23 Aralık 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 10

23 Aralık 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 10

Slife 10 —.. e— Ve ulus'ar sosyelesi Katimerini gazetesinin sıyasi muharriri — (W) Milletler Cetni- yeti hakkında yazdığı bir baş makalede şöyla diyor: “İtalyanın Millet'er Cemiye- tinden çekilmesi, yeni bir mes- ele ihdas etmektedir. Bu, Mil- letler Cemiyetine rilen 3 cü darbedir. Epey bir müddetten beri Amerika hükümeti de Ce- nevreden uzak kalmakta ve ba- zan Observatörler gözdermek.e iktifa etmektedir. Bunlara ten Mlletler ce- miyeti çerçivesi dışında bir çok uzlaşmalar ve gizli ittifaklar ya- pilmış bulunuyor. Demek ol ki, Milletler cemiyetine iııdi:f:: gzli darbeler pek çoktür. Milletler Cemiyetinin yaptığı faydalı işler de pek çoktur. Ce nevre, müktesep hakların bek- çisi olarak sulhu korumuştur. Bı sebepten manevi nüfuzu muazzamdır. Bazı tal hsizliklerle |" karşılanan bu arsıulusal mües- sese ortadan kalkacak olursa, büyük meselelerin görüşülmesi zorlaşacak ve küçüklerin sözünü kimse dinlımimeti gibi, büyükler de - biribirinden şüp- helenecektir. Bununla beraber, harpten 20 yıl sonra daha realist düşünmeğe Mmecbur kalan devletler, her me- seleyi realizm ışığı altında ince- lemektedirler. Almanya, İtalya ve İspanya gibi üç büyük devletin muzaha- retinden mahrum kalan Milletler cemiyeti kendi kendine sayıkla- mağa mahkümdur. Binaenaleyh, Milletler Cemi- yeti Avrupada işbirliği temin edecek şekilde islah edilmeli- dir. Bütün dünyanın efkârı umu: miyesi bunu arzu etmektel Herkes bu müessesenin dünya meselelerini halledecek bir mer- tebeye gelmesini arzu - etmek- tedir. Salh idealine bağlı olan Yu- nan milleti, Cenevreyi canlar- dıracak olan her teşebbüse za- hirdir. Diğer Balkanlı konşu- larile birlikte Milletler Cemiye- tine merbut bulunan Yunanis- tan, küçüklerin muzaharetinin de faydalı olacağına iman ettiğin- den, canlı bir kavimler cemiyeti halinde bulunan Balkan antantı idealinin, bütün dünyaya ya- yılmasını temenni ederken, buna yardımdan çekinmiyecektir.. Feci bir hâdise Roma, 22 (Radyo) — Norli- den bildirildiğine göre, Ç poy- tella köyünde büyük bir parça toprak üç evin üzerine düşmüş ve toprok altında kalân yirmi iki kişi tür. eee Marsilya suikastımı yapan kor- künç Ustaşların — mümessilleri vardır. Ustaş ileri gelenleritin çoğu İtalyada ve Mussolininin hımayasi altında yaşamaktadır" lar. Yugoslavya ise kralını öldü- renlerin hâmilerile mukavele im- zaladı. Stoyadinoviç zamanımızın en meş'um adamlarından - biridir. Maamafh iş başında bulunduğu zamandanberi Yugoslav milleti onu tasvib etmediğini defaatle yüzüne vurmuştur. Stoyadinovi- çin antikomintern paktına işti- rakine mani olan kuvvet Yugos- elkârı umümiyesinin bu tazyikidir. Yugoslavya 1935 se- nesinde — sanksiyonları -kabul edenlerin birincilerindendi. 937 nde İtalyanın Habeşistan- daki fütuhatımı birinci — olarak kabul eden ve bu suretle Yur gös'avyanın dahi bir devletin Habeşistan halini almasını ka- bul eden Stoyadinoviçtir. Za- manlar ne kadar değişiyor. N: olursa olsun Yugoslav müleli kendi Başvekiline zıd ola ak Fraosa ile- beraberdir. senci OU temiz ve kar gibi çarşaflar safirlerinzi kabul edebilirsiniz. Nazilliye gidecek yolculara tavsiye ederiz. uğu kadar, EN zmir 2 inci icra memurlu- gutdan: Üifet ve çocuklarının Emlâk ve Eytam bankasından ödünç al- dığı paraya mukabil bankaya ipotek eylediği İzmirde Selimi- ye mahallesinin Halıl Rifat Pa- şa caddesinde 1, 3, 5 No. tajlı olan hane tahtani bir koridor ile solunda iki odalı ve fevkani küçük bir sofa ile iki küçük odayı ihtiva eden ve onun ar- kasında ufak bir avlu ile bir mutbak ve bir belâyı ve bunla. rin üstünde bir taraçayı müşte- mil ve 1500 lira kiymetinde olan bu evin geçen sene yapı- lan satışı 2280 sayılı kanuna göre geri bırakıldığı halde bi- rinti sene taksit borcu mu: ayyen — vadesinde — ödeneme- diğinden bu — hüküm orta- dan kalkarak evin yeniden müb kiyeti açık artırma — suretile ve — 844 numaralı Emlâk ve Eytam bankası kanunu mucibince bir defaya mahsus ol mak - şartile artırması 23/2/938 Çarşamba günü saat 14,30 da icra dairemiz içinde yapılmak üzere bir ay müddetle satılığa konuldu. Bu artırma neticesinde — satış Şık ve rahat mobilya, ve moderm banyo- lar, asti konforun bütün hususiyetleri, hulâsa tam manasile bir Avrupa ötelidir. Temizlik istirahat Karyolalar, somyalar çok rahattır. salonları her zaman müşterilerin emirlerine amadedir. Burada hem istirahat hem de mi- Tavsiye ederiz Ahmet Çakiıryıldız. ve Halil Taşkın bayların idaresinde olan “Nazillipalas,, konfor, istirahıt temizlik noktalarından old- emniyet bakımından da herkesi Daima Ötelin verilir. *“Nazillipalas, GÜ bedel her ne olursa olsun borcun ödenmesi tarihi 2280 numaralı kanunun mer'iyete gir- diği tarihten sonraya müsadif olması hasebile kıymetine ba- kılmıyarak en çok artıranın Üze- rine ihalesi yapılacaktır. Satış 844 numaralı emlâk ve eytam bankası kânunüu — hükümlerine göre yapılacağından ikinci ar- tırma yoktur. Satış peşin para ile olup müşteriden yalnız yüz. de iki buçuk dellâliye masrafı alınır. İpotek sahibi alacaklılarla di- ğer alâkadarların ve irtifak hak- kı sahiplerinin gayri menkul üzerindeki haklarını hususiyle faiz ve masrafa dair olan iddi- alarını işba ilân tarihinden iti- baren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile birlikte memuriye- | timize bildirmeleri icab eder. Aksi halde hakları tapu sicilince malüm olmadıkça paylaşmadan hariç — kalırlar. 12/2/938 - tari- binden itibaren şartname her- kese açıktır. Talip olanların yüz- de yedi buçuk teminat akçesi veya milli bir banka itibar mek- tubu ve 37/1344 dosya numa- rasile İzmir 2 inci icra memur- ZEL ç y e AYANOLU v nanmütlmatı fı.ımııııımııuıııumıımııııımııııımıııuııııuıııııuı»ıııııuımıqııııııııııııııımııııı)ııııııııııııııııımıııııı»ıı»ııııııııuıııımıııııı' (Nazilli HM HK LEKKERLAKERATLTRRAAATARALAD IDU LAIRTU CKK K zamrrarn ilân — olu- luğuna — müracı nur, H.İş. No: 399 Emlâk ve eytam ban- kasından: 37/1344 icra dosya numara- sile satılan, yukarıda evsafı ya- zılan gayri menkulün alıcısı ile mütabakat hasıl olduğu takdirde bankamızca bu gayri menkule konulacak — kıymetin — nihayet yüzde ellisine kadar umumi şart. larımız dahilinde — ikraz yapı- labilir. 4450 Kabul saatleri: Öğleden evel saat 10-12 öğleden sonra 15,30 - 17 Tele, 3434 Von Ribentrob Berline gitti Londra, 22' GRadyo) — AL manyanın bura sefiri Von Ri- bentrob, bu akşam tayyare ile Berline hareket etmiştir. Sefir, yortulardan — bilistifade B. Hit- lerle umumi vaziyet hakkında konuşacaktır. izmir. 2inci Sera memurlu- ğundan: İsmailin Emlâk ve Eytam bankasından ödünç aldığı pa- raya mukabil bankaya 1potek eylediği İzmirde Akçalı mescit Datlacık İğneci sokağında eski 68 ve yeni taj 70 Nolu evin kapısından girilince bir taşlık ve solda küçük bir havuz beton merdivenle yukarı çıkılınca yu- karıda bir koridor solda bir ve karşıda bir oda karşıdaki odar nın sol tarafında mutbak, mer- diven altında bir elbiselik ve üst katta bir koridör üzerinde ve yan yana iki oda ve kori- dorda bir balkon, alt kısmı bodrum ve Halkapınar suyu mevcut olan 1600 lira kıymetli bu evin geçen sene yapılan sa- tişi 2280 sayılı karuna göre geri bırakıldığı halde birinci sene taksıt borcu ödenemediğin: den bu hüküm ortadan ka evim yeniden mülkiyeti açıl tırma suretile ve 844 numaralı emlâk ve eytam bankası kanunu mucibince bir delfaya — mahsus olmak şartile artırması 23/2/938 Çarşamba günü — saat 14 de iera dairemiz - içinde yapılmak üzere bir ay müddetle satılığa konuldu. Bu artırma neticesinde — satış bedeli her ne olursa olsun bor- cun Ödenmesi tarihi 2280 nu- maralı kanunun mer'iyete — gir- diği tarihten Sonraya müsadif olması hasebile kıymetine bakıl- mıyarak en çök arlıranın üze- rine ihalesi yapılacaktır. Satış 844 numâralı emlâk ve eytam bankası kanunu hükümlerine gö- rte yapılacağından ikinci artırma yoktur. Satış peşin para ile olup 7 | müşteriden yalnız yüzde iki bu- çuk dellâliye masrafı alınır. İpotek sahibi alacaklılarla di- ğer alâkadarların ve irtifak hak- kı sahiplerinin gayri menkul üzerindeki — haklarını hususiyle faiz ve masrafa dair olan iddia- Tarını işbu ilân tarihinden itiba- ren yirmi gün içinde evrakı müs- bitelerile birlikte memuriyetimize bildirmeleri icab eder. Aksi halde hakları tapu sici- Tince malüm olmadıkça - paylaş- madan hariç kalırlar. 12/2/938 tarihinden — itibaren — şartname herkese açıktır. Talip olanların yüzde yedi buçuk teminat ak- çesi veya milli bir banka itibar mektubu ve 37/1082 dosya nu- marasile İzmir 2 inci icra me- murluğuna müracaatları ilân olu- hur. H. İş. No: 199 Tüt Telgraf adresi lâ'ııdıvut Telefon 3809 tedir. Telefon: 3956 karşısında No. üncüler! Bahçevanlar! Avrupa kimyevt gübreleri Yüksek randımanlı ve iyi cins mahsul kuvvetli fidan ile ali« nabilir. Kuvvetli fidan da ancak kimyevi gübrelerimizle yetişir. Tesirleri muhakkak ve kat'idir. Sağlık Eczahanesi Fuat Gülergin Alsancak Mesudiye caddesi No. 127 (Eski JÜLYEN eczahanesij Taze, temiz, ucuz ilâç Gaeaa İç hastalıkları mütehassısı Dr. Celâl Yarkın İzmir Memleket hastanesi dahilt hastalıkları seririyyat şefi Ikinci Beyler sokağında İnbisarlar tütün satış deposu kar: şısında 65 No. li muayenehanesinde hastalarını kabul etmek- Evi: Göztepe tramvay caddesi Göztepe apartımanı 23 Künumuctel Mısırda Dang hastalığı Gelecek vapurlardaki âsiuriıinelzler ölaürüle. cekler yolcular 8 gün tıbbi nezaret altında bulunduru!lacaklar Kahirede büküm olan dang hastalığı münasebe- tile Mısır limanlarından: Ege ve Akdeniz kıyılarındaki Tür- kiye limanlarına gelecek vapur- lar doğruca sahil sıhhiye teşki- lâtı bulunan bir limana demir« liyerek muayenei tıbbiye ve va- purdaki - sivrisineklerin öldürülk meleri tedbirlerine tâb caklardır. Mısır limanlarından gelen va: purlardaki ateşli ve şüpheli has» talardan yollarına devam ede- eekler gemide ve karaya çıka- eak olanlar karada sivrisinekten masun olmak üzere beş gün tecrid edilecekler; içinde hasta bulunsun buluamasın Misir li« manlarından gelen vapurdaki sivrisinekler filit ve emsali mayi ile öldürülecek ve bu gemiler- dea yurdumuza çıkacak — salim yolcular sekiz gün tıbbi nezaret altında bulundurulacaklardır. Mısır liman'arından gelen yel kenli ve motörlü küçük gemiler şimdilik bu tedbirlerden muaftır. sürmekte tutula- Satılık kamyon İzmir memurlar kooperatifine âit her işe elverisli bir adet şevrole marka 34 model kam- yon 24/12/937 tarihine raslıyan perşembe günü saat beşte Fev- zipaşa bulvarındaki barice işliyen yolcular garajında satılacaktır. İstiyenlerin Kemeraltında Ke mahlı hanında kamyonu görme- leri ve satış günü tayin osunan mahalle gelmeleri rica olunur. Emlâk ve eytam ban- kasından: 37/1082 icra dosya numa- rasile satıla», yukarıda avsafı yazılan gayri menkulün alıcısı mutabakat hasıl o'duğu takdir de isterse, bankamızca büu gayri menkule — konulacak — kıiymetih nihayet yüzde ellisine kadar ümumi şartlarımız dahilinde ik- taz yapılabilir. 4451 Adres İzmir-Halimağa çarşısı No, 31 Hacı Davut Zade Rahmi Karadavut 1018 Tele. 2545 HERMENENEK