20 Ocak 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

20 Ocak 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

Japonya,bütün Cenubi Çine taarruz etmeğe karar verdi İmparatorluk konferansında v.;rı'len kararlar. Prens Konoye bir beyanname neşredecek. Onkonda her şeyi tahrip edilecek Hirota Ingiliz sefirine bir muhtıra verdi Tokyo, 19 ( Radyo ) — Ja- ponya Haric'ye Nazın B. Hi- rota, bu gün İngiliz sefirine bir muhtıra vermiş ve bu muhtıra- nın, Onkon vilâyetlerine bildi- rilmesini rica etmiştir. Bu muh- tırada, Japonyanın, bütün On- kon yollarile köprülerini ve bü- Yük binalarını yıkmağa karar verdiği kaydedilmekte, ecnebi tebaalarının, ona göre tahalfuz çarelerine baş vurmaları zikrolun- maktadır. Imparatorluk konferansında verilen karar Tokyo, 19 (Radyo) — İmpa- ratorluk konferansında verilen kararlar, bir dereceye kadar an- laşılmıştır. Bu kararlara göre; siyasi münasebat kesildikten sonra, Fokin limanı ile bütün sahiller işgal ed lecek ve abluka vazolunacaktır. Bundan bâşka, cenubi Çin, beş yüz bin kişilik bir Japon ordusu tarafından zabtedilecek ve işgal olunacak yerler, doğrudan doğruya yeni Pek'n hükümetine ilhak edile- cektir. Japon ordusunun işgal ede- vaği sahir ve kasabalarda mu- kim — ecnebilere daha evel malümat — verilecek ve harb sahası haricine çıkmaları ken- dilerine bildirilecektir. Yeni teşekkül eden müstakil Pekin hükümeti, derhal komü- nistlik aleyhindeki pakta dahil olacaktır. Prens Konoye bir beyanname neşredecek Tokyo, 19 (Radyo) — Japon- ya Başvekili Prens Konoye, ya- rın bir beyanname neşredecek ve Japonyanın Çinde başladığı askeri harekât etrafında izahat vererek umumi efkârı - tenvir eyliyecektir. Kanlı muharebeler bekleniyor Hankov, 19 (Radyo) — Çin Ajansı, Şankonun cenubunda çok kanlı bir harbe intizar olun- duğunu bildirmektedir. Bu mın- vetler tahşid etmişierdir. Çin- Kler, mütemadiyen takviye kıt'a. ları almaktadırlar. Mukabil ta- arruz için hazırlık vardır. Weponyanın âlicenabane sulh teklifleri! Tokyo, 19 (Radyo) — Japon hariciyesi namına söz söylemeğe salâhiyettar bir zat, Alman elçisi tarafından vaki tavassutun hiç bir netice vermediğini beyân etmiş: — *Çin, ne ujaponyanın âlicenabane - tekliflerini, ne de Almanyanın dostane müdahale- sini nazarı dikkate almamış, yalnız sükütla mukabelede bu- lunmuştur.., Demiş ve sözlerini şöyle bi- tirmiştir: — “Bu şartlar içinde Japon hükümeti Çinle olan münaseba- tım kesmeğe ve kat'i tedbirler almağa mecburdur!, Taarruz haberi tahakkuk etmedi" Londra, 19 (Radyo) —Japon- ların Hong Kong * Kanton yo- —— .—— lana taarruz edecekleri haberi tabhakkuk etmemiştir. Harekât Çin arazisinde devam etmekte- dir. Maamalih İngiltere harbiye ve bahriye nezaretleri her ihti- male karşı hazır bulunmalarını Kanton makamatına - bildirmiş- lerdir. Almanya artık karışmıyacak Berlin, 19 (Radyo) — Ak manyanın resmi gazetesi olan ( Doyçe Nahreten Biro ), Çin- Japon harbi münasebetile yaz. dığı son bir makalede şunları kaydetmektedir: * “Almanya, barış maksadile bir kaç defa Çin hükümeti nez- dinde tavassutta bulunmuştur. Fakat, ikincikânunun 16 sında intişar eden Japonya resmi teb- liğinden sonra, Japonyanın Uzak Şark işlerine ne suretle olursa olsun müdahale etmesine imkân kalmemıştır. Zira, Çin - Japon harbi, artık büsbütün yeni bir safhaya girmiştir. Şanghay, 18 (A.A.) — Çin menabiinden bild.rild ğine göre, üç bin Japon piyadesi Şangha- yın 30 kilometre şarkında kâin Nanhui ve Cuancayı istirdat et- miş olan yedi bin kişilik Çin geteğkuvvetlerine;bu.sabalı;tays yarelerin yardımı ile hücum ey- lemiştir. Çin çete kuvvetleri derhal mukabil taarruza geç- mişler, 20) Japon esir almışlar ve iki zırhlı otomobil elde et- mişlerdir.. Japonlar geri püs- kürtülmüşlerd r. Şanghay ile Uangpunun sağ kiyıları arasında her türlü mü- nakale iki gündenberi kesilmiş bulunmaktadır. Londra, 18 (A.A.) — Japon- ya ile Çin arasında diplomatik münasebetlerin kesilmesi Lon- drada Tokyo hükümetinin Şan: Kay-Şeki ezmek husundaki kat'i kararını dünyaya ilân etmek istemesi ve Japonya için büyük ihtilâflara — sebebiyet — verecek olan bir ilânı harb hâdisesine meydan vermeden Çin Maraşa- linin otoritesini azaltmek arzu- sunda bulunmasından ileri gel- diği şeklinde tefsiredilmektedir. Gazeteler Honkong ında bulunan — Tangohia! asker çıkarmalarına büyük bir ehem- miyet atfetmektedirler, İngiliz hükümetinin ve elkârı umumiye- sinin dikkati bu mintakadaki Japon kıt'alarının harekâtı üze- rinde tebarüz etmektedir. Çin orduşunun plânı tatbik olunuyor Şanghay, 18 (AA.) — Çin kıt'aları Nankinden geçen neh- rin mansabına doğru B0 — kilo- metrelik bir mesafede bulunan arızalı bir araziye Japonları çe- kerek harbe tutuşmuşlardır. Şim: di doğrudan doğruya Vuhuya taarruz etmektedirler. Çin menabiinden gelen ha- berlere göre iki Japon harb gemisi nehrin mansabına doğru ilerliyerek Vuhuya yapılan taz- yika mani olmak için Çin kuv- vetlerini şiddetle bombardıman etmişlerdir. Diğer c hetten - bildirild ğıne göre, Tientsin-Lukov şimendifer merkezi Çinin akıbetini tayin edecek mahiyettedir. Çünkü bu- rada vukubulacak bir bozgun Çin kuvvetlerinin memleketin içine doğru çekilmelerini intaç edecektir, Şimalden gelen bir Japon müfrezesi bir kaç kere elden ele geçen Chovshieni zaptetmiş- tir. Üç yürüyüş kolu garbe doğru ilerlemektedir. Diğer bir yürüyüş kolu Nankinin 80 kilo- metre şimalinde kâin Mingvangi zaptetmiştir. Çin, bir deklarasyon neşretti Hankeu, 19 (A.A.) — Çın hü- kümeti siyasi mahfellerde Japon beyannamesine cevab — olarak addedilen bir deklarasyon neşe retmiştir.. Bu — deklarasyonda; ezcümle şu satırlar okunmak- tadır: *Çinin mütcaddit - vesilelerle gösterdiği barış arzusu değiş- memiştir. Çinin; — silâhli muka- vemetinin tek hedefi — Japonya tarafından tehdit edilen mevcu- diyetini korumaktır. Çin hâ- kimiyet hukukuna ve toprak bü- tünlüğüne riayet eden bütün barış şartlarını elde edinciye kadar mukavemete devam ede- cekt'r., İnglliz gemicileri müdafaa dersleri alacaklar Hongkong, 19 (A.A)—İngiliz deniz kuvvetleinin başkuman: danı bütün İngiliz ticaret vapur- larının zabitlerin. deniz müdafaa derslerini takibe davet etmiştir. Bunlar umumi tab ye, işaret, de- nizaltı hücumlarına karşı müda- faa, hava hücumuna karşı mü- dafaa, gaza karşı korunma ve topçu ateşi dersleridir. Bu tedbir burada Japon Da- hiliye Nazırı Amiral Suyetsunun beyanatı sebeb le heyecan uyan” dırmıştır. Hatırlardadır ki Japon hükü- meti bu beyanatı reddetmişti. Tokyo, 19 (Radyo) — Japon- ya Başvekili prens Konoye, bu gün matbuat mümessillerine be- yanatta bulunmuş ve artık, Çin hükümetile Japonya hükümeti arasında hiç bir temas ve mü- nasebet kalmadığını söylemiştir. Tütün konferansı İstanbul, 19 (Hususi) — Bal- kan tütün konleransına iştirak eden mümessilleri — Perşembe sabahı Maltepedeki tütün ens- titüsünü gezeceklerdir. Konferans Cuma sabahı messisine başlı- yacaktır. Tütün ofisi hakkında Bulgar tez'ne hiç bir murahhas itiraz etmemiştir, B. Sadullah Denizbank idare mec- lisi reisi oldu İstanbul, 19 (Hususi) — İktı- sat Vekâleti deniz müsteşarı B. Sadullah, Denizbânk idare mec- Lsi riyasetine tayin edilmiştir, Metaksas İtalya sefiri ile konuştu Atina, 19 (Radyo) — Başvekil General Metaksas, İtalya sefirini kabul ederek bir müddet görüş- Müştür. İngiltere - Irlanda Konferansı sona erdi Londra, 19 (Radyo) — İngil: tere * İrlanda konferansı muvaf- fakıyetle devam etmektedir. İki memleket arasındaki ticari me- selelerde tam bir mutabakat hasıl olduğundan, — teferrüatın tedkikine başlanmıştır. Irlanda hükümeti reisi B. Va- lera ve refakatindeki nazırlar, n İrlandaya dönecekler ve burada bir eksper heyeti bıra- kacaklardır. Bu heyet, tanzim olunacak muahedeyi İrlanda na- mına imza ettikten sonra avdet edecektir. Konferans, şimali İrlandanın, serbest İrlandaya ilhakı hak- kındaki talebi müzakereye lü- zum görmemiştir. B. Van Zeland Şubatta Londraya gidecek Londra, 19 (Radyo) — Bel- çika sabık Başvekili B. Van Zeland, Şubatın ortalarında bu- raya gelecek ve ecnebi matbuat birliği tarafından şerefine veri- lecek ziyafette hazır buluna- caktır. B. Van Zeland, bu ziyafet esnasında bir söylev verecek ve dünya iktısadiyatının düzeltil. mesi için bundan evel Avrupa ve Amerikada yaptığı tetkikatı izah edecektir. Stokholmde Bir casus şebekesi meydana çıkarıldı Stokholm, 19 (Radyo) — Hü- kümet, geniş mikyas'a teşkilâtı bulunan ve Sovyet Rusya lehine çalışan bir casus şebekesini ya- kalamıştir. Sebeke; Moskovaya kaçmak üzere iken zabıtaca tutulan iki kişinin itirafatı neticesinde mey- dana çıkmıştır. Şebekeye mensub olanlar, İs- veç hükümetinin mahrem evra- kını elde ederek bu. evrakın kopyalarını almışlardır. Çocuk esirgeme 'kurumu Faaliyetini her gün artırm aktadır Ankara, 19 (Radyo) — Ço- cük esirgeme kurumu — tarafın- dan 1-16 İkincikânun zarfında 2294 çocuğa yardımda bulunul- muş, 164 hasta çocuk ve anne kurum - pol kliniklerinde tedavi edilm'ş, diş bakımevinde 654 çocuğun dişleri muayene olun.- muştur. 1214 çocuk ve anneye ayrıca muhtelif — yardımlarda bulunulmuş, kurum aşhanesinde 540 mektepli yoksul çocuğa her gün sıcak öğle yemeği tevzi edilmiş, fakir iki aileye 40 kilo bulğur verilmiştir. Uzak şarkta balık avı Japonya, Rusya ile anlaşmak istiyor.. Tokyo, 19 (Radyo) — Japon hükümeti; Uzak şark denizle- rinde balık avı için Sovyet Rusya hükümetile bir muahede akdi hususunda teşebbüste bulunmak üzere Moskova Japon sefirine talimat vermiştir. Yeni Müahede, eskisine nazaran daha esaslı ve geniş olacaktır. gözyaşları ilmi Babisler Kadın-Erkek Yazan: Dr. Esad Hatiboğlu ĞNYN aN AYA A aa yt 2E Karısının odasına giren ahmak veya filezof mudur? Kadınlar. şöhret sahibi olanların etrafında toplanırlar O, meyelânlarının sonunda şeh- vet arar. Kadın bu yolda bir az geri kaldığı için sosyal noktai- nazardan yüksek olan tenasül vazifesi ruhunun ea esaslı umde- sini teşkil euer. Kadın aşkın bü- tün şekillerini anal rıştırır. Analık aşkı kadında do- Buştandır. aşkile ka- Evli kadın daima analık ih- tiyacına serbest bir cereyan ve- remez. Fakat bundan dolayı ka- dını değil, bizi idare eden ah- lâk ve âdetleri, iktısadi hayatın zorluklarımı itham etmek lâzım- dir. Kaldırım sürten kadınlarda bile analık daima kaybol- muş değildir. Dansözlerden, ak- trislerden güzel kızların intihar- larının sebeplerini aile yuvasının emniyet ve huzuru içinde analık saadetinden mabrumiyetlerinde aramalıdır. Bu zavallılar beyhude yere adali zevkler ve sersemle- ten lüks hayat ile bu mahrumi- yeti telâfiye çalışırlar. Ruhlarının derinliğinde ana olmak mahru- miyeltain acısı vardır. *Sıfat tesviyesinden foragat etmiş bütün kadınların kalble- rinde her türlü mahrumiyetlerin süküt edebilir. Fa- kat bunlardan biri, validelikten mahrum kalmış olmak - acısı, daima zehirnak bir katre ile damlıyan iltiyam napezir bir cerihadır. Zannolur ki, tabiat kadınların sinei ruhuna boş kal- mağa tahammül edemiyen bir beşik koymuştur.,— Aşkı mem- nu, Uşakki zade Halid Zıya. Kadın güzelliğinin kemali ilk bamilin birinci ayına tevafuk eder. Hamil igtidayı faaliyete getirir. Metabolisme artar, deri daha parlaktır. Guddelerin ifra- zatı, bilhassa dereki güdde if razı, arttığından bakış daha parlak ve şefkatle doludur. Bu inkişaf karnın fazlaca büyüyerek eşkâlin — tenasübünü bozduğu zamana kadar devam eder, Fakat haml, tabiatin bir mu- cizesi, kadında yalnız derin fi- zik dehiuiıillilılıı yapmakla kal- maz, hususi ruhi ve heyecani aksülâmellere de sebeb olur. Ruhi faaliyet uzvi vazilelere mu- vazi olarak artar. Hamlin be- den ve akıl kuvveti üzerine hızlı tesiri vardır. Haml esnasında bazı marazi tegayyürat — dolayı- sile kadında görülen bir çok ârazlar tıbbe aiddir. Bazı ka- dınlarda hamln ilk aylarında cinsi arzu şiddetle artar. Hayvanlarda böyle- değildir. Gebe kalan dişi erkeğin her teklifini şiddetle reddeder. Fa- kat insanlarda - aşkın — gayesi yalnız tenasül olmadığına göre Elhamra Yarın Matinelerden itibaren y Çıplak Melek Fransızca — — Başrollerde : Marlen - Ditricir Herbert Marchal- Melvin Duglas gebe kadın, cinsi arzulara umu- miyet itibarile lâkayd kalamaz. Analık iç güdüsü hamil - ilerle- dikçe artar. Hamilin ilk aylarında analığa kayıdsızlık — gösteren kadında dördüncü aydan itibaren kar- nındaki yavrusuna büyük bir alâka hasıl olur. Ve bu aydan sonra çocuk düşürmeler, ilk haftalarla — mukayese - edilirse, yok gibidir. Bazı kadınlar zevceden ziya- de iyi anne olur ve zevcelerinin bütün — şefkatlerinin çocukları üzerinde tebellür ettiğini göre- rek kıskanan kocalar da az de- ğildir. Bu noksanlara rağmen şefkat heyecanı aşka devam kabiliyetini verir. Zaten cinsi iç güdü kuvveti Üüzerine olan tefevvuku da bundandır. Hayz- dan kesilme yaklaşınca cinsi iç güdü yavaş yavaş zail olur. Şüphes'z şefkat heyecanı da bu devrede eksilir. Kadınların ço- ğunda kalp ihtiyarlamaz. Şefkat ekseriya son nefese kadar zevce sadakaj, analık, büyük annelik şekli altında baki kalır. — Sonu var — Dürziler Filistin hududların. dan girdiler Kudüs, 19 (Radyo) — Dür zilerden bir çete, Filistin Arab: larına iltihak etmek üzere hw dudlardan geçmiştir. İngiliz za- bitası, hudüdlari - takviye — için geniş tertibat almıştır. Adis- Ababada Pek az Habeş kalmış Adis-Ababa, 19 (Radyo) — Alâkadar makamların anketine göre Adis-Ababada 891 i kadın ve 1497 si erkek olmak üzere 2387 Habeş vardır. Bu şehir deki diğer sakinler ecnebi te- baalıdır. ve bunların en çoğu Ermenidir. 12319 İtalyan vardır. Hind parlâmentosu reisi Londra, 19 (Radyo) — Hind Parlâmentosu riyasetine Soyhes Eboyi seçilmiştir. Halen Londra- da bulunan yeni Pârlâmento re- isi, derhal Hindistana hareketle vazilesine başlıyacaktır. Stokholmde grev Stokholm, 19 ( Radyo ) — Otelcilerle lokantacıların — gre- vini, bazı resmi dairelerdeki müstahdimlerin grevi takib et- miştir. Hükümet, grevin büyümemesi için tertibat almıştır. İdaresinde Milli Kütüphane Sİ.NEMASI iki 'muazzam film birden —2. Aşıklar— Yolu Frans zca Başrollerde: D k Povel - Made- | len Katöl ve Amerikanın 3 komiğı RİTZ kardeşler Bugün son defa olarak Danielle Darricux'nun şahane temsili SUİİSTİMAL DAVASI Fransızca sözlü a