10 Ekim 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

10 Ekim 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

TTT AÇA TI ve y * Numara — 104 Doğan, İrininin mektubunu merak, heyacan ve ıstırabla okumuştu. Sana hakikati söyliyeyim mi Doğan! Eğer kendisi ile olan dost- luğumun, sana bir faydası ol- olmıyacağını bilseydim, o da- kikada bu maskara Doka bo- zuntusunun yüzüne tükürmekte tereddüt bile göstermezdim. Fakat düşündüm ki, belki bir gün bu dostluğun muhtacı kalabiliriz. Bu mükâlemeden sonra ken- disine, Mehlikayı görmek iste- diğimi söyledim. Çok düşün- dü ve sonra muvafakat etmedi. Fakat benim darıldığımı gö- rünce kendisinin huzurunda konuşabileceğimizi , söyledi ve ben de kabule mecbur kaldım. Mehlika çok muztarib.. Beni görünce boynuma sarıldı. Do- ka, tuhaf bir vaziyet karşısında kaldı. Çünkü kocasını seven ve hakikati gizlemek için se- beb görmiyen bir kadın kar- ııımıfıo idi. Mehlikanın ilk sualı şu oldu: — Kocam nerede? Kocam nasılf. Kendisini teskin ettim. Bir- denbire Dokaya döndü: — Bu yaptığınız cinayet ne vakte kadar devam edecektir. Diye bağırdı. Doka sapsarı kesilmişti. Mehlikayı zorla sus- turdum. Mehlika; kulağıma: — Fakat -dedi- bilir misin ki, hâmile yim. Sevdiğim ve ko- cam olan erkeğin — varlığını şimdi karnımda hissediyorum. Doğan bu satırları okuyunca büyük bir. heyecanla geriye döndü, eve girdi. Kıpkırmızı olmuştu. Sevinci, kalbini dol- duracak kadar kuvvetli idi.. Satırları tekrar okudu. Evet, yanlış —görmüyordu. Çünkü mektub şöyle devam ediyordu: *İntihar etmeği göze alabi- lirdim. Fakat karnımdaki bir yavrunun hayatına karşı bunu yapamam. Bilhassa anne ola- bileceğimi anladıktan sonra aha çok ve ınutlaka yaşamağı kararlaştırdım. Kocama ihtiya- cım ise, bugün artık her za- mankinden daha fazladır. İıfe Doğan, Mehlikanın ba- na fısıldiyarak söyledikleri.. Ben de kendisinin kolağına: —Doğanla ben, seni herhalde kurtaracağız. — Merak — etme yavrum.. Dedim. Mehlika, odada daha fazla durmadı. Doka, bizim gizlice konuşmaklığımıza mani olmak üzere bir hareket ya- pacaktı, fakat imkân bulamadı. Mehlika çıktıktan sonra Doka ile bir müddet daha konuş- tum. Kendisine, aklı selim tav- siye ettim. Nasıl olsa unutul- muş gitmiş ve halk arasında silinmiş bir maceranın yeniden tazelenmesinin doğru olamıya- cağını söyledim: — Unutma ki, Meblikanın kocası, senden çok kuvvetlidir, Dedim. Tekrar görüşmek | üzere ayrıldık. Ben mümkün olduğu kadar kibar ve mülte- fit davranıyordum, Bilmem bu fedakârlıklarımı ne ile öde- yeçeksin?. Hayır, şaka söylü- yorum.. Senin saadetine parçacık olsun hizmet ettiğimi görünce, bilmezsin ben de ne kadar seviniyorum? Tıbkı ço- çukça bir his beni ihata edi- yor.. Şimdi sarayımda yapayalnı: zım. Şunları da ilâve edeyim: Akşamki yaralı ile konuş- tum. Kendisi de, bizim mey- haneci de vaziyeti iyi görü- yorlar. Bir müddet yerinden kımıldıyamıyacaktır. — Tahmi- nim gayet doğru jmiş. Hâdise, şu eski generallerden birinin kızı olan Stelâ yâzünden doğ- muş. Fakat feci olan cihet, bu gencin anasının, Stelânın babası tarafından öldürülmüş ve gencin de ya bizzat katili, yahut da onun en yakinini, en sevdiğini öldürmek için yemin etmiş — bulunmasıdır. Ben, o bâdiseyi gayet iyi bi- lirim. Gencin anasının katili, Ste- lanın babasıdır. Bu general ise ölmüştür ve binaenaleyh, Stelâ, mahküm- dur. Onu ölümden, ancak ya- ralı gencin ölümü kurtarabilir. Ben, delikanlının hem ıstıra- bına, hem de kalbine hürmet ederek, fikirlerinin yanlış ol- duğunu söyledim: — Senin ananın katili - o değildir. Dedim. Gerçi bu genç kı- zın taş kalbinde bir yumuşak- hk olacağına kani değilsem de, nihayet yaralı bir genci büs- bütün meyus ve böyle fena vaziyette bırakmak ta doğru doğru değildir. Bu ciheti ay- rıca — kararlaştıralım. Canim çok sıkıldığı için, bu hâdise ile de meşgul olmak ve im- kân bulursam, bu iki genci biribirine yaklaştırmak - istiyo- rum.. Seni bu akşam sarayda bekliyeceğim, gelir misin?, Mektubu okuduktan sonra, Doğan bir koltuğa oturdu. Kafası karmakarışık -olmuştu. Karısının hâmileliğini hiç um- madığı zamanda haber almıştı. Biliyordu ki, Mehlikayı kurta: rTamazsa, bu çocuğun başına da bir felâket gelmesi muhakkak ve mukadderdi. Doka denilen büyük cani, zorla herhangi bir ilâç içirtib yavruyu düşür- tebilir ve belki daha ileri gi- debilirdi. Bu fikir, onu çıldırtmak için kâfi geldi. Derhal yerinden fırladı. Gerilmiş bir yay gibi idi. Doğan şu dakikada her şeyi yapabilecek dudrette idi. Mektubu getiren adam, ka- pıda duruyordu. Ona: — Akşam geleceğimi söyle! Dedi ve süratle yürüdü.. O gün akşama kada epeyce işler gördü. Evvelâ * Cezayirli gemi kaptanı ile uzun uzadıya konuştu. Kaptan, bu tehlikeli teşebbüsü sezdirmemek — için o gece, bütün tayfaları Vene- dik meyhanelerine göndermeği kararlaştırmıştı.. Doğan da derhal, mahud meyhaneyi tav- siye etti ve kendi parolasının verilmesini bildirdi. Bu suretle Doğan tayfaya bir ziyafet ver- miş oluyordu. Evvelâ bunu, yani yangın pombasını tecrübe edecekti. Bunun muvaffak olmaması takdirinde de,.. Doğan, düşüncesinin büyük. ANADOLU z Yazan: M. Ayhan . a & Şirketinden: Kooperatilin 9/10/937 tarihindeki toplantıda Kanuni nisap hasıl olmadığıkdan sayın ortakların 27/10/937 tarihine Müsa: dif çarşamba ğünü saat 17,50 de üçüncü defa yapıliıcak top- lantıda hazır bulunmaları rica Olunur. Ruznâme: 1 — Şirketin umumi vaziyetinin ve bilhassa sermaye ve iyetinin tetkiki, 2 — Atisi hakkında karar ittihazı. «İdare , Heyeti, Askerî Fabrikalar Umum |Müdürlüğünden: 148 Kalem Muhtelif Çelik Tahmin edilen bedeli 37,500 lira ölân yukarda miktarı ve cinsi yazılı malzeme Askeri Fabrikalar Umum Müdürlüğü sa- tın alma komisyonunca 21/10/937 Perşembe günü saat 15 de pazarlık ile ihâle edilecektir. Şartname 1 Lira 88 Kuruş mu- kabilinde komisyondan verilir. Taliplerin muvakkat teminat olan 2812 Lira 88 Kuruş ve 2490 Nolu kanunun 2 ve 3 üncü maddelerindeki vesaikle mezkür gün Ve saatte komis- 'ona müraca: 10 12 4 3534 Askeri Fabrikalar Umum Müdürlüğünden: 3000 Ton Lavamarin Kömürü Tahmin edilen bedeli 39,000 Litâ ölan yukârda miktarı ve cinsi yazılı kömür Askeri Fabrikalar Umum Müdürlüğü satm alma komisyonunca 4/11/937 Perşembe günü saat 15 de ka- Eılı zarf ile ihale edilecektir. Şartname 1 Lira 95 Kürüuş mu- abilinde komisyondan verilir. Taliplerin muvakkat teminat olan 2925 Lirayı havi teklif mektuplarını mezkür günde saat 14 e kadar komisyona vermeleri ve kendilerinin de 2490 No.lu kanunun 2 ve 3 üncü mâaddelerindeki vesaikle mezkür ün ve saatte komisyona muracaatları. —10-13.-15-17 3513 Devlet Demiryollarından: Ege büyük mânevraları münasebetile 15 Birinciteşrin 937 Cuma günü Germencik cıvarında yapılacak geçit resmi sayın halkın görebilmesini temin için İzmirden iki, Nazilli ve Ay- dından da ayrı ayri birer hususi tren tahrik edilecektir. gı TİNCİ tren Alsancaktan 6,45 de ikinci tren de 7,50 de hare- ket edecektir. Nazilliden kaldırılacak tren 8,30 da, Aydından kaldırılacak tren de 12,15 de hâreket &deceklerdir. Avdet trenleri de her iki istikamet için Germencikten saat 18 ile 19 arasında tah- rik olunacaklardır. Gidiş. dönüş bilet almak şartile ücretler- de tenzilât yapılmıştır. Bu trenlere Kemerden yolcü kubul edil- miyecek. Yalnızca Alsancaktan kabul edileceklir. 3561 : DA a Manisa Vilâyeti Daimi En- .. . cümeninden: 1 — Manisa Vilâyeti Telefon şebekesi için 1974 Lira kıy- metinde dokuz kalem malzeme satın alınacaktır. 2 — Bu malzemenin cins, miktar, evsaf ve eksiltme şera- itini öğrenmek istiyenler Encümeni Vilâyet kalemine müracaat ederler. 3 — Muvakkat teminat 148 Lira 05 Kürüştur. 4 — İhalesi 15/10/937 Cuma günü saat on birde Vilâyet Daimi Encümeninde açık eksiltme suretile yapıla- caktır. 3468 lüğünü anlamıştı. Başını sallı- yarak yutkundu: — O takdirde de hcrlli.. şu meşhur ve maruf Venedik dokasını kaçıracağım. Kârarı- karardı. Belki dünya, bu hâdisenin akisleri ile çın- hyacaktı. Belki Venedik do- nanması ortalığı altüst ede- cekti. Fakat her olsun, hiç bir kimse Doökayı bulamıyacaktı. Doğan bunu müteakıb, be- yaz gemiye haber gönderdi. Beyaz gemi, Venedik sâhille- rinde bir köy önünde demir- lemişti. Güya bazı sakatlıkları | vardı ve onu tamir ediyorlardı. — SONU VAR — ne olursa İzmir birinci icra memurlü- ğguündan: Beyhancısı İsmtilin Balçova köyünde Derbetli Maksüd oğ- lu Osman ve karisi Fatmada alacağı olan 1100 liranın te- mini istifası zimninda tâhti hacizde bulunan Balçova Ilica- altı mevkiinde kâin tahminen 1000 metre mürabbğmda 400 lira kıymeti muhammineli bir kıt'a bostan tarlasile Balçova Dereyol mevkiü namıdiğer köy- önü mevkünde kâin 3800 metre murabbamda 400 lira kıymeti muhammineli bir kıt'a bağ Ziraat bankasına olan ipotek fazlasına Şşamil olmak üzere 9 /11/ 937 tarihine mü- sadif salı günü saat 10 da açık artırma suretile satılığa çıkarılacaktır. Bu artırmada satış bedeli kıymeti muham- minesinin yüzde 75 ini bulma- dığı takdirde en çok artıran taliplisinin taahhüdü kal- mak üzere satış 15 gün daha uzatılarak — ikinci — artırması 24 /11/ 937 taribhine müsadil çarşamba günü saat 10 da yapılacaktır. Bu artırmada dahi satış bedeli muhammen kıy- metin yüzde 75 ini bulmadığı takdirde satış 2280 numaralı kanuna tevfikan tecil oluna- caktır. İşbu gayri menkul üze- ların paylaşmasından hariç bı- rinde her hungi bir şekilde iç artırma bedelinden tenzil olu- bak talebinde bulunanların ! rakılacaklardır. Şartname 9/10/ | nür. Tâliplerin yüzde yedi bu- işbü ilânın — neşri tarihinden | 937 taribineti itibâren herkese | çuk pey akçesini veya milli bank itibar mektübunu hamil bulunarak birinci icra daire- sinin 937/10205 dösyasına ve icra münadisine müracaatları Tüzumu ilân olünür. açık bulundurulacaktır. — Satış peğin pâra jile olup yüzde iki buçuk dellâliye müşteriye tir. Müterakim vergi ve tanzi- fiyeden. alan belediye rusumu itibaren 20 gün zarlında elle- rindeki vesaikle birlikte da- iremize müracaatları lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicilile sabit, olmayanlar. para- Izmir Gümrük Mubafaza Taburuü Satın Al- ma Komisyonundan: Mühâmmen * Muvakkat Miktarı tutarı teminatı Pazarlık Cinsi Kilo Lira Kr. Ha . tarihi ——— Gün Saat Sadeyağı 2115 1850 63 139 00 15/10/937 — Cuma 10 Si 714 123 85 10 00 B Pa 10,30 6112 418 70 32 00 " ” 1i Peynir 1986 7114 SS 59 00 " ” 11,30 Ç. üzüm 1261 264 81 20 00 ” " 14 Gaz 6679 1202 22 91 00 Mi » 14,30 Zeytin tanesi 1011 313 41 24 00 a a 15 Saman 16789 419 73 32 00 y MAD Şeker 1106 301 40 23 00 Ş . Arpa 34492 1552 15 1T17 00 a 16,30 için açık eksiltme suretile münakasaya köhnulan yukürıda cins ve mik- tarları yazılı on kalem er: ci eksiltmesinde de istekli çıkmadığından 2490 sayılı kanü- nun 43 ncü maddesi ahkâmına göre bir ay zarfında pazarlıkla intaç edilmek üzere ihaleleri hizalarında 'gösterilen 'gün ve Saatlarda yapılacaktır. Umum tahinin tutarlarile muvakkat temi- natları karşılarında yazilıdir. Şartnameleri her gün komisyonda görülebilir. .— lılcklileı_in 2490 sayılı kanuhun 2. nci 3. ncü'maddesinde ve şartnamelerinde yazılı wesikalarla teminat makbüz veya banka mektuplarile birlikte İzmir 'Alsancak birinci kordon 364 numarada tabur satın alma komisyonuna müracaatları. 3507 1 — Tabur ihtiyacı 10 fikteşrin g8i — Tescil edilmiş olan İzmir Memhurlârı' istihlâk' koöperâtik şirketinin 21 6-937 tarihinde adiyen toplanan umumi bheyeti zabitnamesi — ticaret kanuhu hüuümlerine göre sicilin 2091 nümarasına Kayt ve tescil edil- diği ilân olunur. İzmir Sicili Ticaret me- murluğu resmi mühtü ve F. Tenik imzası 1 — Zabitname İzmir memurları istihlâk ko- operatifinin 21-6-937 tarihinde ikinci defa olarak toplanan alelâde içtimama ait zabıtname hülâsasıdır. İzmir memurları istihlâk ko- operatifi ikinci alelâde toplan- tıst 21-6-937 de saat 17,30 da ilân edildiği veçhile halkevin- de yapıldı. İktısat Vekâletini temsilen hazır bulunan borsa komiseri Bay Şevki ortaklara yapılan tebligatın esas muka- velenameye ve ticaret kanunu hükümlerine uygun olduğünu ve (1192 lira S0 kuruş) ser- mayeyi temsil eden 42 hisse- dar hazır bulunduğundan mü- zakereye başlanabileceğini be- yan etmesi üzerine toplantıyı idare heyeti reis vekili bay Kemal Tükel açtı. Usulen âra camiliğine Kemal Alkut ve Nazım Culun ve heyeti ümu- miye kâtipliklerine Cevat ve Şerafettin seçildiler. Ruznamenin bitinci madde- sini teşkil eden idare heyi raporu ve müteakiben ikinci maddeyi teşkil eden murakip raporu okundu ve müttefikan tasvip edildi. 936 bilânçosu ve kâr ve zarar hesabı okunup tetkik edildi ve müttefikan kabul ve tasvip edilerek idare heyeti ibra olundu ve bilân- çoda görülen zararın ihtiyat sermayeden mahsubunun icrası kararlaştırıldı. Sonra ruzname: nin beşinti maddesihi teşkil ederi idare heyeti intihabi işine geçildi. Esas mukavele muci- Bince çekilen kura neticesinde idâre heyeti azasından Sami Ve Atıf ipkâ olundulür. Diğer Beş âzanın seçimi yapıldi ve müttefikân eski idare keyeti azâları Cavit, Asım, Kemal, Salâhittin ve Rahmi seçildiler. Ondaâ Sonrâ rüznâmenin al- tıncı müddesini teşkil eden murakıp intihabi a geçildi ve murakılığa vilâyet muhasecbe müdürü İbrahim, İş bankası ikinci müdürü Cahit ve sorgu hakimi H. Basri müttefikan seçildiler. Sonra idare heyeti azalarile murakiplere verilecek ücret -geçen senekinin ayni olarak müttefikan kararlaştı- rıldı. Esas mukavelename hü- kümleri dairesinde senesi zar- fında münhal idare heyeti azalıklarına idare heyetince tayin edilmiş olan Cavit, Ke- mal ve Salâhittinin tayinleri tasdik edilecek ve heyeti umu- miye namına zabıtların imza salâhiyeti riyaset divanına ve- rilerek konnşulacak başka bir şey olmadığından içtimaa ni- hayet verildi. a 21-6-937 10 kuruşluk damga pulu Kemal Tükel İmzalar okunamadı ev Güzelyalı tramvay cad- desi 1027 numaralı 6 ödalı ve bütün ikonförü havi de- nize nazır ev safılıktır. Ta- liplerin mezkür eve 'müra- caatları ilân olunur. Mes'uliyeti Mahdüdeye tabi İzmir Sicili Ti- İzmir Memurlarır Koosperatifi caretimefiurlu:" gundan: 6