7 Ağustos 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

7 Ağustos 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

Yunanlı prenses, "nihayet' Dokanın $© * — zabitlerimden birisile ahbab oldu. —a — İrini, Kiyarada fevkalâde ve fena bir haber bulunduğunu Sanarak şaşırdı: — — Ne vardı, ne oldu?. — Kiyara da şaşırdı: » — Belki sizde bir haber Vardır, diye düşünmüştüm. v İrini geniş bir nefes aldı ve kalbini tuttu: — Hay Kiyaracığım, hay, %— de fena bir haber aldığını Sanmıştım.. Şu halde ikimi- ît* biribirinden farkı yok, n İrini, birdenbire durdu ve Ellerini biribirine çarptı, der- hal geriye döndü: — Ben gidiyorum Kiyara, tidiyorum. Sen beni bekle.. — Fakat böyle alelâcele, 'e gidiyorsunuz? — — Bir yere... Birisini ara- hağa.. Bakalım, belki bir şey- t çıkarabiliriz. Ve derhal Güya Dokanın daire- gider gibi yaptı. Dokanın hli uşakları onu hürmetle Alâmladılar. Birisi yaklaştı: — Dokahazretleri çok meş- füldürler. Maamafih isterseniz — Hayır, rahatsız. etmek —.Iem. Yalnız ziyaretlerine diğimi bilâhare söylersiniz. (* süratle yürüdü, gondoluna adi, sarayına döndü. Be; ika sonra saraydan bir hiz- kız çıktı. Bir çeyrek sa- ' Sonra da tıknaz, sarışın, zı yüzlü, etrafına dikkatle n bir zabit süratle sa- 4 girdi ve çok değil, yarım sonra uzaklaştı. Hatta merdivenlere kadar bizzat ll teşyi etti. O kaybolunca M ellerini oğuşturdu. Bu budalayı ne diye kul- Niyayım. Bütün saray za- şehir muhafız ve ku- ile tanışır, sevişir, cika İrini, dereden te- €0 bahsetmiş, biraz hafif 'tp, biraz da hâdiselere n, akşamki gürültüler, korsan hakkında ağız $ ve o da: Vallahi Prensesim -de- herifi yakalıyamadık. bir şeyı. — ç ği eT Allah Allah - cevabını nereye gidebilir. bu ?ı Hiç bir yerde, hiç bir " meçhul bir ıîlı.ş tesar emiş mi acaba J'.İlyıı. ancak, bizim ar- dan biri, şehrin bir da çapkınlığa gitmiş. '& birisi ile çarpışmış. Ve- Y“'mıdığım temin edi- İğmi Akışıklı/ kahraman bir h) Fakat meçhul korsan n hiç sanmiyoruz. Şo buna cesaret etmek, KNi açığa vermek de- , — İsterseniz ta kendisinden daha hi enin aramızda kala- Serefinizle temin ede- b olun dostum, bana hiç bir şey, olarak anarlar da ben onun için merak etmiştim.. — Hayır, hayır, o bir Türk- | tür, bu mahakkak.. Maamafih ben size bir saat sonra tekrar geleceğim. Fakat ara sıra ben- den iltifatınızı esirgemezsiniz değil mi Prensesim? — Zaten siz benim her za- man itimat ettiğim en yakın bir dostumsunuz.. — Fakat yalnız dost kalır: sak ilelebet yüreğim yanacak- tır. Şimdilik Allaha ısmarladık. Filhakika zabit bir saat sonra, hem de kendisini gös- termemek için arka kapıdan dolaşarak tekrar gelmişti. Ce- binde bir de mendil getir- mişti. — İşte -demişti- bir de ka- dın mendili.. Fakat bu harf- lerden ben bir şey anlıyama- Yazan:*M."Ayhan latmış. O genç, önünde dur- duğu eve sadece istirahat et- mek için girmek - istiyormuş. Bizim arkadaş da o evle alâ. kadarmış, fakat içeride kimse yokmuş.. Mağlüb olan - çekil- mek şartile dövüşmüşler ve arkadaşımız - çekilmiş, o da oraya girmiş.. İrini kalbinin darbelerindeki intizamsızlıktan — şaşırır — gibi oldu.. Müthiş bir heyecan içinde bulunuyordu. Bu, mu- hakkak, Doğandı. — Peki, bu mendil kimin? Ve mendili aldı. Bu, çok zarif, âancak asilzadelerin kul- landıkları şekilde bir mendildi. Kenarındaki harflere baktı ve hafilçe titredi: — Prenses Dorata; Diye mırıldandı. Zabit: — Bilmiyorum -dedi- ben , ne malümat getirecek? eralara bir kadın jesti bunu arkadaşın çekmecesinde buldum. Herhalde sevdiği ka- dının ismini gösteriyor. Sonu tme ko- dım. Arkadaşımızın çarpıştığı genç, gayet yakışıklı, mükem- mel silâh kullanan biri imiş.« Kılıcını, denizin -sularına fir- Aydın Sıhhat e . misyonundan: 1 — Eksiltmeye konan iş Aydının Söke kazasının Yenikö- yündeki 5 tek ve 5 çift, Akköyde 25 tek ve 24 çift, Yenihi- sarda 14 tek ve 15 çift ev inşaatıdır. Keşif” bedeli (48932) lira 66 kuruştur. 2 — Fenni evrak ve şartname şunlardır: A — Eksiltme şartnamesi, mukavele projesi, fenni şartname Bayındırlık işleri genel şartnamesi, yapı işleri umum şartna- mesi, keşif evrakı. İstiyenler bu evrakı Sıhhat ve L Muavenet müdürlüğünden görebilirler. 3 — Eksiltme 9 /8/ 937 pazartesi tarihinde eksiltme komis- yonu odasında saat on beşte kapalı zarf usulile yapılacaktır. Eksiltmeye girebilmek için (3669,95) lira muvakkat teminat vermesi ve aşağıda yazılı vesikaları haiz olması lâzımdır, A — Bu gibi inşaat yaptığına dair ehliyet ve Ticaret odası vesikaları. ç 4 — Teklif mektupları üçüncü maddede yazılı sattan bir saat evveline kadar komisyona makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektupların nihayet üçüncü maddede yazılı saate kadar gelmiş ve mühür mumu ile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. 20 27 » Te 2402 Milli Emlâk Müdürlüğünden: No. Lira K. 900 Tamaşalık Burç sokak 52 taj numaralı 17/50 875 metre M. arsa. Nakit ile. 901 Memduhiye Hacı Mumcu So. S/1 No.lu ar- 12 00 sanın 3/4 hissesi. Nakit ile. 902 Selâtin oğlu Burç So. 23 taj Nou 61/25 30 63 metre murabbat arsa. Nakit ile. 903 Tamaşalık Kireçlikaya So. 7 No.lu ev. Nakit ile — 80 00 904 Memduhiye Leblebici So. 8 No.lu evin 3/4 — 150 00 hissesi. Nakit ile. 905 Memduhiye Derviş Hüseyin sokak 29 taj No.lu 40 80 arsa 102 M.M. Nakit ile. 906 Memdühiye Ramazan So. 15 taj No.lu 66 13 20 M.M. arsa. Nakit ile. 929 Karşıyaka Osmanzade mevkünde 172 taj No.lu — 700 00 depo 2 inci tertip tasfiye vesikasile. 930 Karşıyaka Osmanzade mevkiinde 96 ada 7. 8. — 144 80 9. 10 parsel sayılı arsa. İkinci tertip tasliye vesikasile, 932 Güzelyalı 3 kuyular mevkiinde 72 taj No. lu 40 00 ev. 2 inci tertip tasfiye vesikasile. Yukarıda yazılı emvalin mülkiyetleri 15 gün müddetle açık arttırmaya konulmuştur. İhaleleri 26-8-937 tarihinde perşembe günü saat 15 tedir. Taliplerin Milli Emlâk müdürlüğüne müracaatları. 7 17 2734 Askeri fabrikalar umum mü- dürlîiğiinden 2661 Bir adet buhar lokomaotifi 'Tahmin edilen bedeli 20,000 lira olan bir adet buhar loko- motifi Askeri fabrikalar umum müdürlüğü satın alma komis- yonunca 27/9/937 tarihinde pazartesi günü saat 15 de kapalı zarf ile ihale edilecektir. Şartname parasız olarak komisyondan verilir. Taliplerin muvakkat teminat olan 1500 lirayı havi teklif mektuplarını pınkoı güııde saat 14 e kadar komisyona vermeleri ve ken O n Ğİ ncü madd 1 nun erinin de No * AŞ ANADOLU Izmir sicilli ti- caret memur- luğundan: (Halit ve Mehmet Umutlu İzmir şubesi) ticaret unvanile İzmirde Osmaniye caddesinde 32 numarada üzüm ve zahire ticaretini yapan işbu şirket şübesinin ticaret unvanı ve şirket mukavelenamesi ticaret kanunu hükümlerine göre si- cilin 2053 numarasına kayt ve tescil edildiği ilân olunur. 1: Mukavele. İzmir Sicilli Ticaret Memurluğu resmi mührü ve F. Tenik imzası Bugün bindokuz yüz otuz yedi yılı Ağustos ayının üçüncü Sah günüdür. Türkiye Cumurluğu yasala- rına dayanan ve örneği tas- dikli aşağıdaki mühür ve im- zasını kullanan İzmir İkinci Noteri Mehmet Emin Erener, Bahçeliler hanındaki dairemde ve işimin başında iken saat on birde yanıma gelen, adı ve sanı İzmirde Mimar Kema- lettin caddesinde 40 numaralı mağazada oturan Tüccardan Mişel Arditi ve İzmirde Kılcı Mescit mahallesi İğneci soka- ğında 50 numaralı evde oturan Hayri Ateşoğlu adlı şahitlerle belli olan İzmirde Osmaniye caddesinde 32 numaralı ma- ğazada muvakkaten mukimler olup Manisanın — Deveciyan mahallesinde 89 ve 91 numa- ralı ikametgâhlarında temelli oturan Osman oğlu Hhalit Umutlu ve kardeşi Osman oğlu Mehmet Umutlu baştan aşağı tarafımdan yazılmak üzere anlatacakları gibi bir şirket mukavelesi yapımaklığımı iste- diklerini yasanın aradığı gibi kendilerini ve şahitlerini ergin ve olgün gördüm. İsteklerinin ne olduğunu sordum. Mütte- fikan benim ve şahitlerin ya- nında söz aldılar ve dediler ki: Mukavele şartlarını — şöyle tespit ettiler: 1. — Yukarıda adresleri ve temelli olarak - bildirdikleri Manisanın Deveciyan mahalle- sinde 89 ve 91 numaralı ika- metgâhlarında mukimler Os- man oğlu Halit ve Osman oğlu Mehmet Umutlu Kollektif ne- vinden bir Şirket teşkil eyle- diklerini ve bu şirkete başka bir şirketin dahil bulunmadı- ğını beyan ederler. 2. — Bu Şirketin merkezi ticareti Manisada Borsa ittisa- linde 70 numaralı mağaza olup merkezi muamelâtı Manisada- dır. Bu Şirketin İzmirde Os- maniye caddesinde 32 numa- " ryalı mağazada bir şubesi mev- cuttur. 3. — Bu şirketin unvanı * HALİT VE MEHMET UMUTLU . dur. 4. — Şeriklerden her biri Unvanı Şirketi istimal etmek suretile - münferiden — imzaya mezundur. 5. — Bu Şirket kuru üzüm, zahire ve saire ticaretile işti- gal edecektir. 6. — Şirketin sermayesi beş bin “5000, liradan ibaret olup iki bin beş yüz “2500, lira- sını Halit Umutlu ve iki bin beş yüz *2500, lirasını da Mehmet Umutlu nakden vaz etmişlerdir. 7. — Şirketin kâr ve zararı yarı yarıya taksim olunacaktır. 8. — Bu Şirket üç Ağus- tos dokuz yüz otuz yedi tari- hinden itibaren üç sene müd- detle muteberdir. 9. — Şeriklerden her biri Sayfa 1 İzmir iskân müdürlüğünden: Muhtelif kazalarda yapılacak göçmen evlerinin aşağıda gös- — terildiği veçhile inşaası için kapalı zarf usulü ile yapılacak münakasa ilânıdır: 1 — İnşa edilecek binaların evvelce yapılan ilândaki keşif bedelleri dun görüldüğünden nafıa formüllerinin köprü ve şoselerde tatbik olunan tahlil fiyat esaslarına göre yükseltilerek bu kerre yeniden muhammen kıymet tesbit — edilmiş ve bu evlerin tiplerile hangi kazaların hıgış;' mevkilerinde yapılacağı aşağıda gösterilerek 8/8/" tarihinden itibaren on beş gün münakasaya konulmuş ve 23/8/937 pazartesi günü saat üçte İzmir iskân müdürlüğünde müteşekkil komis- yonca ihalesi mukarrer bulunmuştur. A — Menemen kâazasının Maltepe köyünde 91 tek : köy tipi kârgir kaza merkezinde 14 şehir tipi kârgir B — Bergama kazasının Kınık nahiyesinde 20 tek köy tipi kârgir C — Dikili merkez kazasında 31 şehir tipi kârgir, — kazanın Çandarlı nahiyesinde 158 tek 31 çift kârgir köy tipi Ç — Foça kazasının Bağarası mevkiüinde 17 tek, 10 çift köy tipi kârgir D — K emalpaşa kazasının Yukarı kızılca ve Parsa köylerinde 22 tek köy tipi kârgir E — Torbalı kazasının muhtelif köylerinde 387 tek — ve 48 çift köy tipi kârgir F — Kauşadası kazasının muhtelif köylerinde 29 tek köy tipi kârgirdir. G — Çeşme kazasının muhtelif köylerinde 103 tek köy tipi kârgir 2 — Yukanda tadat olunan tek evlerin kerestesi hariç olmak üzere beherinin muhammen bedeli 356 lira 57,5 kuruştur. Çift evlerin 625 lira 48 1/4 kuruştur. — Şehir tipi evlerin 410 lira 46 kuruştur. 3 — Münakasaya iştirak etmek istiyenler toptan teklif müddetle yeniden * yapabileceği gibi onar, yirmişer evin inşasına pera- kende suretile de iştirak edebilirler. 4 — Her mütcahhid tip itibarile kaç evin iştirak ederse bu evlerin beherine men kıymetinin ©6 7,5 nisbetinde teminat vermedikçe münakasaya iştirak edemez. 5 — İnşa edilecek göçmen evlerine aid kereste iskân dai- resince inşaat mahallerinde aynen müteahhide teslim edileceğine göre yukarıda i mucibince konulan muhammen kıymetler kereste bedeli tenzil edilmek suretile konulmuştur. Kerestesi veri- — lecek olan bu binaların malzemesi, edilerek anahtar teslimi suretile ibale edilecektir. 6 — Münakasaya iştirak etmek şartname plânları görmek üzere İzmirde iskân müdür- lüğüne kazalarda kaymakamlara müracaat etmelidirler. 7 — Münakasaya iştirak edecek olanlar teklif mektupla; teahhüdüne konulan muham- beher -ev için keşifleri işçiliği hesap istiyenler fenni ve umumi rına mes'ul olan şeriki mimar veya fen memuru ile müştereken imza edecektir. — 2935 -10-14-17 ': Devlet Üemiryollarmâam j 1 — T.C. D.D. 8inci işletme Alsancak ve H.Pınar depo- larına gelecek 32,000 ton kömürün vagonlardan yere tahliye ve istif ve lokomatiflere verilmesi 16 da İzmlr pazartesi günü saat 23/8/937 Alsancakta 8 inci işletme binasında kapalı zarf usulile eksiltmeye ko- nulmuştur. Muhammen bedel kömürün tahliye ve istifi için tan başına onüç ve lokomotiflere - verilmesi başına on beş kuruştur. için ton İsteklilerin 672 lira muvakkat teminat vermeleri ve işe girmeye kanuni manileri bulunmadığına dair beyan- namclerile Nafıa müdürlüğünden alınacak ehliyet vesi- alınır. 2736 ayrılmak hak ve salâhiyetini haiz olup bu hakkını istimal ettiği takdirde derhal ve kat'i bir pilânço yapılarak Şirket fesh ve tasfiye olunacaktır. 10. — Şeriklerden hiç biri dokuzuncu madde mucibince meşrut olan şekilde feshi ih- bar etmezse muamelâtı şirket hitamı müddete kadar devam edecek ve şu kadar ki şerik: lerden biri kezalik hitamı müddetten bir ây evvel resmi bir ihbarda bulunup hitamı müteakip şirketin feshu tasli- yesini talep etmezse şirket daha üç sene müddet için devam etmiş sayılacaktır. 11. — Gerek müddetin hi- tamı ve gerekse şürekâdan birinin - vukubulacak - talebile Şirketin feshi halinde evveli emirde yapılacak kat'i pilânço üzerine kâr ve zarar tayin ve tespit olunacak ve düyunat ve matlubat bu suretle tamamen tahakkuk ettikten sonra borç: lar tediye ve ilfa ve alacak- lardan kabili tahsil olanlar “tahsil edildikten - sonra meve kalarile teklif mektuplarını ayni günde saat 15 şe kadar komisyon reisliğine vermeleri lâzımdır. Şartna- meler Alsancakta 8 inci işletme müdürlüğünde ;ııuı: Bi sim olunacaktır. 12. — Her sene Kânunu- evvel gayesinde pilânço tan- zim olunarak o sene zarfında yapılan muamelâtın kâr ve zararı tayin olunacaktır. Âkitler başka bir diyecek- leri olmadığını beyan ve il etmeleri üzerine bu şirket mukavelesi resen tanzim olu- narak hazır olanlar yanında açıkca okundu. Meal ve mün- derecatının arzularına tamamen n olduğunu ikrar ve ka- bul ettikten sonra altını hepi- miz imza ettik ve mühürledik. Genel sayı: 7679 Özel sayı: 7/195 İşbu Şirket mukavelesi su- retinin dairede saklı 7679 umumi numaralı aslına uygun olduğu tasdik kılındı, Bin do- kuz yüz otuz yedi ğıııl' Ağus- tos ayının üçüncü Salı gönü, 3 Ağustos 1957 İzmir İkinci Noteri M. Emin Erener resmi mühür ve E. Erener imzası — 0 kuru ulu — ” 4