22 Ekim 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

22 Ekim 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

üzerindeki şiddet-i takipatını tahfif ve ta'dil idecegini te'min etmiş ve darülfünunlar dahilinde talebelere her türlü mitingler serbest bulunmuştur. Fakat talabelerin bu serbestkarı yeni bir darülfünun nizamnamesine meşrut ve mukayyeddir. § Trans-Sibirya hattının ikmal-i inşaatı, müzayaka-yı maliyeye mebni birçok sene daha te'hir olunmuştur. § Rostof'da altı, Riga'da beş Lviv'de iki kişi divan-ı harbi örfi tarafından idama mahkum edilmiştir. GRAF GLOHOVSKİ'NİN HALEFİ Ma'lumata mevsuka istihsal eden mahafilde, Glohovski'nin isti'fası karibü'l vuku' olduğunu ad idiyorlar. Graf'a hilaf olarak gösterilen müte'addid namzedler meyanında Avusturya'nın Londra Sefiri ve İngiltere Kralı'nın hususi dostu (Mensdorf-Poyli-Diner Behştayn) birinci olarak irae edilmekdedir. İSTANBUL HABERLERİ : - - -⫷O⫸ - - - FAS GÜRÜLTÜLERİ El Cezire Konferansı'nın netice-i mukarreratından beri, Fas'da kıtal ve ihtilalatın ardı arası kesilmedi. Her gün matbuat ve telgraflar Fas'da birtakım gürültüler haber veriyor. Gürültülerin nev'i, Fas Sultanı Mevlay Abdülaziz aleyhinde şurada burada, iddi'a-yı istiklal içün başkaldıran kabile rüesasının isyanlarından, anların asakir-i sultaniye ile çarpışmasından mütevellid mukatelatdan ibarettir. İki üç gündür telgraflar Dilgabe(?) Mutasarrıflığı'nda yine yeni bir mukatelenin vuku'nu haber veriyor. Keza Beni Sidel taraflarında Kabel kabilesinn dahi iki üç gündür hükumet aleyhine şiddeyle mukatelede olduğu ihbar idiliyor. * * * Faslı din kardeşlerimizin böyle cahilane ve vahşiyane bir suretde yekdiğerini kırmasının esbabı, erbab-ı basirete mechul degildir. Biz bu belayanın enva'ını her gün kendi memleketimizde, bütün şarkda da görüyoruz. Fakat şurası şayan-ı dikkatdir ki, bu mukatelat, El Cezire Konferans'ndan sonra Fas'da bir kat daha artdı. Hakbuki El Cezire Konferansı, bu gibi ifsadatın Fas'da men' ve ilgası içün in'ikad etmişti. Neticenin böyle bir aks olması ise şayan-ı istiğrab mı? Avrupalılardan başka mürüvvet, başka türlü medeniyet beklenir miydi? Bütün Şark milletlerinin cehaleti gibi zavallı Faslı din kardeşlerimizin de dökdükleri kan, hep Avrupa hesabınadır. Bakınız cehalet insanları, millerleri ne şekillere, ne hallere sokuyor. . . 7 Teşrin-i Evvel, Dersaadet : Dün selamlıkdan sonra Zat-ı Şahane İran Sefiri Prens Mirza Rıza Han ve İtalya Sefiri Marki İçribali ile Avusturya Sefiri Otıbi Mülakata kabul etmiştir. - - -⫷O⫸ - - - İ'LAN Dobriç'de Panayır Caddesi'nde Bakkal Mustafa Rıza Hacı Mehmed Oğlu Mağazası Bu mağazada kahve, princ, şeker, gaz ve sair eşya ile beraber Bulgaristan'da mevcud tütün fabrikalarından getirilmiş tütün enva'i topdan ve perakende olarak satılyor. _______________________________________________ Müdir-i Mes'ul: Zağralı Emin Paşa hafidi Asaf ________________________________________________ Оттовор редакторъ: Eминъ Пaшa Xaфиди Acaфъ.