September 12, 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

September 12, 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

Sinemacılığın hazırladığı yeni bir sürpriz: Sağda Macar Francisco Gaala Venüs heykeli dibinde, solda Viyanalı meşhur Della Lind Serlâvhamızda yanlışlık, ma- naca düşüklük yoktur! Holli- Vudda uzun bir zamandan- beri dört yeni yıldız çalışmak- fadır. Bu yıldızların dördü de İzoııturıtlıdır. fakat henüz hiç ir sahnede görülmemişlerdir. Bu dört yıldız şunlardır: Fransız: Veda An Borg. Norveçlir Şigrid Kuni. Macaristanlı: Franciska Gal. Avusturyalı Della Lind. Ocra mazcamır | “Le Messager,, filiminde İki meşhur Fransız yıldızı.. Gabi Morlay ve Jan Gabin ansız filim âleminin en ma- iki siması, iki yıldızıdır! Bu iki yıldızın ayni filimde alması hemen hemen vu- Fr. M"' gelmemiştir. Fakat Le essager filiminde Gabi Mor- la Jan Gabin karşı karşıya almışlardır. Messağer filimi dâha '_'Çen hâfta bitmiş yepyeni t filimdir; henüz sahneye ve Piyasaya verilmemiştir. Tansız sinema mecmuaları- hin kopardıkları yaygaralara ı;ük'kl_lıuı, bu filimin kıymeti iyüktür. Filimin mevzuu hak- inda fazla izahat yoktur. Bü- malümat en marul iki yık izın filimde rol sahibi olduk- ndan ibarettir. , Bakalım, hakkında ye- hiden ne gibi haberler sıza- | da D esaslar üzerinden Bu dört yıl- diz uzün - bir zamandan: beri Holivud- ve çalış- maktla oldu- #u halde niçin sahneye çık- miyorlar? Bu- babda birşey söyle- mek ancaki konturatoları yapmış olanla- rın — salâhiyeti dahilindedir. Çünkü bu işin hakikatini bu zatlardan başka bilen yoktur. Bu mevsimde bu dört yeni yıldız için büyük bir reklâm neşredildi. Bu reklâm, dört yıldızın müşterek bir ilânından başka birşey değildir. Bundan anlaşılıyor ki bu yıldızlar ha- len imal edilmektedir. Evet, Fidyas Venüs heykeli, en güzel kadın nümunesi ol- ması için nasıl günler, hafta- lar, hatta senelerce işlemiş ise, halen Hollivudda yıldızlar da öylece işlenmektedir. Ve, et meşhur bir heykel- traş, eseri karşısında Holli- vüdda - yıldızlarının yapildik: ları sırada gördükleri ihtima- mı sarfa İüzum görmemiştir. Şu halde dört yeni yıldız, ne imal edil- mektedirler ve halen ne dere- cede vücud bulmuşlardır? Haber verelim ki —Norveçli yeni dilber, hali imalde bulu: nan Sigrid Kuri, sekiz aydan beri Hollivadda — bulunduğ stüdyodan dışarıya bir adım atmamıştır! Bu dilber, Amerikaya ge- lirken olduğu gibi kalmak emelinde ısrar etmiştir! Ne saçının rengi değişecek, ne dudakları boyanacaktır. Gece- leri de eğlence yerine gitmi- yecek, famdöşambrı ile bera- raber — dairesinde — istirahat edecektir. Buna mukabil Norveçli dıl- berin yarım düzine kadar fotografı vardır. Bu fotograf- lar, yüzlerce klişeden seçilmiş mütebakisi mahvedilmiştir. Bu resimlere göre, Marlen Ditri- hin fenni ve sınai karşısında Norveçli dilber ne güzelliği İ “ANADOLU güzel, ne de harikulâde dilber dağildir! Diyorlar ki bu kadın imal- den sonra bir harika olacaktır. Macar kızı Franciska Gale gelince; bu da altı aydanberi könturatlı ve hali imaldedirl Bu kız, Norveçli arkadaşı gibi şartlar dermeyan etmiş değildir. Artık — Fransızcayı çok az konuşacak fakat İngi- lizce derslerine devam ede- cektir. Bu kız, fakir bir Macar ailesinin on üçüncü - uğursuz rakam! - kızıdır.. Daha - beş yaşında iken ayna karşısında komediler oynardı. Halen 24 yaşındadır. Ulak tefek, ele avuca sığmaz bizim harem sahibi eski paşaların “cep elması, dedikleri tabiatte bir dilberdir! Şimdi gelelim Fransız Veda An Berg ile Avusturyalı Della Linde; Fransız Veda, edib ana ve babanın kızıdır, kendisi de edebiyata meraklıdır. Rivayete göre, Eliza Bergnerin ayni bir yıldiz. olarak imal edilmek- tedir. Avusturyalı Lind, zikredilmesine meydan biırak- miyan bir kızdır. Ailesi tiyat- ro âleminde maruftur. Bu kız altı lisan ile görüşür, pilot şehadetnamesine maliktir. Et yemez, sade nebati gıdalarla yaşar. Çok güzel bir sarışındır. Hitler İtalya hariciye müsteşa- rını kabul etti Nuremberg, 11 (Radyo) — İtalya Hariciye Nezareti müs- teşarı, B. Hitler tarafından ka- bul edilmiştir. Müsteşar Bay (Başyanini), Hitlere İtalyan azasını takdim etmiştir. yaşının Sinema âleminin! dedikodusu Sonuncu şans Sincma âlemlerinde , büyük bir dedikodu var, maruf aktör Rober Taylor, Barbara Stan- vik ile gizlice evlenmiş! Bu dedikoduya ne lüzum var; bu iki yıldız, son ibda ettikleri “Sonuncu Şans, fili- minde, filim aşkının en yüksek deretesini göstermediler mi? Bu marul çift, beyaz perdede aşk ile birleşmiş görünmekte- dir! Bununla beraber “Sonuncu Şans, filimi, bizatihi güzeldir. Cumhurrcis tarafından beyaz sarayda verilen bir baloda bahriye zabiti Rişard Perriye Cumhurreisi mühim ve nazik bir vazife vermiştir. Korkunç bir çete bankaları soymakta ve kanunun verdiği cezalardan masun kalmaktadır. İşte bu çetenin reisini meydana çıkar- mak lâzımdır. Perri zabitlikten istila edecek, kıyafetini değiş- tirecek, Joc Patrik adı altında çetenin reisini arayacaktır. Perri bir sürü külhanbeyi ile tanişacak, âyni zamanda bir şantoz ile münasebet tuta- cak bunun emniyetini kazana- cak bu suretle çetenin reisini anlıyacaktır. Maamafih reisi meydana — çıkarmazdan — evel mükemmel bir tuzak hazırlı- yacaktır. Perrinin bu — vazifesinden Cumhurrcisinden başka hiç bir kimse haberdar değildir. Perri, elindeki parola muci- bince Cumhurreisinin yanına istediği zaman girebilecektir, Bu vazife mükemmel surette ifa edilmiş, bir müsademe ol muş, bu müsademede bir kişi ölmüş, Rişard ve Jok adlı haydut tevkif edilmiştir. Ri- şardı herkes haydüt - bilmek:- tedir. Muhakeme - başladığı halde Rişard . hüviyetini bil- dirmemekte ve Jokden idam kararından evel veya sonra hakiki çete reisinin adını öğ- reneceğini ummaktadır. Bu ismi öğrenir öğrenmez Cum- hurrcisine parola ile müracaat edecek ve idamdan kurtula- caktır. Hâdisat Rişardın tasavvur ettiği şekilde nihayet bulmuş, | mahkeme gerek kendisi ve | gerek Jok için idam kararı vermiştir. Artık durmağa im- | kân kalmamıştır; Rişard Cum- | hurreisine müracaat etmiş fa- kat Cumhurreisi Mak Kinley | bir suikasda kurban gittiğin- den müracaatı cevabsız kab miştir, E Rişard, aldığı vazifenin ve hamiyetinin kurbanı olacak mıdır Bunu tabif sahneyi seyreden- ler göreceklerdir. İşte bu po- lis macerası, Rober Taylor ile , Barbara Stanvik ihtiraslı hare- ketleri ile hakiki bir aşk ma- cerası da olmuştur. Çukulatalar Dayısı oğluma yarım kilo çukulata almış. Çukulata fab- rikası, müşterilerinin en zayıf noktalarını o kadar mükemmel bilmişki, hepsinin içine, güya vecizeler dolu küçük, renkli, resimli puslalar koymuş.. Eve misafirler de Misafir ne kadâr çukulat Alır. Bir tane, iki, üç tane.. Paketi açtılar. Çukulatlar: gelmiş. | dan birer tanede açtılar: —Ay senin çukulatanda ne çıklı? —Ay sizinkinde ne yazılı?. — Haydi birer tane daha alalım da talihimize bakalım.. — Yoook doğrusu, bu bana çıkan olmadı. Ben bir tane daha çekeceğim. Ve, yavaş yavaş çukulata kutusu boşalmağa başladı. Afi- yetler olsun, hoş olsun, ben işin zaten orasında değil, çu- kulata imalâthanelerinin fazla çukulata serfetmek ve müşteri tutmak için çevirdikleri mari- feti düşünüyorum. Çıkan — vecizeler, atasözle- rinin, şiirlerin bir çoğunda da aşk var.. Gençlik, güzellik, kazanç, talih meseleleri de var, Kafama hınzır bir düşünce saplandı. Şu çukulatların içine meselâ şu şekilde cümlelerle dolu birer kupon koysalardı, acaba nc yaparlardı?. *Bayanım, nafile uğraşma, güzel değilsin *, “Sen âşıkını âşıkın seni., *Kocan hergün — sokakta hiç olmazsa yirmi tane kadına aldatıyorsun, 5 Sayfa Arab kongresi Filistinin istiklâlini istiyor Beyrut, 11 (Radyo) —Arab köngresi, Filistinin — taksimi hakkında İngilterece ortaya atılan proje aleyhinde müca- deleye devam edilmesine ve Yahudilere imtiyazlar bahşe- den Balfur projesinin reddine, Filistinin müstakil bir idareye mazhar olması - için. Avrupa devletleri nezdinde teşebbüsatta bulunmağa ve bunun için bir delegasyon — teşkiline — karar vermiştir Dilsizler, Sağır ve Körler kurumu Dilsiz, Sağır ve Körler Koruma kurumu İzmirde Kemeraltında Emirler çarşısında 17 numa- rada açılmıştır, Kurum baş- kanlığından aldığımız bir t z- kerede İzmirde ve mülhaka- tında bulunan dilsiz, sağır ve körlerin kuruma behemehal ya- zılmaları istenmektedir. L MRLA 5 e ADT G dikkatle bakıyor.,, “Yaşını saklama sakın; her şey yüzünden bellil,, “Senede kaç yalan söyle. diğini hesapla da biraz sıkıl!, “Doğru söyle; esnaflık ha- yatın varsa, kaç türlü hile yap- tın, Müşterileri nasıl aldattın onu hatırla!,, “Şunun bunun aleyhinde atar, tutarsın, kimseyi beyen- mezsin amma, sen nesin san- kil.. Senin için söylenenleri de bir duysan.., Vesaire.. Bunları çukulatların — içine doldurunca, fabrikadan da ha- yır bekleyin artık!.. Alimallah çukulatanın yüzüne bile bak- mazlardı. Çimdik Akrobatik hareketler Amerikada 18 yaşında genç bir kızın muvaffakıyetleri.. Beden hareketleri yapan bir kız Amerikada Redhead Donette Schley namında 18 yaşında genç bir kız vardır ki, üç senedenberi Amerikada şayanı hay- ret akrobatik danslar yaparak büyük bir şöhret kazanmıştır. Bu kız Donette De İys ismile anılmaktadır. Elde ettiği muvaf- fakıyetler, Amerikada herkesi işgal etmektedir. Erkek bir kar- deşi vardır ki, çalışmalarında kendisine yardım etmektedir. Genç artist Amerikayı baştanbaşa dolaşmış, tiyatrolarda ve umumi mahallerde hünerini göstermiştir. Şimdi de Nev- yorkta bulunmaktadır.