20 Ekim 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

20 Ekim 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

istan teşkilat-ı askeriyesi hakkında medh ve senada bulunmuştur. Müşarünileyh dünki gün mahall-i memuriyetine müteveccihen hareket etmiştir. İstasyonda Ceneral Savof, refakatine tayin olunan Miralay Dimitrof ve Saray-ı Prensi Teşrifat Müdiri tarafından teşyi' edilmiştir. - - - «oOo» - - - TELGRAF HAVADİSİ MAKEDONYA ECNEBİ ZABİTLERİ Rumeli Vilayeti'nde müstahdem Belçika jandarma zabitanının kontratoları müddeti bettigi cihetle, kontratoları tecdid idildigini telgraflar haber vermişti. Yeni alınan malumata nazaran zabitan mumaileyhim her ne kadar tecdid-i konturat etmişlerse de, ba'dema Anadolu vilayetlerinde istihdam idileceklerdir. Bunlardan ***** Brusa Vilayeti'ne tayin olunmuştur. Yazdığımda rabıta, sözümde delalet aramayınız. Zira kulunuz da İstanbul'da emrar-ı hayat yerine ömür törpülemekdeyim. - - - «oOo» - - - İSTANBUL'DAN MEKTUB Dersaadet meşahir-i ulemasından ve fudala-yı ahrarından bir zat-ı sütude-i sıfatın, 30 Eylül 322 tarihiyle idarehanemize gönderdigi atideki mektub şayan-ı dikkatdir. * * * Ma'ruz-u bendeleridir Ey ihvan-ı basafa(*). Safada olun daima, yalnız sekene-i İstanbul degil, belki bilcümle teb'a-yı darbe-i istibdadın kahrından kanları kuruduğu cihetle vücudlarında hararet-i garize, zihinlerinde tasavvurat-ı maddiye ve ma'neviye kat'iyyen kalmamıştır. Allah Allah, bu ne dehşet, bu ne halet, insan olub da zarar ve menfa'atini bilmez olsun? Zükak ortalarında iyadi-i züll sual etmekten başka çareleri kalmadığını anladıkları halde, yine bir sükunet-i daime altında, meyyit-i müteharrik kisvesinde bulunurlar. Bu belde-yi mu'azzama ki, vatanımızdır, siyah puşideye bürünüb, millet-i hakimenin ağlayarak icra-yı matem ettigini, illet-i amaya uğrayanlar bile hiss-i ilmi ile mütehassis olmaktan kalmıyorlar. Azizim. Veliahd meselesi kesb-i vahamet idiyor. Veliahd-ı Saltanat Mehmed Reşad Efendi hazretlerinin alil olduğu hakkında bazı bedhahlar işa'atdan gerü durmayorlarsa da, veliahd-ı meşru'umuz elyevm sarayında mahsur bulunan Padişah-ı alicahın gayet cesur, gayet alicenab, gayet haluk bir zat olduğunu gözümle görmüş derecesinde, def'a-yı saniye olarak te'min eylerim. Bu muhterem insanın hukuku tehlikededir. Bu hukuk-u mukaddesin müdafa'ası içün bütün matbuat-ı hürrenin sağnaklı yağmur gibi İstanbul'a yağdırılması şu aralık beyayet ehemdir. Her halde avn-i inayet Hak'dandır, baki selametde olun muhterem kardeşim. "Balkan" Bu mektub kemalat-ı nisab İstanbul'un mevsukü'l kelam rical-i ulemasından bir zat tarafından yazıldığı cihetle dikkat ve ehemmiyete şayandır. Dimek oluyor ki İstanbul'da Zat-ı Şahane'nin hayatından ümit kesilmiş ve saray erkanı hükm-ü idareyi ellerinden kaçırmamak içün veliahd-ı meşru' Sultan Mehmed Reşad'ın hukuk-u saltanatını gasba kadar yürüyerek, Sultan Hamid'in on beş, on altı yaşındaki çocuğunu padişah yapmağa mutlaka çalışıyorlar. Bu cür'et büyükdür. Fakat bakalım ma'rekede de kim aldanır. Bunu zaman gösterecek. ------------------ (*) ihvan-ı basafa: Mevlevi jargonunda, "saf, kalbinde kötülük, art niyet bulunmayan kardeşler" anlamına gelir.