31 Aralık 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

31 Aralık 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

81 Küönunurvel ANADOLU Va FOANATLUMULMI 4 AŞE _—____L.!L.B.E-!_I_gl—ı'îjıâ U[!TELC.RAF A A M CB 2.| İngiltere, 1938 de de silâh- lanmağa devam edecek. Avrupada sulhu ihlâl edecek blokların teşekkülüne İngilterece hiç bir zaman mesağ verilmiyecektir. 'a Nevi Çenbetlaya bi çön İFenerler idaresini satın al- kil B. Nevil Çemberlayn, bu gün Ilmi Babisler Kadın-Erkek Yazan: Dr. Esad Hatiboğlu RETAR SEEEMAMEUEER BERP D ASA ALNY Talebimiz Uluslar sosyetesi kon. seyinin ruznamesine kondu Cenevre, 30 (A.A.) — Türk hükümetinin talebi üzerine İs- kenderun sancağında yapılacak mtihabatın tarzı ve tarihi mes- elesi Milletler Cemiyeti konse- yinin 17 Sonkânun tarihli içti mamnın müzakeresi ruznemesine Kız çocuklar îıal;alarına, oğlan- lar da analarına meyil gösterirler Çocuklarda cinsi heyecan ve ailelerin vazifeleri.. Our hususi bir ziyalet esnasında bir söylev vermiş ve İngilterenin, 938 senesinde de - silâhlanma programının - tatbikine devam edeceğini, daha geniş nefes almak imkânını bulacağını ve İngilterede iktısadi buhranın mevcudiyetinden bahsedenlerin, çok aldandıklarını söylemiş, ha- bütün devletlerle teşriki — meşaiye imkân vermek için İngiltere hükümetince —her türlü — ted- birlere baş vurulacağı ve çünkü Avrupada, sulhu ihlâl edecek blokların teşekkülüne İngilterece hiç bir ceği fasılasız rict siyasette samimi bir zaman mesağ verilmiye- ilâve eylemiştir. B. Çemberlaynın bu söylevi, siyasal mehafilde derin sakisler yapmıştır. Londra, 30 (A.A.) — Başve- kil B. Çemberlayn imparatorluk ahalisine hitabeen neşrettiği bir mesajda ezcümle diyor ki: *Harici siyaset bakımından bitmekte olan sene bir çok güçlükler ve endişeler getirmiş fakat halen uzun zamandanberi gelip geçen senelerin hepsin- den daha iyi bir kava içinde bitmekte bulunmuştar. Milli hükümet bütün enerji- sini müdafaa kuvvetlerinin kal- kınmasına — sarletmiş ve bu sa- hada bir aydan öbür aya mü- him terakkiler elde olunmuştur. Diğer taraftan silâhlanma pro- gramınâ başladığı günden - iti- baren hükümet milletler arasın- da daha iyi bir işbirliği ve da- ha tam bir anlaşma - için dur- madan çalışmıştır. Hükümet di- ğer hükümetler ile işbirliği ha linde İspanya işinde muvaffa- kıyetli başarılar elde etmiştir. Ingiltere demokrat devletlerle diktatörlükleri biribirine — düş- man iki taraf haline koyabile- cek her türlü düşüncelere karşı koymuştur. Bir sulh eserine an- cak karşılıklı emniyet ve itimat ile hizmet olunabilir. Bu samimi temennim yeni se- nenin milletler arasında muha- samatın kalkması yolunda de- vamlı terakkiler senesi o'ması ve milletlerin hakiki refahının endişesinin en önde gelmesidir.., Kayser İkinci Vilhelm Alman yaya dönüyor mu? İstanbul, 30 ( Hususi) — Al. man İmparâtoru Kayser Vilhek min, Hollandadaki menfasından Almanyaya döneceği söyleniyor. Bu haber, henüz teeyyüt etme- miş olmakla beraber Avrupa al mehafilinde derin akis- ler yapmıştır. Öğretmenini vuran talebe mücevherat çalarken yakalanı İstanbul, 30 (Hususi) — Ka bataş lisesinde öğretmenini vu ran Bürhan ismindeki genç, bu defa bazı yerlerden üç bin liralık mücevherat çalarken za bitaca yakalanmış ve adliyeye verilmiştir. Ankara, 30 idares nin, hü kümetimizle bin fira verecek ve bu pa: ve Meclise vermiştir. İstanbul, 30 (Hususi) Admerikalılar, bakırlarımızdan mağa talip olmuşlardır. Bakır madenlerimizin, kazandığı, gönderilen gından anlaşılmıştır. Ankara, 30 (Hususi muhab - rimizden: Telefoala) — Dahili- ye Vekâleti; köy memurlarının kadrolarile ücretlerinin azamisin gösteren cedveli hazırlamış ve vilâyetlere göndermiştir. Bu cedvele göre, nüfusu beş yüze kadar olan köylerde vazife ala- cak muhtarlara ayda 10, dört köye bir olmak üzere kâtiplere 15, imamlara ve koruculara 6, cirit maçlara beş lira ve nüfusu beş yüzden bine kadar — olan köylerde muhtarlara 15, ki kö- ye bir olmas üzere kâtıplere 20, imamlarla koruculara 10 ve en çok sekiz köye bir olmak üze- re ziraat muhafaza memurlarına ve sağlık korucularna 15, cirit maçlara ayda beş lira veri'ecek ve nüfusu binden yukarı o an köy muhtarlarına 25, kâtiplere 25, dört köye bir olmak üzere imamlara 15, sağlık korucula- LA beğenilen Dekor ve Gece yarımıtdlll (Husust muhabirimizden: Telefonla) ümetimizce satın alınması tekarrür eylemiş ve hü- nerler idaresi mümessilleri arasında mutıbakat hasıl olmuştur. Varılan net'ceye ve şirketle hükümetimiz, Fenerler idaresi şirketine yı Merkez Bankasına yatıracaktır. Hükümetimiz, bu husus hakkındaki kanun lâyihasını hazırlamış Meclis, önümüzdeki Pazartesi günkü içti- manda kanunun müzakeresine başlıyacaktır. Bakır madenlerimiz, hariç- te büyük rağggt görüyor. İhracata başladık. Amerikaiılar bir milyon iki yüz bin liralık mal aldılar. - Bakır 'dan hüküka 'bir görti bu gü ihrag:edilmişlir; Bir grub, bir parti salın almış ve parasını peşin tediye eylemiştir. hariç memleketlerde nümunler Yılbaşı Gecesi Fuar Gazinosu Salonlarında Senenin beklenen en muhteşem balosu Bu balo için Avrupadan bilhassa getirtilen Revu Heyeti Ve Şehir Gazinosu artist kadrosunun her gece mobiller gazino kapısına mağa karar verdik. Fenerler idaresine beş yüz bin liratazmina, İvermeği kubu! ettik. Kanun Meclise verildi. Fenerler münakid mukaveleye göre tazm'nat olarak beş yüz madenlerimizin ilk istihsalâtın- mühim bir kısmını şimdiden al- bir milyon iki yüz bin liralık büyük bir rağbet üzerine çıkan — taliplerin fazlalı- Köy - memurlarının kadro- ları ve aylık ücretleri. Dahiliye Vekâleti, bu hasusta tanzim ettiği ceiveli v.lâyetlere < önderdi. mna 15 ve cirit maçlara ayda 12 lira ücret verilecektir. Otobüs tahkikatı B. Sırı Ali mühim if- şaatta bulundu İstanbul, 30 (Hususi) — Oto- büs tahkikatile meşgul — olan teftiş heyeti; bu gün, İzmirde otobüs iş eten Sarı Aliyi dnle- mişlerdir. Bu ve dğer otobüs- çüler, ilfşaatta — bulun muşlardır. P pan'n Berlin sefiri Berlin, 30 (Radyo) — Papanın bura mümessili Monsinyor Ar- sen konun bir daha dönmemek üzere buradan gideceği hakkın- daki haberler yalandır. Papanın — mümessili, yılbaşı münasebetile ve sefirlerin en ihr tiyarı olması hasabile B. Hit- lere yıbaşını tebrik - edecektir. Na mühim mumaraları Dans, Kotiyon, Eğlence, Neş'e İzmirde hiç görülmemiş Sürprizler Saloniarın konforu için her türü tert bat alınmıştır. sonra da otobüsler temin edilmiştir. Öto- kadar girehilece t r. konulmuştur. Hataylılar t İntihabata iştirak için memleketlerine gidiyorlar İstanbul, 30 (Hususi) — Bu- rada bulunmakta olan Hatay- hlar, intihabata iştirak ederek rey vermek üzere peyderpey memleketlerine g'diyorlar. Bu gün gençlerden mürekkeb bir kafile İskenderuna hareket etmiştir. — Yunan Tiyatro heyeti ha- zırlanıyor Komediyen Aris Hrisahas İstanbulun en büyük ve meş- hur tiyatrolarında üç ay verdik- leri güzide temsillerle büyük rağbet kazanan ve Atnaya dö- nerken, şehrimize — uğrıiyarak, İkinc kânunun beşinci çarşamba günü akşamı saat 21 de Ek- hamra sinemasında — müntehip temsiller verecak olan Yunanlı artistler; İzmirn bedii zevk sa- hiplerini hayra bırakacak dere- cede güzel eserler temsil ede- ceklerdir. Artistlerin temsil edecekleri eserler arasında Yunan akâde- misi azasından meşhur (Polyopo Dimitrakopulos) un Paris - tiyat- rolarında bile büyük bir şöhret kazanan (Mahkeme) adlı - eseri de vardır. Veliahdin düğünü yaklaşıyor Atina, 30 (Radyo) — Veliahd Prens Pavlonun düğünü — için büyük hazırlıklar yapılmaktadır. Bulvarlar, resmi binalar ve bü- tün müesseseler, düğün — gecesi sabaha kadar elektriklenecektir. Fakat baylar sigara içerken, bayanlar bonbon yerken haki- katen cinsi bir iş mi görüyor: lar? Freudcüler size, evet, di- yeceklerdir. Şüphesiz oburluk, bazan cinsi mahrumiyetin mec- rasını değiştirmesi - sayılabilir. Aşktan bir. bekliyeceği — kalmı- yan ihtiyarların fazla oburlaşa- rak güzel yemeklerle avunduk- ları gibi.. Tabil haznelerin boşalmasını bir nevi rahatlık hissi takib eder. Çocuğun bütün dikkati burada — toplanır. — Freudcüler buna da cinsi iç güdünün şerci marazi heyecanı derler. - İtiraf etmeli ki bu pisikoloji Şşirden mahrumdur ve - bazılarının de- dikleri gibi lâğım pisikolojisid r. Freudcüler bazı cinsi tereddi- lerin bu şerci hazzı marazinin tekrar uyanması olduğunu kabul ederler. Hayatın ilk iki veya üç sene- sinde çocuk korku, öfke ve şef- kat gibi bir nevi bayvani he- yecanlardan başka bir şey his- setmez. Yani bu heyecanlar in- sanda olduğu gibi hayvanda da mevcuddur. Lâkin dört yaşına doğru yalnız insanlara mahsus diğer heyecanlar — başgösterir. Çocuğun hissiyatı genişler. Fre- üde nâzaran oğlan anasına ya- kınlık hissederek babasına ha- sım olur, hatta bazen hakiki bir kin besler. Viyanalı prole- söre göre, kız çocuk — annesine karşı neiret duymaksızın daha ziyade babasına bağlılık duyar. Umumun anladığı tarzda cinsi heyecan ekseriya çocuğun ak lından geçmediği bir zamanda birdenbire kendini gösterir. Tenasül uzuvlarının sürtünme- si, hayvanların çiftleşmelerinin temaşası, bu şeyleri zihinde can- landıracak resimler, yazılar, ar- kadaşlarının veyahud evdeki hiz» metçilerinin ahlâka mugayir ha. reketleri çocukta ten hissi uyandırır. Çocukluk cinsi hisleri ister meydana vursun, terse gizli kalsın ekseriyetle o kadar şiddetli ve çocuğun rubuna yap: tığı tesir o derece derindir ki bütün mevcudiyetine tesir eder ve nevrozla nihayetlenir. Bu teheyyüci hercü merclere ebeveynin ve mürebbilerin dik- katini çekmek lâzımdır. Daima çocukları nezaret altında bulun- dürmak muhabbetli ve nurlu bir aile terbiyesile vakitsiz cinsi in- tibahtan çocuğu muhafaza et- melidir. Ferude nazaran çocukta cin- siyet hissi evvelâ kendi ken- oğlanlarda istimna ile Yu- karıda saydığımız ahval — ber- taraf edilebilirse çocukta bu haller zuhur etmiyebilir. Kızlarda bu mayup haller oğ- landan daha azdır, cinsi hislerin zuhuru daha az ve masumiyet daha tam ve devamlıdır. — Sonu vor — dini sevmekle ve tezahür eder. mmaş, ANKARAPALAS İzmirlilere büyük bir sürpriz hazırladı Şehrimizde misafir bulu; dost Elen tiyatro heyetini büyük fedakârlıklarla salonlarında vereceği YILBAŞI BALOSU aü Halkımıza takdim etmek fırsatını elde etti BAY ARiSTiDi Atinanın en son Tangolarını teganni edecek, çok nezih ve çok eğlenceli olması için hiç bir fedakârlıktan çekinilmemiş — olan AiLE BALOSU ma Başlı başına bir neşe ve zevk yaratacaktır. Masalarırızı erkenden angaje ed'niz —ait O akşam ELEN tiyatro heyetinden kıymetli Dizör bu B o) 3438