9 Eylül 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

9 Eylül 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Bayfa Cumurbaşkanlığı Filormonik Bergama Şarbaylığından: Orkestırası Şefliğinden: Cumurbaşkanlığı Filormonik orkestırasına bağlı, ayni za- manda salon orkestırası vazilesini de görmek üzere bir Caz heyeti teşkil edilecek ve namzetler kabul imtihanına tabi tu- tulacaklardır. İmtihanda kazananlar çaldığı sazların nevine göre ayda 80 - 150 lira ücretle angaje edileceklerdir. Salon müziği ve caz için — Bir Piyanist, bir birinci kemancı — Bir ikinci kemancı (başka bir âlet te çalabilecek) — Bir Tenor Sakmofon (Bandonion yahut Akordıyon ça Tabilecek) — Bir Batori — Bir Kontrbas (başka bir âlet te çalacak) — Bir Tromboncu (başka bir âlet te çalabilecek) — Bir Trompet çalan (başka bir âlet te çalabilecek) — alınacaktır. İsteklilerin hüviyet cüzdanları ve elindeki sair vesaikle bir- likte imtihan edilmek üzere 6 Eylülden itibaren 11 Eylül 937 cumartesi gününe kadar İstanbulda Galatasaray Lisesine ve Ankarada imtihana girecek namzetlerin ise 15 Eylülden 20 Eylül pazartesi gününe kadar Cumurbaşkanlığı Filarmonik Orkestrası Şefliğine başvurmaları lâzımdır. Müracaat ve imtihan zamanı saat 10 -- 13 arasındadır is 20 25 1 3 7 00 ihbar ilânı 2722/2837 T. C. Ziraat bankası İzmir| Izmir Sicili Ti- | şubesinden: Bankamıza Dağkızılcadan 348 numaralı senetle borçlu Mustafa kızı ölü Haticenin ipotekli gayri menkulü 7-9-937 tarihinde yapılan artırmada ayni köyden Topçu oğlu Ahmede 790 liraya satılmıştır. Borçlunun kanuni varisleri işbu — ilân tarihinden itibaren on beş gün zarfında faiz ve masrafları ile beraber borcu tamamen ödemedikleri takdirde kat'i ihalesi ğpımılı üzere satış evrakı icra hâkimliğine tevdi olunacaktır. eyfiyet varislere ilânen tebliğ olunur. 3142 Ihbar ilânı T. C. Ziraat bankası İzmir şu- . besinden: Narlıdere köyünden bankamıza 5228/127 numaralı senetle borçlu bulunan ölü keresteci İbrahim oğlu Sabitin merhun gayri menkulü bankamız kanunlarına tevfıkan satışa çıkarılmış ve alıcısı çıkmadığından dolayı 50 lira bedelle bankamız uh- desine ilk ihalesi yapılmıştır. Ölü Sabitin varisleri 24 /9/ 937 tarihine kadar borçlarını tamamen ödemedikleri takdirde başka hiçbir ublıi yapılmaksızın satış evrakı, kat'i ihalesi yapılmak üzere icra hâkimliğine tevdi olunacaktır. Keyfiyet — ilânen ih- bar olunur. 3140 Ticaret Lisesi Direktörlüğünden (İkincikordon - Maltızlar) Eski talebeler kayıtlarını 15 Eylüle kadar tacdit ettirme- lidirler. Kayt ve kabul: Aşağıdaki kısımlara hergün 9 dan 12 ye kadar kayt ve ka- bul yapılmaktadır. 1 — Orta kısma: Kız ve erkek ilk okul mezunları. 2 — Lise kısmına: Kız ve erkek orta okul mezunları. 3 — Ticaret kurslarına: A — Kısmı 2 sınıflıdır. Tedrisat sabahtan öğleye kadardır. İlk okul mezunu kız ve erkekler. B — Kısmı iki sınıftır. Tedrisat sabahtan öğleye kadardır. En az orta okul ikinci sınıfına geçmiş îıı ve erkekler. C — Akşam kurs kısmı Devlet ve Ticaret evieri memurla- riına akşam tedrisatı. Fazla malümat almak için Okul Direktörlüğüne müracaat edilmesi. * s.LI . Manisa vilâyetinden: 1 —Akhisar - Kırkağaç yolunun 0--000—5 4 589 — 75 inci kilometreleri arasındaki kısmının toprak tesviyesi işi (11344) lira 66 kuruşluk keşifnamesi üzerinden eksilt- miye konulmuştur, 2 — Bu işe aid keşif vesair evrak Manisa Nafıa müdürlü- ğünden parasız olarak alınabilir. $ — İhalesi 16-9-1937 Perşembe günü saat on birde Ma- nisa Daimi Encümeninde yapılacaktır. 4 — Eksiltme kapalı zarf usulü iledir. $ — Müuvakkat teminat (850) lira 85 kuruştur. 6 — Talipleri Nafıa Vekâletinden aldıkları ehliyet vesika- larile bu yıla ait Ticaret odası vesikalarını hamil ol- dukları halde kapalı zarflarını 2490 sayılı kanuna ta- mamen uygun-bir şekilde olmak üzere 16-9-1937 Per- şembe günü saat ona kadar Manisa valiliğine teslim etmeleri ilân olunur. 14 9 14 3044 Askeri fabrikalar umum mü- dürlüğünden 27/9/937 pazartesi günü saat 15 de kapalı zarfla ihale edi- leceği Ankarada Ulus ve İstanbulda Cumhuriyet gazetelerinde $,7,9,11 ve İzmirde Anadolu gazetesinde 5,7,10,12 Ağustos 937 günlerinde ilân edilen bir adet buhar Lokomotifinin şart- “namesinde decişiklik yapılmasına lüzum görüldüğünden mez- kür günlerde çıkan ilânlar hükümsüzdür. 7 9 11 13 3096 1 — Muhammen bedeli 55820 lira olan Bergama kasabası elektrik tesisatı 22-9-937 Çarşamba günü saat 16 da Bergama Belediye Encümeninde kapalı zarf usulile ihalesi yapılmak üzere 2490 sayılı kanuna tevfikan eksiltmeye çıkarılmıştır. Bu işe girmek istiyenlerin 4041 lira muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği ve şartnamede yazılı vesika- ları ve Nafia Vekâletinden musaddak ehliyet ve mü- teahbitlik vesikasını ayni günün sast 15 ine kadar belediye encümen reisliğine vermeleri lâzımdır. İstekliler fenni tarifname, keşifmame, fenni şartname ve projeleri Ankara, İstanbul, İzmir Bergama beledi- yelerinde görebilecekleri gibi beş lira mukabilinde süretlerini de Bergama belediyesinden alabilirler İhale günü saat 15 den sonra gelecek teklif evrakı posta gecikmesinden dahi olsa kabul edilmez. 1 SÜ $575/3001 2 — Üü .. v .. Izmir vakıflar direktörlüğün- den; Mezarlıkbaşında kâin 396 sayılı vakıflar gazinosunun müs- teciri kanuni müddeti içinde kat'i teminatı yapılan ihale münfesih olmuştur. Bu gazino eski ilân ve mü- zayede kaimesindeki bedel ve şerait dairesinde on beş gün müddetle yeniden açık artırmaya çıkarılmıştır. İhalesi 16-9-937 perşembe günü saat on beştedir. Vakıflar idaresine taliplerin müracaatları. caret memur- luğundan: (Suat Öktem-Mustafa Gur] ticaret unvanile İzmirde 2 inci kordonda 99 numarada üzüm, uh.l'c vesaire uır_rınc lıcıret komisyonculuk yapan işbu şir- ketin ticaret unvanı ve şirket mukavelenamesi ticaret kanu- nu hükümlerine göre - sicilin 2077 numarasına kayt ve tes- cil edildiği ilân olunur. İzmir Sicili Ticaret me murluğu resmi mührü ve namına imza okunamamıştır 1; Mukavele Bugun bindokuz yüz otuz yedi yılı Ağustos ayının 25 inci Çarşamba günüdür. Türkiye Cumurluğu yasala:- rına dayanan ve örneği tas- dikli aşağıdaki mühür ve im- 3073 3-7-10 zasını kullanan İzmir İkinci Noteri Mehmet Emin Erener, Bahçeliler hanındaki dairemde ve işimin başında iken saat onda yanıma gelen, adı ve sanı İzmirde Mısırlı caddesinde 54 No.lu evde oturan Hasan oğlu Ahmet Özgirgin ve İz- mirde Saman iskelesinde 53 No.da oturan Mehmet Koca- urlu oğlu Mustafa Urlu adlı şahitlerle belli olan İzmirde Güzel yalı Tramvay caddesin- de kâin Kardıçalı apartıma- nında oturan Suat Öktem ve İzmire bağlı Karşıyakanın Sa- lih Paşa caddesinde 23 Nolu evde oturan Mustafa Gür baş- tan aşağı tarafımdan yazılmak üzere anlatacakları gibi bir mukavelename — yapmaklığımı istediler yasanın aradığı gıbı kendilerini ve şahitlerini ergin ve olgun gördüm. İsteklerinin ne olduğunu sordum. Benim ve şahitlerin yamndı Bütün dünyanın, tecrübe ettiği, be- ğendiği ve kullan- | makta olduğu saact ı vermediğinden | 4 İSTEDİKLERİMİ ALABİLİRİM MALLAR PAZARLARI SATI söz aldılar ve dediler ki: Aşa- ğgıdaki şerait dairesinde bir şirket mukavelesi aktedilmiştir şöyle kiz M. 1 — Şirketin nev'i kol- lektiftir. M. 2 — Şirketin unvanı: “Fuat Öktem - Mustafa Gür,, ür. M. 3 — Şirketin merkezi İzmir ve muamele merkezi İz- mirde İkinci Kordonda 99 sa- yılı yerdir. M. 4 — Şirketi ilzam ve taahhüt altına koyacak her törlü muamelât ve âkitlerde her bir şerik şirket unvanı altında müstekillen imza vaz'ı» na selâhiyettar olacaktır. M. 5 — Şirketin mevzuu: Üzüm, zahire, ve borsada sa- tılan bil'umum emtai ticariye MA | BNU .:0 TENZİLÂATLA 9. YADIYOR üzerine ticaret ve komisyon- culuktur. M. 6 — Şirketin sermayesi: 15.000 on beşbin Türk lira- sından ibaret olup bunun on bin 10.000 Türk lirasını Suat Öktem ve beş bin lirası Mus- tafa Gür tarafından konul- muştur. M. 7 — Şirketin muamelâ- tından elde edilecek kârın yüzda altmışı şeriklerden Suat Ökteme ve mütebaki yüzde kırkı da Mustafa Güre ait olacaktır. Muhtemel zarar dahi bu nisbette iki şerik arasında tak- sim edilecektir. M. 8 — Şirketin müddeti: 1.8.937 tarihinden başlıyarak 31.7.938 tarihine kadar devam etmek üzere bir senedir. Ancak bu müddetin - hita- mından üç ay evel şeriklerden birisi feshi ihbar etmedikçe şirket ayni şerait dahilinde daha bir sene kendiliğinden temdid edilmiş olacak ve her devre bu süretle devam ede- cektir. M. 9 — İşbu şirkete dahil başka şirket yoktur. Âkitler başka bir diyecek: leri olmadığını beyan ve ikrar etmeleri üzerine bu mukave- lename resen tanzim ve hazır olanlar yanında açıkça okundu. Meâl ve münderecatı telhim edilerek - taraflarca kabul ve tasdik edildikten sonra ziri hepimiz tarafından imza edildi. — Genel sayı 8938 Özel sayı 8/148 Bu mukavelename suretinin dairede saklı 25 Ağustos 1937 tarih ve 8701 genel sayılı as- hna uygun olduğu tasdik kıs hndi. 1937 senesi Ağustas ayının otuz birinci Salı günü 30 kuruşluk damga pulü 31 Ağustos 1937 İzmir İkinci Noteri M. Emin Erener resmi müh- rü ve E. Erener imzası 20 kuruşluk Tayyare — pulu 40 kuruşluk Harç pulu UD N vrce ! Ankara boksörleri geldiler Akşam posta trenile gelen Ankara boksörleri İzmir bak« sörleri — tarafından — karşılan"