10 Kasım 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 10

10 Kasım 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 10

T aa we -KT 5 ea İiada V PN ee P A İ .- L * L 5 . " 2E z45 » FREE 4 Wöğ Ü . Ğ -e M etirluk Sabife 1b “— Boşı 1 nci sayfada — zaman refakatinde çalışmak ve fakat, asıl maksad . için fasılasız arkadaşlık etmek şerelini - taşı- dığım selefim Malatya mebusu İsmet İnönünü hürmetle ve mu- habbetle anmayı, — zevkli bir vazile telâkki etmekteyim. Büyük milletin sayın vekilleri; Yapmak istediklerimizi ve ça- İışmamıza vereceğimiz veçhe ile lüzumlü sandığım - bazı tafsilât ile arzetmiş bulunuyorum. Bun- lar, mali imkânlarımızın, teknik şartlarımızın müsaadeleri nisbe- tinde ve bir plân dahi inde bar şarılması, Şefin direktifi ile Parti programında ifade edilmiş ve hükümetimize, tatbik sahasına koymak ödevi verilmiş işlerdir. Tahakkuk - ettirilecek her kı- sım, hem mali, hem teknik im- kânlarımızı müsbet bir surette artırarak, diğerlerinin de başa- nlmasını temin edecek mahi- yettedir. Bunları tahakkuk ettir- mek, itade azmini ve heyecanını ruhmuzda düyuyoruz. Fakat, bi- zim için asıl imkân membaı, büyük Türk milletinin, “yüksek irade, küdretini şerefle temal eden Büyük Meclisimizin hükü- metime göstereceği muzaheret ve yardımdır. İş programımızı büyük mille- timiz için faydalı buluyorsanız, arkadaşlarımda ve bende tatbik edebilmek iktidarını görüyor sanız yüksek - itimadınızı esirge- memenizi dilerim, Sizin — itima- dınız, bizim kuvvetimizin ve ba- şarımızın sarsılmaz temelidir. « .. Bu celseden evel, Yugoslavya mebusan meclisinin bir telgrafı okunmuş, bazı mebuslar söz almıştır. Başvekil bunu müteakıp tek- rar kürsüye çıkıp teşekkürde bulunmuştur. Bu husustaki Anadolu Ajansı haberlerini de veriyoruz: Ankara, 8 (AA) Bdi Meclisi bugün saat 14'te Hilmi Uranın başkanlığında toplanmış ve iki celse akdetmiştir. Türkiye-Yugoslavya Birinci celsede — Yugoslavya mebusan — meclisi reisliğinden gelen aşağıdaki telgraf okunmuş ve sürekli alkışlanmıştır: Türkiye B. M. Meclisi riyasetine Yugoslavya krallığı mebusan meclisinin 30 Haziran 937 ta- rihli celsesinde atideki kararı kabul eylediğini Ekselânslarına iblâğ ile kesbi şeref eylerim. *Yugoslavya mebusan meclisi Türkiye B. M. Meclisinin sami- mi dostluk — tezahüratından son derece minnettar, dost ve müt- tefik Türk milletine- olduğu ka- dar onun mümessillerine en ha« raretli selâmlarını kemali muha- lâsatla gönderildiğinden dolayı bahtiyardır. Yugoslavya mebusan meclisi bu vesileden bilistifade Balkan- lar ve Balkan milletlerile umumi su'hun kavi zâmanım teşkil eden ve Balkan paktına müstenit bü- lunan sarsılmaz dostlukla heriki milletin gayrikabili İnhilâl bir surctte yekdiğerine bağlı oldu- ğunu kaydeder. Yaşasın Türk milleti ve yaşa- sın onun mümessilleri.. Bu münasebetle en derin his- siyatı ihtirâamkâranemi takdim ederim, Bay reis. Yugoslavya krallığı mebusan meclisi reisi Stafan İrie İcra ve İflâs kananu: lera Hâs kanununun 6 1ncı maddesinin kasdettiği hususlara münhasır olmak üzere hususi bir kefalet sandığı tesisi hakkındaki n lâyihasının geri verilme- — Başvekilimiz İ meye geçilmiş ve Van gölü iş- 'gul olmağa başlamıştır. İ ses Olga hazır bulünmüşlardır. sine dar Başvekâlet tezkeresi okunmuş ve lâyihanın iadesi kabul edilmiştir. Bundan sonra Başvekil Celâl Bayar sürekli alkışlar arasında kürsüye gelmiş ve yeni hükü- metin programını izaha - başla- mıştır. Başbakan ikinci celsede iza- hatına devam ederek bitirdikten ve sürekli alkışlar arasında kür- süden indikten sonra Halil Men- teşe (İzmir) Berç Türker (Afyon- karahisar) Hakkı Hılıç (Kocaeli) Fazıl Ahmed Aykaç (Elâziz) nu- tuk hakkında mütaldalarını et- raflıca tafsil etmişler ve Başve- kile muvaffakıyetler temenni sin- de bulunmuşlardır. 4 — Şartnameleri her gün komisyonda görülebilir. rile teminat ve teklif mektuplarını — ihale saatinden en az Müteakıben itimad talebi reye | — $ — İstekliler ticaret odasında kayıtlı olduklarına dair vesika bir saat cvel komisyona vermiş bulunacaklardır. konarak tayini esami suretile göstermek mecburiyetindedirler. l 3 g 418 3901 reye iştirak eden 358 reyle ve | 6 — Eksiltmeye iştirak edecekler 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 | — İzmir Lv. Sat. AL Ko. Rs. den: T müttefikan ilimad beyan edil- İlldd!l"î"df ve şattnamesinde yazılı vesikaları ve teminat Mektepler için yetmiş beş bin iki yüz öonyedi metre çamaşırlık miştir, — muvakkatlarile birlikte ihale saatından evvel komisyonda | ve nevresimlik bez 18-11-937 Perşembe günü saat 15 de Topha- ı Başvekil Celâl Bayar alkışlar | — — hazır bulunmaları. 1102 .6 -10 nede İstanbul levazım amirliği satın alma komisyonunda kapalı — arasında tekrar kürsüye gelerek şünları söylemiştir: Başvekil Celâl Bayar (İzmir)- Arkadaşlar, evvelâ programım hakkında lütufkâr - sözler söyle- yen hat p arkadaşlarıma teşek- kür ederm. Büyük milletimizin sayın vekillerinin itimadına ge- lince, buna karşı — şükranımz ancak minnet kelimesile — ifade edebilirim. Bu minnet borcumu- zu ödemek için tasıvvur ettiği- miz tek çare, tek yol — vardır. O da milletimiz ve memleketi- miz için çalışma ve bu çalışma- da sizin idealinizi temsil etnek- tir. Buna söz veriyorum. Bütün vüsatım'zle çalı (Allah ııîı.vı,f;;-k?y': versin letme idaresinin 932 mali yılı son hesabına ait mutabakat be- yannamesinin görülmüş olmasına da'r divamı muhasebat riyaseti tezkeresile Van gölü işletme idaresinin 1932 yılı son basabı hakkındaki kanun lâyihası ve divanı —muhasebat — encümeni mazbatası kabul edilmiş ve bunu mütcakıb B..M. Meclisi 1937 yılı Mart, Nısan ve Mayıs, Ha- ziran, Temmuz, Ağustos, Eylül ayları hesapları hakkındaki mü- rakıplik raporları okunmuş- ve daimi encümenlerden muayyen miktarda daimi aza - telriki suretile — vekâletlerle — karşılıklı encümenlerde —ayrılan — ik şer üyeden — müteşekkil — memurin kanunü — muvakkat — encümeni ve Dahiliyo, İktısat, Maarif, Ma- liye, Nafıa, Sıhhat va İçtimai Müavenet encümenlerinden seçi- len üçer üyeden müteşekkil vi- lâyetler Hususi idareler kantın lâyihaları muvakkat encümeni teşkili ve makamı riyasetin bun- dan sonra içtimalırın saat 15 te olması hakkındaki teklifi kabul edilerek Çarşamba günü saat 15 te toplanılmak üzere içtimaa nihayet verilmiştir. Ribentrop Vazifesi başına döndü Paris, 9 (Radyo) — Alman: yanın Londra sefiri Vön Ribent- rop, bugün Berlinden Londraya dönmüş ve sefaret işleriyle meş- Bukingam sarayında Krallara ziyafet verildi.. Londra, ,9 (Radyo) — İngik tere kral ve kraliçesi Bukingam sarayında Yunanistan ve Bulga- ristan kralları ikinci Jorj ve Boris şereflerine mükellef bir ziyâföt vefmiljlerdir. Bu ziyâfette valde kraliçe Mari, dük ve dü- şes dükend, Yunan prenseslerin- den Eleni ve Yugoslavya krallık naibi prens Polun 2evcesi pren- ANADOLU İzmir Levazım âmirliği ilânları Izmir Levazım amirliği satın alma ko. reisliğinden: Cinsi — Miktarı Tahmin edilen Teminatı İhale tarihi mecmu tutları Kilo lke K Li K Kuru fasulya 9600 1152 86 40 12/2.Teş/937 Sömükok 80 tön 2240 168 -00 12/2.Teş/937 Kuru ot 4800 kilo 192 14 40 13/2.Teş/937 Beyaz peynir 2400 , — 912 68 40 13/2.Teş/937 Günü Saatı Münakasanın şekli Cuma 15,30 — Açık'eksiltme Cuma 16 Açık » Cumartesi 10 Açık » Cumartesi n Açık , 1 — İmzir tayyare kıtâatının yukarıda cinsi ve miktarları ya- zılı dört kalem -mevad iaşe dört kıt'a şartname- ile ayrı ayrı açık eksiltme suretile münakasaya konmuştur. İhaleleri hizalarında yazılı tarih gün ve saatlarda kışlada İzmir levazım amirliği satın alma komisyonunda yapila- caktır, 3 — Tahmin edilen tutar ve teminatları hizalarında yazılıdır. 2 — İzm.r Levazım âmirliği satın alma komisyonundan: 27 /lkinciteştin/ 937 cuma günü saat 16 da İzmirde kışlada İzmir Levazm âmirliği satın alma komis;onunda kıpalı zarfla ihalesi icra kılınacağı Anadolu gazetesinin 7/11/937 tarihli nüsha- sile ilân edilen otuz üç bin altırıı kilo pirincin ihalesi 271İkinciteşrin kinciteşrin/937 cuma günü olduğu 3941 İzmir Levazım âmirliği satın alma komisyonundan: 1 — İzmir Müstahkem mevki kıtaatının 26900 kilo pirinç ihti- 1 kapalı zarl usu ile münakasaya konulmuştur. 2 — rl:nlııi 26 /İkinciteşrin” 937 cuma günü saat 16,30 da kışlada İzmi Levazım âmirliği satın alma komisyonunda yapılacaktır. 3 — Tahmin edilen mecmü tutarı 5783 lira 50 kuruştur. 4 — Teminatı muvakkate akçesi 433 lira 77 kuruştur. 5 — Şartaamesi her gün komisyonda görülebilir. 6 — İstekliler Ticaret odasında kayıtlı olduklarına dair vesika göstermek mecburiyetindedirler. 7 — Easiltmeye iştirak edecekler 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü ıılüm ve nde yazılı ves kalarile” Maeeesa !“WW oH caz bir saat evvel komisyona vermiş bulunacaklardır. 10 14 W...04 İzmr Lv. âmirliği Sat. Al. Ko. Rs. den: Dikim evleri için alınacak beş milyon altı yüz yetmiş altı bin adet aliminyon düğmenin - kapalı zarfında verilecek fiat vekâletce bahalı görüldüğünden 16/11/937 Salı günü saat 14 de Tophanede İstanbul Lv. âmirliği satın alma komisyonda pazarlıkla alınacaktır. Tahmin bedeli otuz bir bin iki yüz on sekiz lira ilk teminatı iki bin üç yüz kırk bir İira 35 — kuruştur. Şartname ve nümuünesi ko- misyonda görülebilir. İsteklilerin kanuni belhelerile belli saatta komisyona gelmeleri. 10 11 İzmir Lv. âmirliği Sat. Al, K. den: Müstahkem mevki kıtaatı için pazarlık suretile mekkâri beygiri satın alınacaktır. Taliplerin her gün Kışlada İzmir Levazım âmirliği satım alma komisyonuna müracaatları. 10111 İzmir Lv. âmirliği Sat. Al. Ko. Rs. den: 1 — İzmir Müstahkem mevki kıtaatının kapalı zarfla münaka: sada bulunan (77400) kilo ayaktan sığır eti ihtiyacına talip çıkmadığından pazarlıkla satın alınacaktır. 2 — İhalesi 11/İkinciteşrin/937 Perşembe günü saat 15 de Kış- lsda İzmir Levazım âmirliği satın alma komisyonunda yapılacaktır. 3 — Tahmin edlen mecmüu tutarı (19350) liradır. 4 — Teminat muvakkata akçası (1451) lira yirmi beş kuruştur. $ — Şartnamesi her gün komisyonda görülebilir. 6 — İstekli'erin ticaret odasında kayıtlı olduklarına dair vesika göstermek mecburiyetindedir. 7 — Pazarlığa iştirak edecekler 2490 sayılı kanunun 2, 3 ncü ma idelerinde ve şartnamesinde yazılı vesikaları ve temi- nat muvakkatalarile birlikte ihale saatinden evel komisyona müracıatları, ir Lw. âmirliği Sat. Al. Ko. Rs. den: 1 — Müstahkem mevki kıtaatının (23800) kilo sade yağı ihti- yacı kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. 2 — İhalesi 30/İkinc teşrin/937 Salı günü saat 16 da İzmirde Kışlada İzmir Levazım âmirliği satın alma komisyonunda 937 cuma ginü olmayıp 25 / tash hen ilân o unur. yapılacaktır. 3 — Tahmin edilen mecmu tutari (21896) liradır. 4 — Teminat muvakkata akçası (1642) lira yirmi iki kuruştur. S — Şartnamesi her gün komisyonda görülebilir, 6 — İstekliler ticaret odasında kayıtlı olduklarına dair vesika göstermek mecburiyetindedirler. 7 — Eksiltmeyi iştirak edecekler 2490 sayılı- kanunun 2 ve 3 : ncü maddelerinin ve şartnamesinde yazılı vesikalanle temi- nat ve teklif mektuplarını ihale saatinden en az bir saat evel komisyona vermiş bulunacaklardır. 10 16 22 26 İzmir Levazım âmirliği Sat, AL Ko. Rs. den: 1 — Çerkes köyünde gösterilecek mahalde bir pavyon inşası kapalı zarfla ihalesi 22/2.Teş/937 Pazartesi günü saat 16 da yapılacaktır. Muhammen keşif bedeli 30424 lira ruştur. Şartnamesi her gün öğleden evvel 3942 64 ku- 10 Teşrinllani görülebilir. İsteklilerinin 2282 liralık ilk teminat makbuz veya mektupları ile 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 ncü mad- delerinde yazılı vesikaları ile beraber ihale saatinden et az bir saat evveline kadar teklif mektuplarını Fındıklıda komutanlık satın alma komisyonuna gelmeleri, 2 — Bu ilânı Anadolu gazetesi ile on beş gün müddetle dört defa ilân ettirilerek telle bildirilmesi. 3 — Doksan dokuz sayılıdır. İstanbul komutanlığı art. Eks. Kom. Bşk. Rs. Kaya. $ 10 16 20 3902 İzmir Lv. amirliği Sat. 1 — Müstahkem mevki kıtaat hayvanatının (324000) kilo kurü ot ihtiyacı kapalı zarf usulile münakasâya konmuştur. 2 — İhalesi 22/ikinciteşrin/937 Pazartesi günü saat 16da kışlada izmir levazım amirliği satın alma komisyonunda yapılacaktır. 3 — Tahmin edilen mecmu tutarı 12960 liradır. 4 — Teminatı muvakkate akçesi 972 liradır. 5 — Şartnamesi her gün komisyonda görülebilir. 6 — İstekliler ticaret odasında kayıtlı olduklarına dair vesika göstermek mecburiyetindedirler. 7 — Eksiltmeye iştirak edecekler 2490 sayılı kanunun ikinci ve ve üçüncü maddelerinde ve şartnamesinde yazılı vesikala- zarfla eksiltmesi yapılacaktır. Tahmin bedeli 19556 lira 42 kuruş- tur. İlk teminatı' bin dört yüz altmiş altı lira 73 kuruştur. Şartname —| | ve nümunesi komisyonda görülebilir. İsteklilerin kanuni belgelerle teklif mektuplarını ihale saatinden bir saat evveline kadar komis- yona vermeleri. 271216 ——— — — ” ve yre Brs e .e Izmir Vakıflar müdürlüğünden: : İdare deposunda mevcut iki kazan iki kırık bakır şamdan ve doksan kilo kadar hurda kurşun boru ve çinko satılmak üzere açık artırmaya konulmuştur. İbalesi 15/11/937 Cumartesi günü saat 10 dadır. Vakıflar idaresine müracaat. PU ! Eğlada General Nediç z ü T imar faaliyeti fareşalımıza bir telgraf çekti - Başı 9 unca sayafada - Ankara, 8 (AA.) — Yugas- Artık b | Tavya erkânı harbiye reisi Gene- ik buraya geldikten ve bu e baş döndürücü taaliyeti gördük- | &| Nediç Türk. - topraklarından ten sonra Muğlanın her şeyi | yrilirken Uzunköprüden Maro- — şal Fevzi Çakmağa aşağıdaki Eski iane usulleri yok, tered- | telgralı göndermiştir: düt yok, olur mu olmaz Çok misafirperver alan asil 'düşünen yok. Yal ) memleketinizi terkettiğin şu ğıyıeı vardır. Vali Recai Gürel | dost ve müttelik memleketleri- ir gün bile sabahtan akşama kadar Mı',lıd.ı bulunmaz. Fakat her gün Muğladadır. Her gün, hem Muğlada, hem de bütün vilâyetin kazalarında ve köyle- rinde dolaşıyor. Demek oluyor ki iş yapmak, eserler başarmak hatta yeni baş- tan bir şehir kurmak ta yalnız paâra meselesi değilmiş. Bu id- diaya — inaomıyanlara, Muğlaya bir seyahat yapmalarını tavs'ye ederim. Belediye ile hususi mu- hasebenin varidatı eski seneler- den daha azdır. Buna rağmen geri kalan hiç bir iş olmadıktan başka yeniden yapılan işler mü- temadiyen artmaktadır. Hayret etmekten bir türlü kendimi alamıyorum. Fakat bu muvaffakıyet n sirrini veya tilsi- minı da bir türlü anlıyamıyorum. Bir rüzgâr esiyor, değirmen dönüyor, işler yürüyor amma nasıl? Şimdi Muğlanın bu sırrım an- lamak için bütün vilâyette bir seyahat yapmağa karar verdim. Gezeceğim, göreceğim, anlama- lışaca; Daha doğrusu rııîi.oıl:ı. k:ı;lîrile beraber Muğ- lada gezeceğiz, göreceğiz ve ça- hşan insanların nasıl muvaffak olduklarını anlıyacağız. Mahmut Reşat Turgay Romanya Valide Kraliçe hasla Bükreş, 9 (Radyo) — Valide Kraliçe Marinin sıhhi — vaziyeti, gittikçe fenalaşmaktadır. Dok- torlar, bugün konsültasyon yap- mışlardır. Yugoslavya valide kraliçesi, Mari, hesta validesinin yanında bulunmak üzere bugün Belgrad- dan buraya gelmiştir. Bn. Afet Cenevreya gidiyor Ankara, 9 (Hususi) — Tarih kurumu asbaşkanı Bn. Afet Ce- nevreye gitmek üzere bugün İstanbula hareket ir. mizin menfaati ve dünya sulhu- nun — kuüvvetlendirilmesi —husu- sunda gösterdiğiniz dostane teş- riki mesaiden dolayı zatıâlilerine karşı en samimi — teşekkürlerimi General Nediç Mühim bir seyahat — Fransa, Çekoslovakyaya taarruz edilmesine mü- saade etmiyecek Paris, 9 (Radyo) — Fransa Hariciye Nazırı B. Delbos, gele- cek ayın ibtidasında Varşovaya gidecek ve müteakıben de, Prag, Bükreş ve Belgrad şehirlerini — ziyaret edecektir. Bu seyahate — büyük ehemmiyet verilmektedir. —| B. Delbos, bu memleketler — ricalile konuşarak, Fransanın muahedelere sadık olduğunu ve— — | Çekoslovakyaya hiç bir taraftan — taarruz edilmesine müsaade e$" miyeceğini bildirecektir. ğ Viyana sergisi — || Viyana 938 İlkbahar sergisi Martın on üçüncü günü açılacak — ve yirmisinde kapanacaktır. AF — sıulusal Viyana sonbahar — ser” gisi de Eylülün dördünde aç? —| i gü üt lacak yedi gün devam edecektir. Ev almak istiyenlef | okusun T Biri İkiçeşmelikte birinci T; raman sokağında 24 numart — diğeri Tilkilikte Hatüniye c0 karşısında Namazgâh sokağın İ 2/4 numaralı haneler satılıktir — Almak ve görmek istiyen 'de Başturakta Kestelli caddesi"' 49 numareda konduracı Bahas” din ustaya müracaat ederler. — Kalfa aranıyor —— İyi bir ceketci kalfasına ihtir y yaç vardır. Kemeraltında Ali paşa otelinde 2223 çi ada Sanat meşheri Vehi