoluna bir santral makinesi alınmıştır. Yakında muhabere başlıyacaktır. Âsansör faciası Cap, 30 (A.A.) — Durban- deep altın madenlerinde bir asansörün — kablosu - kırılmış ve içinde bulunan 35 kişi ku- yünuün içine düşerek — ölmüş- lerdir. HGKT e KA SSELD AD ONRYUKEE <e URMUZ kanunda sanatlar kelimesi ye- rine (artizan) kelimesinin kon- masını rica eder. Ev yapı - kooperatiflerinin ucuz ev kaidelerine riayet ct- mesi hakkında hükümler kon- ması hükümetimizin bu kooperatifleri himaye ederek nasıl finanse edileceklerini ta- yin etmesi, Ev yapı kooperatiflerinden ucuz ev kaidelerine Tiayet edenlerinin kazanç vesaire gibi vergilerden muaf tutulması, İlkokullardan — başlanarak okul kooperatiflerinin kurul- masının teşviki, Ticaret kanunumuzda koo- peratife dair (481)inci mad- desinde kapitale kâr verilme- sine müsaade eden hükmünün kaldırılması ve kârim muame- leye göre verilmesinin temini, Kooperatif —unvanının - hi- mayesi, Kooperatiflerin teşekkül ve teessüsü için tabi olduğu for- malitelerin basitleştirilmesi, Kapitale kâr tevzi etmiyen ve yalmız ortaklarile münase- betleri olan kooperatif mua- ve sinden mütevellit memnuni- *yetini bildirmiştir. Berlin, 31 (Radyo) — Al- manların, imparatorluk tama- nında olduğu gibı büyük er- kânı harbiye karargâhını tesis eski generallerle mutabık kal- dığı söyleniyor. Son haberlere göre, Nisa- nn Sunda 72 yaşına giren Lodendorf için Berlinde bü- yük tören yapılacaktır. Almavların karargâhı umumi hakkında verdikleri karar, Av- rupıdı derm akisler yapmıştır. Japon parlamento- sunun feshine ka- rar verildi — Başı ? nci sahifede — ki vaziyetten tamamile tegafül etmiş ve kendi - vaziyetlerini takviye eylemek ve devlet ıslahatı projelerini akim bırak- mak hususunda Hayasi kabi- nesinin uzlaşma zihniyetinden sonuna kadar istifade edebi- leceklerini sanmışlardır. Yeni seçim tarihi 30 nisan olarak tesbit edilmiştir. Siyasi mehafilin tahminleri- ne göre, bu yeni seçimlerde işçi partisi ile bazı küçük gruplar biraz daha kuvvet kesbedecek fakat partilerin vaziyetinde değişiklik vukua gelmiyecektir. Binnetice yeni diyetin umami terkibinde he- men hemen eskisinin ayni olacaktır. Hükümetin seçiciler üzerin- de bazı tesirler icra etmek niyetinde olduğu sanılmakta- | dır. Kabine askerlerin ve bazı | milli teşekküllerin yardımile | yenibir parti kurmaya çalışa: | caktır. Bununla beraber - hü: kümetin bu hareketinin mu- vaffakıyetle neticelenmesi şüp- helidir. Danimarka Başvekili Londraya gidiyor. Londra, 20 (A.A.) — Dani- marka Başvekili B. Stuning gelecek salı günü Londraya gelecek ve 11 Nisana kadar kalacaktır. Laondradaki Dani- mürka mahfelleri bu ziyaretin hususi mahiyette — olduğunu kaydetmekte iseler de alınan haberlere göre B. Eden ken- disini 7 Nisanda öğle yeme- ğgine davet etmiştir ve görüş: meler iki memleket arasındaki ticaret münasebetleri üzerinde cereyan edecektir. B. Stuning, B. Baldvin tara- fından da kabul edilecektir. Yeşil gömlekliler Liderinin muhakemesi Kahire, 31 (A.A.) — İftira suçile müttehem bulunan Ye- şil gömlekliler lideri mahke- medeki beyanatında Montrö kon- feransı görüşmelerini zorlaştır- maması için muhakemesinin tehirini istemiştir. Kazaklar Alet olacaklardı Karkovya, 31 ( Radyo ) — Volini Kazaklarını Lehistan aleyhine kıyama hazıtlıyan gizli bir cenııyet xıu'ydana çıkınl- etmeğe karar verdikleri ve B. | Hitlerin, bu husus için bütün | caret memur- luğundan: İzmirde - ikinci Kordonda muamele — yapan — müseccel (Banko di Roma İzmir şubesi) müdürü —Unberti Korazziye verilen 19-3-937 tarihli vekâ- Tetname ticaret kanunu hüküm- lerine göre sicilin 1952 numa- rasına kayt ve tescil edildiği ilân olunur. 984 İzmir sicilli tcaret memur- luğu resmi mührü ve F. Tenik imzası 1: Vekâletname Bin dokuz yüz otuz yedi senesi mart ayının ön dokü- zuneu gürü tarihli ben zirde imza ve mührün vazii Türkiye cumhuriyeti kanunlarının bah- şettiği selâhiyetleri haiz İstan- bul ikinci noteri" Sipahi Adil oğlu Hasan Ark, İstanbulda bahçe kapıda dördüncü vakıf hanında asma katta daireyi mahsusamda ilayı vazife et- mete iken: Vukubulan davet üzerine dairem memurlarından Bay Ruşen Eşref mahalli da- vete azimetle şahıs ve hüvi- yetleri ifayi şehadete ehil: Beyoğlunda yeni çarşıda bas- tan başında 192 No.lı Da- nelyo apartımanının (8) No.lı dairesinde mukim Jüjepe oğlu Antonio Pedesla ile Edirne- kapıda Molaski akaretlerinde 8 numarada Hasan Sabri oglu Talât Sonatin şahitlerin tarif ve şehadetle- rile tayyün eden dairei mezu- niyetim dahilinde: Nam şa- hitlerile tarif edilen ve Türki- ye şubelerinde dahili nizam- namesinde yazılı bilcümle mu- amelâtı yapmağa selâhiyettar olduğu — İktisat Bakanlığının ticaret işleri umum müdürlü- ğünden 11 eylül 933 tarihile tasdikli ve sicilli ticaret gaze- tesinin 26 eylül 933 tarihli nüshasında ilân edilen beyan- namede yazılı olduğu ve aşa- ğgıda yazılı şekilde takrir ve- kâlete selâhiyettar bulunduğu anlaşılan Banko di Roma İs- tanbul merkezi umumi müdü- rü Luici Meralli takrir edeceği veçhile bir vekâletname tan- zimini talep etmesi şahitler - huzurunda — diyeceği soruldukta: (Banko di Roma İzmir şubesine borçlu olanlar ile şube tarafından kendilerine şimdiye kadar ikrazda bulu- nulmuş veya bulunulacak ve- ya lehlerine kefalet edilmiş veya edilecek şahitler tarafın- dan bilasale veya bunlar için bilvekâle her türlü gayri men- kuller üzerine tensip edeceği bedel ve şartlar ile ipotek tesisini talebe ve bu ipotek- leri tapuda Banko di Roma namına Kabul etmeğe ve tes- cil etmeğe ve her türlü mua- melelerini yapmağa ve bunlar üzerine için her nevi evrak ve defatir | İCıvarında askeri hava ka- ve zabıtları imzalamağa ve lüzumu halinde banka lehine | tesis ve tescil edilen ipoteği fek etmeğe ve bunler için de memurini aidesi huzurunda fek takrıri vermeğe ve vadesi hülülünde borç ödenmediği takdirde ipotekli gayri men- kuller ile emlâk ve arazinin satışını talebe ve bunun için kanunen yapılması lâzımgelen her türlü kanuni muameleleri icraya ve paraya çevrilecek gayri menkullerin müzayedesine | Sayfa 7 Ü. lediği bedel ve şerait ile Ban: ko Di Roma namına satın al: mağa veyahut bu suretle ban: ka uhdesinde geçecek - olan gayri menkulleri -dilediği be- del ve şerait ile taliplerine satmağa ve memuribi aideşsi huzurunda satış — takrirlerini vermeğe ve bunlar için icab eden evrak ve defatir. ve zax bıtları imzalamağa ve indel hace bu salâhiyetlerin bir kısx mi veya tamamı için ber bir işe mahsus olmak üzere Ban- ko Di Romanın İzmir şubesi muvazzaf avukatı tevkil etmeğe mezun olmak üzere Banko Di Roma İzmir şubesi müdürü Bay Umberto Korazziyi tevkil eyledim. Diye sözü bitirdi.) Verilen bu takriri ben yeminli noter bir nüsha olarak tanzim ettim ve muhteviyatını kendi- sine cehren ve alenen okudum ve mealini anlattım. Arzusu- nun tam istediği gibi zapto- lunduğunu tastik etmesi üze- rine bu vekâletname zirini hepimiz imza ettik ve mühür- ledik. Şahitler: Talât Sonat İmzalar: Antonio Podesta İkrar eden: Türkiye şubesi umum müdürü Luigi Marelli Müşterek müdür İstanbul şubesi (Samuele Haim) müş- terek imzasile. İmzalar: T... C, İstanbul ikinci noteri Hasan Ark Mühürü resmi ve imza İşbu suret dairede dosya- sında mahlfuz 19 /3/ 937 tarih ve 2434/ 68 numaralı aslına mutabık olmakla tastik kılındı. 19 Mart 1937 İstanbul ikinci noteri Hasan Ark Resmi mühür ve imzasi 31 /3/ 937 Tasdikli nüsha gibidir. Otuz kuruşluk damga pulu ve İzmir sicili öcaret memur- luğu mühürü resmisi ve F. Tenik imzası. MK CA Birinci Sınıf Mutahassıs Dr. Demir Ali Kamçı oğlu Cilt ve Tenasül hastalık ları ve elektrik tedavisi İzmir - Birinci beyler sokağı Elhamra Sineması arkasında Telelon : 3479 - Kiralık ev Güzelyalı Nuri bey sokak 6 Numarada bütün asri kon- förü haiz büyük bahçeli, içinde elektriği ve suyu 5$ odalı gayet havadar bir ev kiralıktır. Hergün öğleden — evvel ayni evin alt katına müra- caa'ları. # Litvanya rargâhları kurulmuş Varşova, 31 (Radyo) — Sovyetlerin Litvanya civarında askeri hava karargâhları tesis etmeleri üzerine Lehistan ga- zeteleri şiddetli neşriyat yap- maktadırlar. Bu gazetelere göre bu nis- bet daostluk ile ifade edilemez. Ekspres Porani gazetesi: “Litvanya bu süretle bir tahrik ve şüphe merkezi ola-