4 Ağustos 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

4 Ağustos 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

-de düz gelir. Bir takım iyi kötü sözlerle beraber doğruca hocamın gırtlağına sarılır. Hocamın vahşiyane bir suretde feryadını görüp kurtarmağa koşdum. Bu muavenetimi kendisine karşı darb-ı tahkir diye gösteren imam efendinin iğvaatıyla ben de vazifemden azl edildim. Müezzin Receb Feyzi DAHİLI Dünkü Veçerna Poşte yazıyor ki Filibe mutasarrıfı Gospodin Manulof geçen pazar günki nümayişe bir çok belediye memurlarının dahi iştirak etmelerinden dolayı bunların bazılarının azlini taleb etmiştir. Azli taleb idilen bu memurlardan ikisi belediye tabibleri doktor Gustof'la doktor Kesakof'dur. Belediye reisi doktorlara mutasarrıfın bu tesbiti üzerine isti'fa etmelerini tavsiye etmiş ise de doktorlar ne isti'faya ne azle razı olmayacaklarını söylemişler. Bundan başka belediye a'zalarından birisi bir meclis hususında söylemiş ki eğer belediye reisi bunları azl edecek olursa bizim de belediyeyi düşüreceğimize hazır olsun. * * * Fransa ve Rusya konsolosları gazete muhabirlerinden biriyle olan muhavelerinde geçen pazar günkü vak'anın ehemmiyetsiz olduğunu, Bulgaristan'ın ahval-i dahiliyesine ta'alluk eder ve her yerde vakı' olur bir şey olduğunu söylediklerini yine Vaçarna Peşte yazıyor. Bu rivayet Vaçarna Peşte'den olduğiçün ihtiyatla dinleriz. Telgraf Havadisi & 19 Temmuz, Tiflis'den: Ahiren Tiflis Eyaleti dahilinde Şuşa kasabasında Tatarlarla Ermeniler arasında yeni bir niza' olmuş ve her iki taraf iki gün kadar döğüşmüştür. Muhasameleri ayırmak içün hükümetin gönderdiği yirmi top kasabayı pek fena harab etmiş ve neden sonra her iki muhasım taraf akılları başlarına gelerek arayere vekiller konmuş ve te'lif-i beyne muvaffak olmuşlar. & Tiflis'den aynı tarihte varid bir telgrafnameye göre Kafkasya Ermeni ihtilalcileri İstanbul Ermeni Patriğine mahalli memuriyetinden isti'fa etmesi içün bir beyanname göndermişlerdir. & 19 Temmuz, İstanbul: Devlet-i Aliye ve Bulgaristan gümrük mukavelatını müzakereye geden Bulgar meb'usları ahşama sabaha avdet üzere imişler, ancak Hükumet-i Seniyye tarafından va'd edilen nişaneleri bekliyorlarmış. ---oOo--- & Roma'da münteşir (La Viyana) gazetesinin Trablusgarb muhabiri, bir Alman zabtı taht-ı idaresindeki bir Alman heyetinin bu günlerde Trablusgarb içerilerinde icray-ı seyr-ü sefer ettiğini yazıyor. İtalya'nın Trablus hakkındaki amalini ba'zen böyle tehlike ve teredüde düşüren vakayi'a karşı İtalya matbuatının kullandığı tarz-ı beyan bu sefer de son derece heyecani gösteriyor. Bu heyet-i seferiye, Gadames, Gat, Rayn ve Çad Gölü üzerinden geçen ve Kamerun ile Bagirmi kabileleri arasında hududluk hizmeti gören Karban yolunu kemal-i i'tinayla tetebbu' etmiş ve orada bulunan kabail-i vahşiye ve şeyhlerine Fransa ve İngiltere aleyhinde telkinatta bulunmuş, taasublarını uyandırmak içün ne lazımsa onu yapmış imiş. La Viyana gazetesi bu heyetin, Almanya'nın Mısır'daki memur-u siyasiyesi olan Baron Döpenhaym tarafından tertib edildiğini, başlıca vazifesinin de Afrika'nın bu kısmında gayet nüfuzlu olan Senusilere Alman fikir ve muhabbetini telkin etmekten ibaret olduğunu ilave ediyor. Hey'et bu maksadın husuli içün Tibisti, [..], Dumru