23 Ekim 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

23 Ekim 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

Hindi dolması Arslan ve kaplanın et, koyun ve lük — ölçülerine lav; ot yiyenlerin de koyun yahud k bilmem sizce makbul müdür? Bir tabak dolusu sanın; birincisindeki — bilmâmülayime ablâkı, bu taamların hangi caniblerin larımla kaç imam bayıldıyı ve kaç bind bir bilseniz! Rivayet olunur ki, romatizmin anası da Fransız şarabıdır. Bunlara i te in meşhur “esi Üyle ya! snlb cisimlerde ahlâki lerde ve dumanlarda öyle bir ne: lıma geldi. Biliyorsunuz ki dedeleriu gövçek ve sert diye iki buyurunuz! halde yavaş tütün mişler; onlı Dik yandır, € içenler ise aslan ve kaplan 4 Ancakları, yavaş tütün içen bayanların dayanarak — insanlardan « imam bayıldı ile, bi Gevşek yani yavaş tütün içenlerin ekserisi Irfan Hazar kuzunun ot yüncleri keyfiyeti, alı- cin aslan ablâklarını yahod kap- uzu aldıkları — düsturu tabak dol t, ikincisindeki ca de saklıdır. diye, hindi dolma- ret ve — huşünet kaç defa parmak Talmasını param — parça ettim setbolizmin Baudelai- anası Alman birası; lüve edilmesi Tâzım gelen sD1 unutmuyalım. bir vetire arayoruz da, niçin müyi iye ayırmış ba- rkekler koyon ve kuzu, sert — tütün kı alanlardır. içinde öyle aslan ve kapları ehlâklı olan var ki, sormayınız diyeceksiniz istianasnı yök mudur a acanım? — Piyerpon Morgan kitab muhibbi Maruf Amerikalı zengin Pi- yerpon Morgan kitab merak- hsı imiş; her sene kitab mü- bayaasına bir çok para ve- rirmiş! Eski kitab satanlardan bi- risi bir gün Morgona bir ki- tab getirmiş, kitab oldukça iyi olduğundan banger: Bunun - fiati kaçadır? Diye sormuş. — 600 dolar! Morgan kitabın yapraklarını karıştırdıktan tonra: — Sen bunu kaça aldın? Diye sormuştur. — Eğer size 400 dolara aldım dersem inanmıyacağını- za eminim, Fakat Pariste bu- nu 10 franga aldım. Bu cevab üzerine 600 doları vermiştir. Yine rekor! Amerikanın meşhür talâk şehri olan Renoda, talâk çok kolay ve kısa zamanda elde edilmektedir. Buradaki talâk süratini an- latabilmek için 19 dakikada 79 talâk intaç edildiğini gös- teririz Şimdiye kadar talâk sürati rekoru 20 dakikada 52 talâk idil.. Kudüs müftüsünün 4 karısı Kudüs müftüsü, firarından sonra günün şahsiyeti — oldu; şöyle zekidir, şöyle esraren- gizdir, şöyle azimkârdır. ve saire,. Diye kendisinden bahse- dilmektedir. Son gelen Avrupa gazete- leri de Filistin Başmüftüsünün dört karısından ve... Garb fi- kirlerini sevdiğinden bahset- mektedirler! Kudüs müftüsü dört karıya malik olmakla tam Şarklı imiş Fakat kadınlarının hepsini de | haremine almamak Garb fikirlerini benimsemiş bir adam Morgan ile oluyormuş. | Ne âlâ garbhlık| Başmüftü hazretleri dört karısı ı vü hareminde yapayalnız lundurur Kanlarının genci ile yaşarmış Bize kalırsa bu garbliliğin tam Arabcasıdır! Garip bir hesapl İsviçrede Leman gölü rında bir de Rodan gölü var- dir; bu gölün 577,860,000 metre murabba: sathı olduk- tan başka en derin noktası Vi estre, vayatt derlakiği de 150 metredir. Şu vaziyete gö- re bu gölde 90 milyar metre mikâbı su vardır. Saniyede 180 metre mikâb su aldığına göre gölün su ile dolması için 60 sene icab etmiştir. Bir köpeğin açlık grevi *Kedi ile köpek gibi , ge- çimsizliğin en büyük derece- sini ilade eden bir tabirdir. Ya bu söz yanlıştır, yahut da şu hâdise bir müstesnadır: Çekoslovakya gazetelerine göre Slukemov kasabasında Bumyo adlı bir adamın evin- de bir kedi ve bir köpek var- mış; bu iki hayvan, carib bir istisna olarak iyi geçinirlermiş. Geçenlerde kedi ölmüştür. Kedinin öldüğünü anlıyan kö- pek açlık grevine başlamış, nihayet açlıktan ölmüştür. ——RnRc<<— Von Hep Alman müstemlekeleri için beyanatta bulundu Berlin, 22 (Radyo) — AL man generallerindan Von Hep; İstokholmde matbuat mümes- sillerine vaki beyanatında, dün- yanın selâmeti için Almanya- dan alınan müstemlekelerin iadesi lâzımgeldiğini söylemiş ve aksi takdirde bugünkü va- ziyelin sona ermiyeceğini ilâve eylemi; ’ KG iri iğeri modern na- kil cihazları İYedi elektrik vinci yakında işliyecek.. İzmir gümrüğünün modern nakliye vasıtalarile techiz edi- leceğini ve ilk iş olarak Liman İşletme müdürlüğünce Alınan- yadan 10,000 liraya mazotla işliyen bir vincin satın alındı ğını yazmıştık. Tanklara mahsus bir dişli | tekerlek üzerinde seyyar şekil ilen bu vinç, tahmil ve | tahliye işlerinde fevkalâde ko- laylıklar temin etmiştir. Bu sayede işçi kullanmaktan ta- | sarruf edilmiştir. Ayrıca yedi | elektrikli vinç getirlilmiş ve banlar için gümrük amba elektrik tesisatı yapılmıştır. Gümrük ambarları dahilin- döki laktük vikçlesi der y Yakında lerine — konmuştur. Lyı—rlrıinr konulması için işe tehassıs çalışmaktadır. Gümrük dahilinde dışında da çalışacaktır. Liman İşletme müdür! bün bu hususta gösterdiği bü- ve sürati namına takdire şa- yandır. Vali B. Fazlı Gülecin İkin- citeşrin ayında vilâyetin bazı için alâkadar Vekâlet- lerle temas etmek üzere An- | karaya gideceği söyleniyor. işleri Ziraat Vekâletince Giresun- da bir fındıkçılık enstitüsü açılacaktır. Bu enstitünün te- sisi için çalışmak üzere İzmir- | den mütehassis bir ziraatçi- mizin Giresuna gitmesi Ve- kâletçe tensib edilmiştir. Yabani zeytinlerin aşılanması Vilâyetimiz dahilindaki zey- tin delicelerinin “aşılanmasına Urla kazasından başlanacağını yazmıştık. Pazar günü, ziraat- çılarden mürekkeb bir heyet, Urlaya giderek delicelerin aşı- caklardır. iç ve dışında yüksek tevettürlü | gümrük dışındaki vinçlerin de | başlanacaktır. Bu işte iki mü- | dört ve | üç elektrikli vinç | yük alâka, nakliyatın intizam | Vali B. Fazlı Güleç Fındıkçılık enstitüsü lanması ameliyesine bışlıyı—; eZT KT HABERLERİ Gümrükte — Belediye reisinin tetkik seya M e 'B. Behçet Uz, Londraya giderek 'orada da tetkikatta bulunacaktır —— Belediye reisi Dr. Behçet Uz ve refakatindeki belediye Avrupadaki devam et- mühendislerinin tetkik seyahatleri mektedir. Dr. Behçet Uz, Duseldrof- tan Hollandaya geçerek Ams- terdama gelmiş ve burada be- lediyecilik bakımından faydalı tetkiklerde bulunmuştur. Tabi- atın bütün güçlüklerile daimi mücadele — halinde bulunan Amsterdam halkı, burada Av- birini kurmuştur. Yolların ek- serisi taş bulunamadığından tuğladandır. Bütün evleri de | gayet sıhhidir. Büyük stadyom- | lar, şehir stadı, taksi otomo- | billeri, ticaret limanı ve süd- | yomlu lâmbalarla yapılan şehir tenviratı bilhassa burada tet- | kik edilen mevzular dadır. ârasın- rupanın en güzel şehirlerinden | Beş spor sahası — £ ve beş kulüp htati nn B Hollandada en fazla göze | çarpan bir nokta da, halkın bisiklet kullanmasıdır. Diğer Avrupa - şehirlerinin sokakla- rında görülen otomobil akı ana mukabil burada bisiklet | akınları vardır. Amsterdamdan Lâheya ge- çen Dr. Uz, orada Türkiye sefirini ziyaret etmiş, belediye dairesini, belediye hastanele: rini, hali, ekmek fabrikasını, | çiçek serlerini, muhtelif park- yerlere ait plânlarından ları gezmiş, bu malümat almış, istifade imkânlarını tetkik et- miştir. Lâheydeki büyük or- manlık ve at ile gezme parkı da gezilmiştir. Dr. Behçet Uz, Hollanda- dan Londraya geçecek, ora- dan da Paris, Berlin yolile | İzmire dönecektir. <—— Karşıyaka spor sahasının açılma İzmir sporunu yükseltmek için alınan esaslı tedbirlerin birin- cisi ve en mühimi, şehrin beş yerinde normal spor sahaları tesis etmektir. İlk iş olarak Karşıyakada | Osmanzade mevkiinde 11000 liraya spor sahası inşa edil- miştir. Bu —spor sahasının bayramında yapılacaktır. Kar- | şıyaka spor sahasından sonra DEşrefpaşa, Tepecik ve Güzel- yah semtlerinde'de birer #por sahası inşa edilecektir. Bele- diye büdcesinden iki senedir yedişer bin lira ayrılmış ve spor sahalarının inşasına has- redilmiştir. Ayrıca vilâyet büd- cesinden de on bin lira ay- rılmıştı. Her senenin büdce- lerine konulacak tahsisatla her sene İzmirde yeni spor saha- ları inşa ettirilecektir. Spor sahasının yanıbaşla- rında birer de spor kulübü yaptırılacak ve bu suretle teş: açılma merasimi, Cumhuriyet | merasimi yakında yapılacak.. kilâtlandırılacak spor işleri, gençlerimizin mütekâsif bir şe- kilde uğraşacağı en tatlı meş- gale olacaktır. Gençler, yeni spor kulübü ve sahalarında kendilerine lâzım olan hertürlü spor vasıtasını kolayca bula- bileceklerdir. “İyi spor, iyi spor sahala- nnda olur.,, Otobüs seferleri Belediye, Konak - Alsancak arnsında işliyen otobüslerin seferlerini değiştirmiştir. Dün- den itibaren yalnız iki otobüs Konak-Fuar-Alsancak hattına tahsis edilmiş, — diğerleri de doğrudan doğruya Konak-Al- sancak arasında işlemişlerdir. Konak-Fuar-Alsancak - hattına ayrılan iki otobüs, hiç dur- madan sefer yapacaklar ve bu hattın ihtiyacını - karşılıyacak- lardır. Adliye binasının tamiri Adliye binasında sıvaları dökülen bazı yerlerin tamirine başlanmıştır, Seviye itibarile yekdiğerlerinden farklı şahsiyetlerin tabiat ve mizaçlarile alay eden ve bunların içyüzlerini meydana vuran eğlenceli ve zevkli filim ile Karımı ihmal ettim cezamdır diye feryad eden ve aşkı uğrına sinir buhranına uğrıyan bir kadının ıstırabi. ve intikâmını tasvir eden iki büyük filim İer TAYYAR E Sinemasında Görmek üzere şimdiden hazırlanınız 1 -- Aşk Şükranı " Yıldızlar filimi diye nam alan bu filim GABY MORLEY.ELVİRE POPESCO.LEFA- Gibi beş Fransız artisti tarafından temsil edilmiştir 2 -- Operada bir gece Aile hayalının inceliklerini musavver hissi ve içtimat aşk filimi) Oynıyanlar: P. AYR AM OUNT Güstav Frohlich - Lida Barova TU RNAIL FEE GEMDYEET OYOY A” DS DNUT FOG LLAN S CCT OD DA A VOGAF TT C VHND CUAROLARIAI K MK AAA AR LK CU SEANSLAR: Operada bir geee 3 ve 7,20'de Aşk şükranı 4,50 ve 8,45 de cumarteni, pazar 1,45 de Aşk şükramı ile başlar Fiatler: 30 40 50 Kr. 233 İlkteşrin" 937 Kritik' ve otokritik Fransada kan- tonal seçim Fransada bu sefer, vilâye ve kaza umumi meclislerin: girecek azanın seçimi yapıldı Bu şu itibarla bi ebemmiyeti vardır ki; elınacal netice, Fransız milletinin şim diye kadarki “halk öephesi, hükümetine itimadının devan ettiğini veya bu itimadın sar sılmağa — başladığını - tebarüi ettirecekti, bu taayyün ede cekti. Seçim iki gün önce bitt va bazı İstanbullu arkadaşlarır biraz erken bir hükümle ifad etmek istediği hale aykırı bir istikametle neticelendi. Fransız — milleti hemen üçte ikisini hesi, ne vermekte tereddüd etmedi. Demek — olüyor ki, Fransız sağ cenah partilerinin iktidar sandalyasının civarına yaklaşmaları bir kere daha güçleşmiş bulunmaktadır. Fran sa, ÂAvrupa içinde ve Avrupa ışında devam eden politika fırtınasının ortasında, —bu fir: tınayı kimlere borçlu olduğunu asla unutmamak niyetinde değildir. Filvaki, eğer bügün Fransa için bazı tehlikeler mevcud ise, bu, Ruhru işgal kararlarını veren ve arkasını Versailles barışına dayayarak Almanyadan astronomik ra: kamlara baliğ tamirat haraç: ları tahsil etmeğe çalışan Fran- sız sağ cenah fırkaları saye- sinde olmuşltur. Şimdi ise, bu fırkalar, sanki bütün bu ahva- lin mesulleri kendileri değil- miş gibi, Fransiz milletini tavizlere sürüklemek istiyorlar. İşte Fransız milletinin reyin- den -bir kere daha mahrum ettiği partiler bunlardır. Bu seçimden, iktidarda bu- lunan partiler grubunun daha kuvvetli olarak çıkması Fran- sanın gerek iç, gerek dış po- litikasında tesirlerini göstere- cektir. Burhan Belge seçimin reylerinin *halk cep: Kızılay, insani duyguları ya- ratır, yaşatır, yükseltir. Kızlay, Türkün asil benli- ğinden doğmuştur. Kızılay, ulusun sosyal bek- çisidir. Zelzelenin, seylâbın, tayfu- nun, yangının felâket durağı Kızılay kapısıdır. Lise açılacağı asılsızdır Ancak bir başmua- vin bekleniyor Bir sabahçı gazete, dünkü sayısında, bu sene şehrimizde Ege 1lisesi namı altında bil lise açılacağını ve buraya es: ki maarif müdürlerinden bi zatın direktör olarak getirile- ceğini yazmıştır. Halbuki, bu sene - için lisel açılması mevzubahs değildir. Esasen mantikan buna imkâiı da yoktur. Çünkü, bina yoks tur, derslere de başlanmıştır. Bittabi isim ve müdür kısmına aid haberler de ayni - kiy- mettedir. Bizim bildiğimiz şudur: Erkek lisesi müdürüne, ge niş salâhiyette bir başmuavi! verilecektir. Bu — başmuavit aşağı yukarı müdür vazifesi görecek ve İisenin, eski kızZ| lisesindeki kısmında — buluna' caktır. Gelecek yıl da burasi nın müstakil hale ifrağı di şünülecektir.