25 Haziran 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

25 Haziran 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Sıytı 6 mhâkaşa götürmez süri |bir surette tteyid. eylemektedir. 3 — Almanyanın iğişmesi ile Fransız buhranı arasında bazı ;rabıtalar mevcuttur. 1B.Eden Avam kamarasında beyanatta bulundu Londra, 24 (ALA den sonra Avam ibeyanatta bulunan B. demiştir ki: —Alman Hariciye Nazırı WVon Nöyrat Berlindeki büyük elçimizi kabul etmiş v anlaşma elde edile, dolayı Alm nyanın deniz kont- rolundaki harb Çekmeğe karar verdiğini dirmiştir. tihaz ettiği tedbirlerin buna inhisar edeceğini de söy- lemiştir. Eden, İtalyan elçisi Gran- dinin İtalyan -hükümetinin de kontrola iştirak eden gemile- rim geri çekmeğe miş olduğunu tebliğ ettiğini ilâve eylemiştir. bu de- kabine belki da ) — Öğle- rasında Eden bir iğinden gemilerini geri bil: Alman hükümeti it- yalnız karar ver- Londra, 24 (A.A.) — Avam | kamarasında dört devlet ara- sındaki müzakerelerin akim kaldığını ve Almanya ile İtal- yanın deniz kontrolundan kat'i olarak çekildiklerini bildirdik- ten sonra, Eden demiştir ki: *Alman Hariciye Nazın bu sabah Berlindeki elçimize yap- tığı beyanatta bir anlaşmanın elde edilememiş olmasından ve binnetice deniz dan Alman gemilerinin çekil- mesinden — dolayı . teessürünü beyan etmiş ve bu tedbirin bilhassa vaziyetin daha ziyade vahimleşmemesi için alındığını kaydetmiştir. Fon Nöyrat, Alman hükü- metinin kontroldan gemilerini geri almakla iktifa edeceğini ilâve eylemiştir. İngiliz hükümeti Alman hü- kümetinin bu şükranla karşılar. Ve ileri sür- düğü sebebi de tasvib eder.,, Eden, birçok suallere ver- diği cevapta Alman beyana- tının münhasıran deniz kontro- luna şamil bulunduğu mütale- asını serdetmiştir. Berlin gazeteleri ne yazıyorlar Berlin, 24 (A.A.) — Sabah gazeteleri, dört devlet arasın- da yapılan müzakerelerin mu- vaffakıyetsizlikle neticelenmesi etrafında şiddetli yazılar neş- retmektedir. Berliner Borsen Zeitung di: yor ki: *Beynelmilel tesanüd prensi- bi kendisini göstermemiş, va- ziyet ve hâdiseler lüzumu ka- dar sarih olmasına rağmen 15 Haziran anlaşması tatbik edil- memiştir. , Berliner Tageblat diyor ki: *Almanya hükümeti Leipzig hâdisesi etrafındaki reporların vürudu lâzımgelen kararları almak mecburiyetin- de kaldığı zaman bu kararları her şeyden evel 12 Haziran anlaşması ile birleşmiş devlet- lerin mütesanid bir surettte yapmaları icab ettiği veçhile Valânsiyayı doğru yola dave- tin önüne geçilmez bir mec- buriyet bulunduğunu nazarı dikkatte tutarak alacaktır., Franukfurter — Zeitung - di- yor ki: *Bir Alman kumandanı res- kontrolun- son — kararını üzerine cagını kimse kestiremiyor maruz kaldığını bildirir ise hâ- diseyi artık başkaca tetkik için biçbir sebeb olamaz. Hal- buki Londrada istenen şey | böyle bir tetkikin yapılmasın- | dadir. — Eğer 'torpil vasıl olmuş bulunsa idi her- hangi bir tetkik için vakit cid- | den geçmiş olacaktı... Berliner Morgen yor ki: *İngiliz ve Fransız devlet adamları şunu nazarı dikkate almalıdırlar ki, Alman milleti diğer devletlerin tuttuğu yolu büyük bir teessürle kaydet miştir. Bundan sonra Alman milletinin Post di- beynelmilel mahi- yette harcketlere ve plânlara itimadı kalmıyacaktır... | İtalyanın teşebbüsü teh- likeli görünüyor Londra, 24 (AA) — Ro- madan gelen ve İtalyanın İs- panya sahillerindeki harp ge- milerini orada tutmakla iktifa etmiyerek Valânsiyaya yapıla- cak bütün gönüllü ve harp malzemesi nakliyatının — yolu- nu kesmek için bu gemiler kumandanlarına talimat vere- dair olan — haberler Londrada cumhuriyetçi İspan- ya sahillerinin ablukası için bir teşebbüs addedilmekte ve bu teşebbüsün çok vahim neticeler — tevlid etmesi ve beynelmilel sulh hakiki bir tehlike teşkil — eylemesi muhtemel olduğu beyan olun- maktadır. Hitlerin riyasetinde müza- kereler oldu Berlin, 24 (Radyo) — Lon- dra sefiri B. Ribentrop, tay- yare buraya gelmiş ve Bay Hitler tarafından kabul edil- miştir. Baron Von Nöyratın liştirakile Hitlerin nezdinde uzun müddet müzakereler cereyan eylemiştir. Cumhuriyetçi İspanya |İ:endisinı' müdafaa edacek KSN VEDENTR TCT SNNAG FOY Bağdad konuşmaları İmüsaid bir saf hada inkişafını gördükçe ve işittikçe ne kadar çok sevindiğimizi ve her gün şahidi bulunduğumuz terakkilerinizi nasıl samimi ve takdirkâr bir alâka ile takib etmekte olduğumuzu bilirsiniz. Kıymetli hatırası Türkiyeye menkuş olan ziyaretinizde bu duygularımızı bizzat müşahede etmek fırsatını buldunuz, Beliğ nutkunuzda işaret et- tiğiniz ikinci noktaya temas etmeden sözümü bitiremiyece- ğim, O da harici siyasetimiz- deki benzerlik - cihetidir. Ha- kikaten her iki memleket hep sulh için ve hep milletlerimi- zin refahı için çalışıyor. Evve- lâ komşularımız başta olmak şartile bütün dünya ile samimi bir vifak içinde yaşamak emel ve gayretindeyiz. Memleketle- rimiz arasındaki bağlılığın hep böyle devam edeceğine mut- main ve atiden emin olarak kadehimi sevimli Irakın sevgili Meliki Celâletmeab Gaziülevel hazretlerinin kıymetli — sıhhat ve afiyetleri, dost ve kardeş necib İrakın saadet ve ikbali ve reisilvüzera çok değerli devlet adamı ve kıymetli dos- tumuz fehametlü Esseyit Hik- met Süleyman ile Irakın ha- rici siyasetetini büyük bir kudret ve muvalfakıyetle idare eden zatı devletlerinin sıhhat ve afiyetlerine içmek için kal- - dariyorumu ceğine için .. va4 hedefine | | kubulacak hâdiseler karşısında | ANADOLU Alman müstakbel jestinin ne ola- Valânsiya, 24 (AA,) Bugün öğleden sonra topla- nan kabine içtimaının niha- yetinde neşredilen tebliğde İspanyol hükümetinin İspanya işlerile alâkadar beynelmilel kâdiselerin cereyanını tedkik eylediği bildirilmektedir. Bu tebliğde deniliyor ki: Hükümet bazı devletler ta: rafından ittihaz olunan — hattı hareket karşısındaki vaziyeti tesbit etmiştir. Hükümet vu- asla avlanmamak - için tedbhirleri İspanyol hükümeti kendi kontrolu altında — bulu- nan toprakların tamamiyetine ve hukuk hükümranisine hiç- bir tecavüz vukuuna müsaade etmiyeceği gibi kendi milli müdafaasının — zaruri - kıldığı mütaleasında bulunduğu sıtaları kullanmasında da her- hangi bir müdahaleyi kabul edemez. Alman harp gemileri İspan- yol sularında toplanıyorlar.. Cebelüttarık, 24 (Radyo) — Alman harp gemileri, İspan- yol sularında toplanmakta de- vam ediyorlar. Bugün de, (Kö- len) torpidosile diğer iki tor- pido buradan geçmişlerdir. Şimdiye kadar İspanyol su- larında toplanan Alman harp 26 parçaya baliğ gafil icab eden almıştır. bütün va: yenileri, uluyor Açık artırma” ile Ffevkalâde satış Azimet dolayısile 27 Hazi- ran 937 pazar günü öğleden evel saat 10 da Göztepe va- pur iskelesini geçince caddede 978 numaralı evde Selânik bankası müdürü Bay Fuada ait fevkalâde zarit ve nadide mobilyeler müzayede suretile satılacaktır. Satılacak eşyalar arasında emsali görülmemiş gayet kıy- mettar Şam mamulâtından se- def işlemeli lüks ve nadide iki adet büyük köşelikler ve dört adet gene sedef işlemeli sandaliyeler, ayrıca sedef iş- lemeli masa ve aynalar ve si- gara masaları, fevkalâde iyi sesli Vilhelm Menzel Alman piyanosu maa taburesi, maru- ken kanape ve iki koltuğu, maruken sandaliyeler, maun kristal camlı büfe ve kontra bülesi ve kare yemek masası, yeni bir halde kırton kumaş- tan yapılmış Amerikan kana- pe ve dört koltun masa ve iki sigara masası ve perdeleri, emayi soba ve boruları, ay nalı atejer, elektirik abajorları, şemsiyelik kadife masa örtüsü ceviz şemine aynası beş par- çalı hasır takımı yeni bir hal- de çocuk arabası, kuşlu uval aynâlar, çok zarif meşe küçük yazıhane muhtelif desenlerden Avrupa - iskemleleri muhtelif madeni sigara masaları, yeni bir halde lâcivert kadifeli 9 parçalı kübik kanape takımı, lâke buz dolabı, iki adet du- var etejeri, mâyun orta ma- sası, Kütahya halısı ve Isparta Uşak, Kayseri, Kula, Acem yol halılar, seccadeler ve ki- limleri, iki adet salıncaklı ha- sırlı iskemle vesair birçok eş- yalar müzayede suretile satı- lacaktır. Satış peşindir. Çırmayınız. Türk müzayede salonu Fırsatı ka:- İzmir harici askeri satın alma ilânları Burnava Tümen Satın Alma Komisyonundan: Cinsi Miıktarı Mahalli —Umum tah- Muvakkat Münakasa min tutarı teminalı şekli Lira Lira 24200 1715 Kilo Yulaf 484000 Burnava Yulaf ve- ya arpa Yulaf Kapalı 148000 - Ödemiş 100000 — Gaziemir 6400 4500 480 338 Kapalı Üçili Tarih Gün Saat 28/6/937 Pazartesi 28/6/937 28/6/937 Pazartesi Pazartesi 1 —Yukarıda miktar ve mahalli yazılı yulaf veya arpa hizalarında yazılı saatlarında olmak üzere kapalı zarf usulile 23/6937 pazartesi günü Umum tahmin tutarlarile muvakkat teminat mikdarları Şartnameleri her gün kamisyonda görülebilir. İsteklilerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 cü maddelerinde münakasaları yapılacaktır. hizalarında yazılıdır. yazılı vesikalarla teminatı muvakkate makbuz veya banka mektupları ile muayyen vaktinden bir saat evel teklif mektuplarını Burnavadaki Askeri satın alma knmı:yoııuna vermeleri. Bornova Tümen satın alma kom'syonundan: 1 — Barnovadaki topçu alayının ihtiyacı olup 21/6 937 pa- zartesi günü saat 10 da pazarlığı yapılan 6000 kilo unun beher kilosuna verilen fiat bahalı görüldüğünden 28/6/937 pazartesi günü saat İ0 da yeniden pazarlığı yapılacaktır Umum tahmin tutarı 690 lira olup muvakkat teminatı $2 liradır. Şartnamesi hergün komisyonda görülebilir. İsteklilerin mu yyen vaktinde Bonovadaki askeri satın alma krımı: yonuna vrune!rıı No: 2039 Bornova Tümen satın alma komisyonundan: Cinsi Miktarı Ton balığı 5000 Yalancı dolma 5000 Ayşekadın fasulyesi 5000 Yukarda cins ve miktarı yazılı konserveler beheri 250 gramlik olmak üzere Hilâlde tümen ambarına teslim şartile pazarlık suretile satın alınacaktır. Pazarlığı 29/6/937 salı günü saat 10 da yapılacaktır. Umum tahmin tutarı 1500 Jlira olup muvakkkat temi- natı 113 İiradır. Şartnamesi komisyonda görülebilir. İsteklilerin myayyen vaktinde Bornovadaki askeri satın alma komisyonuna gelmeleri. No: 2040 İBeynelmilel1937 Paris sergisi Mayıs - İkinsiteşrin Alyans Fransez beynelmilel 1937 Paris sergisi münase- betile “Fransız lisanının dünyadaki mevkü, hakkında Pa- riste 8 Temmuzdan 12 Temmuz 1937 tarihine kadar devam etmek üzere beynelmilel bir kongre hazırlamıştır. Bu kon- greye iştirak edenlere birçok kolaylıklar ve faydalar temin edilmiştir. Bu köngre hakkında fazla malümat almak istiyenler ve etüd verecek olanların Algyans Fransez murahhası 0'an Kardiçalı hanında Bay Henri Boudot - Lamotte ad- resine müracaatları ilân olunur. SKİ . O YOLRADNA VARUEAEDK . SGĞURMN DA YAT GOK CERRN UN YS Y 7 KDT İzmir vilâyeti Defterdarlığın- dan: Sahibinin vergi borcunun temini tahsili için Hasan hoca mahallesinde Osmaniye sokağında 74 sayılı mağaza tahsil emval kanununa göre haciz edilmiş ve tarihi ilândan itibaren 21 gün müddetle müzayedeye çıkarılmış olduğundan bu kere yeniden taktir olunan kıymet üzerinden almak pey sürmek ve müzayede şartlarını öğrenmek istiyenlerin Defterdarlık tahsilât kalemine müracaatları. 429 No, 2062 !Ill|II|IIII||||||||I||||||Ilı.. Doktor K ! A.Kemal Tonay Bakteriyolog ve bulaşıcı, salgın'hastalıkları Birinci Sınıf Mutahassısı (Verem ve saire) Basmahane istasyonu karşısındaki Dibek sokak başında 30 sayılı €v ve musyenebanesinde sabah sast 8 den akşam saat 6 ya kadar hastalarımı kâbul eder KUNYK DIALARIAD YA IAKO KUKT AAAT Tedefonm: 4775 Tn | ANKARA | Büyük Emlâk acentası | Ankara Balıkpazarı Taş merdiven No. 8 Telefon 1433 W Türkiyenin her tarafında iş yapan ve ajanları bulunan | yegâne Emlâk acentası dır. || Emlüâklerinizi kaydettiriniz. Kayıt için ücret alınmaz her şekilde ilânları ücretsiz yapılır. Ankara İlânat Acentası kın istifade edebilecekleri sa- Fransızca ders al.- | ee 1 lâhiyetli bir muallim, bu di- mak istiyenler leklerine müsaid şartlarla ce- Fransızca dersinden ikmale | vab vermeğe hazırdır. İstiyen- kalanlarla yeniden Fransızca | lerin yazı işleri müdürlüğü- müÜge mürsoadlları.. 13 17 22 25 BORSA Üzüm satışları Ç. Alıcı KA 376 Esnaf Banka., 11 50 140 M. ). Taran. 11 80 İnhisar ida, 8 75 14 P. Klark 11 75 610 Yekün 445275 Eski satış 445885 U. satış Zahire satışları Çu. Ginsi K. S. 130 Buğday 112 Bakla 90 Susam 6500 Kilo P. çe. 3 25 30 B. Pamuk 46 13267 Kilo Yn S1 Beyi yanname Salı günü nihaf şeklir! alacak.. Paris, 24 (Radyo) — Şoti kabinesi bugün toplanmış mecliste yapılacak — beyal üzerine müzakoeratta bulunm tur. Maamafih bu hususta zartesi günü B. Jarj Bonef iştirakile bir içtima daha pılacaktır. Sah günü El sarayında Cumhurreisinin Ti setinde yapılacak içtimadâ yanname nihai şeklini olacaktır. Nevyorkta Grev yüzünden kanlı diseler çıktı. Nevyork, 24 (Rady" Trinitat şehrinden nhvıın berlere göre, petrol k! rında çalışan amele de ilân etmiş ve karışıklıklaf mıştır. Hâdiselerde 14 / tul ve 43 yaralı vardır. İki Amerikan harb $ sükün ve asayişi mu© ıcın sevkedilmiştir. $ İzmir İkinci İcra M luğundan: Esnaf ve Ahali ban'5 borcundan dolayı Seyd! den Tahirin iki kıt'a tü bahçe hissesinin ”'"w 18/5/937 tarihli Anadö') zetesi ile ilân cdılmı: da ikinci artırmada € artırana ihale yapılldr edilmiş ise de 8/7/937 hinde — yapılacak 9075 şi bulmadığı 2280 No. lu kanuna | artırma geri bırakıla bihen ilân oluııu T İzmir İkinci İcr Memurluğundan: Izmirde Kestant 9 numaralı maği | ticaret etmekte ık'"ı Seferihisarlı Mustâ iflâs — memurluğu — et yapılan — tetkikat kaı. Wi K. & 17 15 23 ı 50 n 7 /| pi y alacak ve borcl"' tanzim olunan SA ei bu hususta ınıhı! ö rarlar İzmir ikinci blr,r iflâs memurluğu! İcra ve iflâs kantf ı” maddesi- geregit” ylîj ların malümü