22 Eylül 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

22 Eylül 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Brrrre Dayta 6 Nuntara — 92 Doğan bağırdı: — Kararını ver delikanlı? Viryoni, bu sözler izzeti nefsine ağır gelmiş gibi hid- detlenerek cevab verdi: — Sana cevab vermeğe te- nezzül edecek değilim.. — Ya, öyle mi; telik dur öyle isel Kılıçlar gene çarpışmağa başladı. Doğan, sert ve yan- dan bir hamle yaptı. Viryoni şaşırır. gibi oldu ve koluna bir kılıcın saplandığını duydu. Derin bir inilti çıkardı. Tam bu sırada ikinci bir darbe, kılıcını tütan sağ elinin tam bileğine yapıştı. — Bu da ikincisi maskara efendi. Viryoninin kılıcını vermişti. Doğan: — Prenses -diye bağırdı- adamlarını yolla, şu - herifin yarasını sarsınlar.. Viryoni büyük bir ıstırab içinde olduğu yere yığılmıştı. Doğan, bunu söyler söylemez, ilk defa geldiği istikamete doğru koştu ve bir merdiven başıne gelir gelmez seslendi: — Mehlikal... Cevab alamadı.. — Mehlikal... Sevgilim! Gene cevab yoktu. Hayret, asabiyet ve heyecanla merdi- venleri dörder dörder fırladı. Ve ara kattaki odanın kapı- sına bir tekme vurarak içeriye girdi. Burada kimse yoktu.. Doğanın gözleri evinden fır- lamıştı. Şaşırır gibi oldu. Son- ra ayni hızla ikinci kat mer- divenlerine atıldı. Gene onun adını çağırıyordu: — Mehlika!.. Mehlikal.. Korktuğu yegâne şey, başına gelmiş, yani Mehlika kaçırıl- mış olacaktı. Pencerelerden birine doğru atıldı ve denize baktı: Ta ileride, bir göndol sü- ratle uzaklaşıb gidiyordu. Ve bunün içinde iki siyahlı er- kekle bir beyazlı hayalet vardı. — Mehlikal!.. Mehlika! Diye son kuvveti ile bağırdı. Beyaz hayalet kımıldar, ayağa kalkar gibi oldu. — Eyvah -dedi- ta kendisi!. Kaçırdılar onu... Lânet olsun, lânet olsun.. Ve şuursuz bir vaziyette merdivenlerden indi, onun fer- yadını İrini duymuştu. Koşa- rak geliyordu. — Doğan, ne oldu? — Ne mi oldu; yok?. Prenses bembeyaz kesildi: — Mehlika mi yokl. Nasıl olur?. — Nasil ölacak, biz burada çarpışırken, iki haydut o kıs- ma girerek onu kaçırdılar. Sa- na bir şey söyliyeyim mi? — Evetl.. — Bu akşam, Venediği yak- mağa hazırım.. Ve bunu söyliyerek, yaralı Viryoninin — bulunduğu — yere koştu. Viryoninin yarasını yeni sarmışlardı. Diğer Yunanlılara: — Siz çekiliniz! Dedi ve sonra Viryoniye döndü: — Zabit efendil Söyliyecek- lerime iyi dikkat ediniz: > düşürü- | delikanlı, Viriyoni, yaraları sarıldıktan sonra | hemen sarayirni yolunu tutmuştu. armmaa Ben, sizin zannettiğiniz gibi en küçük şakaya gelebilecek bir insan değilim. Bu akşamki küstahlığınızın cezasını umdu- gunuzdan çok fazla olarak vermek kudretindeyim, Hatta, size şunu söyliyeyim ki, şu karşıda gördüğünüz — engini üçyüz parça gemi ile doldurur, bütün Venediği, sizin eski Sezarınız Romayı nasıl yak- mişsa, öyle yakarım ve taş üstünde taş bırakmam. Söyle- diklerimin ciddiyetinden emin olunuz. Gene gözlerinizle gör- dünüz ki, sizin saray asilzade- leri gibi eşek ve kaba bir mahlük da değilim. Size ne- zaketle buradan uzaklaşmak- lığınızı tavsiye ettim. Dinle- mediniz. Fakat buna rağmen sizi öldürmedim. Ancak yara- lamakla iktifa ettim. Çünkü verilen bir emri yerine getiri- yordunuz. İyi ki, sizi öldürme- mişim, Çünkü size tevdi edi- lecek bir vazifem var. Zevcem Mehlikayı, efradınız kaçırdı. Viryoni: — Mehlika mı? Diye sordu. — Evet, Mehlikal., Sizin eski Prenses Kiyaral. O şimdi, bir Türk Müslümanın karısıdır ve bir Türk, zevcesine el uza- tanları kolay kolay affetmez. Dokaya söyliyeceksiniz ki: Meçhul Korsan, zevcesinin iadesini istiyor. Aksi takdirde, on muhasara hattı teşkil etse ve hatta bulunduğu yerden bir âdım bile atmasa, onu sa- rayının içinde öldürüb kala- sını keseceğim. Evet, kafasını keseceğim ve bu kanlı kelleyi, Venedik sokaklarında köpek- lere sürüteceğim. İcab ederse, Venediği yakacağım ve bu hâdise, bir Türk dersi olarak bütün Avrupanın kafasını tu- tuşturacaktır. Haydi bakalım bunları — harfiyen efindin Dokaya söylel.. Doğan bunu mütcakıb sert adımlarla salona doğru yürüdü ve bir kapıyı açıb kayboldu. Viryoni de kendini toplıyarak bir an evel kurtulmak endişe- sile cümle kapısına doğru yü- rüdü. Tam bu sırada karan- lıkta bir el, kendisini tuttu: — Gel Viryoni, gell. Bir de beni dinliyeceksin.. Virvoni titredi. Fakat ba- şını çevirince Prenses - İriniyi gördü, — Şu odaya girelim Vir- yoni, sana bir mektub vere- ceğim, onu Dokaya götüre- ceksin. — Emredersiniz Prenses.. Fakat ben sizi tevkif etmekle muvazzafım. — Bu emelden vazgeç Vir- yoni, Çünkü buradan sağ çik- mazsın, Prenses derhal masaya otu- rub bir mektub yazdi ve Vir- yoniye verdi. —Haydi selâmetle! Ve cevab beklemeden o da salonda kayboldu. Viryoni saraya vardığı va: kit, Dokayı uyanık - buldu. Çok memnun görünüyordu. Fakat Viryoniyi sargılar içinde “ANADOLU Yazan: M. Ayhan görünce şaşırdı: — Bir şey mi oldun? — Hafif bir iki yara haş- metpenah! Müsaade buyurur- sanız evvelâ müstacel birkaç şey anlatacağım. — Sonu Var — DBORSA Üzüm satışları Ç. Alıcı K. S. 342,5 İnhisar ida. 12 75 297 Jiro ve şüre. 17 75 21 216 A.R. Üzüm. 15 16 101 A. H. Nazlı 13 50 100 H. Sanaç o. 16 50 88 K. Taner 20 83 Beşikçio. 14 75 $8 Ü. Kurumu 16 25 18 $7 ). Taran, Ma. 13 50 $0 Paterson — 17 50 50 Ş..Remzi — 16 18 Y. İ. Talât 15 13 B. Alazraki 15 25 9 Vitel 1550 16 8 Ş. Bencuyo 16 25 16 50 K. S. Plyıu fiatleri 1450 15 824 1533 » 1650 17 » 10 18 18 75 » (âk 20 22 » V 22 50 — 23 60 İncir satışları Ç. Alıcı Üa ci Öi 96 Ş. RızaHa, 8 12 50 40 S. Süleyman. 8 8 29 B. Franko 650 8 50 165 57414 57519 Zeytinyağı satışları Kilo Alıcı K 8 KS 3650 M. Mihalef 45 45 Zahire satışları Kilo Cinsi S.K 'KS 1200 Buğday — 56875 5875 $ Vagon arpa 4 44 Nohut 550 5625 35 Ton Nohut 5 50 5 625 40 Börülce 10 21K.D. 7 50 13000 Kilo P. çekirdek — 3 206 B. Pamuk 38 44 Milâsta bir cınayet 12 yaşındaki kızın başını parçalamış Milâs kazasının Burnak kö- yünde Süleyman adında biri, kirletmeğe teşebbüs-ettiği 12 yaşında Zehra adında bir kızı, kirli arzusuna muvafakat et- mediğinden — odun — tahtasile başını — parçalıyarak — öldür: Müştür. —Tutulan Süleyman, Muğla Ağırceza mahkemesine verilmiştir. Yeni neşriyat: İnanç Denizli Halkevi tarafından çıkarılan İnanç Mmecmuasının altıncı sayısı, değerli yazılarla çıkmıştır. Karilerimize tavsiye ederiz. de taş kalmıyacak — Başi İ inci sahifede — kin ve Ankavo - çehirlerinin tahri: bile Çinin, kat'i sürette - mağlüb edilmiş olacağı kanatini beslemek. tedirler, Tokyo, 21 (A.A.)— Tebliğ: Şanghay — cephesinde 28 Ağustos tarihinde Loticn şeh- rini zaptetmiş olan — Japon kıtaatı o tarihtenberi mütema- madiyen takviye kıtaatı almak- ta olan Çin ordusunun Japon- ların ileri hareketlerine mani olan anudane — mukavemeti karşısında — bulunmakta - idi. Her iki tarafın girişmiş oldu- ğu şiddetli muharebeler neti- cesinde mağlüb olan Çin or- dusu 20 Eylülde ricate başla: mıştır. 20 Eylülde saat 10 da ve 11 de Nankin Japon tayyare- leri tarafından bombardıman edilmiştir. 5 veya 7 tayyare- den mürekkep olan bir Çin hava filosu bir muharebeye girişmiştir. Bu muharebe esna- sında 4 Çin tayyaresi yere in- dirilmiştir. Nankin etrafındaki tayyare meydanları ile askeri binalar şiddetle bombardıman edilmiş ve mühim hasarata uğramıştır. 19 ve 20 eylülde Nankinde vukua gelen hava muharebe- lerinde Japon tayyareleri ce- man 36 Çin tayyaresini dü- ürmüşlerdir. Şi k Pekin, 21 (A.A.) — Japon- lar Pekin - Hankov — demiryo- lunun boyunca yeniden 12 kilometre ilerlediklerini iddia ediyorlar. Çin ordusunun kuv- vayi külliyesi Pautigvu civa- rında hazırlanan mevzilere çe- kilmektedir. 'Tarlalara gizlenen ve çete harbi yapan münferid Çin müfrezeleri Japon öncülerini hırpalamaktadır. Pekin, 21 (A.A.) — Nan- kinin — tayyareler — tarafından bombardıman edileceğine dair Japon makamati - tarafindan kendisine yatlan ihtara cevab veren İngiltere mümessili böy- le bir taarruzdan doğacak in- san ve malca zayiattan Ja- ponyanın mes'ul - tutulacağını bildirmiş ve demiştir ki: — Herhalde ben ve elçilik erkânı Nankinden katiyen ay- rılımyacağız. Diğer taraftan 21 Eylülde de ditccek olan mühlet alâka- darları haberdar etmeğe kâfi değildir. Nankin, 21 (A.A.) — İmti- yazlı mıntakalarda şımdiye ka dar bin kolera vak'ası tesbit edilmiştir. Musablaaın ekserisi Çinlidir. Yalnız son 14 gün içinde, beynelmilel mıntakada 165 vak'a kaydolunmuştur Japon kitalari arasında da kolera vakaları artmaktâdır. Nankin, 21 (A.A.) — İtalya sefarethanesi erkânı da - bir gambota binmişlerdir. Fakat sefarethane açık bırakılmıştır. Ve memurlar her gün sefaret- hâneye gitmek niyetindedirler. Amerikan askeri, bahri ve sivil — mehafilinde — Amerika sefirinin Nankini- tahliye et- mesi karan dolayısile mazeret hissi hasıl olmuştur. Bu me: hafil bu yüzden Amerikanın nüfuz. ve vekarının haleldar olmuş olduğunu — söylemekte- dirler. Amerika amirali Yarbellin tahliyeyi tasvib etmemiş ol- duğu gizlenmemektedir. Nankin ahalisi Japon ami- rali Hasegayanın ihtarına an- cak dün akşam muttali ol- ddi semmilBeenti ÜND Ö İ n SÜT ğ fişmeltün z ,|Nankinde taş üstün- B. Eden | Çok ihtiyatkârane davrandı Paris, 21 (ALA) — Gaze- teler B. Eden ile B. Delbo: sun dün öğleden sonra Roma hükümetinin yakında İspanya- ya yeniden mühim miktarda asker göndereceği haberi hak- kında uzun müddet görüşmüş olduklarını yazmaktadırlar. İki Nazırın bu ihtimalin önüne geçmek için en muvafık ted- birleri derpiş etmiş oldukları rivayet edilmektedir. Diğer taraftan gazeteler B. Edenin hiç şüphesiz pek faz- la muhtemel olan beynelmilel gergin havayı göstererek her hangi bir kelime sarfetmemek maksadile dün Cenevrede çok ihtiyatlı bir nutük söylemiş olduğunu yazmaktadırlar. Güreteler B Edenin ne teh- dit ve ne de fedakârlık iste- memekte olduğu mütaleasında bulunmaktadır. Cenevre, 21 (AA.) — B. Edenin nutku asamble üze- rinde çok iyi bir intiba hasıl etmiştir. Çok vahim olan bir anda beklenilmekte olan bu nutuk murahhaslar - üzerinde matlüp tesiri basıl etmiştir. Bu nutuk Paris ile Londra kat daha artırmıştır. doğru bir adım atılmış olup bundan böyle Fransa ile İn- giltere Avrupanın vaziyetini teşevvüşe uğratabilecek - her- hangi bir hâdise karşısında galil avlanmıyacaklardır. General Franko İngilterede iki konsolos- hane daha açacakmış.. Londra, 21*(Râdyoy — de neral Franko hükümeti İngil- tere hükümetine bir nota ver miş ve Londra ile Sutampton- da iki konsoloshane açacağını bildirmiştir. 'ad faarı ihtar üzerine Amerika sefa: rethânesi memurini dün Lozân gambotuna — binmişlerdir. Bu gambot nehrin takriben 11 mil — yukarısına — gidecektir. Gambot Çin hükümeti ile temas mecburiyeti hasıl ol- dukça aşağıya inecektir. Sovyet Rusya sefarethanesi hali hazırda payitahtı terket- meye kat'iyyen niyeti olmadı- ğını bildirmiştir. İngiliz sefareti şimdiki halde kalacağını beyan etmiştir. ongüuldakta bir hamiyet örneğie Zoönguldak, 2i (AAY — Zonguldağın yurtsever zengil lerinden Mehmet Çelikel vilâ- yete bir istida vererek otuz — bin lira ile bir lise binası Ş pıp teberrü edeceğini bildir- || miş ve Kültür Bakanlığıncı Zonguldakta bir lise açılm sına delâlet edilmesini rica etmiş ve yapmak istediği lise binası için proje istemiştir. Vilâyetimizin liseye il çok şiddetlidir. Kültür Bakı | hğımın gösterilen fedakâı takdir ederek açılmasını kı nuyor. | Kikü beraber - kö: vııîlııw. Vilâye' vardır. Öğ M-—leı sayısı 300 ve renciler 17 bin 44 tür. Bu ııl Vilâyetimize Öğretmen okulu mezunu olarak yeniden Z? | Öğretmen verilmiştir. Vilâyetit kabul ettiği proğrama göl her yıl bir İlçe merkezinde yeni bir okul kurağı yapılar caktır. Zonguldak ve Bartındâ | birer Orta okul bulunduğu gibi bu defa Ereğliler de bir orta okul açılması için müra' caatta bulunmuşlardır. Ereğ” liler de okul 'binasını, öğret: menlerini ve masraflarını te* min etmişler, Kültür Bakan lığından yalnız bir direktöf gönderilmesini rica etmişlerdi!" Trabzonda lmar ı.'ıı.ı-ı hakkında bi onferans İ Trgbzon, 20 ( AA ) — Ttabzon ve Erzurüum v pilânlarını yapmak üzere bâ” zırlıklâra başliyari ve Erzuru da tetkiklerini yaparak şehri” mize dönen şehir müteha$ sısı Lamber buğün üçüncü W Mi mülettişin — huzuru il€ hâlkevinde — çok — kalabalık .’-—-rı,.lı-nılv GüA a Rusyada İhanet edenlerin pilânço Moskova, 21 (A.A)—Havi Ajansı bildiriyor: Mahalli gazetelerin neşri) hulâsa edilirse 4 Ağuılo” 4 Eylül tarihine kadar geçtf bir aylık müddet zarfında sene 183 kişi ihanet, cası veya suikast cürmüyle kurşuf” dizilmiştir. Bunların - Sli — Lanin, mıntakasında vukubulmuşt Diğer taraftan federasyü dahil cumhuriyetçilerden b nin reisile onunun b ği 1936 danberi azlolunmuştı Kanada Başve Harbe mani olmakiçin H reti kolaylaştırmalı, di Ot€tava, 21 (Radyo) — ” nada Başvekili Bay c King bir nutuk irad eder! — Kanada M devletlerle iktısadi. hazırdır. Hııküııçı Iıır den sakınmak için mukâ müsaadelerle - ticareti Demiştir. S aNnan a w do n r-rr - MK A ae