24 Ağustos 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

24 Ağustos 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Manisa Başı 5 inci sahifede — m bırakmıyan buü pâdişah, adamı, vahşi hayvanlara meğe karar vermiş. Mah- çümu, meydana koymuşlar, günlerce aç bırakılan — vahşi 'anı, ansızın bu meydana tahvermişler. Herkes, vâhşi hayvanın — birdenbire — mâh- kümün — üzerine — atlamasını derhal onu parçalamasını beklerken mahkümun, vahşi mın kulağına birkaç söz ısıldadığı ve sonra hayvanın çekilip sallana sallana geldiği jere gittiği görülmüş. Orada bulunanlar bu ada- — min şeytan olduğuna hükmet- mişler. Zalim padişah merak FĞ üzüm Hiç şüphesiz ki bir şeyin ori- jinali çok daha kıymetlidir. Üzüm, çok sıhhat ve fayda veren kiymetli bir mahsuldür. Bu, bütün dünyaca malümdur ve bunu biz. değil, Fransız nazırlart söylediler. Elimizde bu kadar mühim ve kıymetli bir mahsul bulunduğuna göre onun kıymetini takdir etmek boynumuzun borcudur. Yer yer mahsul hayramları yapmak, bizde bir an'anedir. Ispartada senede bir defa kiraz bayramı yapılır, Kemal- pâşada da yapılıyor. Üzüm hakkında bayram ya- pıldiğini işitmemiştim. Üzüm ; bayramı, milli bir bayramdır. etmiş ve mahkümu, getirterek | Şimdiye kadar bunu yapma- hayvanâa ne söylediğini sormuş, © dâ demiş ki: — mâlârda bulündum. — Hayvanâ ziyâfetten sön- ya nutük söylemek — adettir. Sen de nutuk Dedim, çekilip gitti. Vahşi — hayvân nutuk söylemeğe <e- “sâret edemedi. söyliyeceksin. | Hodza Ben İzmire ayak bastıktan | — sönra konuüştüm, pek çok içti- | Bunların | — her biri, biribirinden farklı ve cesâretini kendimde buldum. Arkadaşlar; Manisa denil- — diği züman hatıra ilk defa — relah vermek — teren üzümlerimizdir. üzüm gelir. Manisa istidadını gös- — aleyh üzümlerimiz için ne kadar — iyi tedbirler alsak yerindedir | — bürası değil, ve mâhalline masruftur. Bugün üzüm ziraât, nomisi hakkında münakaşa et. Binaen- | Küvvetlidir.Onun için konuşmak' mâk bir noksandı. Bü nok- sahı laınımlıyın ve bana çök | Çekoılovak Rumen Başbakanları başbaşa ve- rerek saatlerce görüştüler Bükreş, 23 (AA) — B. ile B. Tatareskonun mülâkatları hakkında talsilât gelmeğe başlamıştır. Bu mülâ- katlar B. Hodzâyı Sighete ge- tirmiş olan salonlu vagonda iki uzun konferans şeklinde | vukua geliniştir. Kâlkına | " bazı ticaret ve ekö- | mekliğin, söz söylemenin yeri | zamanı da bu | zamâan değildir. Bir kelime ile | söyleyim mademki üzüm, Ma- nisanın refah ve saadet kay- nağıdır, Manisalıların üzüme ehemmiyet vermeleri de gayet tabildir. İktısad Vekilimiz, sözlerine devamla, Fransada üzüm kü- — rüne büyük ehemmiyet verildi- ğini ve üzüm kürü için yerler bulunduğunu, söyliyen Vekil, sürşaj olarak Fransada Kat- dagürde istirahat ederken bir p pı(lı!ıör tarâfından kendisine — Fransızca bir gazetede çıkan | — bir yazı gösterildiğini anlat- * mış ve demiştir. ki: . n - Bunda, üzümün insanlar ık için başlıca bir kuvvet ve İki devlet adamı beraberce Transilya ve Bugavinya hudu- dünâ seyahüt etmişlerdir. B. Hoödza ile B. Tataresko orada Mesai Nazırı B. Nistor taralından — karşılanmışlar ve davetlilerle bir düzüne kâdar otomobile binerek dağ- lâra gitmişler ve orada açık havada bir öğle yemeği ye- mişlerdir. Öğleden sonra Börshaya av- det edilmiştir. Gece B. Hodza Romanyadan ayrilmiştir. İki devlet adamı biribirle- | rinden ayrılmâdan evel kucak- — küdret vasıtası oldüğu yazılı | idi. O sırada Fransada şarap — bağyramı vardı. Fransa Ziraat YKŞ AT Nazırı da verdiği nutukta üzüm, Fransız üzümünün yenmesini tavsiye ediyordu. Nazır di- — yordu ki: — Fransız üzümü, dünyanın | en iyi ve faydalı üzümüdür. Çünki Kanuni Süleyman ta- — yafından Birinci Fransovaya Ece bağlarından hediye edilen — âsma çubuklarından yetiştiril miştir. Bu yazı karşısıhtda düşün- düm. Fransızlar kendi üzüm- lerini mi reklâm — ediyorlar, — yoksa çok sıhhat — ve fayda veren bııuıı üzümümüzü mü? BK laşmışlardır. Bu mülâkat hak- kında Bükreşte hiç bir tebliğ neşredilmemiştir. Kitapçı Hüseyin AÂvni Her lisandan eski kitablar, ga- zete, mecmua ve romanlar alınır ve satılır. Sorülacak suallere veri- lecek Gevablar içiü “it kürüşlük pul konulması Tümmdır. Hariçten #pariş kabul olumur. Ege kitap evi "ııııünn Numata 46 F Göz Hekimi Mitat OÖrel Adres: Beyler Numan so- kağı No.23 Kabul saatleri: Öğleden evel saât 10-12 öğleden sonra 15,30 - 17 Tele. 3434 Birinci Sınıf Mütahassıs Dr. Demir Ali Kamçı oğlu ilt ve Tenasül hastalık larıva elektrik tedavisi İzmir - Birinci beyler sokağı Elhâmra Sineması afrkasinda Telefon : 3479 hiliye Mütehassısı Daoktor Celâl Yarkın İzmir - Memleket hastanesi dahili hastalıklar seririyyat şefi Pıgıdlll maada hergün bastâlarını muayene ve tedavi eder, Muayenehane : ğ Evi : Göz KTT İkinci Beyler sokağı No. 65 n : 3956 'ay caddesi No. 2018 1 ; 2545 | ANA cemilekârlik — gösteren — Vali Dr. B. Lütfi Kırdara teşekkür ederim. Manisalıları yakından tanr rım. Çok fedakâr, yiğit insanlardır. Onların şe- refine kadehimi kaldırır. ve ayağa kalkarak içerim. Vekil, Gardenpartiden ç- karak halkın arasına kârışmış, milli oyunlarımızı seyretmiş on iki yaşında olmasına rağ- men gayet güzel Köroğlu ve zeybek oyunları oynıyan bir genci takdir etmiş ve geç vakit Manisadan ayrılmıştır. B. Lütfi Kırdara, Manisalıların bir gaye etrafın- da toplanmış — olmalarından ve gördüğü samimi tezahü- rattan mütehassis ve memnun kaldığını söylemiş, — alkışlar arasında şehri terketmiştir. Bu sene Akhisarda — tütün, merd ve Sonra vali bayramı yap_ı;'—or Kırkoğaçta kavun ve Turgut: luda pamük bayramları yapı- lacaktır, Manisa üzüm bayramında mevsimin ihracatı esası dahi- lindeki yaş üzüm müsabakası birinciliğini Düğlek köyü ra- zakısı kazanmıştır. ğ li ai Yugoslavya mektep gemisi İstanbul, 23 ( Hususi ) — Yarın (bugün) Bolradenik adın- daki Yugoslaya mektep ge- misi limanımızı ziyaret edecek ve merasimle karşılanacaktır. Çocuklar sünnet edildi Dolaplıkuyu kamununa bağ- h Kadiriye ocağı tarafından 25 fakir çocuk Pazar — günü sünnet ettirilmiş, otobüslerle gezdirilmiştir. Gece, — fakir, sünnetlilere eğlenceler tertip edilmiştir. İzmir harici askeri satın almailânları İzmir Mst. Mv. K, sat. al. ko. rs. den: Askeri okullar için küçük düğme, üç kemik çeket düğmesi iki milyon milyon kemik büyük düğme, 10 /9/ 937 bin kemik yetmiş bin saât on beş dörtyüz yedi cuma günü otuzda İstanbulda Tophanede levazım âmirliği satın alma ko- misyounda kapalı zarfla eksiltmesi yapılacaktır. Hepsinin tahmin bedeli on sekiz bin kırk lira otuz kuruştur. İlk teminatı bin üçyüz elli üç lira iki kuruştur. Şartname ve nümuneleri komisyonda görülebilir. İsteklilerin 2490 sayılı ka- nunun iki ve üçüncü maddelerinde yazılı belgelerle beraber teklif mektuplarını ihale saatından bir saat evvel komisyona vermeleri. 24 Bi &.: 7 2941 İzmir Mst. Mv. K. sat. âl. ko. rs. den: — Çerkes köyünde gösterilecek mahâlde bir pavyon ka- palı zarfla ihalesi 13 Eylül 937 pazartesi günü saat 16,30 da yapılacaktır. Muhammen keşif bedeli 30424 lira 64 kuruştur. komisyonda görülebilir. Şartaamesi her gün öğleden evvel İsteklilerin 2282 liralık ilk teminat makbuz veya mektuplarile 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı vesikalarile beraber ihale saatından en âz bir saat evveline kadar teklif mektuplarını Fındıkli'da komutanlık satın alma komis- yonuna vermeleri. 24 vetaaararam sovanaaanaan çaamin aaaRaE eee ee dememae aa Deniz Levazım satın alma komisyonundan: 1 — Tahmin edilen 9. 5 bedeli (53950) lira olan (65000) kilo sadeyağı 25-Ağustos- 1937 tarihine rastlıyan çarşamba günü saat 14 de kapalı zarf usulile alınmak üzere münakasaya konulmuştur. 2 — Muvakkat teminatı (3947) lira (50) kutüş olup şartna- mesi komisyondan (270) kuruş mukabilinde hergün alınabilir. 3 — İsteklilerin 2490 sayılı kanunun tarifatı dahilinde tan- zim edecekleri kapalı teklil mektuplarını en geç belli gün ve saatten bir saat evveline kadar Kasımpaşada bulunan komis- yon başkanlığına vermeleri, İzmir Mst. Mv. 10 14 19 24 sat. al, ko. T 4899/2747 len: 1-— Eskişehirde yaptırılacak birinci sınif bir çitt hangar inşaatı kapalı zarfla eksitmeye konulmuştur. Keşif bedeli 180 bin 925 lira 42 kuruştur. İhalesi 31 Ağustos 937 salı günü saat 15 tedir. İlk teminatı on bin ikiyüz doksan altı lira-27 kuruştür. Şartname, keşif ve projeleri 946 kuruşa M. M. V. satın alma komisyonundan alınır. Eksiltmeye girecekler kanuni teminat ve 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı belgelerle bu işi yapabileceklerine dair 937 yılında alınmış ba- yındırlık Bakanlığı vesikası ve mali vaziyetinin bu işe müsaid olduğuna dair 937 yılında alınmış Ticaret odası vesikası ile birlikte teklif mektuplarını ihale sa- atinden behemhal bir saat evvel M. M. V, satın âlma ko. na verilmeleri. 13 18 24 28 — 2793 Mst. Mv. K. sat. al. ko, rs. den; Z Manisada Tümen kıtaatının senelik ihtiyacı için (24) ton sadeyağı kapalı zarfla münakasaya konulmuştur. Şartnamesi bedelsiz. olarak Manisada Tümen satın komisyonunda her gün görülebilir. Münakasası 27 Ağustos 927 cuma günü saat ön ye- dide Manisada Tümen satın alma komisyonunda ya- pılacaktır. Kilosunun muhammen bedeli (97) kuruş, yekün tutarı (23280) lira ve muüvakkat teminatı (1746) liradır. İsteklilerin Ticaret odasında mukayyet olduklarına dair vesika gösterecekler ve muvakkat teminatlarile bir- likte teklif mektuplarını münakasanın yapılacağı belli sSâatten en az bir saat evvel komisyona vermiş ola- eaklardır. 8 13 Kültür Lisesi Müdürlüğünden 18 24 2157 Kız ve erkek öğretmenlere (Fuar) münasebetile İzmire gelecek kız ve erkek öğretmen- ler (Kültür Lisesi) yatı dairelerinden istifade edebilirler, vi '" İzmir sicili ti- caret memurlu- ğündan: Tescil edilmiş olan Şark halı “Di Oryantal Karpet ma- nifakçorers limitet,, şirketi ta rafından İsak Frankoya veri- len vekâletname ticaret kanu- nu hükümlerine göre sicilin 2070 numarasına kâyt ve tes- cil edildiği ilân olunur. İzmir sicili ticaret memur- luğu resmi mührü ve F. Tenik imzası 1 - Vekâletname Bin dokuz yüz otuz yedi yılı Ağustos ayının ön ikinci perşembe günü saat on radde- lerinde İzmirde Güzelizmir ha- nında kâin hususi dairesinde vazife başında bulunan İzmir birinci noteri Mehmed Rifat Bayraktar oğluna niyabeten ve vukubulan talep ve daâvet üzerine ve mumaileyhten te- lâkki eylediğim emir ve me- züniyete binaen ben mezkür daire memurlarından Ahmed Refik Geçtan; İzmirde birinci kordonda kâin Şark halı kum- panyasına gittiğimde orada hazırlar olup yanıma - gelen: İzmirde birinci kordonda kâ- in Di Oryantal Karpet mani- fakçores limited şirketi namına İzmir üçüncü — noterliğinden tasdikli ve bir sureti dairemiz vesaik dosyasının 920 tarih ve 1/67 sıra numarasında mah- fuz sirküler mucibince müçte- mian imzaya selâhiyeltar şir- keti mezküre baş muhasebe: cisi Gabriel Russo ve kâtibi umümi muavini William H. Hall'dan davetimin sebebini sorduğumda takrir edecekleri gibi tarafımdan re'sen bir ve- kâletname yazılmasını istediler, Kendilerinin kanuni ehliyeti haiz olduklarını anladım. Kar- şıyakada Fadılbey sokağında 10 numarada oturan Friç Di- zidoro ve İzmirde Kahraman- lar mahallesinin ikinci sokakta 4 numarali evde oturan Şükrü Gençkaya da şahit ve muarrif sıfatile hazır bulunuyorlardı. Bu şahitlerin şahadete mani bir balleri olmadığını sorup öğrendim. Bunun üzerine müt- tikan söz aldılar ve dediler ki: Müçtemian temsile selâhiyettar bulunduğumuz Di Oryantal Karpet Manifakçorers limited şirketi şahsiyeti —maneviyesi üzerinde mukâyyet ve müsec- cel bulunan: 1 — İzmir tapu mııdiirıye tinden verilen Ağustos 928 defteri şebir tarih ve 19 sıra ve 633 musmele ve 283 cilt ve 105 varak numaralı tapu senediyle İzmirde Teşrifiye ve İkinci Kordon mahallesinde vakı ve hududu tapu senedine nazaran önünde cadde sağın- da 1 ve iki numaralı arsalar solnnda önaltı numaralı arsa: arkasında 3 ve 7 numaralı 602 metre murabbai mıkdarında yeni $3 numaralı ada dahilin- Mar aa de bir kıt-â arsa, 2 — Ve yine İzmir - tapu müdüriyetinden verilen Ağus- tos 928 deiteri şehir tarih, 17 sıra, 631 muamele, 983 cilt, 105 varak numaralı tapu se- nediyle İzmirde Birinci Kor- donda vakı ve hududu tapu senedine nazaran önünde bi- rinci kordon sağında 3 numa- ralı arsa, solunda 30 metrelik yol, arkasında 11 numaralı arsa ile mahdut bir ve iki es- ki ve 340 yeni numaralı ve 470 metre murabbar: elli üç santimden ibaret yeni elli bir numaralı ada dahilinde bir kıt'a arsa. 3 — Ve yine İzmir. tapu müdüriyetinden verilen Ağus- tos 928 defteri şehir tarih ve 18 sıra ve 632 muamele ve 283 cilt ve 105 yüz beş varak numaralı tapu senediyle İzmir- de Birinci ve İkinci kordonda vakı ve hududu tapu senedine nazaran sağı | ve 2 numaralı arsalar, solu İkinci kordon caddesi önü yirmi metrelik cadde arkası 10 Nodu arsa ile mahdat 11 atik ve 340 ce- dit numaralı 329 metre mu- rabbar 52 santimden |ibaret yeni 51 numaralı ada dahilin- de bir kıl'a arsadan ibaret üç parça gayri menkul emvali di- leğine münasip göreceği bedel ve şeraitle ve toptan veya ayrı ayrı olarak veya her biri par- ça parça olmak kaydiyle kat- iyyen satmağa ve paralarını almağa, ve müşterileri — na- mina — tahvilli 'tasarruf — mu- amelelerini icra ve — tapu sicil muhafızlığı önünde fe- rağ takrirlerini vermeğe ve tapu sicilleriyle tanzim oluna: cak sair her nevi evrak ve defatire imza koymağa mezun ve salâhiyettar olmak üzere emin ve mütemedimiz şirketi" miz muhasebecisi Hayım oğlu fotoğrafı yapışık İsak Franko- yua olsıfatla hususi vekil tayin ettik. Dediler ve sözlerini bi- tirdiler verilen bu takriri ben yeminli noter bir nusha olarak tanzim tanzim ettim ve kef" | dilerine yüksek sesle açıkça okudum tamamen istedikleri gibi yazıldığını bildirmeleri üzerine bu vekâletname zirini hepimiz imza ettik ve mühür” ledik. z 12/8/937 — Şahitler: imzâları Müekkiller: şirket firmasi ve imzaları Noter nâibi: İmzasi 4 T. C. İzmir birinci note resmi mührü ve imzâsi Umumi No: 6434 İşbu vekâletname lur!ü’“ daired? saklı 12-8-937 ve 6234 umumi numaralı hna uygun - olduğu tasdik K” hndı. Bin dokuz yüz otüz di yılı ağustos ayının un kuzuncu perşembe günü. İzmir birinci noteri Mef met Rifat Bayraktar 0*. 3 resmi mührü nıııııl n ilzası 30 kürüşluk d.m,.pd' ;& F &.— n 60 kurşluk harç pnlu Askeri fabrikalar umum j ; dürlüğünden: 1 Eylül 937 çarşamba edileceği 11, 14, 16, 18 17 19 ü saat 15 te emmuz 937 (ııılenııde ilân 35 kalem çelik şartnamesinde değişiklik yapılmasına görüldüğünden mezkür çilânlar hükümsüzdür. «i e w ai 10/9/937 günü ihalesi yapılacağı i nun inşası belediyeler imar heyetince yapılacağından -it tehir edilmiş olduğu -ilân olunur. 2939