24 Ekim 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

24 Ekim 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

n *““Numara — 114 ANADOLU Yazan: M. Ayhan Hizmetçi kız iyice sarhoş olmuştu. Doğan onu yatağına yatırdı. Genç kız, biraz sonra sar- hoş olmuştu. Onun sarhoş- luğu da bir tuhaftı: Hem gülüyordu, hem de dudaklarında derin — hüznün çizgileri beliriyordu. Bir aralık kaşlarını kaldırdı ve Doğana baktı. Gözleri, uzak bir bula- nıklik içinde idi: — Şimdi iyi mil — Anlamadım.. — İyi mi oldu, şimdi diyo- rum. Bakınız, şimdi de benim deliliğim başlıyacak. Fakat siz bu delilikleri çekemezsiniz ki... Ben... Bir hizmetçi kızım.. Siz ise asillerle sevişen bir genç... Biz, uşak makulesiyiz... Acı bir kahkaha attı: — Uşak... Fakat benim de kalbim değil mi?.. Niçin şarab vermiyorsun ba Haşşöyle, iyi doldur.. Senin i mek isterim... Ne niz mi?... Gücenirsiniz şüphe- siz.. Tenezzül etmezsiniz Çün: kü... Hayat bu, ne olacak... Genç kiz bir nefes aldı ve Doğanın tuttuğu şarab barda- ğımı kaptı, bir. hamlede yu- varladı: — Teşekkür ederim asilza- dem.. Çok teşekkür - ederim.. Sen, onlara benzemiyorsun.. Zaten ben de sana ondan âşık oldum... Hem ne âşık... Hem ne âşık... Genç kız yerinden kalktı, Doğana yaklaştı. Doğanın çe- nesini iki elleri ile kaldırdı. Kızın ayakta duracak - hali yoktu: — Bana-iyi bak... Âşıkım sana diyorum.. İslemiyor mu- sun bunul... Sen ister iste, ister istemel... Kalbimin kâhyası değilsin ya:.. Ve genç kız yavaş yavaş, sendeledi, olduğu yere yığıldı. Gözleri kapanıyordu. Fakat gene gülüyordu. Bu tatlı sar- hoşluğun öyle güzel bir gülüşü vardı ki... Doğan onu kaldırdı: — Fazla kaçırdın.. Keşki sana teklif etmemeli idim. Genç kız omuzlarını silkti: — Ben şikâyet etmiyorum.. Ooooh, ne iyiyim... Sık beni kollarında... Sık, sık!... Doğan gülerek başını sal- ladı ve onu gene koltuğa oturttu: — Yaramaz kız!.. Genç kız güldü: — Ben mil.. Ben mi yara- mazım?.. Hayır, kat'iyyen... Bir şarab daha verirsen kabul ederim bunu,.. Bu şartım bir.. —E, başka şartlar da mı var? — Var yal... Bir yaramazı sarhoş etmek kolay mı?. Hem de sana âşık olan bir kıza içki vermek doğru mu?. Beni yatağıma götüreceksin... Pren- ses gelir beni bu halde gö- rürse ne olur?, — Korkma, gelmiyecek.. O ancak yarın gelebilir... — Yaaaaa, Gelmiyecek öyle mil... Peki... Öyle olsun.. Fakat beni yatağıma kadar ne. Başım,.. Başım öyle dönüyor ki.... Siz dönüyorsu- nuz, masa dönüyor... Pencere dönüyor, oda dönüyor... kucakladı. ve — Biraz yemek alsanız.. — İstemem.. Mersi güzel âşıkım.. Yemek - istemi- yor canım.. Doğan gülüyordu. O da gülüyordu.. Hem de kahkaha- larla gülüyordu... Doğan, onu kaldırıb götürmekliğin bir za- ruret haline geldiğini görmüştü. Fakat bu, tehlikeli bir şey olabilirdi. Koltukta onu uyusun, diye bıraktı. Fakat hizmetçi kız uyumu- yordu... Bilâkis sarhoşluğu art- tıkça şakası, şuhluğu ve gü- zelliği de artıyord: — Ne diyecektim bilir mi- siniz? — Ne diyecektiniz?. — Şey.. Ben söylerken siz gene yemeğinizi yemekte de- vam ediniz. — Merak etme, o ciheti ihmal ettiğim yoktur. — Peki, öyle olsun... Aç kalırsınız diye korkuyorum da.. Ne diyecektim bilir misiniz? — Ne diyecektiniz? — Şey... Keşki siz de hiz- metçi olsaydınız. Doğan bir kahkaha attı: — Hizmetçi mi olaydım.. Genç kız yerinden kalkar ademi'madakala'Ro.| mitesi dün toplandı — Başı 1 inci sahifede — geri alınabileceğini ve İngiliz plânını kabul edip etmedik- leri hakkında komiteye iştirak etmiş bulunan devletlerden fikir sorulmasını ve komitenin pazartesi günü tekrar toplan- masını teklif eylemiştir. Bu teklif kabul edilmiş ve yalnız komitenin, pazartesi ye- rine salı günü toplanması mu- vafık görülmüştür. benim İngiliz plânının metni şudur: 1 — İhtilâlin başlangıcın: danberi İspanyaya girmiş bu- lunan ecnebilerin geri alınması, 2 — Tarafeyn, hüsnü - niyetlerini isbat etmiş olmak için, senbolik bir tarzda der- hal bir miktar gönüllünün İs- panya haricine çıkmasına mü- saade etmeleri, ğ 3 — Gerek ihtilâlci ve ge- rekse cumhuriyetçi İspınyayı iki komisyon gönderilmesi, 4 — Gidecek olan komis- yonların, iki tarafta da ne kadar gönüllü bulunduğunu tesbit etmek için bu komis- yonlara her suretle kolaylık gösterilmesi, $ — Alâkadar devletlerin, bir daha İspanyaya gönüllü göndermiyeceklerine dair ta- ahhüdatta bulunmaları, 6 — İspanya kontrolunun, karadan ve denizden mümkün olduğu kadar kuvvetlendiril- mesi, Britanyada fırtına Londra, 23 (Radyo) — Bri- tanya adasının bütün sahille- şiddetli fırtınalar hüküm sü- rüyor. Portsmotda, dalgalar hasa- rat- yapmıştır. Londraya yağmur' ve - tolu düşmüştür. CURMEREL D MA NM gibi oldu. Fakat yapamadı, gene olduğu yerde kaldı: — Öyle ya..... Öyle ya..... Hizmetçi... Meselâaaa, bahçı- van.. Güzel bir bahçıvan... — Farzedelim ki, hizmetçi oldum, bahçıvan oldum.. Ne olurdu?. — Ne mi olurdu?... Beni severdin, bana âşık olurdun.. Doğan, bir kahkaba daha savurdu.. — Gülüyorsun tabii... — Halbuki ben hizmetçi olaydım, asilzade madamları gene severdim.. — Şu halde... Ren de asil- zade bir genci sevebilirim demek... Bu defada kız kahkahaları bastı: — Gördün mü... Senin si- lâhınla seni vuruyorum... Genç kız, © kadar cana ya- kın kahkahalarla gülüyordu ki.. Şarabın gözlerine verdiği mah- murluk, olgunluk çağının bü- tün bir cezbesi ile yavaş yavaş Doğanı sarıyordu.. Omuzlarına kadar - çıplak kolları ve açık, beyaz omuz- ları ile sık sık nefes aldıkça kabarıb inen göğsü, yavaş ya- vaş tesirini gösteriyordu. SONU VAR — İnabilir miyiz? — Başı | inci sahifede — almışlardır. Şanghay, 23 ( Radyo ) — Japonlar, son muharebelerde mü him miktarda zehirli gaz kullanmışlardır. Tokyo, 23 (Radyo) — Şang- hay cephesinde ve Şapeyde Çinliler taarruzda — bulunmuş- lar ve üç saat süren harpte geri çekilmeğe icbar edilmiş- lerdir. Çinlilerden 550 kişi ölmüş, Japon zayiatı az ol. muştur. Şimal demiryolu isti- kametinde beş fırkadan mü- rekkeb Çin kuvvetleri mukabil taarruzda bulunmuşlardır. Paris gazeteleri Von Ribentrobun seyaha- tini tefsir ediyorlar Roma, 23 (Radyo) — Al- manyanın Londra sefiri Von Ribentrop, bugün zevcesi ile kızını (Kapr)e götürmüştür. Von Ribentrop, yarın İtalya ricalile bir kere daha konuş- tuktan sonra, Berline dönecek ve oradan Londraya giderek, Salı günü açılacak olan Avam kamarasında bulunacaktır. Paris gazeteleri, Von Ri- bentrobun Roma seyahatini muhtelif şekillerde tefsir et- mekte ve müumaileyhin, B. Hitler tarafından sureti mah- susada Romaya gönderildiğini iddia eylemektedirler. Fransa Hindiçiniye asker gönderecek Paris, 23 (Radyo) — Dün toplanan kabine Paris gazete- lerinin yazdığına göre, müs- temlekelerin müdafaası mes- elesile meşgul olmuştur. Hindi- Çiniye asker göndermek ve müdafaa kuvvetlerini artırmak için bütçeye 300 milyon frank tahsisat konması istenmiştir. ÇKL Lik maçları 13 Şubatta sona erecek Bölge futbol ajanlığı, lik maçları fikistürünü hazırlamış- tır. Buna göre lik maçları iki devreli olacak, 14 - İkinciteş: rinde başlıyarak 15 Şubatta sona erecektir. Tanzim olunan fikistür mu- cibince hangi tarihlerde hangi kulüblerin karşılaşacaklarını ya- zıyoruz: Birinci devre: 14 Teşrinisani; Demirspor - Doğanspor; Üçok-Ateş, Ya: manlar - Alsancak. 21 Teşrinisani; Demirspor - Ateş, Üçok - Doğanspor. 28 Teşrinisani; Üçok-Alsan- cak, Doğanspor - Yamanlar. 12 Kânunuevel; Demirspor- Yamanlar, Doğanspor - Alsan- cak. 19 Kânunucvel; Doğanspor- Ateş, Demirspor - Üçok. 26 Kânunuevel; Üçok- Ya- manlar, Ateşspor - Alsancak, İkinci devrede gene ayni takımlar baştan itibaren şu tarihlerde karşılaşacaklardır. 2-9-16-23 - 30 Kânunu- sani, 6 ve 13 Şubat. On üç Şubatta son lik maç: ları oynanacak ve bu maçlar- dan sonra İzmir şampiyonu belli olacaktır. Liklerin iki devreli olarak hazırlanmasının sebebi, milli küme maçlarına girecek ta- kımların daha fazla çalışmala- rını temindir. İzmir şampiyonu ile İzmir ikicisi olacak takım- lar, 938 milli küme maçlarına İzmir namına iştirak edecek- lerdir. . Bugünkü maç Bugün öğleden sonra Al- sancak sahasında bususi te- masların en canlılarından bi- rine şahid olacağız. Bölgemizin en kuvvetli takımları arasında yer almış olan Alsancak:Do- ğanspor takımları şild finali için karşılaşacaklardır. Liklerin arefesinde bulundu- gumuz sıralarda her iki takımın liklerde olduğu gibi yüksek mevkilerini muhafaza - edebil- mek için hazırlık mahiyetinde daha şimdiden çok çalışacak- ları muhakkaktır. Bunun için takımlar tam kadrolarını muhafaza ederek maça iştirak edeceklerdir. İsveç 9 lar konferan. sına iştirak edecek Stokholm, 23 (Radyo) — İsveç hükümetinin Brüksel el. çisi, Brükselde toplanacak do- kuzlar konferansında - İsveçi temsile memur edilmiştir. Duf Koper Napoliye vardı Napoli, 23 (Radyo)— İngil- tere Deniz Bakanı Duf Koper bugün burâya gelmiş ve ken: disini hamil olan (Ensanteros) yatı, top atılmak suretile se- lâmlanmıştır. Duf Koper, buradan Ro- maya gidecektir. Habeşistana gidecek İtalyan amelesi hareket | ediyor Roma, 23 (Radyo) — Ha- beşistana gidecek olan İtalyan amelesinin ilk kafilesi, gelecek hafta hareket ediyor. Bu ka: ' file, 450 aileden mürekkeptir. Üzüm salışları Alıcı K KS İabisar ida. 12 15 Alyoti bira. 12 18 Ü. Kurumu 14 25 16 50 S. Erkin 14 75 16 75 Beşikçi o. 12 Mi F. o. Abdul. 16375 17 36 Paterson 15 S0 16375 35 Şınlak o. 14 15 31 M.o.Hulüsi 14 75 18 22 A. Maydo 12 50 14 50 17 K. Taner 16 18 1807 116364,5 118171,5 İncir satışları Ç. Alıcı Kem 26 J. Taranto 6375 20 B. S. Alazra. 9 18 A.C. Sipahi 8 50 12 E. R.Roditi l1 8 B. Franko 10 50 84 99339 99423 Zeytinyağı satışları Alıcı KŞ R'S 5000 Ali Mulla 0. 3125 31 25 5000 S. Erges — 3350 33 50| 10000 Zahire satışları Ç. Cinsi K S KS 5008 Buğday 575 650 15 Burçak 4 35 M. D. 4625 4 75 35 Susam ı K. D. 90000 Kilo Pamuk 37 25 3775 Piyasa fiatleri 7 x1200 13 50 13 175 04 25 14 50 15 00 16 S0 — 17 00 18 00 19 00 2000 21 00 A b yaklaştı. Fakir yavru- ları düşünmeli Çocuk Esirgeme Kurumun- dan: Ç 992 362 143 71 S1 41 Kış yaklaştı. Geçen seneler olduğu gibi, bu sene de Ço- cuk Esirgeme Kurumu ihtiyacı olan çocukların giyinmesine, mektep kitaplarının tedarikine başladı. Evinizdeki eski çama- şırları, elbiseleri, çocuklarını- zın eski mekteb kitaplarını Kuruma vermeniz birçok yav- ruların ihtiyaçlarını temin ede- cektir. Kuruma telefonla haber vermeniz kâfidir. Eşya eviniz- den vesikalı bir memur tara- fından aldırılır. B. Hitler döndü Berlin, 23 (Radyo) — Bay Hitler, bugün malikânesinden buraya dönmüştür. t Foto Or İNÖNÜ Cad. No. 20 Atölyede En güzel pozlar çekilir. Amatör işler Temiz çabuk ucuz yapılır Birinci Sınıf Mutahassıs Dr. Demir Ali Kamçı oğlu Cilt ve Tenasül hastalık ları ve elektrik tedavisi İzmir - Birinci beyler sokağı Elhamra Sineması arkasında 2 h İngiltere — Silâhlanma programil dan vazgeçemez | Bay Eden Londra, 23 (Radyo) — İ giltere Milli Müdafaa Nat B. Ford Belisa iradettiği | nutukta hükümetin silâhlan! programı için asla geri dö miyeceğini ve silâhlarını | kat daha artıracağını, hiç kil senin İngilterenin silâhlant plânı tahakkuk ettireceğindi şüphe etmemesi lâzımgeldiği söylemiştir. (Taymis) Almanyanın müstemleki talebi için ne yazıyor Londra, 23 (Radyo) — T8 mis gazetesi, Almanyanın mü temleke talebini mevzubal ederek bu mesele için Almâ yanın, bundan sonra İngilter€ noktai nazarını kabul ve t€ viç etmesi icab eylediğini Yi zıyor. Yuanan kralı Romaya gidecek Atina, 23 (Radyo) — Yün kralı ikinci Jorj, bu ayın yir! dokuzunda Romada, buli cak ve oradan Parise geçe! Fransız ricalile konuştu cti sonra Londraya gidecektir.. Şan Şolyan Kurşuna dizilmiştir. Tien-çin, 23 (Radyo) Bundan evel isyan ederek Kay-Şeki esir eden ve bilâbii kendisile Aanlaşarak cı kurtulan Çin Mareşalı $j Şolyan, son günlerde 0 kumandanı olmak üzereyk' Şan*Kay-Şek tarafından gö len lüzum üzerine kurşunâ zilmiştir. Dr. Şaht İstifa mı ediyor? Berlin, 23 (Radyo) — " manya İktısat Nazırı B. ” Şahtın istifa edeceğine kuvvetli bir şayia vardır. B. Göbelsin dört sen plânını tahakkuk ettirmek çalışan B. Neymanın İkt| Nazırlığına getirileceği $Ö hiyor. Zayi İstimal etmekte - olduf! mührümü kazaen zayi —& Yeniden hâk ettiğim müb istimale başladım hükmü kalmamıştır. Alsancak Şerafettin bel * kağında 24 no.lu hanedi Ü kim Sakızlı Mürşide Göz Hekim Mitat Orel AdrcxiuBtyler Numan ** ği No.23 — 4 Kabul saatleri: Öğledef Telefon : 3479 £ saat 10-12 öğleden S0f | 15,30- 17 Tele. 3dü y