7 Eylül 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

7 Eylül 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Yaman reisin gemisinden zafer müj Yazan: Wİ277 Albayrak ti. j desi veren boru sesleri geliyordu.; Filhakika Doğanla beraber, tayfaların hemen hepsi bir yay gibi fırlıyarak Venedik gemisine gitmişlerdi ve şimdi kanlı bir boğuşmanın ikinci ve daha çetin partisi burada başlamıştı. Karşısında, amiral olduğu anlaşılan biri vardı. Meharetle kılıç kutlanıyordu. Doğan, bir kaç kılıç darbesinde onun meharetini sezmiş ve soğuk- kanlılıkla tehlikeli bir hamle daha yapmıştı. Bu hamle ile amiralın kolu kopmuş ve adam, tepetakla ambarın içine — yuvarlanmıştı. Tayfalar da âdeta marul doğ- rar gibi çalışıyorlardı. Gerek dövüş kabiliyeti, gerekse me- haret ve cesaret itibarile Türk korsanları, Venedik askerlerine birkaç misli faik vaziyette idiler. Nitekim Doğanın gemisin- den ancak bir şehidle üç ha- fif yaralı verilmişti. Buna mu- kabil Venediklilerden en aşa- ğısı ön beş ölü, yirmi otuz yaralı vardı. Birdenbire, duyuldu. Bu, bir kadın sesi idi. Do- acı bir. çığlık ğan heyecanla geriye baktı. | Karanlıkta birşey seçememişti. | Fakat bunu ikinci bir çığlık takib etti: — Doğan yetiş! Diğer bir Venedik gemisi, Yaman reisin sancak tarafın: dan gelerek Doğanın gemisi- ne saldırmış bulunuyordu. Doğan geriye doğru koştu ve kendisinin de farkına var- madığı bir hızla ambara doğ- ru koştu. — Doğanl, Doğan!. Bu ses Kiyaranın sesi idi. Bu arada İrininin sesi de y yulmuştu. Ses, geminin arka taralından geliyordu. Yırtıcı bir kaplan gibi atıldı ve herşeyi gördü. Beş Venedikli, diğer ge den buraya atlamış ve her nasılsa dışarıya çıkmış bulunan Kiyarayı yakalamışlardı. Doğan: — Alçaklar, onu almak için evvelâ benim cesedimi çiğne- mek lâzımdır. Diye bağırdı ve Venedikl lerden birinin omuz köküne yıldırım gibi bir darbe indirı Venedikli, ağaç kütüğü gibi yuvarlanıverdi. Venedikliler onu — tanımış olacaklardı. Kiyarayı bıraktı- lar ve müdafaaya geçtiler. Doğan hemen Kiyarayı arka- sına çekti ve dövüşmeğe baş- ladı. Geminin tam kenarında idiler. Venediklilerden birisi daha vurmuştu. Fakat - yaralı denize düşerken Doğanı — ba- cağından yakalamıştı ve küçük bir boş bulunma neticesinde Doğan da denize yuvarlanmış Talih burada kendilerine müt- hiş bir oyun oynamıştı. Doğan denize yuvarlanırken vaziyetin fecaatini kavradı: — Eyvah! Diye inledi. Bu sırada, Kiyaranın acı bir çığlık attı- gını düymüştü. Fakat denizin üstüne çıkar çıkmaz, başka bir sesin bağırdığını duydu: — Bana bakın maskaralar!. Geril.. Geri diyorum sizel.. Kadınlara dokunmak, alçak- lıktır. Doğan diğer gemiden bir halata sarıldı. Ve süratle çık- mağa başladı. Bu sesi tanımıştı: Aleksandrın sesi idi.. Venedik üniforması taşıyan bu hasta Polonyalı -zabit, kar- şıdan vaziyeti görmüş ve Do- ğan gibi mert bir korsamın zevce veya sevgilisine el uza- tılmasına tahammül edemiye- rek buraya yetişmişti. Kılıcı elinde idi. Karşısındakiler ona bakıyorlardı. — Yıkdın diyorum sizel.. Defolun.. Doğan, tam o sırada gemi- ye geçmiş ve Aleksandrı gör- müştü. Zavallı Kiyara bir kö- şeye büzülmüştü. Aleksandr. onu görünce: — Delikanlı, Allahaısmarla- dık * diye bağırdı - Şşürüz. Ve bunu söyler denize atıldı. Doğan —onun arkasından seslendi: — Sağlıkla git delikanlıl.. İstersen ve talihimiz varsa senin gibi merd bir düşmanla çarpışırım. Ve bunu söyler söylemez, Kiyaraya doğru koştu. Genç kız, yarı baygındı. — Kiyaral.. Kiyaral!.. Zavallı kız ses vermiyordu. Tam bu sırada, evvelâ Ya- man reisin gemisinden, sonra da Topal Ahmed reisin gemi- sinden boru sesleri gelmeğe söylemez, TürkiyeİfBankası. tereddütle | gene görü: | başladı. Venedikliler kaçıyor- lardı. Simsiyah denizden ba- gınışlar, çığrışlar yükseliyordu. Zaferi Doğan kazanmıştıı. — Sonu var — vam cr Edremit İcra memurluğun- dan: Edremitte camii vasat ma- hallesinde mukim ve tuhafiye- cilikle ve müskirat satıcılığı ile meşgül bulunmakta olan tüc- cardan Sadık akmın iflâsı 19-8-937 tarihinde açılmış ve tasfiyenin adi şekilde yapılma- sına karar verilmiş olduğundan 1 — Müflisten alacağı olan- ların — ve istihkak iddiasında bulunanların alacaklarını ve istihkaklarını ilândan bir ay | içinde dairemize müracaatla kaydettirmelerini ve delillerinin senet ve defter hülâsaları ve- saire asıl veya musaddak su- retlerini tevdi eylemeleri, 2 — Hilâfina hareket ce- zai mesuliyeti müstelzim olmak üzere müflisin - borçlularının dahi ayni müddet içinde ken- dilerini ve borçlarını bildir- meleri. 3 — Müflisin mallarını her ne sıfat ve süretle olursa ol- sun ellerinde bulunduranların © mallar üzerindeki hakları mahfuz kalmak şartile bunları gene ayni müddet içinde dai- remiz emrine tevdi etmeleri ve etmezlerse makbul - maze- retleri bulunmadıkça cezat mes'uliyete uğrıyacakları ve kalacakları. 4 — 11 Eylül 937 tarihine müsadif Cumartesi günü saat 10 da alacaklıların dairemizde | rüçhan haklarından mahrum | Üzüm satışları Ç. Alıcı KA 239 A.R. Üzüm. 210 İnhisar ida. 204 161 158 185 123 121 105 95 19 14 25 Ali Mulla o. 18 50| Paterson 18 25 Alyoti bira. 20 Beşikçi o. Ş. Rıza Ha, J. Kohen M. Arditi T. Erman MR P. T $. Bencuyo S. Erkin Esnaf Ban. K. Taner H. M. Umut. H. Alberti A, H. Nazlı K. Albyrak K. Akyiğit C. Cendeli A. Maydo M. Taranto M. J. Tara. Vitel 2293 32396 34689 İncir satışları Ç Alıci KAS, 2584 Ş. Remzi 8 1048 Tütsü ile te. |114 E.R. Roditi |100 F. Solari $8 A. H. Nazlı 50 A. Karalsı 32 Ü. Kurumu 30 H. Levi 18 B. Alazraki 12 12 A. Muhtar 12 4026 28931 32957 CK YEMET TU GA YÜLTM BT KAT | yapılacak ilk toplantıya gel- meleri ve müflis ile müşterek borçlu olanlar ve kefillerinin | ve borcunu tekeffül eden sair kimselerin de toplanmada bu- lunmağa hakları olduğu ilân olunur. 3113 4 6 f 4 7 di 7 » “Finali de Rumen ve İs- tanbullular kazandılar Şampiyonlara fuar komitesi ta- — rafındanflaltı kupa verildi Türkspor Kurumu tenis fe- derasyonu tarafından İstanbul- Rumen - İzmir tenişçileri ara- sında tertib edilen Fuar kupası tenis maçları pazar günü sona ermiştir. Kadınlar arasındaki müsabakayı, İstanbullu Bayan Gorodetski; erkekler arasında- ki müsabakayı Romanyalı B. Joan, Dabi'ı Romanyalı Bay Botez ve Joan, Miks'i de İs- tanbullu Bn. Gorodestki ile B. Suad kazanmışlardır. Müsabakaların hitamında, fuar komitesi azasından B. Re- şad Leblebicioğlu tarafından galiplere altı kupa verilmiştir. Rumen ve İstanbullu tenis- Bükreş, 6 (A.A.) — Rador Ajansı bildiriyor: Balkan atletizm müsakaları dün kral, veliaht, başvekil bir çok şahsiyetler ve altı bin- den fazla seyirci huzurunda merasimle açılmıştır. Bükreş belediye reisi tarafın- dan söylenen kısa bir hitabe- den sonra atletizm federas- yonu reisi B.Kamaresko küşad nutkunu söylemiş ve mütea- kıben kral Balkan oyunlarının açıldığını ilân etmiştir. Atletler top sesleri arasında yemin etmişler ve ayni za- manda 200 postâ güvercini sahverilmiştir. Bu sırada mu- zıka oyunlara iştirak eden milletlerin milli marşlarını çal- makta idi. Müsabakalar 100 metre ko- şusu ile başlamıştır. Bu müsa- bakayı 10,9-10 saniyede Ro- manyalı Gitzesko kazanmıştır. manyalı Lisse ve üçüncü 11, b ai 110 saniye ile — Yugoslav Banerdir. Uzun atlamayışı 7,05 metre ile Yunanlı Lanbrakis kazan- mıştır. İkinci 6,85 ile Roman- yalı Stositesko ve 3-üncü 6,71 ile Yunanlı Elefteriadidir. 800 metre düz koşuda bir dakika 57 saniye ile Yugos- lavyalı Görsek birinci gelmiş ve Balkan rekorunu kırmıştır. İkinci Yunanlı bir — dakika 58,3 saniye ile, Üçüncü de Turnavanın galibleri: Bn. Gorodetski, Suad, Joan ve Bödes aldıkları kupalarla ciler, dün İzmir vapurile İs- tanbula dönmüşlerdir. Pazar günkü tenis müsaba- kalarının neticelerini yazıyoruz: Final neticeleri Tek kadın: Bn. Borodetski (İstanbul)-Bn. Giraud'ya (İzmir) 6/1-6/0 galip. Tek erkekler: B. Joan (Ru- men)-B. Botez'e (Rumen) 6/3- 6-2, 6/2-6/1 galip. Çilt erkek: Joan ve Botez (Rumen)-İ. Giraud ve H. Gi- raud'ya (İzmir) 6/2-6/1-6/0 galip. Kadın - Erkek: Bn. Goro- detski ve Suat (İstanbul)- Bn. Fahire ve H. Giraud'ya (İzmir) 6/2-6/1 galip. Balkan atletizm müsabakaları Müsabakalarda Kral Ka- rol de hazır bulundu Dünkü tasnifte Romanya birinci, Yuna- nistan ikinci, Yugoslavya üçüncü, Türki- ye dördüncü, Bulgaristan beşinci geldi bir dakika 58,5 saniye ile (Romanya rekorunu kırarak) Romanyalı Nemesidir. Cirit müsabakası: 1 — Papageorgiu (Yunanis- tan) 58,21 metre, 2 — Vamanu — (Roman 57,29 metre, 'a 3 — Hoekl (Romanya) 45,69 metre. Dört kere dört yüz metre bayrak yarışı: 1 — Yugoslavya 3 dakika, 3 saniye, Balkan rekoru. 2 — Yunanistan 3 dakika 30 saniye 3 — Romanya 4 — Türkiye $ — Bulgaristan Birinci güne aid tasnif ne- ticesi: 1 — Romanya 30 puan 2 — Yunanistan 23 puan 3 — Yugoslavya - 18 puan 4 — Türkiye 3 puan 5 — Bulgaristan 1 puan İkinci 10,91-2 saniyede Ro: |Galatasaray yenildi İstanbul, 6 (Hususi) — Ga- Tatasaray-Beşiktaş muhteliti pa- zar günü Pire - muhteliti ile revanş maçını yapmış ve 3.1 mağlüb olmuştur. Selânik fuarı Atina, 6 (Radyo) — nelmilel 12 şıi ğe)lı'nlkfîlfley: bugün Veliahd Prens Pavlof tarafından — açılmıştır. Fuara, Türkiye, Almanya, Yugoslav- ya, İsveç, Arnavudluk, İtalya- dan başka 24 ecnebi memle- ket resmen iştirak etmiştir, 'ı"ğ.