4 Şubat 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 10

4 Şubat 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 10

Yahife ya Sular yükseliyor Mınta- kamızda bir çok köy- leri sular — Başı 1 inci sahifede — boğulmuştlar. ; Mznemende Evelki gec> Gediz nehri mecra- snın sedie kapatıldığı Pegendi mev- kündeki sedlerden bazılı yıkmış, nebir sulan çok — geldiğinden bir kışlaı da sedlerin — Özerinden aşmış, — Meaemen ovasına yayılmıştır. Ketik — köyü ile Tazçallu, Yanık, Seytekköy, — Müusabey köyleri arazisi tu — altında kalımıştır. Oa gbindönüm kadar ekil Miş arazi sular altında kalmak su- vetile zsarara uğramışlır. Menemen Jendarına — komutam, — yanına aldığı jandarma vo bekçilerle seylâb mı- takasına gitmiştir. Tehlikede balunan, bu köyler O Belkı, seylâb mintakasından uzaklaj: farılmış, civar köylere ve Menemene gönderilmiştir. Pegendi seddinin ku- Ö gmen hasara oğradığı zannediliyor. — Seylâb devam ettiği için seddin ve- ziyetimi tetkik edib anlamak müm. — kün olamamıştır. köprüsünün ayakları fazla — gelen — sular — görünmiyor. Sular fazlalaşmakta ol. “düğundan — köprüden münakalenin — gekleye uğraması muhtemcldir. Bayındırda: Bayındır ovası su altındadır. “Uladı çayı taşmış, Çıplak, Fr rınh, Elifli köylerini su basmış- — tır. Bu köylerdeki su baskını gece vakti olduğundan herkes | büyük bir gürültü ile uysnmış, evlerini su bastığını görünce feryat ve istimdada başlamıştır. — Bayındır jundarma kumandanı, derhal hâdise yerine gtmiş, tehlikeli vaziyette bulunan köy- lüleri kurtarmış, Falaka köyüne | göndermiştir. Köylüye ait hay- uaplar da güçlükle kurtarılmış- Bir kışım halk, kendisini su- | 'ıu sürüklemesinden, veya boğ- masından kurtarmak için evle- rin'n üst katlarına ve kiremit- liklerine çıkmışlardır. - Jandarma komutanı, köylü- lerden erkekleri topluıyarak Ula- di çayının yıkılan setlerini tamir C için-işe başlattırmış, fakat — su- — yun arkası kesilmediği için seti “tamir etmek mümkün olmamış- — tir. Burada nufıııgı zayat yok- lur. — Küçük Mındeıeı nehri de Bayındır kazası dahilinde mec- rasından taşmış, civardaki geniş İ*ırıııyı sular kaplamış, Hasköy | ve Çırpı köyleri de su baskınına Düğcamıştır. Mezruat kâmilen su altındadır. Tizede: Küçük Menderses nehri Tire karası dahilinde mecrasından / taşmış, Mahmutlar, Hüseyinağa köprüsü civarındaki ovalar su altında kalmıştır. Delikli, Bur- ogöz, $ Subaşı köyleri de su hü- w uğramştır. Su baskınt gece olduğu için köylüler, telâş ve korku ile yüksek yerlere ço- ' kilm'ş'erdir. Tire havalisindeki .ıeyllpıı da nüfusça zayiat yok- ,tur. Bu defaki seylâp, bundan evelkine nazaran daha büyük- tür ve zararı da pek çoktur. Bilhassa mahsuller çok zarar / görmüştür. Aydın ve Çine ovası da bü- “yük Menderesin taşması yüzün- den su altındadır. Aydın demiryolu — üzerinde Horsunlu civarında Feslek çar yının taşması üzerine 208 inci kilometrede hattın kısmen bo- zulduğunu yazmıştık. Hat tamir ettirilmek üzeredir. Bu gün sey- ü alacaktır. » ( Hususi ) — Dün köyü muhtarı B. Ah- 'e giderken Karâdere Mü geçmek istemiş ve atile eye girmiştir. Fakat suların 'a süratle akması yüzünden basmıştır müvazenesini kaybederek sürük- lenip gitmiştir. Zavallının ce- sedi Saruhanlı — mıntakasında Sığırlı köyü civarında — bulun- müuğtur. Manisa, ( Hususı )— Gedizin taşması geçen taşmadan yüzde yirmi misbetinde fazladır. Su halen de çoğalmaktadır. Alınan haberlere göre, Veziroğlu, Mah- mudye. Hamzabeyli, eski Har- mandalı #köylerini su basmıştır. Şimdilik,* hamdolsun, hiç bir insan zayiatı kaydedilmemiştir. Kutublarda buzlar Iparçalandı « Başı T inci sahifede - po ile teknik yedek edevat mağona: gndan ayrıldık. Kıymetli olan — her fak olduk. uğu — yerde de yarıklar basıl olmağa başlamıştır. 74.16 derece şimali arz ve 16424 derece tuli garbideyiz. Tas Ajansı mubabiri: cakür denizyolları idaresinden aldığı — ma. lümata göre son günlerde Groepland denisinde müdhiş fırtınalar başgös: termiştir. Şiddetli bir şimali şerki rüzgürı buz kitleleri arasında derin yarıklar açmış ve istasyonun bulun. duğu bur kitlesini de parçalamıştır. Yarıklar istasyona şimdilik doğru: dan doğruya tehdit etmemekle bera. ber Papanın ve arkadaşlarının geri almak işi tacil edilmiştir. Bu gün beyet reisi Şmit Mur- manska — hareket — etmektedir, Taimur Buzkıran gemisi de tay- yareleri yüklemiş, harekete ha- zır bulunmaktadır. Buz kütlele- rinin kırılmış olması Papanın ve arkadaşlarının kurtarılmasını bir- az müşkül kılaçaktır. Çünkü tayyareler istasyonun bulunduğu parça üzerine inebi- lecek müsait bir yer bulamıya- caklardır. Eğer buzlar dağınık galırlarsa Taimur buzkıran ge- misi istasyona yanaşabilir.Fakat rüzgâr değ şir de buzlar tekrar sıkışırsa Papanın grubu tayyare- lerinde inebileccği daha müsait bir kütleye geçebilirler. Keza tayyarelerin bu gruba yakın di- ğer bir buz kütlesi üzerine ine- rek kauçuk kayıklarla münaka- le tesis etmeleri de mümkündür. Her halde grub azasının bü- yük tecrübeleri bunların en mü- sait şartlar altında ikametlerini temin edebilecekleri ümidini vermektedir: Yerlerini değiş'ir- dikleri takdirde te'siz muhabe- ratının bir. müddet kesilmesi beklerebilir. Üzüm, incir tü*ün sa- tış ve ihracı — Başı | inci sahifede — Öncümüzde daha altı aylık bir devre bulunduğu için eldek üzümlerin tamamen satılıp ihraç edilmesi mümkün görümektedir. İncir: İncir mabsulüne geline » mm- takanın 937 senesi rekoltesi hurda da dahil olmak üzere 59 bin tondur. Bunun 9000 tonu hurdadır. Şimdiye kadar hurda ve iyi kalıte incirlerden sat- lanlar 30 bin tondur. 24 - bin top da şimdiye kadar dış mem- leketlere ihraç edilm ştir. Hur da mahsaulün beş bin tonunu inhisarlar idaresi suma imalin- de kullanmak üzere satın ab- mıştır. Müstahsil elinde pek az incir kalmıştır, Tütün: Tütün mühsülü 39 — milyon kiladur. Bunun 35,000 — tonu şimdiye kadar satılmıştır. Yal- nız Amerikan kumpanyalarının satın aldıkları tütün miktarı 14500 tondur. Diğer tütünleri inbisarlar idaresile Türk Tütün Limited Şirketi ve diğer şirket Ah)'ret : mektubları.. —.. . — Başı 5 inci sahifede — — Aman hocam, neden? — Güâvurun pampurunda doe- muz eti yimeğe gidemen... — Ben orasını düşünmedim mi sanıyorsuan hoca? Vallahi Aşkolsun — sana.. Biz de ehli sünnet velcemaat mezhebindeniz. Bir müslümamın dininden şüphe etmek halis, muhlis külürdür. — Sen Medresede mi - okur dun ulen? — Elbette. Sayei Resulal- lahta biz de Elmüşezzep, Kita- bünnikâh, abdestin elli dört farzı beyanındadır ulümunu tah- sil ettik.. — Amanın gayrik, dime?.. — Derim tabi.. Sen Hurufi târre okudun mu? — Aah.. — Ba, min, ili, an, alâ, lâm, tai kasem, vavı kasem nedir bilir misin? Hoca büsbütün afallamıştı. Ayıyı tam manasile sersemlet- mek için fırsatı kaçırmadım: — Âletün kanuniyyetün tâsi- mü muraâlüha ezzihai anil hatai filfikir... — Bu da ne?. — Aman suş.. “Hadisişerife, bu da denir mi?. — Hadisişerif mi?, — Öyle ya.. Manayi şerifine gelince: Davut aâleyhisselâm bir gün hınta, yani şııden hasıl olmuş meşe kütüğünün üstüne çıkarak iki gözü iki çeşme Zzarı, zarı ağlarken karşısında bir adem belirdi. Eya benim hemcins karındâşım, ne ağlarsın dedi... Hafız Durmuş hemen olduğu yere çöküverdi. Deve gibi iki dizinin üstüne oturduktan sonra, huşü ve hayret içinde, beni dinlemeğe başladı. Susar mıyım; devam ettim: Aydın Vilâyet meclisi toplandı — Başı 7 inci sahifede — lantılarına başlamış ve muha- sebenin teklif olunan fasıllar arasında yapılmasını teklif ettiği münakaleleri kabul etmiştir. M-nisa- Turgudlu yolu Tııgndlıı. (Hususi) — İktisa- di bakımdan ehemm yeti baiz bulunan Manisa - Turgudlu ara- sındaki 30 kilometrecik Yyolun mşaasına baçlanmak üzeredir. Bu yol, Kula, S: , Alaşe- hiti merkeze hağlıyacak, müna- kölütı holaylaştıracaktır. KA 2 n Müthiş bir yangın Be grad, 3 (Radyo) — Arda- da çkan büyük yaugın müna- sebetil. balk ba: arala nak- ledimştir. Yal mekte ve dar-sini tedir. Zarar çak bı,ııklür. itfar iye ekadile halktan yaralanlar faz'adır. ——— yve Uccarar satın almışlardır. Bu seneki mahsul, bir sene rzarfında işenccek ve gelecek l bu zamanlarda ihraca - baş- nacaktır. . Limanımızdan ihracat: 937 sonesi zarlında — İzmir limanından yapılan ihracat hak- kında br istatistik hazırlan- mıştır. Buna göre geçen yıl içinde limanımızdan ecaebi mem- leketlere (eski ve yeni sene mahsulü) 34000 ton üzüm, 20 bin 265 ton incir, 28600 ton palamut , hulâsası, 27000 - ton tütün, 50000 ton zahire, 13000 ton kuru sebze, 14000 — ton miyankökü, 7000 ton hububat, 36000 ton zeytinYağı, 4050 ton badem, 6500 ton Pamuk. 850 ton yaş meyva ihraç edilmiştir. ımmoı v İzmir sicili ticarei | memurluğundan: İzmirde Gari bulvarında t- caret yapan Bourla biraderler Şirketine ait mukavele zeyli T- caret kanunu hükümlerine göre sicilin 2180 numarasına kayt ve tescil edildiği ilân olunur. İzmir sicili ticaret memur luğu resmi mühürü ve F. Tenik imzası 1: Mukavele zeyli. 2: Tadilâtname, Zeyli mukavele- name İlân numara - 137 Bir taratan dokuz Nisan bin dokuz yüz Oluz beş tarıh ve 2497 aumaralı İstanbul - sicil, ticaret — gâzetesinde münteşr 30/9/1934 tarihli ve buna mü- zeyyel mukavelename mucibince Bourla biraderler ve şürekâsı şirketi kollektif şerikleri Dani: el Bourla ve Eli Bourla diğer taraftan ayni şirketin komandi- ter şirketi A. E.G. Türk anonim elektrik şirketi umumiyesi ara- sında mezkür şirket mukavele- namesine ve zeyline atfen işbu zeyl mukavelename aktedilmiştir. 1. Madde — Komanditer A. E. G. Türk anonim şirketi umu" miyesi umumun ittifakile 31/12/ 937 tarihinden itibaren şirketten çekilmiştir. Madde 2 — Şirket, koman- diter şerik olan Daniel ve Eli Bourla arasında kemakân devam edecektir. Bourla derler ve şürekâsı komandit şirketinin bü- tün mevcudat ve duyun ve ta- ahhüdatı velhasıl mameleki bu iki birader arasında devam eden şirkete ait olacak ve çıkan ko- manditer şerik bütün külfetler- den beri olacaktır. Madde 3 — Komanditer şe- tikin çekilmesi Üzerine unvan- dan “ve. şü., kelimesinin çıka- olmasına karar — verilmiştir. Bir nusha olarak tanzim edilmiş olan bu müukavelename - zeyli imza ve teati kılındı. Pul imzalar Bin dokuz yüz otuz sekiz se- nesi Kânunusani ayının yedinci günü tarihi ile olan bu zeyil mukavelename zi mevzu im- zalar şahıs ve hüviyetleri da- irece maruf Bourla biraderler ve şürekâsı namına imzâya mezun Bay Daniyel Bourla ve şahsen Bay Danyel Bourla ve şahsen Bay Eli Bourla ve A E G. Türk anonim elekirik - şirketi umumiyesi namına imzaya me- zun Bay P. Sternovski ile Bay Adnan Kalabayın olup — müva. çehemde vaz ve mündericatını tamamen kabul ve ikrar eyle- dikten sonra Noter kanununun 67 inci maddesine tevlikan tas- dik ettim. Noler mührü ve imzası Bu suret dairede dosyasında 7 Kânunusani 938 tarih ve 376 numara ile mahfuz aslına muta- bık olduğunu tasdik ederim, Beyoğlu dördüncü noteri resmi mührü ve imza Umumi No. 54 hususi No.1-5 İstanbul sicili ticaret gazete- sinin görülen 13/1/938 tarih ve 3333 sayılı nushasında iktibas edilen işbu nushanın dosyamıza alıkonulan nushasına uygun ol- duğu tasdik olunur. Bin dokuz yüz otuz sekiz senesi Şubat ayının ikinci çarşamba günü, mir üçüncü Noter ve- kili Fehmi Tenik resmi mührü ve F. Tenik imzası 372 Yirmi kuruşluk tayyare pulu Kırk kurüşluk harç pulu. Otuz kuruşluk damga pulu. Tadilatname Uiı_ıklu dördüncü Noterliğin- - YILDIZ Kadın dikişleri ve şapkaları atölyesi Paris, Londra, Viyana mo- dalarının yüksek modelle. ri takib ve tatbik edilir ce müsaddak 7-1-938 tarihli ve 376-13 mumaralı zeyil mukave- lename ile A. E. G. Türk Ano- nim elektrik şirkeli umumiyesi- nin komanditer şeriki bulundu- ğu Bour a Biraderler ve şürekası şirketinden çekilmesi münasebe- tiyle kalan kollektif şürekâ ara- sında 9-4-935 tarihli ve 2497 sayılı sicilli Tıcaret gazetesinde münderiç şirket mukavelename- sinin berveçhi ati tadiline ka- rar verilmiştir, Şöyleki: 1 — Şirketin mevzuu her türlü Makina, Elektrik, Alât ve mamulâtı — Radyo makinaları, soğutma dolapları üzerinde ti- çaretiyle sanayi müteahhitlik ve ymumiyetle — yukarıki mevzua doğrudan doğruya veya bilve- sıta girebilecek her türlü ticari muamelâttan ibarettir. 2 — Şirket 31-12.942 - tari- bine kadar devam — edecektir. Mezkür 31-12.1942 - tarihinden altı ay evvel şeriklerden biri taah- hütlü bir mektupla şirketin fes- hini talep etmediği takdirde, şirket yeni beş senelik bir müd- det için devam edecek ve işbu usul yeni müddetlerin hitamın- da tatbik edilecektir. 3 — Şirketin unvanı, mühü- rü ve imzası “Burla Birader- ler,, dir. 4 — Şirketin sermayesi 100 bin liradan 200,000 liraya iblağ edilmiştir. Bunlardan 100,000 lirası Bay Daniel Bourlaya ve diğer 100,000 lirası Bay Eli Bourla, Şirket iki ıenk tarafından münferiden en geniş salâhiyet- lerle idare edilecektir. Binaen- a'eyh şeriklerden her biri şir- ketin umur ve muamclatını ted- vir şirket namına her nevi ev- rakı resmiye ve gayri resmiye ve senedat ve mukavelât — ve taahhüdata ve ahzü kabza ve sulhu ibra ve huzuru — meha- kimde şirketi bizzat veya bilva- sıta temsil hususlarında salahi- yet ve mezuniyeti tammeyi ha- izdir. 6 — Şerikler bütün vakit ve gayretleri şirketin — işlerine has- redeceklerdir. Şerikler arasında başkaca takarrür etmedikçe şe- tikler şirketi işlerine benzeyen diğer işine doğrudan doğruya, ne bilvasıta iştirak — edemezler. Şerikler şirkette sarfedecekleri gayretlerden dolayı ücret al- mayacaklardır. 7 — Ticaret kanununda tas- Kh edilen defterler üsulen ve muntazaman - tutulacaktır. Her sene nihayetinde bir — pilanço tanzim edilir. İşlerden — husule gelecek safi kâr, şerikler ara- sılda mütesaviyen taksim edi- Yıldız atölyesi, giyimlerinde en titiz olan Bayanları mem- nun etmektedir. M. Etiman ve Saime Özgören Paris Dikiş Akademisinden Diplomalı Hükümet caddesi Şamlı sokak No. 28 IZMIR Telefon: 2535 lecektir. Zarar vukuunda ayni nisbet tatbik edilecektir. 8 — Şirketin sermayesinde: yarısı — kaybedildiği takdirdı pilançonun tanzim edildiği ta- rihten itibaren bir ay” zarfında her şerik şirketin hemen ta- fiyesini talep edebilir. 9 — Şirketin tasfiyesi tica- ret kanununun ahkamına tevfi- kan şerikler tarafından yapıla- caktır. 10. Kânunsani, 1938 İmza İzma Eli Bourla — Daniel Bourla Mahallinde okunup anlatılan ve zeyilname altındaki imzalar şahıs ve hüviyetleri dairece ma- ruf Daniel Bourla ve Eli Bour- Janın olduğu tastik kilinir. © 10 Kânunsani 1938 Mührü Resmi Beyoğlu Beşinci Noteri İmza. H. Karcıoğlu Bu suretin dairede mahfuz10 Kânunsani 938 tarih ve 601/71 sumaralı imzalı nüshaya muta- bik olduğu tastik - kılınır. 10 Kânunsani 1938 Mührü Resmi Beyoğlu Beşinci Noteri imza. H, Karcıoğlu Adedi umumi 53 adedi susi 1-4 İstanbul Sicilli Ticaret gaze- tesinin görülen 13/1/938 tarih ve 3333 sayılı nüshasından ike tibas edilen işbu nüshanın dox yamıza alıkonulan nüshasına uy- ğun olduğu tastk olunur. — Bin dokuz yüz otuz sekiz — senesi şubat ayının ikinci çarşamba günü, Na. 57 Bu vesika örneginin dosya- mızda saklı 5$ No.lu ve2-2-938 tarihli nüshasına uyğun olduğu tastik olunur. T.C. İzmir Üçüncü Noteri gesmi mührü ve F, Tenik imzası 2 Şubat 1938 60 kuruşluk harç pulu 30 kuruşluk tayyare pulu 30 kuruşluk damga pulu Satılık Ev Karataş Teşvikiye sokağında 4 numaralı kâgir üç katlı on iki oda üç mutbah ve üç kori- dorlu dört demir kapılı üçüncü katının kâmilen oda ve mutbah ve dış sıvaları ikmal edilmiş ve beton taraçalı ve alt iki katı sıvasız bir bab hane satılıktır. Arzu edenler istediği — zaman görebilirler. Talipler, ayni evde oturan emekli — komiserlerder Milâsh B. Tevlike müracaat ede- bilirler, DS hü- Ka