8 Ağustos 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 2

8 Ağustos 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 2

oğlunu tahkir itsun imiş. Şimdi bu laf mıdır Allah aşkına? Bir adam Mithad Paşanın oğlu olmakla her rezaleti, her pisliği irtikaba me'zun mudur? O halde o jöntürk geçinen heriflerin Sultan Hamid'e isnad-ı töhmet ve hakaret eylemeleri de cinayet değil midir? Çünkü Sultan Hamid'in pederi de Sultan Abdülmecid Han'dır. Ecdadı ise dünyalara şan ve şevket saçan bir hanedan-ı azim-üş-şandır. Bunların hatırı içün Sultan Hamid ne kusur ve hata işlese ma'zur ve me'zun görülmek iktıza itmez mi? Midhat Paşanın oğlu olacak Ali Haydar Beğin haydi ne ahlaksız, ne rezil bir mahluk olduğunu bu herifler tanımasunlar diyelim. Fakat ortada hüküm süren davaya bir kere insan nazar-ı insaf ve vicdan ile bakmalı. Halil Halid Efendinin davası ne, Ali Haydar Beğinki ne? İngiltere şu son zamanlarda bi-gayr-ı hakkın Türk milleti hakkında yapmakda oldukları ifsadata, hainliğe karşı Ali Haydar Beğin ta bi meselesinde Sultan Hamid'i ve Bab-ı Aliyi tahkir iderek İngilizlere tabasbus telgrafı çekmesi "Türk" ceride-i muhteremesinde yazdığı gibi haksızlık hissizlik, hamiyetsizlik değil de nedir. İnsan böyle bir fazihayı irtikab içün ya mecnun veya deli olmalıdır. Ali Haydar Beğin pederi, o muhterem insan böyle hamiyetsizliklerle mi temeyyüz etmiştir. Hayır! Asla!... İngiltere hükümeti anın tahlis-ı nefsi içün İzmir'e ayağına gemi göndermiş olduğu halde can boğaza dayanmadan hımayet-i ecnebiyeye sığınmaktan haya iderim bile demişti. Bizce Midhat Paşanın evladı hakikisi, veled-i meşruu, anın uluvv-u ahlakına tevarüs ve imtisal edenlerdir. Midhat Paşazade Sultan Hamid'i, Hidiv'i tahkir idiyor. Biz anın bu zevatı ne içün tahkir ettiğini hattao kadar ki bir akşam taamına Hidiv huzuruna Paris'de kabul edilmek içün müraca'at ve recası üzerine, Hidiv'in oteline gettiği halde nasıl hakaretle koğulduğuna varıncaya kadar biliriz. Ali Haydar Beğin ne mülevves bir fıtrat olduğunu bilenler, babasına okunacak rahmete mani' olacak bir mahluk olduğunu bile i'tirafdan duramazlar. Halil Halid Efendi ise Midhat Paşanın oğlu olmakla beraber şahsen, kalemen, fazileten temeyyüz etmiş bir kimsedir. Halil Halid Efendinin bir makalesi mukabilinde her İngiliz gazetesinin beş on lira ücret vermekde olduğunu söyleyecek olursak kudret-i temeyyüzü tezahür ider. Geleim millete hizmet cihetine. Halil Halid Efendi İngiltere matbuatında hukuk-u islamiyi daima müdafaa eden yegane bir zatdır. Böyle bir zata veyahut Muhtar Paşa gibi bir millet kahramanına le-garazin söğmek, zamanımızca moda olmuş cem'iyetlerdendir. Yahu insan insaf itmeli? Muhtar Paşa kimdir. Midhat Paşazade Ali Haydar Beğ dadılarının kucağında topaç çeverirken bu adam Osmanlı Milletinin namus-u askeriyesini müdafaa içün dağlarda, bayırlarda, ateş karşusında arslan gibi kükrüyor, din ve millet aşkına muharebe idiyor, milletin şanını a'la idiyordu. Bugün Gazi Muhtar Paşa Mısır'da bulunmasa Devlet-i Aliyenin Mısır'da hukuki bir pare olacağını İngiliz diplomatları bile tasdik iderler. Muhtar Paşanın oğlu, Ferik Mahmud Paşanın ise Osmanlı milletinin ümit-i istikbali, Golic Paşanın şiddetli takdir ve hürmetine mazhar olmuş bir Türk kumandanı, bir Osmanlı kahramanıdır. Böyle adamlar bizim gibi sürü sepet heriflerin tahkirine uğrayacak kadar da adi iseler ve ümmet-i muhammed hayr ve istikbalini Ali Haydar Beğ gibi abdesthaneye yalnız çıkmağa korkan karı hılkatlı heriflerin mürüvvet ve [..] beklenecek ise eyvah o memleketin haline. Halimiz yamandır.