12 Eylül 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

12 Eylül 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Sayfa 6 Numaraf — 86 Doğanın bi diği gemi, nihayet Ve- nedik limanına demirlemişti. Doğan, Mehlikanın bu dile- ğini, Prenses İriniye açmış, fakat kalbine düşen şüphe ve ıstırabı hiç sezdirmemişti Prenses: — Biraz tehlikeli fakat mademki istiyor, gideriz. — Gideriz mi, sende geleceksin? İrini, derin bir dolu gözlerini çevirdi. Fakat bakışlarının — ifadesini gizlemek için gözlerini tekrar önüne iğdi: — Geleceğim.. olmaz?. İsterseniz ondan sonra ayriliriz Doğan. mi muhabbetle ona Ne olur, ne — Hem de biliyor musun, misafir olacağımız yeri - bile derhal söyliyebilirim.. — Fakat biz oraya gizli olarak gideceğiz. — Tabü, tabii.. Misafir ola- cağımız yer de esasen gizlidir. | — Meselâ? — Senin mahut Dorotanın aşk yuvası! Doğan hayretle ona baktı. İrini güldü: - Ciddi söylüyorum.. Biz Dorota ile barıştık ve anlaştık. Onu elimde tutmak benim menfaatim iktizasıdır. Ondan istifade edebilirim Doğan.. — Fakat İrini?. — Fakatı, makatı yok!. Hat- ta Dorota, sevgilisi ile gemiye atlayıb malikâncme geldi ve ben mâlikânemi onlara terke- derek bir müddet denizlerde, kendi gemimle yapayalnız do- laştım. Bu son cümle, çok mani- dardı. Çünkü İrini, muztaribti. Fakat mertliği, kalbinin bü- yüklüğü ve izzeti nefsinin kuv- veti ile ıstırabını, aşkını sustu- ruyordu. Doğan, kalbinin burkuldu- gunu hissetti, — Demek ki ona edebiliriz? — Evet, edebiliriz? — O eve mi gideceğiz? — Evetl!. En emin yer ora- sıdır. Dorota da bize kolay- lıkla gelir. — Peki, öyle olsun! Bu suretle mutabık . kaldık- tan sonra Doğan, hareket gü- nüne kadar hiç bir şey belli etmedi. Gene eskisi gibi me- sut ve neşeli görünüyordu.. Fakat iyice biliyordu ki, Meh- lika, kendisini terkettiği tak. dirde, hayat ona çok acı ge- lecekti. Mehlika, bu gidişten çok memnun görünüyordu. Sık sık: — Tehlike filân olmaz yal — Sözünde duruyorsun ya? Diye soruyordu.. Hareket günü yaklaştıkça Mehlikanın sevinci — artıyor, buna mukabil Doğanın ıstıra- bı da büyüyordu. Plânları mu- cibince evvelâ Cezaire gide- cek, oradan, Venediğe giden bir gemiye bineceklerdi. Nite- kim, plân aynen tatbik olun: muş ve bir akşam vakti, işte böylece Venediğe gelmişlerdi. Ufukta batan güneş, Vene- dik sularına son kırmızı ışık- larını sdökerken, Mehlika, he- .yecandan — dumanlanmış — ve yaşlı gözlerle oraya bakıyor: ev... Şu itimad “demişti- | BUDE TEMLENE A hayır. — Ben seninle sadece Türk- | çe konuşacağım. - Nasıl istersen Mehlika. — Dizlerim titriyor Doğan. Mehlika, bunları söylemekle beraber, ikide bir, Doğanın ellerini sıkıyordu. Nihayet ge- mi demirlemiş, onlar da san- dalla ayrılmışlardı.. Gemi kap- tanı, Doğanı tanıyordu ve bir Doğanı köle gibi, her emrini yerine dimdik batıb gidiyordu. thrıymdu Kaptan da eski Hiç bir tehlike olmaz | ocaklılardandı. değil mi Doğan! — Sonu Var - ; - ViROZA PATİ |Antivirüsle tedavi Kan çıbanları, el ve ayak parmaklarının arasındaki kaşıntı- lar, dolama, meme-iltihabı ve çatlaklar, flegmonlar, yanık- lar, traş yaraları, ergenlikler, koltuk altı çıbanları. Tedavisini en erken ve en emin bir surette temin eder. Şark ispençiyarı Lâboratuvarı, İSTANBUL Manisa Vilâyeti Daimi En- cümeninden: 1 — Borlu - Demirci yolunun 174108 - 274448 inci kilo- metreleri arasında yaptırılacak (22) adet menlez inşaati (9921) lira 24 kuruşluk keşifnamesi üzerinden eksilt- meye konulmuştur. Bu işe ait şartaame, keşifname ve sair evrak parasız ölarak Naha müdürlüğünden alınabilir. İhalesi 23 / 9 / 937 Perşembe günü saat on buçukta Vilâyet Dajmi Encümeni önünde yapılacaktır. Eksiltme kapalı zarf usulü iledir. « Muvakkat teminat (744) liradır. Taliplerin Vilâyet Nafia müdürlüğünden alınmış ehliyet vesikalarını ve bu yıla ait ticaret odası vesikalarını, teklif ve teminat mektuplarını 2490 — sayılı kanunun 32 inci maddesine tevfikan hazırlıyacakları kapalı zarfa koymaları ve bu kapalı zarflarını üçüncü mad- dede yazılı tarihte saat dokuz buçuğa kadar müddet içinde Manlsa Velliyinc, posta ile göndereceklerin tücekür könukün 34 Üncü ” maddediüe 'göre hareket etmeleri ilân olunur. 3108 Manisa vilâyeti daimi encüme- ninden: 1 — Borlu-Demirci yolunun 26 -4 850-294-911 inci kılomet- releri arasında yaptırılacak 3061 metre tul şose inşa- atı 8761 lira 63 kuruşluk keşifnamesi üzerinden ek- siltmeye konulmuştur. Bu işe aid şartname keşifname vesair evrak olarak Manisa nafıa müdürlüğünden alınabilir. İhalesi 23-9-937 saat on birde vilâyet daimi encüme- ni önünde yapılacaktır. Eksiltme kapalı zarf usuliledir. Muvakkat teminat 657 lira 13 kuruştur. Taliplerin vilâyet naha müdürlüğünden alınmış ehliyet vesikalarını ve bu yıla aid ticaret odası vesikalarını teklif ve teminat mektuplarını 2490 sayılı kanunun 32 inci maddesine tevfikan hazırlıyacakları kapalı zar- fa koymaları ve bu kapalı zarfları üçüncü maddede yazılı tarihte saat 10 a kadar müddet içinde Manisa valiliğine vermeleri posta ile göndereceklerin mezkür kanunun 34 üncü maddesine göre hareket — etmeleri ilân olunur. 3111 Manisa vilâyeti daimi encüme- ninden Kd —NEe güzel değil miDoğan? ) — — Hayır, sevgilim, Diyordu. Doğan, kendisini W zorlukla tutabiliyordu. Hayatında hiç bir gün bu | kadar azab duyduğunu hatırla- | miyorda. | | —— İste bak Doğan, | sarayım. İşte bak, Doğan, benim İşte Dokanın sarayı triyordu içinde bir hançer, parasız Vilâyet nahası için satın alınacak karoserisi ile bir- likte iki tonluk iş kamyonu 2500 lira muhammen kıy- met üzerinden 17-9-937 saat 10 na kadar müddetle açık eksiltmeye konulmuştur. Kamyonun evsafını mübeyyin şartname Manisa nâha müdürlüğünden parasız alınabilir. Muvakkat teminat 187 lira SO kuruştur. Taliplerin ihale için tayin edilen gün ve saatte mu- vakkat teminata aid makbuzları il daimi encümenine gelmeleri ilân olunur. 3107 Metre uzağı 1000 mi tııısıuı =decckıınıı? Hayır değil mi? şu halde size 30 met- reyi vazih bir surette gösteren JUNIOR Yelek cebi fenerlerini tavsiye ediyorum Türkiye umumt satış hakkı: İsmail Ömer İşçen Galata Haraççı sokak No, $ Fuarda satış yeri TRAKYA pav- yonu karşısında Askeri Fabrikalar Umum .. gee yte v u Müdürlüğünden: 1800 kilo ferro Volfrom 170 ,, Ferrotitan 100 , Ferro Silisyum Aleminyum Tahmin edilen bedeli 15825 lira olan yukı miktarı ve cinsi yazılı malzeme Askeri fabrikalar umum müdürlüğü satın alma komisyonunca 2/11/937 Salı günü saat 15 te kapalı zarf ile ihale edilecektir. Şartname parasız olarak komisyon- dan - verilir. Taliplerin muvakkat teminat olan 1186 lira 88 kuruşu havi teklif mektuplarını mezkür günde saat 14 de kadar komisyona vermeleri ve kendilerinin de 2490 No. lu kanunun 2 ve 3.ncü maddelerindeki vestikle mezkür gün ve saatte Komisyona müracaatleri, 12 14 16 18 3134 — ilân izmir Eşrefpaşa hastanesi ser tababetinden: Eşrefpaşa bastanesinin eyrakı matbuası 9 /9/ 937 günleme- cinden itibaren 23 /9/ 937 günlemecine kadar on beş gün müddetle ve 750 lira muhammen bedelle eksiltmeye çıkarıl- mıştır. İstekli olanların şeraiti münakasayı ve tab'olunacak evrak nümunelerini görmek üzere hergün hastane heyeti ida- resine ve ihale günü olan 23 /9/ 937 perşembe günü pey sürmek üzere saat dokuzdan on ikiye kadar vilâyet encüme- nine müracaatları ilân olunur. 9 12 15 18 3138 MN Doktor — MMM A.Kemal Tonay Bakteriyolog ve bulaşıcı, salgın'hastalıkları Birinci Sınıf Mutahassısı (Verem ve saire ) Bazmahane istasyonu karşısındaki Dibek sokak başında 30 sayılı ev ve muayenebanesinde sabah sant 8 den akşam saat 6 ya adar hastalarımı kabul eder Za AA Federom 4757 NMN Manisa Vilâyeti Daimi En- cümeninden: 1 — Manisada yeni inşa edilmekte olan nesi için: 100 adet kemerli ve çelik somyalı hasta karyolası, 25 adet üstü kristal camlı komodin, 50 adet demir iskemle, 90 adet çekmeli etajer, 12 adet hasta karyola arkalığı, 2 adet şariye, 6 adet üç ka- natlı paravana, 5 adet hastâ muayene masası, 4 adet port flâkon ikili, 2 adet port Hakon dörtlü, 4 adet port küvet iki tromilli, 4 adet port küvet bir tromelli, S adet port irigatör, 2 adet pansuman arabası, 2 adet pansuman arabası tromelli ve küvetli, 4 adet müteharrik alet masası, 2 narkoz dolabı, 3 adet ara- balı sedye, 6 adet alet masası, 6 por küvet, 12 por küvet birli, 6 adet müteharrik tabura, 3 adet sabit tabura, 6 adet eskabo iki basamaklı, 10 adet müte- harrik yatak tablası, 5 adet yemek tevzi arabası, 5 adet duvar vitrini, 6 adet kirli mevat arabası, 6 adet kirli çamaşır arabası, 10 adet çocuk karyolası, 1 adet temdit karyolası, 2 adet fahız temdit nizabesi, 2 adet pak temdit nizabesi satın alınacaktır. Bu eşyada aranılan vasıflar ve şartnamesi Memleket hastanesi baş hekimliğinden parasız olarak alınabilir' İhalesi 23-9.1937 saat on bir buçukta Vilâyet daimi Encümeni önünde yapılacaktır. Eksiltme kapalı zarf usuliledir. Muvakkat teminat (648) liradır. Taliplerin 1937 yılı Ticaret odasi Vvesikasını haımnil olmaları ve tekliflerini mübeyyin olatak 2490 sayılı kanunun sairesinde - hazırlıyacakları kapalı zarflarını üçüncü maddede yazılı tarihte saat on buçuğa kadar Manisa Valiliğine vermiş olmâları ve bu zarfların ka- nuna uygun bir şekilde gönderilmiş bulunması ilân LLLULURUD AAA OT lUmA l Memleket hasta- olunur. 3109 APRURRR aa 12 Eylül *937 İzmir sulh hukuk mahke- mesinden: Ziya, Namık, Şemsiye, Na- fianın şayian mutasamf olduk: ları Bornovada aktas sokağın- da kâin 26 No.tajda mukay- yet 7 oda ayrıca mutbahı ve kuyuyu ve bir miktar havluyu muhtevi 2000 lira kıymeti muhammeneli evin mahkeme- ce verilen izaleyi şuyu kara- rına binaen 12/10/937 — salı günü saat 15 te İzmirde sulh hukuk mahkemesi salonunda satışı yapılacaktır. Bu artir- mada tahmin 'olunan bedelin * 75 nisbetinde bedeli veril- diği takdirde talibinin üzerine ihalesi yapılacak aksi takdir- de satış 15 gün daha uzatı- larak 27/10/937 — çarşamba günü saat 15te yine daire- mizde yapılacaktır. Gayrimenkul üzerinde hak talebinde bulunanlar - ellerin- deki resmi vesaik ile birlikte 20 gün içinde dairemize mü- racâat etmeleri lâzımdır. Aksi hâlde haklarında - tapu sicili malüm olmadıkça paylaşma- dan hariç kalacaklardır. Şartname — 22/9/937 — tari- hinden itibaren herkesin gö- bilmesi için açıkta ve gayrı menkulün evsalıda şartnamede yazılıdır. Gayrımenkulün vergi vesair kanuni mükellefiyetleri satıcıya * 2,5 dellâliye ve ferağ harç- ları alıcıya aid olup ihale bedeli defaten peşinen verilecektir. ve İhaleyi mütcakip — müşteri ihale bedelini vermediği veya vermediği takdirde satış tek- rar 15 gün müddetle müzaye- deye konulup bu arttırmada en çok bedel verenin üzerine ihalesi yapılacak ve arada ta- hakkuk edecek ihale farkı hiç bir hükme hacet kalmaksızın vecibesini ifa etmiyen müşte- riden tahsil olunacaktır. Daha fazla malümat almak istiyenler dairemizin 35/35 sayılı dosya- sına müracaatları lüzumu ilân olunur. 3155 aa e Lise ve Orta okul diploııuı dersleri Geceleri Evk:k verilir Kültür Lişesine müracaat olunması. Zayi Gördes İlk erkek mektebin- den almış olduğum şahadet- namemi zayi ettim. Bir yeni- sini alacağımdan, — eskisinin hükmü olmadığı ilân ederim. Gördes Kurtuluş mahal- lesinden Ali Rıza oğlu Salâhettin gea Kitapçı Hüseyin Avni Her lisandan caki kitablar, ge- Bete, mecmua ye romanlar alınır ve satılır. Sorulacak soallere veri- lecek cevablar için altı kuruşluk pol konulması Tâazımdır. Hariçten sipariş kabul oluyur. Ege kitap evi Hisarönü Numara 4-6 a ana v OZ eklm Mitat Orel Adres: Beyler Numan so- kağı No. 23 Kabul saatleri: Öğleden © saat 10:12 öğleden sonra 15,30 - 17 Tele. 3434