22 Eylül 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 2

22 Eylül 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 2

hakikaten menafi-i İslamiyyeye menafi, şayan-ı teessüf bir hal. Bu hali li'ibretin neşr ve ilan etmeyi, bir gazeteci gibi vazife-i mukaddese tanır bit'tabi neşr idersiniz. Dirken bir ikinci mektub anı red ider. O mektuba bakarsanız o da haklı. O da doğru. Nihayet işin içinden çıkılmaz ves'selam. Nihayet iş şahsiyete, ağraza ta'arruzata dökülüyor. Bizim gazete gazetelikden çıkub bir ceride-i mehakim-i vakfiye ve şer'iye şeklini alıyor. Ki bu da hem nifak ve şikakın tezayidine sebeb olur. İşte geçenlerde yine karilerimizden birinin haysiyet ve şerefine hürmetimiz olan bir delalet-i mahsusa ile bir şikayetnamesini kabul ve neşr' etmiştik. Sahib-i mektub Şumnu Müftisi efendi de bir ta'rizde bulunmuş. Şumnu Müftisi efendi ise zirdeki mektubuyla bakınız ne suretle müdafa'aa-i hukuk eyliyor: Balkan gazetesi idare-i alisine Muhterem efendim Otuz yedi numaralu Balkan'ın ikinci sahifesinde, musahabe serlevhasında karilerinizden Tayyar Efendi'nin Tutrakan Müftisi aleyhinde neşriyatda bulunan zat ve bir misafir ile Müfti Efendi arasında cereyan eden mübahase esnasında "Ben geçenlerde Eylan köyüne uğramıştım. Oranın hatibi *** bir kıza nikah kıydığı içün Şumnu Müftisi'nin tam altmış frank aldığını söylediler. Daha buna benzer kim bilir ne kadar eshab-ı müraca'atı sitem ve tekdir iderek mahkemeden koğmuştur. Bunu mesel olarak söylerim" diye matbuat vasıtasıyla hakk-ı daiyanemde sarahaten müfteriyatda bulunması, doğrusu namusuma dokunduğundan bu babda sükut ile geçiştirmek işime gelmediği cihetle Arslan karyesi hatibinin kim olduğunu tanımadığım gibi böyle bir meseleden dahi asla malumatım yokdur. Bunun içün Tayyar Efendi meseleyi takib edip meydana koymasını insaniyet namına rica ederim. Aksi takdirde memur gibi namusuma ta'alluk eden bu ve gibi mesail-i sairede nefsimi müdafa'aya ve mahall-i mehakimine müra'caata müheyya bulunduğumu beyan eylerim. Zira dünyada namussuz yaşamağı arzu edenleren olmadığımı beyan ile Tayyar Efendi'nin izahatına sekiz, on gün kadar intizar edeceğimi, ba'de namusuma ta'arruz olunduğundan dolayı mehakime müraca'at ideceğimi iş'ar eylerim, ol babda efendim. 4 Eylül Şumnu Müftisi: Hacı Emin el-Zarifi *** Müfti Efendi'nin şu mektubunu okuyub da, evvelki mektub sahibinin haksızlığına te'essüf itmemek kabil değil. Fakat rica ederiz ey kariler! bu güft u guya, dedikodu gazetecilerine yapsın. Biz muhterem karilerimize rica ederiz, sabit ve mühim bir vak'ayı müş'ir olmayan ve ba'dema şahsiyete dair gelecek olan mektubları neşr ve ilan edemeyeceğimizden dolayı, bizi ma'zur görsünler. Zira vazifemiz milletin hayrına, selamet haline hizmettir. Maruzkar mektublar ise bu vazife-i mukaddesenin ifasına ma'ni olur. --------oOo-------- DAHİLİ Geçen gün, yani Rumeli-i Şarki ile Bulgaristan ittihadı günü olan, Eylül altıda Varna'da yapılan miting müesseslerinin meramı evvelce Filibe'de yapılan büyük miting mukarreratının icrasıçün Bulgar hükumeti icbar etmek olduğunu "Tan" gazetesi de yazıyor ki, bu miting müesseslerinin meramı Bulgar hükumet-i hazırasını müşkül bir mevkia düşürmeğe çalıştıkları bundan da anlaşılıyor. --------oOo-------- MÜDHİŞ BİR KAZA Amerika'da büyük bir şimendifer kazası olmuştur. Vaşnifin kumpanyasının şimendiferi Timaru Nehri üzerindeki köprüden geçerken köprü yıkılub on iki